Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

5 dagen New York. In New York blijven of toch nog ook een andere stad?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
keizerzizima
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

5 dagen New York. In New York blijven of toch nog ook een andere stad?

Bericht door keizerzizima »

Hallo iedereen,

In februari ga ik 5 dagen met mijn ouders naar New York City, tijdens een lesvrije week op de universiteit. Deze reis was niet gepland, maar aangezien vliegtickets bespottelijk goedkoop waren hebben we toch geboekt.

Ik weet dat dit niet lang is, maar toch zou ik het willen combineren met een dag in een andere stad aan de Oostkust.
Dit aangezien we:

1) in het laagseizoen gaan, we kunnen dus meer doen op kortere tijd doordat er aanzienlijk minder toeristen zullen zijn, en dus ook kortere wachtrijen
2) mensen kennen die New York op 4 dagen bezocht hebben, dus het lijkt ons eerder een verrijking dan een verarming
3) Niet vaak naar de USA gaan (dit wordt de eerste keer), dus de eventuele andere stad kan dan meteen van het lijstje geschrapt worden indien we er toch zijn.

De mogelijke steden waren:

1) Philadelphia. 70 euro heen en terug met Amtrak. 1u10 enkele rit.
2) Washington D.C. 88 euro heen en terug met Amtrak. 3u10 enkele rit.

De meest rationale mensen zouden gezien de duur voor Philly kiezen, maar ik heb gezien dat de bezienswaardigheden daar ver uit mekaar liggen en verder van het treinstation af. Dit in tegenstelling met Washington D.C. , waar het station recht in het centrum uitkomt. In een reisgids van Washington D.C. staan 6 van de 'top 10 bezienswaardigheden' in dat centrum (Witte Huis, Capitool, Washington Memorial, The Mall ...)

Wat denken jullie?
Laatst gewijzigd door Hinko op 04 aug 2016, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast
mtl
Amerika-expert

Re: 5 dagen New York

Bericht door mtl »

Lekker in New York blijven. Dat je veel tijd overhoudt omdat er in laagseizoen minder toeristen zijn klopt echt niet. Hoe zit het met die 5 dagen? Zijn dat 5 dagen in New York plus nog de reisdagen? Of zijn die 5 dagen inclusief de reis? In dat geval reis je op dag 1 naar New York met de terugreis op dag 4 en aankomst op dag 5. Hoe dan ook, 5 dagen lijkt me veel te kort om New York plus nog een andere stad te zien.
Gast

Bericht door Gast »

Is die 5 dagen inclusief de reis? Want dan heb je schat ik netto maar 4 dagen in NYC.
keizerzizima
Amerika-ontdekker

Het is ongeveer 4 en een halve dag, exclusief de vlucht :)
keizerzizima
Amerika-ontdekker

Re: 5 dagen New York. In New York blijven of toch nog ook een andere stad?

Naast de Amtrak-optie is er dit nog: https://www.getyourguide.nl/new-york-l5 ... ork-t8915/
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Voor mijn gevoel is dat te kort om nog naar elders te gaan .... New York is best overweldigend, de eerste keer, en je zult merken dat naarmate je je er meer in verdiept, er heel veel zal zijn dat je graag wilt zien .... en daar kun je het best genoeg tijd voor nemen, vind ik ... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
keizerzizima
Amerika-ontdekker

Het probleem is echter dat ik met mijn ouders ga; als ik alleen ging ging ik alle musea af en bleef ik er wat mij betreft een maand :D
Die interesses hebben mijn ouders niet, die zouden nog liever een ganse dag winkelen dan op een dag 3 activiteiten te doen :)

Heb hen kunnen overtuigen door de zeer lage prijs van de vlucht.
keizerzizima
Amerika-ontdekker

Het leek me op het eerste zicht mogelijk, aangezien mijn grootouders over een maand een rondreis door Zuid-West Amerika maken; ze blijven een halve dag in Las Vegas tijdens die rondreis. Was eerder ook op cruise gegaan met mijn grootouders, waar we telkens een stad bezochten voor enkele uren, waarna we terug vertrokken... Het is natuurlijk geen vergelijking om Reykjavik met new York te vergelijken, maar ik denk dat jullie mijn standpunt wel kunnen begrijpen :)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als jij persé een andere stad erbij wil doen dan zou ik voor Washington gaan. Je kan met amtrak gaan maar bus is goedkoper maar ook langzamer.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

keizerzizima schreef:Het leek me op het eerste zicht mogelijk ...
Natuurlijk is het mogelijk .... maar een vliegreis is niet hetzelfde als een cruise ... je hebt wat tijd nodig om te acclimatiseren. En nee, ik denk dat NYC niet te vergelijken is met Reykjavik .....

Nogmaals: ik zou het zonde van jullie tijd vinden, maar dat is niet hetzelfde als dat het niet mogelijk is .... Je hebt nog tijd, koop niet te snel kaartjes, maar verdiep je eerst eens in NYC. Als je tegen november/december nog steeds het gevoel hebt dat jullie meer moeten doen dan alleen the Big Apple, dan kun je alsnog een dagtrip inlassen. Wacht niet tot het allerlaatste moment met treinkaartjes, die worden dan steeds duurder.

Maar voor nu: je hoeft het niet vandaag te beslissen :wink:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Ga eerst eens na wat je in New York allemaal wilt zien en doen. Ruim vier dagen is al erg aan de korte kant. Als je dan nog naar een andere stad gaat, blijft daar ook weinig tijd voor over. Ik zou eerst New York doen, een andere stad is dan goed voor een volgende reis.

Zelfs zonder musea heb je in New York tijd tekort.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
keizerzizima
Amerika-ontdekker

meyem schreef: Maar voor nu: je hoeft het niet vandaag te beslissen :wink:
Inderdaad, nog tijd zat :D Maar uit interesse al enkele uren intensief over opgezocht, te veel interesse, te weinig tijd... :D
Gast

Bericht door Gast »

Hou er wel rekening mee in je plannen dat het winter is - en het kan behoorlijk sneeuwen in NYC.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

keizerzizima schreef:... te veel interesse, te weinig tijd... :D
ja, dat ken ik wel ..... maar als je je eenmaal intensief in NYC verdiept (ipv in een dagtrip erbuiten), dan zul je zien dat 5 dagen ook te weinig tijd is .... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
keizerzizima
Amerika-ontdekker

eoms schreef:Hou er wel rekening mee in je plannen dat het winter is - en het kan behoorlijk sneeuwen in NYC.
Had de winter er inderdaad niet zo streng verwacht - we hebben door de goedkope prijs van de vlucht niet getwijfeld - , hopelijk valt de winter van 2017 een beetje mee! :wink:

PS: Een vriend is in april 2014 gegaan en betaalde voor 4 dagen 1300 euro persoon (hotel + vlucht). Ik ga in februari 2017 voor een dag langer en betaal 450 euro per persoon (hotel + vlucht)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Vier dagen vind ik echt het minimum voor New York, je kan er zoveel doen. Echt niet alleen musea hoor, maar ook wandelen, fietsen, een rondvaart, een tour met een Hop On Hop Off bus, Central Park, winkelen. Alles kan, ik zou lekker in de stad blijven!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Je vriend heeft destijds best veel betaald, dan, en jullie hebben inderdaad een lekker prijsje!
Welk hotel heb je daarvoor? Ik vermoed het Pennsylvania hotel? Dat wordt nogal veel aangeboden via reisburo's
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
iluvatoq
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door iluvatoq »

Ik zou zeker in NY blijven.
Wij zijn in 2014 geweest en zijn nu net terug .
We zijn 2x 9 dagen geweest en de eerste keer hadden we niet alles gedaan wat we wilden.
Dit hebben we echter nu wel gedaan en zijn we zeker voldaan van New York.
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Afhankelijk van hoeveel je de metro gebruikt, zou je een 7-dagenkaart kunnen nemen. Voor 5 dagen misschien net niet rendabel, tenzij je de metro veel gebruikt. Dan wordt het voordeliger.

Mocht je naar het vrijheidsbeeld willen, kan je nu alvast kijken voor kaarten. Vaak is dat al ver van tevoren volgeboekt.

Wat handig is om te doen, om je activiteiten bij elkaar in de buurt te zoeken. Dat kan nogal reistijd schelen.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
keizerzizima
Amerika-ontdekker

Wel.. het hotel is nog niet geboekt, maar ik had het volgende in gedachte: http://www.booking.com/hotel/us/best-we ... tal;ucfs=1&

Ligt niet in centraal-New York, maar er is een metrostation dat je op een kwartier tijd naar het centrum brengt. Bovendien heb je kamers met zicht op de stad, wat me op zich ook uniek lijkt. De prijs-/kwaliteitsverhoudig leek me het best bij dit hotel.

Bovendien ben ik net terug van enkele dagen Berlijn, en daar hebben we ongeveer hetzelfde gehad: hotel uit het centrum, met pal er voor een metrostation, dat je binnen geen tijd naar de Brandenburger Tor etc. bracht :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer