Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis PSVwally: korte zuidwesttrip

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nathalie68
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis PSVwally: korte zuidwesttrip

Bericht door Nathalie68 »

Klinkt als een gouden aanbieding! Heerlijk om niet van het hoogseizoen afhankelijk te zijn.
Ook qua hotels kun je dan een stuk makkelijker nog ter plekke beslissen.
Veel voorpret!

Nathalie
Juli 2016 in het Zuidwesten. Volg onze blog op www.tempelmangoesusa.wordpress.com
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik heb nog voor onszelf gekeken, maar deze mooie deal niet (meer) gevonden. Mooiste prijs die ik zag was €456,- maar dan met terugvlucht pas op de 22ste (Wow Air via Reykjavik). Dat is toch weer 200 euro duurder om met z'n tweeën te vliegen, plus de extra kosten die je hebt vanwege langer verblijf ter plaatse. Dat vind ik dan net ff teveel voor een spontane trip.

Vlieg je met Lufthansa?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Mooie vooruitzichten Paul !
Mooie prijs ook; het was afgelopen week een beetje prijzenfestival.
Is het een combi van United en Lufthansa.?
Met stoelen voor de terugreis denken aan de 6 rijen boven !!
Heb je een goeie hotel tip voor lone pine ?
Ik zit nu 30 sept in Big Pine

Veel plezier alvast !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

PSVwally schreef: Ik weet niet wanneer en waar je heengaat, maar op momondo.nl nu nog steeds onder de 400 voor mijn data.
Goeie deal inderdaad. Mijn familie komt eind oktober naar LAX, en gaat half november weer terug. Ik heb ze bij de KLM voor 713 euros p.p.
--
I route, therefore you are.
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

RiverCola schreef:Mooiste prijs die ik zag was €456,- maar dan met terugvlucht pas op de 22ste (Wow Air via Reykjavik).
Pas op voor WOW.

WOW air is de budget airline onder de budget airlines. Inchecken van een koffer naar de VS: 62 euries. Terug naar Nederland: nog eens 62 euries. Handbaggage: 47 euries heen en 47 euries terug. Da's dus al gauw 200 euro alleen al aan baggage. Stoelreservering: "standaard prijslijst".

Een snelle zoektocht op wow's website naar AMS-LAX gaf mij 383,36 als goedkoopste optie (retour). Doe daar je 200 eurie aan baggage bij en je zit al op bijna 600 euro. Nog wat extra voor stoelreservering en eten/drinken in het vliegtuig en je komt er ruim boven. Da's KLM wereldweken terrein, en dan zit je zonder overstap bij een relatief reputabele club (ben geen fan, maar alles beter dan dit soort "budget").

Lees de reviews op tripadvisor voor je daar boekt.
--
I route, therefore you are.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dank voor de waarschuwing! Ik boek zelf ook liever bij de grote jongens voor dit soort lange vluchten (vlucht van 2 uur binnen Europa voor een kort tripje, maakt het me niet zoveel uit).

Ik weet niet of anderen de goede deal van Wally nog hebben kunnen vinden? Ik heb gekeken op Momondo, SkyScanner, Google flights en de website van Lufthansa, met aanvankelijk exact dezelfde data als PSVwally.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Nee die deal is ondertussen weg, stond er tot gisteren op, zelfs voor 320 naar LAS als je een overstap in de VS deed. Was verleidelijk maar heb me weten in te houden. Paul niet, die is slimmer.
Groetjes,
Daniel
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hahaha, ik denk dat ik ook geboekt zou hebben. Alhoewel er andere bestemming bovenaan ons lijstje staan momenteel (Japan, het noordwesten vd VS en ook Hawaii), kwam het me wel héél goed uit om in oktober een wat kortere trip te maken. Ik zou een kleine route kiezen, met Palm Springs en Joshua Tree (beiden nog nooit geweest), nog een keer Anza Borrego omdat we dat zo geweldig vonden, de Salton Sea, misschien nog een stukje kust (Laguna of Newport), misschien wel Big Bear Lake en Pasadena en uiteraard mijn grote liefde LA. Ooooh, ik kreeg er al zin in (voor dat bedrag).

Maar misschien is het wel verstandiger niet te gaan, even doorsparen voor Japan :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Las Vegas was iets duurder dan een retour LA. Ik heb daar ook naar gekeken, maar dat was qua vliegtijden helemaal niets en de goede vliegtijden waren tegen de €400,- Nu heb ik in totaal €380,- incl een verzekering betaald en dat vind ik en prima deal. Ik zie die retour nu voor €527 wat ook niet verkeerd is. Een paar dagen daarvoor waren ze overigens nog goedkoper. Maar €320 naar Vegas heb ik ook alleen maar gezien met zowel heen als terug 2 overstappen. In vergelijking. Naar Florida in September 2010 heb ik alles door een reisbureau laten doen (wtc) en toen was ik voor het boeken van de hele trip (vliegreis, economy car, 12 overnachtingen) €1500 kwijt. In April 2012 was ik €550 kwijt voor AMS - Houston - LAX vv en in Mei 2013 was ik €618 kwijt voor AMS - LAX, DEN - MIN - AMS. Dus dit vind ik qua tickets en ik denk ook qua vluchten een superdeal. Alleen wel via Monondo/Schipholtickets en niet via de airline zelf wat ik normaal liever doe....

Met Ryanair en Transavia heb ik vaak of alleen handbagage of dan delen we met 2 man 1 koffer, dat gaat vaak prima. Maar naar Amerika sjouw ik altijd teveel kleding mee. Ook omdat ik bv altijd 2 shirtjes draag omdat ik niet als één of andere zweetjan wil rondlopen (en een hemd is zóóó 1940).
Klinkt als een gouden aanbieding! Heerlijk om niet van het hoogseizoen afhankelijk te zijn.
Ook qua hotels kun je dan een stuk makkelijker nog ter plekke beslissen.
Zeker, dat is heerlijk. Dank je wel. Nog redelijk vrij overal kunnen rondlopen/reizen zonder 1000-en anderen op de meeste plekken. Alleen bij 2 vakanties (Florida en 2013) toch wel flink wat minder weer gehad.
Vlieg je met Lufthansa?
Is het een combi van United en Lufthansa.?
Ja een combi, maar dus uitgevoerd door Lufthansa.
Met stoelen voor de terugreis denken aan de 6 rijen boven !!
Heb je een goeie hotel tip voor lone pine ?
Ik heb overigens ook naar Tokio gekeken, dat was ook iets van €475, maar aangezien dat voor een heel groot deel onbekend terrein is en naar ik hoor Japan best prijzig is heb ik dat niet gedaan.

Helaas kan ik wel pas 23 of 24u voor de heenvlucht de stoelen vastleggen. Ik weet niet of dat dan ook direct voor de terugvlucht al kan. Maar dank je voor de tip! Ik heb nog helemaal niet naar hotels gekeken als ik eerlijk ben. Behalve de grand cove cabin in Sequoia voor 1 nacht en 1 nacht een cabin in Three Rivers. Ik kwam er net achter dat ik om de een of andere reden al mijn Wyndham reward punten kwijt ben dus daar moet ik nog wel eens even naar kijken, want ik heb tijdens mijn vorige trips toch al wel wat days inn's, howard Johnsons, super8's en travelodges gehad.
Maar ik kijk ook naar Airbnb's, bv in Palm Springs lijkt het me leuk om eens in zo'n airstream caravan te overnachten bv. Alleen vind ik €255 voor 2 nachten, zoals deze echt te prijzig. Daar kan ik 3 a 4 nachten elders voor overnachten
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

PSVwally ; Wyndham reward punten zijn 18 maanden geldig.
Te lang niet gebruikt ?
Jammer , ze tellen snel aan .
Je komt bij Wyndham door de combinatie punten en geld tot hele mooie deals
Choice hotels op dit moment ook ; 2 overnacjhtingen in verrschillende hotels is 1 nacht gratis.
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou een kleine route kiezen, met Palm Springs en Joshua Tree (beiden nog nooit geweest), nog een keer Anza Borrego omdat we dat zo geweldig vonden, de Salton Sea, misschien nog een stukje kust (Laguna of Newport), misschien wel Big Bear Lake en Pasadena en uiteraard mijn grote liefde LA. Ooooh, ik kreeg er al zin in (voor dat bedrag).
Ik ga de route volgen van de vorige pagina. Alleen gaat Amargosa Valley eruit voor Lone Pine, zodat ik daar ook eens rond kan kijken. Dan is de rit de dag erna wel een stuk langer, maar dat is dan maar zo. Ik ben ook nog naar het panamint springs resort aan het kijken, maar misschien is het ook wel lekker om 's ochtends gewoon eerst even langs een supermarkt te kunnen rijden in Lone Pine.

Ik vond Pasadena erg tegenvallen. Ik was er maar 1 dag natuurlijk, maar om de een of andere voor mij nogsteeds onduidelijke reden was echt bijna alles gesloten die dag.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@PSVwally: om mezelf even nader te verklaren: ik bedoelde dat ík die route zou hebben gekozen als ik die deal had kunnen boeken! Het was niet bedoeld als advies aan jou, ik had gezien dat je al een route had opgesteld. Was just me, day dreaming :lol:

Ontzettend veel plezier in oktober! Heerlijk, zo'n korte en spontane trip. Dat zijn vaak de leukste :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik geef er Curacao of Aruba voor op, dus daar ga ik ook vanuit :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden het Dow hotel in Lone Pine prima. Ook goed en niet duur gegeten vlak bij het hotel.
Het is Grant Grove - niet Grand Cove. :wink: Naar general Grant.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef: Ook omdat ik bv altijd 2 shirtjes draag omdat ik niet als één of andere zweetjan wil rondlopen (en een hemd is zóóó 1940).
Ik gebruik altijd Odlo zweethemdjes. Zijn ook gemakkelijk even (in een wastafel) te wassen, want ze zijn in een mum van tijd - denk aan een minuut of twintig - droog.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Mrvanilla schreef:
http://www.naturalbornhikers.com/trails ... elake.html

Volgens mij hebben Michelly en Bart deze ook gedaan.
Ja en is nog steeds een van de mooiste wandelingen die we ooit in Amerika deden!
Ook een review op het forum van gezet, de foto's zijn helaas verdwenen uit dat topic na de overstap naar een nieuwe provider of de een of andere update :
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 20#p761992
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Old Faithful schreef: Ik gebruik altijd Odlo zweethemdjes. Zijn ook gemakkelijk even (in een wastafel) te wassen, want ze zijn in een mum van tijd - denk aan een minuut of twintig - droog.
.
Odlo was het top merk
Under Armour is de opvolger.
Alles wat je van een onderhemd verwacht.
En in de outlets voor een prima prijs te koop
Stuur mij een PB !
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

PSVwally schreef:
Ik vind oktober een mooie periode om in het zuiden te blijven. Dus ik zou richting Tucson gaan ...
Helaas is dat nou de kant die ik niet op ga.
Zeker? Hier kan je dan nog lekker (prive) zwemmen ! :wink:

Have fun, leuke prijs ook !
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

PSVwally schreef:
Thierry73 schreef: Mocht je in Pahrump eindigen dan heb ik nog wel wat tips voor je :D
Ik had niet anders verwacht, maar t wordt Lone Pine.
Is ook wel leuker.
Al heb ik dan weer een kleine voorkeur voor Bishop, maar dat komt vanwege het Italiaanse restaurant waar ik dan graag eet :)
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

bedeve schreef:PSVwally ; Wyndham reward punten zijn 18 maanden geldig.
Te lang niet gebruikt ?
Jammer , ze tellen snel aan .
Je komt bij Wyndham door de combinatie punten en geld tot hele mooie deals
Choice hotels op dit moment ook ; 2 overnacjhtingen in verrschillende hotels is 1 nacht gratis.
Misschien een beetje laat, maar die Choice-aanbieding loopt wel vaker. En ik kan uit eigen ervaring melden dat het absoluut niks is :) Wij hebben er verschillende keren geslapen op 1 vakantie, en hebben nooit een gratis nacht gekregen. Wel gevraagd, en getelefoneerd, en nog eens getelefoneerd. Het komt erop neer dat je punten krijgt per hotel dat je boekt. En als je 2 heel dure hotels boekt, zou het kunnen dat je genoeg punten hebt verzameld om 1x ergens in een goedkoop hotel te liggen. Want er is toch een verschil tussen een Econolodge en een Comfort Suites.

Maar die wandeling naar Lone Pine Lake ziet er fantastisch uit. Fijn om iets totaal nieuws tegen te komen, waar ik nog nooit van had gehoord! Dit jaar nemen we de tijd voor dat stukje, dus het komt erg gelegen. We gaan ook (eindelijk) langs het Bristlecone Forest, dat is misschien ook wat voor jou, PSVWally?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer