Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dagbudget gezin
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Dagbudget gezin
OK! Als je voor het eerst gaat misschien wel, maar de negende keer weet je dat toch? En ja, koersen zijn anders, dus schat je dat verschil al automatisch in.
Ik begrijp de mensen die een budget voorop stellen dan weer wel.Al moeten wij niet echt strikt een budget volgen,toch wil ik zelf ook graag op voorhand een idee hebben van wat het ongeveer zal gaan kosten en heb ik er soms ook wel moeite mee als we dan opeens heel wat meer gaan uitgeven.Zo hebben we in Las Vegas 350 euro meer betaald aan het hotel omdat we een hoeksuite met fontijnzicht op de 17de verdieping van het Bellagio konden krijgen bij het inchecken ipv een standaardkamer aan de achterzijde.Mijn man springt daar dan meteen bovenop terwijl ik er toch wel even over moet nadenken omdat mijn vooraf geplande budget overschreden wordt,zal wel een klein autistisch trekje zijn
Ook wat eten betreft zal ik altijd degene zijn die de verschillende opties even bekijkt en niet zomaar ergens binnen stapt en wel zal zien wat het wordt.

Ook wat eten betreft zal ik altijd degene zijn die de verschillende opties even bekijkt en niet zomaar ergens binnen stapt en wel zal zien wat het wordt.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik snap de mensen die een budget opstellen heel goed! Maar het ging mij er juist om dat iemand meldde dat hij niet snapte dat anderen dat niet doen. Dat kan toch? Niet iedereen reist hetzelfde.
Iedereen reist inderdaad niet hetzelfde,maar daarom vind ik het er ook een beetje over om meteen iemand die een budget vooropstelt te gaan aanraden om langer te sparen.
Puur wat mezelf betreft is het niet omdat ik het gemakkelijk kan betalen dat ik het daarom ook wil betalen.En zo zullen er vast wel meer zijn.
Puur wat mezelf betreft is het niet omdat ik het gemakkelijk kan betalen dat ik het daarom ook wil betalen.En zo zullen er vast wel meer zijn.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je kan met een "beperkt" budget ver komen, maar er zijn toch grenzen. Als het echt niet realistisch is dan is de "aanrader om nog wat te sparen" er toch niet over ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Als ik zou budgetteren, zou ik het niet 'per dag' doen, maar voor de hele reis.
Maak voor je reis een lijstje van 'attracties' (parken, musea, echte attracties, ...) die je zeker wil doen en zoek daarvan de prijzen op, zodat je weet wat die voor jouw gezin in totaal zouden kosten. Tel daar nog een marge bij, je weet nooit of je hier of daar toch nog iets extra doet. Het zou jammer zijn om een verre reis van 3 weken te maken maar geen budget te hebben om dergelijke dingen te doen.
Maak een afzonderlijk budget voor vervoer: benzine (gelukkig erg goedkoop op dit moment), openbaar vervoer in steden, eventueel een marge (hier of daar kan het wel eens handig zijn om een taxi te nemen voor een bepaald traject). Tel hiervoor alle km die je verwacht te doen (zet je route uit in Google maps of zo) en tel daar nog héél wat extra km's bij.
Tel daarnaast nog een budget voor eten en drinken, inclusief hier of daar een flesje frisdrank/water, een ijsje, ... Die extraatjes hoeven uiteraard niet, maar voor ons gezin zou het erg jammer zijn als dit niet eens kan. Voor eten en drinken zou ik per dag toch wel 25 dollar per persoon rekenen.
En tot slot het 'extraatjes' budget. Dit is het enige wat wij budgetteren
. Onze 3 kinderen krijgen aan het begin van elke reis een bepaald budget, waarmee ze zelf souvenirs kunnen kopen. En dat wordt wél bijgehouden in excel.
Maak voor je reis een lijstje van 'attracties' (parken, musea, echte attracties, ...) die je zeker wil doen en zoek daarvan de prijzen op, zodat je weet wat die voor jouw gezin in totaal zouden kosten. Tel daar nog een marge bij, je weet nooit of je hier of daar toch nog iets extra doet. Het zou jammer zijn om een verre reis van 3 weken te maken maar geen budget te hebben om dergelijke dingen te doen.
Maak een afzonderlijk budget voor vervoer: benzine (gelukkig erg goedkoop op dit moment), openbaar vervoer in steden, eventueel een marge (hier of daar kan het wel eens handig zijn om een taxi te nemen voor een bepaald traject). Tel hiervoor alle km die je verwacht te doen (zet je route uit in Google maps of zo) en tel daar nog héél wat extra km's bij.
Tel daarnaast nog een budget voor eten en drinken, inclusief hier of daar een flesje frisdrank/water, een ijsje, ... Die extraatjes hoeven uiteraard niet, maar voor ons gezin zou het erg jammer zijn als dit niet eens kan. Voor eten en drinken zou ik per dag toch wel 25 dollar per persoon rekenen.
En tot slot het 'extraatjes' budget. Dit is het enige wat wij budgetteren

Zoals het nu loopt komen wij prima uit met het verwachte eet budget. Echter geven wij meer dan verwacht uit aan souveniers en extra attracties. In ons geval niet erg maar misschien voor anderen goed om te weten.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Wij zijn net terug en ik denk dat onze dagelijkse uitgaven ( 3 volwassenen) rond de 150/175 dollar per dag heeft gelegen. Incl overnachting ( vaak stateparks- scheelt de helft), benzine camper, boodschappen ( prijzen verschillen extreem- altijd bonus kaarten gebruiken, scheelde één keer $13 op de boodschappen) en ja een pak pancake meel hebben we twee keer van gegeten, t's maar net hoeveel je wilt uitgeven. Uit eten prijzen voor lunch en diner is bijna hetzelfde, vertier ( hoewel wild life spotten ook vertier voor ons is...
) . Grote attracties betaal je de hoofdprijs. Hoewel een City Pass ( meerder steden te koop) bespaart veel. VB. Atlanta $80 pp. o.a.voor Atlanta Zoo, Aquarium, CNN tour, Coca Cola world en nog 4 keuze dingen.

90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Wij vliegen (helaas) morgen terug en hebben vast de eindbalans opgemaakt. Wij waren gemiddeld 50 dollar per persoon per dag kwijt aan eten, drinken, benzine en bijvoorbeeld hop on hop off tours. We hadden een aantal keer gratis ontbijt bij het hotel, we zijn vaak bij iHop of Denny's geweest en we hebben een paar keer wat croissantjes en fruit in de supermarkt gehaald. Lunch deden we niet, maar we haalden overdag wel wat lekkers in de supermarkt, bij een benzinepomp, Mac donalds of Starbucks. Avondeten hebben wij gedaan bij een steakhouse of ander restaurant, Denny's of iHop en de panda express. Panda express vind ik trouwens echt een aanrader, het eten is lekker en vers en voor 10$ p.p eet je je echt propvol.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
@PSVWally jij snapt hem 
Denk dat mensen dit teveel als een tegenstrijdigheid zien. Iedereen lijkt op zijn of haar manier te kijken naar welke kosten men ongeveer kan verwachten.
Alleen de een noemt het een 'budget' en de ander 'een sport om de kosten leuk te houden' en de volgende 'kijkt naar websites van hotels/restaurants om een prijsindicatie te krijgen'

Denk dat mensen dit teveel als een tegenstrijdigheid zien. Iedereen lijkt op zijn of haar manier te kijken naar welke kosten men ongeveer kan verwachten.
Alleen de een noemt het een 'budget' en de ander 'een sport om de kosten leuk te houden' en de volgende 'kijkt naar websites van hotels/restaurants om een prijsindicatie te krijgen'
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1200 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-
- 8 Reacties