Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Valley of Fire

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Valley of Fire

Bericht door ina »

Datzelfde rondje willen wij ook doen, heb ook meerdere namen gelezen van pink canyon o.a. Ook sugar canyon, het schijnt eensoort van slotcanyon met allerlei roze en oranje kleuren te zijn.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

jomisasi schreef:Ik bedoel van de parkeerplaats nr. 3 naar de Fire Cave, de Thunderstorm Arch, Crazy Hill, Pink Canyon, Fire Wave en weer terug naar de parkeerplaats.
Reken op zo'n 2-3 uur, uiteraard afhankelijk van het aantal fotostops.
ina schreef:Ook sugar canyon, het schijnt een soort van slotcanyon met allerlei roze en oranje kleuren te zijn.
Nooit van gehoord, en vind er ook niets van terug. Maar het zou mij wel interesseren om te weten waar dit precies is :wink: .
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Hoi

We gaan ergens eind juni in de vooravond naar Valley Of Fire met als hoofddoel de Fire Wave te zien.
Voor het mooiste licht, wanneer zouden we er best aanwezig zijn? Een half uur voor zonsondergang, of is dit reeds te laat?

Alvast bedankt!

Freti
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hebben jullie enkel maar tijd voor de Fire Wave of zijn jullie langer in het park?
Er is immers zo veel meer te zien dan enkel de Fire Wave. Zie onze blog van afgelopen januari voor een verslag van 2 dagen Valley of Fire. Er staan ook heel wat gps-coördinaten in vermeld van heel mooie plekken die men anders niet direct vindt.
Maar om nu op jouw vraag te antwoorden: een half uur voor zonsondergang is ok. De kleuren worden zelfs nog mooier ná zonsondergang want vóór zonsondergang heb je heel diepe schaduwen. Vergeet niet dat je buiten het park moet zijn vooraleer het donker is.

Net vóór zonsondergang...
Afbeelding2016-01-25 Valley of Fire SP by Kalaman Travel, on Flickr

Na zonsondergang...
Afbeelding2016-01-25 Valley of Fire SP by Kalaman Travel, on Flickr

En deze is op de middag genomen (gewoon wat onderbelichten en/of met een polarisatiefilter)...
Afbeelding2016-01-26 Valley of Fire by Kalaman Travel, on Flickr
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Ok, bedankt voor de info & foto's!
Dan blijven we ook nog wat langer na zonsondergang, maar zorgen we ervoor dat we voor het donker is uit het park zijn.

We hebben, denk ik, een 3 à 4-tal uur in het park en rijden daarna nog door naar Las Vegas. Hoofdmoot zou de Fire Wave/Pink Canyon rond sunset moeten worden, daarvoor is er nog wel tijd voor enkele "kleinere" bezienswaardigheden.
3 jaar geleden heb ik al enkele uren in het park vertoefd. Dit was ook in de 2de helft van juni en overdag eigenlijk niet te doen van de hitte, bij de 45° & plakkerig warm weer (Death Valley was aangenamer toen). Vandaar nu de voorkeur om wat later op de dag te komen en de sunset mee te nemen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij konden in januari niet echt klagen over de temperatuur :wink: .
Maar toen we er eerder waren, was dat ook telkens zo, want altijd in december, maart of april. In die maanden is het daar echt zalig toeven.
Davina
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Davina »

Prachtige fotos!
Bij ons staat VoF ook wederom op het lijstje!
panter69
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door panter69 »

We zou ook graag valley of fire maar is het de moeite voor een dagje,
we zouden van las vegas vertrekken en dan terug rijden naar las vegas
kan dat?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Dat kan prima, hebben wij ook gedaan. Naar de ingang is het ongeveer een uur rijden vanaf de Strip. In het park zelf zou ik wel tijd plannen, zie verder dit topic. Wij waren 's morgens vroeg vertrokken en begin van de avond weer terug, hoop kunnen zien, maar alleen paar kortere hikes gedaan.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Prachtige foto's en mooie beschrijving, Kalaman. Deze prak ik er ook nog tussen op de vakantie, hopelijk.
De vorige keer was het er echt te heet om te wandelen, deze keer maar iets beter plannen qua vertrekuur...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

panter69 schreef:We zou ook graag valley of fire maar is het de moeite voor een dagje,
kan dat?
Dat kan zeker, maar als je van Las Vegas naar Zion rijdt (en je hebt voldoende tijd voor Zion) zou je het ook op weg naar Zion kunnen bezoeken, je komt er dan min of meer langs.
In welke tijd van het jaar ga je? Als je er in de zomermaanden bent zou ik aanraden om zo vroeg mogelijk te vertrekken. Of juist tegen de avond gaan. Wij waren er vorig jaar niet heel laat, maar het was er toch al heet (begin juni). Zie hier ons verslag.

Marianne
panter69
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door panter69 »

Hey Martin & Marianne
we zouden in augustus dit jaar gaan,
dus dat zal vroeg opstaan zijn :D
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

M Kactus schreef:Prachtige foto's en mooie beschrijving, Kalaman. Deze prak ik er ook nog tussen op de vakantie, hopelijk.
De vorige keer was het er echt te heet om te wandelen, deze keer maar iets beter plannen qua vertrekuur...
Of in de winter gaan :wink:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

panter69 schreef:We zou ook graag valley of fire maar is het de moeite voor een dagje,
kan dat?
Zoals door anderen ook al aangegeven, dat is prima te doen voor een dag, heen en terug naar Las Vegas.
Wij deden dat in 2007 ook. In ons reisverslag (klik hier) kan jij er over lezen bij dag 13.
Neem veel drinkwater mee, ook als je gaat wandelen. Neem veel meer mee, dan dat je normaal gewend bent en drink onderweg, ook al heb je nog geen dorst. (Dit geldt overigens voor overal in de woestijngebieden.)
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Of het de moeite is voor 1 dag is heel moeilijk te beantwoorden. Het hang er van af wat je verwacht van dat bezoek(je).
Wij waren er inmiddels diverse keren en afgelopen januari ook weer voor 2 dagen, maar toch hebben we bijlange nog niet alles gezien en gaan we er de volgende keer dat we in de regio zijn, absoluut opnieuw naartoe.
Dus, als je het park écht wilt ontdekken, door er ook te wandelen, dan kan ik zeggen dat het absoluut niet de moeite is om die verplaatsing te doen.
Wil je gewoon een indruk opdoen door de scenic drive te rijden en hier en daar eens te stoppen voor een foto, dan lukt het wel degelijk op 1 dag.

Noot: wij zijn er ook nog nooit in de zomer geweest, maar altijd in de winter en/of de lente. Ik kan mij wel voorstellen dat de klimatologische omstandigheden er in de zomer "iets" anders zijn en dat men dan misschien liever een beetje meer in de koele auto zit :wink: .
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Weet iemand of de campground in Valley of fire het hele jaar open is? Ik kan het niet op de site vinden, er staat wel dat het park het hele jaar open is, maar niets over de campground. Ik heb 2 weken terug een mail gestuurd maar nog geen antwoord. Ik wil gaan plannen, zou liever op de bonnefooi gaan, maar moet zelfs voor november dingen op voorhand boeken, Watchman campground in Zion is al bijna volgeboekt, zelfs de "tent only" plekken :shock: had ik niet verwacht deze tijd van het jaar??
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het lijkt me dat de campings wel het hele jaar open zijn. Anders zou dat toch wel op de site vermeld staan? Het viel ons overigens ook op in maart dat er al zo veel campings vol waren en we toch veel moesten reserveren.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Terwijl in Canada begin juni nog overal plek was maar daar verwachten ze niet zulk mooi weer die periode denk ik.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

ina schreef:Weet iemand of de campground in Valley of fire het hele jaar open is? Ik kan het niet op de site vinden, er staat wel dat het park het hele jaar open is, maar niets over de campground. Ik heb 2 weken terug een mail gestuurd maar nog geen antwoord. Ik wil gaan plannen, zou liever op de bonnefooi gaan, maar moet zelfs voor november dingen op voorhand boeken, Watchman campground in Zion is al bijna volgeboekt, zelfs de "tent only" plekken :shock: had ik niet verwacht deze tijd van het jaar??
Wanneer zijn jullie in Watchman? Vanaf 1 oktober gaat de A-loop dicht wegens renovaties. Dus alleen de B-loop is nog maar beschikbaar, dat maakt dat het zo vol is.
Valley of fire is het hele jaar open. Wij waren daar in oktober redelijk vroeg (rond 12.00/13.00 uur) en er waren nog genoeg plekken beschikbaar. De plekken met electra zijn wel eerder bezet.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

We zijn er 7 november, VoF en een paar dagen later Zion ik had idd gelezen dat de Aloop dicht zou gaan maar had niet verwacht dat er nu sl zoveel plekken besproken zijn vanaf 9 november (wel veterans day)ik dacht wel op de bonnefooi te kunnen maar via de mail werd geadviseerd zeker te boeken. Ik ga er dan maar vanuit dat VoF campground in ieder geval wel open is in de winter.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer