Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ESTA afgewezen visum aanvraag

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Lienie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

ESTA afgewezen visum aanvraag

Bericht door Lienie »

Dag allen,

Even geleden kwam ik erachter dat mijn ESTA was afgewezen (was eerst goedgekeurd). Ik zal hierbij mijn verhaal uitleggen.

- Vorig jaar November 2015 ben ik naar Amerika gegaan onder een J1-VISUM. Ik ben zelf weggegaan na 4 weken omdat ik veel heimwee had en niet meer wilde blijven om bijvoorbeeld te werken. (Ik vind het een mooi land, en de ervaringen zijn leuk. Maar om voor een heel jaar weg te gaan leek mij toch teveel. Hierbij heb ik gevraagd of ze mijn visum die 1 jaar geldig was wilden annuleren en dat ik weer graag terug wilde gaan.

- Mijn ESTA aanvraag heb ik gedaan in mei 2016. Ik wilde terug naar Amerika om samen met mijn vriend te zijn voor de zomer. Deze was meteen goedgekeurd. in juli is deze echter geannuleerd zonder enige reden. Ik kon verder ook niet achter de reden komen waarom dit zo was. later ben ik via de politie erachter gekomen dat mijn ouders mij hebben aangegeven als een geradicaliseerde moslim die waarschijnlijk wel een aanslag wilde plegen... :shock: . Mijn ouders staan niet achter mijn relatie en doen en hebben ook alles gedaan om dit te hinderen. Het is een enorm nare situatie en zeker met dergelijke beschuldigingen!

- We konden echt niet wachten om elkaar te zien, en wilden graag alles samen regelen. Ik ben daarom naar Canada gekomen om samen de mogelijkheid te hebben om hier iets te regelen met mijn vriend, en zit momenteel in Toronto. Bij aankomst op het vliegveld in Toronto werd ik meteen ' aangehouden'. Mijn spullen werden afgepakt, en er werd mij gevraagd wat ik kwam doen. De politie in Nederland gaf mij aan dat zij geen enkele reden hebben om mij niet het land in te laten. En vertelde mij gewoon alles eerlijk aan de douane te vertellen (natuurlijk!). Dit heb ik ook gedaan. Mijn (persoonlijke) verhaal is natuurlijk enorm lang. Maar zij zijn ook meteen achtergekomen dat ik geen ' geradicaliseerde' moslim ben en sterker nog helemaal niet gelovig ben. Ze hebben mij binnengelaten met de kans om langs de amerikaanse consulaat hier te gaan voor bijvoorbeeld een visumaanvraag. Ook hebben de douaniers mij hun nummer en naam gegeven om aan de amerikaanse consulaat of amerikaanse douane te tonen zodat zij contact kunnen opnemen met hen. Ze begrepen mijn situatie en ik vond het enorm vriendelijk dat zij mij zelfs wilde helpen waar dat nodig is.

- Nu is mijn vraag voor welke visum kan ik het beste aanvragen? Zijn er enige tips? wat kan ik doen in deze omstandigheden? Ik hoop iemand te kunnen vinden met enige ervaring, en/of ideeen. Zou ik nog voor een ESTA kunnen gaan?

Ik hoor het graag!
Hockey
Amerika-expert

Re: ESTA afgewezen visum aanvraag

Bericht door Hockey »

Ik heb het gevoel dat er wat zaken missen in dit verhaal.
Van J1 visum naar samen zijn met je vriend gedurende de zomer naar de politie die je vertelt dat je ouders je hebben aangegeven naar NL politie die een uitspraak doet over immigratiezaken in de VS naar Canadese douaniers die je hun nummer geven?

B2 visum.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik denk idd dat je met een ESTA aanvraag niet ver komt, en dat een visum aanvraag de enige mogelijkheid is. En als je niet van plan bent te trouwen, dat B2 de enige optie is (tenzij je weer wilt studeren). Ik betwijfel dat de Amerikaanse autoriteiten zich veel aantrekken van wat de Canadezen denken - ze zullen hun eigen onderzoek willen doen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, dit is een compleet ander verhaal als in je vorige topic

Ik denk dat niemand je hier kan helpen en dat je gewoon het beste samen met je vriend een immigratie advocaat in de hand kan nemen om het allemaal eens uit te zoeken.

uit je vorige topic:
Ik heb verder ook helemaal geen banden in Amerika. Geen familie enz. Alleen aupairs die ik ken, vrienden/mensen die ik daar heb Ontmoet.
uit dit topic:
Ik wilde terug naar Amerika om samen met mijn vriend te zijn voor de zomer.
Ik denk dat je bij de instanties in ieder geval een duidelijk op waarheid gebaseerd verhaal kunt vertellen want dan zal het veel duidelijker zijn.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Wat een lastig verhaal .... het roept helaas heel veel vraagtekens op en de VS immigratiemedewerkers houden absoluut niet van dat soort vragen .... ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om een visum te krijgen. Misschien kunnen jullie je vakantie elders doorbrengen?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Lienie
Amerika-ontdekker

Bericht door Lienie »

Het is en blijft een beetje lastig om alles in details uit te leggen hier op de website. Mijn 'vriend' is iemand die ik daar idd heb ontmoet maar geen reden voor mij om daar te blijven. Nogmaals ik ben weggegaan vanwege heimwee. Ik blijf er liever niet te lang. Maar misschien een B2-visum idd! Ik kan me daar beter op focussen alleen word het lastig het enige wat ik in Nederland heb zijn mijn studie en mijn zorg (wat wel heel belangrijk is). Maar ik heb zelf geen woning en/of dergelijke.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Is je vriend een vriend zoals je vriendinnen hebt, of is het een liefdesrelatie?
Als het een echte relatie is: hoe is je vriend in de US? Citizen? Visa? Toerist? Illegaal? ...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Begrijp ik het nu goed dat je in Canada een visum wil aanvragen? Ik heb wel eens gelezen dat ze liever gebben dat je in je thuisland het visum aanvraagt, maar ik kan het mis hebben, misschien verwar ik de VS met een ander land. Maar als dat zo is heb je het jezelf niet makkelijker gemaakt door nasr Canada te vliegen.
Terug in Texas!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Een B2 visum aanvragen in het buitenland kan. Maar niet met dit verhaal. In Nederland is een esta geweigerd, dus je vliget naar Canada om het vanuit daar te regelen? Dat is de vraag die Lienie zal krijgen. Alsmede de vraag waarom het esta geweigerd is. En dan zal of geen hond je geloven als je zegt dat je ouders je bij de politie hebben aagemeld, of er gaan nog meer alarmbellen af en je komt zeker de VS niet meer in.
En dan je vriend. Te lang in de VS blijven kan je niet, want heimwee; maar wel een relatie in de VS? Hoe zie je dat op langere termijn? Die vraag gaat ook komen.
Tenslotte, banden met Nederland, deze zijn erg mager als ik het zo lees. Des te meer reden om te vrezen dat je met een vriend in de VS illegaal naar de VS wil immigreren.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik moet zeggen dat ik het allemaal bijzonder vreemd vind. Er komt vandaag een totaal ander verhaal dan 1 maand geleden !!!!!

Als dit nu de "echte" versie is, misschien komt er binnen een maand terug een ander verhaal ?

Ik denk dat je beter eerst je zaken thuis op orde zet alvorens aan een visum te proberen te geraken. Als je geseind staat als "geradicaliseerd" dan ga je dat op het consulaat niet opgelost krijgen. Dat is iets wat je in je eigen land moet gaan oplossen.

Overigens heeft dit niets met "douane" te maken maar alles met "immigratie" wat totaal iets anders is.
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 06 aug 2016, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Precies, als je je op een of andere manier zo in de nesten werkt en zelfs je eigen ouders tegen je krijgt, dan heb je heel wat meer op te lossen.
meyem
Amerika-expert

Re: ESTA afgewezen visum

Bericht door meyem »

Dat je ouders je als geradicaliseerde moslim aangeven .... dat is wel heel extreem ... ze moeten echt wel grote spoken op de weg zien als ze je op zo'n manier willen beschermen .... ik hoop dat ze ongelijk hebben, maar net als vele lezers hier (en de VS) krijg ik een vreemde bijsmaak bij je verhaal

Eerst wilde je na zeer korte tijd per se terug naar Holland (heimwee, dat begrijp ik wel, heb ik vroeger ook veel last van gehad), maar dan blijkt er een vriend te zijn die je nu, 10 maanden later, niet langer kan missen ...... dat zal wel de schuld van het internet zijn ... ik hoop dat hij zuiver op de graat is .... samen vakantie houden hoef je immers niet per se in Amerika te doen, toch?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Lienie
Amerika-ontdekker

Bericht door Lienie »

Nee mijn vriend zit niet illegaal in Amerika. Hij komt uit Colorado en omdat hij daar een huis heeft kunnen we op een goedkopere manier samen zijn en tripjes maken. Ik ben naar Canada gegaan om samen met hem te zijn en misschien vanuit hier iets te regelen. niet om illegaal het land in te komen dat zou ik nooit doen. Overigens heeft de politie mijn verhaal ook bevestigd aan de Canadese costums.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

maak je al vorderingen in Canada?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Lienie schreef:Ik ben naar Canada gegaan om samen met hem te zijn en misschien vanuit hier iets te regelen.
Want? Wat zou je in Canada kunnen regelen wat je niet in Nederland kan regelen? Het Nederland waar jij woont, staatsburger bent, en alle problemen zijn ontstaan. Hoe denk je dat zo'n verhaal overkomt op een Amerikaanse immigratiebeambte?
Lienie
Amerika-ontdekker

Bericht door Lienie »

Ja, ik heb nu ook contact met de politie. Zij zullen en willen mij ook in alles ondersteunen. Ik denk dat het beste ook is om voor een toeristen visum te gaan?

Hockey:
Dat ik samen met mijn vriend ben, nu tijdens de zomervakantie. Dat we het ook samen kunnen doen.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Lienie schreef:Ja, ik heb nu ook contact met de politie. Zij zullen en willen mij ook in alles ondersteunen. Ik denk dat het beste ook is om voor een toeristen visum te gaan?
Als je alleen een vakantie met je vriend wilt doorbrengen, waarom zou je dan een ander visum overwegen? ik kan me trouwens niet voorstellen dat de Canadese politie zich met jouw visum voor de VS gaat bemoeien ...

Nu ja, wat wij er ook van denken, fijn dat je nu met je vriend samen bent, dat is in ieder geval iets ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Lienie
Amerika-ontdekker

Bericht door Lienie »

Waarom een ander visum overwegen? Omdat mijn ESTA is geweigerd zal ik wel met een toeristenvisum moeten? Dit gaat over de Nederlandse politie. En de canadaze douane heeft weldegelijk een nummer achtergelaten waarop zij hebben gezegd dat de Amerikaanse consulaat/grens hen op mag bellen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Lienie, mijn vragen zijn stevig maar niet naar bedoeld. Besef je a.u.b. dat als ik al deze vragen heb naar aan leiding van jouw verhaal, ze bij Immigrations die vragen ook zullen hebben. En eerlijk gezegd roept elk antwoord van jou meer vragen op in plaats van minder.
Ook nu weer de vraag waarom jouw vriend niet naar Nederland is gegaan, om jouw ouders te ontmoeten, en daar bij de NLse politie de zaken gecorrigeerd te krijgen. Hoe hard is die toezegging van de politie? Staat die op schrift, en kan immigrations in de VS de NL politie bellen?
Laatst gewijzigd door Hockey op 06 aug 2016, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als ik hier alles lees, dan gaan er bij mij ook alarmbellen af. Ofwel klopt je verhaal van geen kanten, ofwel heb je mentale gezondheidsproblemen of wat dan ook. In ieder geval komt het alles behalve recht vooruit en stabiel over. Dus moest ik bij Immigrations werken, dan zou de kans klein zijn dat ik je binnen laat.
Wees ook voorzichtig met de info die de Canadezen met de Amerikanen delen. Het kan in je voordeel zijn, maar ook in je nadeel. Aan de Canadees/Amerikaanse grens zijn ze erg voorzichtig met mensen waarvan ze denken dat er mentale gezondheidsproblemen zijn, en in het verleden is al gebleken dat beide diensten samen werken om deze mensen tegen te houden. Het is niet omdat ze vriendelijk zijn, dat ze de benen onder hun lijf uitlopen om jou te 'helpen'...

Het aanvragen van een toeristenvisum vanuit het land dat niet het jouwe is, en waarin jij ook geen geldig visum hebt, komt altijd al een beetje verdacht over.
Het is anders als jij een geldig werk/verblijfsvisum voor Canada hebt, en graag de toerist wil gaan spelen in de US voor langer dan 3 maanden. Logisch dat je dan niet eerst naar Nederland moet gaan om de aanvraag te doen. Maar iemand die net Nederland verlaat om naar Canada te gaan om daar met haar Amerikaanse vriend een toeristenvisum aan te vragen... Welke banden heb je met Nederland? (ruzie met je ouders is dus duidelijk al een niet-band, dus heb je een huis? Een vaste job? Een studie waarbij je in de laatste fase zit om deze af te ronden? ... Dat zijn de vragen waarop je je moet voorbereiden. Ook: heb je voldoende geld op je rekening staan om aan te tonen dat je enige tijd in de US kan overleven zonder afhankelijk te zijn van Amerikanen of illegaal werk?)

Hoe gaat de relatie verder gaan? Hij heeft een huis, maar hij gaat uiteindelijk de US verlaten om bij jou in Nederland te kunnen gaan wonen? Want jij wilt niet in de US wonen. Is hij al in Nederland geweest? Gaat hij er makkelijk werk kunnen vinden? Gaat hij zijn familie niet missen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer