Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
5 dagen New York. In New York blijven of toch nog ook een andere stad?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: 5 dagen New York. In New York blijven of toch nog ook een andere stad?
Hotels in dat gedeelte van Queens is inderdaad een prima keuze. Je zit zo in het centrum van Manhattan.
Die tijd van het jaar zul je zeker gebruik willen maken van de subway, dus een metrocard voor 7 dagen is evengoed een goede deal. Op welk vliegveld vliegen jullie? Queens is met name vanaf JFK uitstekend met het OV te doen.
het vrijheidsbeeld boekt niet zo snel vol in februari ... tenzij jullie naar de kroon willen 'klimmen', dat moet je zeker van tevoren boeken. Vaak is het een goed plan om de eerste boot op de eerste dag te boeken. Door het tijdsverschil ben je dan vaak nog vroeg wakker
Die tijd van het jaar zul je zeker gebruik willen maken van de subway, dus een metrocard voor 7 dagen is evengoed een goede deal. Op welk vliegveld vliegen jullie? Queens is met name vanaf JFK uitstekend met het OV te doen.
het vrijheidsbeeld boekt niet zo snel vol in februari ... tenzij jullie naar de kroon willen 'klimmen', dat moet je zeker van tevoren boeken. Vaak is het een goed plan om de eerste boot op de eerste dag te boeken. Door het tijdsverschil ben je dan vaak nog vroeg wakker
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
We komen aan op Newark en vertrekken van JFK 
Blijkbaar ligt JFK verder dan Newark.

Blijkbaar ligt JFK verder dan Newark.
-
- Amerika-ontdekker
Dit lijkt me wel iets, moet dit aangevraagd worden op een site?meyem schreef:tenzij jullie naar de kroon willen 'klimmen', dat moet je zeker van tevoren boeken.
Ik dacht eraan om een New York City Pass (http://www.citypass.com) te nemen... Weet niet of de kroon hierbij is inbegrepen.
- meyem
- Amerika-expert
De tocht naar de kroon zit NOOIT inbegrepen in welke pas dan ook
Je moet boeken via deze site: https://www.statuecruises.com
Ellis Island is een van mijn favorieten ...
Zelf hou ik meer van JFK, vooral ook omdat het vervoer per subway zoveel makkelijker is. Newark ligt in New Jersey, dat is een andere staat dan New York. De trip naar Queens is ietwat omslachtig ...
Je moet boeken via deze site: https://www.statuecruises.com
Ellis Island is een van mijn favorieten ...
Verder van waar? Niet verder van je mogelijke hotel in Queens in ieder geval ....keizerzizima schreef:Blijkbaar ligt JFK verder dan Newark.
Zelf hou ik meer van JFK, vooral ook omdat het vervoer per subway zoveel makkelijker is. Newark ligt in New Jersey, dat is een andere staat dan New York. De trip naar Queens is ietwat omslachtig ...
- meyem
- Amerika-expert
Ik zit even terug te lezen .... jij zou het liefst heel veel musea doen en je ouders shoppen het liefst de hele dag .... is het een optie om dat 1 of 2 keer los van elkaar toe doen?
Er zijn heel veel mooie musea in NYC en zeker in februari is dat een mooie tijdsbesteding. Als het om grote musea gaat, bereid ik met tegenwoordig goed voor en kies een stuk of 3 afdelingen die ik die dag wil zien. Het Metropolitan vind ik geweldig mooi.
Zowel de Japan Society en de Morgen Library zijn op vrijdagavond gratis en naar mijn mening zeer de moeite waard. Ook het MoMA heeft een gratis dag, maar dan is het vaak wel heel erg druk. Daar heb ik zelf nog nooit gebruik van gemaakt.
Ken je dit draadje al?
Er zijn heel veel mooie musea in NYC en zeker in februari is dat een mooie tijdsbesteding. Als het om grote musea gaat, bereid ik met tegenwoordig goed voor en kies een stuk of 3 afdelingen die ik die dag wil zien. Het Metropolitan vind ik geweldig mooi.
Zowel de Japan Society en de Morgen Library zijn op vrijdagavond gratis en naar mijn mening zeer de moeite waard. Ook het MoMA heeft een gratis dag, maar dan is het vaak wel heel erg druk. Daar heb ik zelf nog nooit gebruik van gemaakt.
Ken je dit draadje al?
keizerzizima schreef:PS: Een vriend is in april 2014 gegaan en betaalde voor 4 dagen 1300 euro persoon (hotel + vlucht). Ik ga in februari 2017 voor een dag langer en betaal 450 euro per persoon (hotel + vlucht)
450 euro incl. vlucht & hotel klonk ook wel érg goedkoopkeizerzizima schreef:Wel.. het hotel is nog niet geboekt, maar ik had het volgende in gedachte (...)

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerika-ontdekker
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik hoop dat zoiets goed afloopt in zo'n grote stadmeyem schreef:Ik zit even terug te lezen .... jij zou het liefst heel veel musea doen en je ouders shoppen het liefst de hele dag .... is het een optie om dat 1 of 2 keer los van elkaar toe doen?

Ik dacht eraan om samen met mijn ouders een New York City Pass te nemen (http://www.citypass.com/new-york?mv_sou ... oCIA7w_wcB) , al deze dingen bezoeken en dan eventueel nog los van mekaar dingen doen..
Volgens mij is het ook mogelijk om 's avonds in het publiek te zitten van bekende talkshows van de USA?
- meyem
- Amerika-expert
Die talkshows, dat kan wel, maar moet je meestal wel van tevoren regelen .... zelf heb ik daar niet zo veel interesse in, dus ik weet niet precies hoe het werkt ... ik ben het hier op het forum ook niet veel tegengekomen. Ik denk dat je dat even moet googlen ..
Voor de talkshows moet je dacht ik op de dag zelf in de rij gaan staan. En dan maar hopen dat je een kaartje krijgt. Ze worden trouwens in de middag opgenomen.
Dat laatste klopt maar dat eerste niet weet ik uit ervaring. Voor bijvoorbeeld Jimmy Fallon (Tonight Show) kun je hier kaartjes krijgen (gaat wel enorm snel, de man is populair):
https://fallon.1iota.com/show/353/The-T ... mmy-Fallon
Ik ben zo al bij Letterman geweest en ook bij Conan. Echt een leuke ervaring, maar het kost je wel tijd.
Andere leuke shows daar zijn die van Stephen Colbert, Seth Meyers, John Oliver...wordt allemaal in NY opgenomen en is gratis.
https://fallon.1iota.com/show/353/The-T ... mmy-Fallon
Ik ben zo al bij Letterman geweest en ook bij Conan. Echt een leuke ervaring, maar het kost je wel tijd.
Andere leuke shows daar zijn die van Stephen Colbert, Seth Meyers, John Oliver...wordt allemaal in NY opgenomen en is gratis.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- meyem
- Amerika-expert
And The Late show hier:
http://colbert.1iota.com/show/536/The-L ... en-Colbert
ga ik bewaren, die link, deze vent vind ik wel leuk ...
en nu even brainstormen hoe die knul uit Zuid Afrika ook weer heet, die vind ik ook leuk ..
ja, deze is het:
http://www.cc.com/shows/the-daily-show-with-trevor-noah
http://colbert.1iota.com/show/536/The-L ... en-Colbert
ga ik bewaren, die link, deze vent vind ik wel leuk ...

en nu even brainstormen hoe die knul uit Zuid Afrika ook weer heet, die vind ik ook leuk ..
ja, deze is het:
http://www.cc.com/shows/the-daily-show-with-trevor-noah
Laatst gewijzigd door meyem op 08 aug 2016, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Trevor Noah, opvolger van Jon Stewart 

Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
Lijkt of het max. 2 weken op voorhand te boeken is en snel weg is
Ook spijtig dt het op voorhand opgenomen wordt, leek me een fijne avondactiviteit...

Ook spijtig dt het op voorhand opgenomen wordt, leek me een fijne avondactiviteit...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Voor die periode zou ik het bij New York houden. Naar Washington DC gaan is 3,5 uur trein en kost je minimaal 2 dagen. Erg intensief.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je weet dat je op oude topics aan het reageren bent ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht