Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beste tijd om Tickets te kopen
-
- Amerikafan
Beste tijd om Tickets te kopen
Hallo allemaal,
In juni 2017 gaan weer richting USA.
Begin juni starten we in Denver en eind juni terug vanuit Las Vegas.
Wat is de beste tijd om tickets te kopen, waar moet je op letten
gr.
Tom.
In juni 2017 gaan weer richting USA.
Begin juni starten we in Denver en eind juni terug vanuit Las Vegas.
Wat is de beste tijd om tickets te kopen, waar moet je op letten
gr.
Tom.
Re: Beste tijd om Tickets te kopen
Hoi.
Er is wat mij betreft niet echt een beste tijd. Gewoon zoeken vanaf wanneer het kan. Dit kan vaak vanaf 330 dagen. (terugvlucht naar huis!)
Heb je deze handige startpost ook gelezen?
Er is wat mij betreft niet echt een beste tijd. Gewoon zoeken vanaf wanneer het kan. Dit kan vaak vanaf 330 dagen. (terugvlucht naar huis!)
Heb je deze handige startpost ook gelezen?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Formeel is er niets over te zeggen: prijzen kunnen alle kanten opgaan. Vroeg boeken is niet altijd een garantie voor de beste prijzen. Soms ook wel....
Vaak zie je vanaf november (t/m januari) vaak meer betere prijzen voorbij komen. Diverse airlines hebben dan hun aanbiedingsweken, waarbij anderen dan soms aanhaken. KLM heeft in januari weer Werelddeal-weken. Doorgaans zijn deze aanbiedingen alleen geldig voor vluchten tot half juni. Dan begint het zomervakantieseizoen en wordt het aantal aanbiedingen schaars.
Vaak zie je vanaf november (t/m januari) vaak meer betere prijzen voorbij komen. Diverse airlines hebben dan hun aanbiedingsweken, waarbij anderen dan soms aanhaken. KLM heeft in januari weer Werelddeal-weken. Doorgaans zijn deze aanbiedingen alleen geldig voor vluchten tot half juni. Dan begint het zomervakantieseizoen en wordt het aantal aanbiedingen schaars.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Doorgaans gaat het zo:
Men start de verkoop met de goedkoopste zitjes. Stelselmatig wordt het duurder.
Gaat de verkoop vlot dan gaat de prijs sneller omhoog.
Op een bepaald moment evalueert men de bezettingsgraad. Is deze waar men ze verwacht dan loopt de verkoop ongewijzigd verder, zijn er nog teveel lege zitjes dan gaat de prijs terug naar beneden.
Dus: ofwel ben je er als één van de eerste bij als vluchten beschikbaar komen, ofwel wacht je af tot er een promotie langskomt.
Men start de verkoop met de goedkoopste zitjes. Stelselmatig wordt het duurder.
Gaat de verkoop vlot dan gaat de prijs sneller omhoog.
Op een bepaald moment evalueert men de bezettingsgraad. Is deze waar men ze verwacht dan loopt de verkoop ongewijzigd verder, zijn er nog teveel lege zitjes dan gaat de prijs terug naar beneden.
Dus: ofwel ben je er als één van de eerste bij als vluchten beschikbaar komen, ofwel wacht je af tot er een promotie langskomt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik heb nog nooit een echt duidelijke evolutie in ticketprijzen gezien... Sommigen zeggen dat je best boekt ofwel zo vroeg mogelijk (ik dacht dat je kan boeken vanaf 330 dagen op voorhand), ofwel zo laat mogelijk. Zo laat mogelijk boeken heeft dan wel weer andere nadelen...
Ik heb m'n vluchten voor komende reis opgezocht via https://www.google.be/flights/ . Ik had ze daar ook opgeslaan en zie nu een grafiek met de prijsevolutie van de laatste 3 maanden. Ik heb er in november 2015 780€ voor betaald en dat is +- zo gebleven tot mei, herinner ik mij nog. De grafiek toont vanaf dan een geleidelijke stijging naar +-1150€ voor een tweetal maanden; sinds vorige week naar 1300€ en sinds vandaag zelfs naar 1500€.... Tussendoor is die af en toe nog eens gezakt naar +-950€...
Met andere woorden: begin zo vroeg mogelijk te kijken en als je een prijs ziet die je aanvaardbaar vindt: boeken. Wachten en hopen op een prijsdaling heeft geen zin. Je kan net zo goed op de beurs spelen; die kan je ook niet timen...
Ik heb m'n vluchten voor komende reis opgezocht via https://www.google.be/flights/ . Ik had ze daar ook opgeslaan en zie nu een grafiek met de prijsevolutie van de laatste 3 maanden. Ik heb er in november 2015 780€ voor betaald en dat is +- zo gebleven tot mei, herinner ik mij nog. De grafiek toont vanaf dan een geleidelijke stijging naar +-1150€ voor een tweetal maanden; sinds vorige week naar 1300€ en sinds vandaag zelfs naar 1500€.... Tussendoor is die af en toe nog eens gezakt naar +-950€...
Met andere woorden: begin zo vroeg mogelijk te kijken en als je een prijs ziet die je aanvaardbaar vindt: boeken. Wachten en hopen op een prijsdaling heeft geen zin. Je kan net zo goed op de beurs spelen; die kan je ook niet timen...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht