Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ESTA afgewezen visum aanvraag

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: ESTA afgewezen visum aanvraag

Bericht door meyem »

kastelke schreef:...., ofwel heb je mentale gezondheidsproblemen of wat dan ook.
nou nou, poeh poeh ... overdrijven is ook een vak ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@meyem, maar wel een gedachte die bij meer mensen op is gekomen, specifiek: bij mij.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Lienie schreef: Ik ben naar Canada gegaan om samen met hem te zijn en misschien vanuit hier iets te regelen.
Laten we dit als naïviteit beschouwen....
En de canadaze douane heeft weldegelijk een nummer achtergelaten waarop zij hebben gezegd dat de Amerikaanse consulaat/grens hen op mag bellen.
Dit geloof je toch hoop ik niet echt ? De US immigration gaat echt niet informatie gaan zoeken bij een instantie die met jou eigenlijk niets te zien heeft.

Het beste dat je volgens mij kan doen is terugkeren naar Nederland, daar de zaken op orde proberen te stellen en binnen x-aantal tijd opnieuw proberen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Hockey schreef:@meyem, maar wel een gedachte die bij meer mensen op is gekomen, specifiek: bij mij.
Dan nog vind ik het ongepast om tegen iemand te zeggen die hier duidelijk emotioneel labiel zit te wezen en die we verder absoluut niet kennen ...

Lienie, ik zou dit draadje laten voor wat het is ... wij kunnen je duidelijk niet verder helpen ... ik hoop dat je een oplossing vindt ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Lienie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Lienie »

Het blijft een beetje lastig om mijn hele situatie hier neer te zetten of alles in details te beschrijven. ik ben verder gewoon ook mentaal in orde...? Mijn vriend zit in het leger en kan ook niet zomaar weg. De politie is meteen ook bezig mij daarin te helpen. Nogmaals je kent niet mijn gehele verhaal. Wanneer een customs medewerker zijn/haar naam en contact details geeft waarbij ze zeggen dit doen we normaal nooit om mij verder te helpen. Dan is dit ook heel wat. Ik ben nooit van plan ergens illegaal te verblijven en wil verder met mijn studie. Mijn vraag is vooral waar ik zo snel mogelijk terecht kan, en of ik een advocaat in de hand moet nemen en wat voor visum het beste is.
Marcopstal
Amerika-expert

In mijn ogen heb je niet eens een visum nodig. Je moet thuis je zaken op orde stellen. Indien de echte reden die aangifte is dan moet dat rechtgezet worden en dan kan je terug een ESTA aanvragen.

Eens je voor een visum gaat (welk ander dan een toeristenvisum ???? uiteraard is dat dan het geval) en je wordt om welke reden dan ook afgewezen, dan kan je vergeten om nog ooit op ESTA te gaan.

Het is uiteraard je recht om enkel de zaken te delen die je wil, maar wij kunnen ook maar reageren op wat we weten. Als er nog andere zaken zijn lijkt het me dat dat de zaken alleen maar moeilijker maakt.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Lienie schreef:Ik ben nooit van plan ergens illegaal te verblijven en wil verder met mijn studie.
Hele belangrijke tip. Wat jij van plan bent telt helaas niet. Wat zij denken dat jij van plan bent wel. Dus jouw plannen/acties/gedrag/verhaal mogen geen twijfels oproepen.
Lienie schreef:Mijn vraag is vooral waar ik zo snel mogelijk terecht kan, en of ik een advocaat in de hand moet nemen en wat voor visum het beste is.
Ga naar huis, naar Nederland dus. Los dáár de problemen op. Als de enige reden van weigering is dat jij door jouw ouders aangemeld bent als geradicaliseerde moslim, dan moet je dit oplossen. Al het andere komt daarna pas.
Als jouw vriend in het leger zit, waarom kan hij dan wel naar Canada, maar niet naar Nederland? Ook dit is weer iets waar een immigrations officer over kan vallen.

Aanvulling op wat marcopstal al schreef, wij kunnen enkel reageren op wat we hier lezen. Het is begrijpelijk dat je niet alles kan of wil zeggen, maar besef je wel dat dit onze hulp zal doen beperken tot datgeen wat we wel weten.
Lienie
Amerika-ontdekker

Bericht door Lienie »

Is er de mogelijkheid toe om de ESTA te wijzigen? ik weet dat de politie al contact heeft met Amerika. Ik ben gescreened door Amerika die hebben al aangegeven niks te kunnen vinden en hebben dit bevestigd bij de politie. Nogmaals ik zou nooit zomaar blijven. niet eens voor mijn gezondheid. Ik heb in oktober weer een afspraak staan met mijn internist. Ik zou niet eens kunnen blijven, en willen blijven. Ik ben 19 veels te jong om dat te doen. We willen voor nu even samen zijn. En misschien dat we over een tijd wat anders bedenken, Europa misschien, Nederland. Misschien zijn we dan niet eens meer samen. Je weet niet hoe het loopt...

Omdat naar Nederland gaan alleen maar duurder is, hij heeft ook verplichtingen, een huis, huisdieren die hij heeft moeten achterlaten. Hij komt uit Colorado waar een hagelstorm is geweest waarbij zijn auto ook flink beschadigd is. Hij is nu hier naartoe gekomen voor mij, om me te ondersteunen en bij te staan.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Lienie, heel veel van de dingen zie jij noemt waarom hij niet naar Nederland kan zijn .. laat ik het maar hard zeggen, zijn onzin. Ook in Canada moet hij huis, auto en huisdieren achterlaten. Hooguit de prijs kan een reden zijn.

Verder, de politie heeft contact met Amerika? De VS heeft 300 miljoen plus inwoners en tientallen instanties. Met wie of wat hebben ze precies contact? Wat vertellen ze aan die persoon of instantie? Wie of wat in de VS heeft aangegeven niks te kunnen vinden?
Wat wil precies wijzigen aangaande je esta? Je kan bij een esta de vlucht wijzigen, de periode dat je gaat, de locatie waar je heen gaat, dergelijke zaken zodat je er twee jaar lang meerdere malen gebruik van kan maken.
Marcopstal
Amerika-expert

De reden die je aangaf waarom je ESTA was ingetrokken was het feit dat je door je ouders als "geradicaliseerd" was aangegeven. Als ik je verhaal lees ben je ook daarvoor in Canada aan de kant gezet.

Als dit effectief de reden is dan komt het erop aan dat uit de systemen te krijgen en dan kan je gewoon weer een ESTA aanvragen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Nog los van alle open eindjes in dit vreemde en onvolledige verhaal, vind ik het nog het meest vreemde dat jij zegt dat de NL politie jou aan het helpen is en dat Canadese immigration officers jou aan het helpen zijn.

Wat doet de politie dan voor je? Waarmee zijn ze jou aan het helpen? Op basis van welke afspraken? En wat denk jij dat zij effectief voor je kunnen betekenen? Wat zijn die Canadezen voor jou aan het doen? Wat hebben ze toegezegd op welk moment?

Ik denk dat jij op een soort van wolk zit, maar de realiteit uit ogen bent verloren. Volgens mij kan de Nederlandse politie en de Canadese immigration officers niets voor jou betekenen in dit verhaal.

Geniet gewoon van het samenzijn met jouw vriend in Canada. Zie het als een vakantie samen waarin je elkaar weer wat beter leert kennen. Ga leuke dingen doen. Keer daarna terug naar huis om uit te zoeken waarom jij bekend staat bij de politie als geradicaliseerd, kijk of je deze verdenking weg kunt krijgen of de relatie met je ouders kunt normaliseren, of zoek hulp om de oorzaak van deze hele situatie aan te pakken. En kijk pas dáárna of je opnieuw een goedgekeurde ESTA kunt krijgen. Lukt dat door al deze toestanden niet meer, vraag dan tzt een toeristenvisum (B1/2) aan.
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Wordt het gezien de overstay in november 2015 (volgens het andere topic) niet sowieso een visum?
Marcopstal
Amerika-expert

Ik denk niet dat er effectief een overstay is geweest. Dat leek me toen ook een veronderstelling.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Lienie, de Nederlandse politie en de Canadese immigratiedienst kunnen niks voor jou doen. En dat ze contact hebben met de Amerikaanse autoriteiten vanwege jou is gewoon onzin.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Ik kan het andere draadje niet meer vinden... maar dit verhaal komt ook heel veel overeen met die J1 van laatst... plots ingetrokken van dat meisje dat op vakantie wilde met vrienden in de VS en aan het wachten was met bellen vanwege het weekend en een feestdag...
Ook J1 geldig tot november en maar heel kort in VS geweest...
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Een deel van mij had zo iets van ga nou niets hier posten. Maar na het lezen van je andere topic begin ik nog meer vragen te hebben.
Een nieuw ticket regelen. Ergens anders verbleven. Ben ook bij een bank geweest en die heb ik mijn situatie uitgelegd die hebben me ook geholpen. Omdat ik zelf geen creditcard heb en niet zomaar een ticket kon boeken. daarna ben ik weer gegaan.
Bovenstaande quote komt uit je vorige topic. Van beide topics leer ik dat vele mensen heel erg behulpzaam zijn naar jou toe. De bank, de Nederlandse politie, de Canadese immigratie dienst. Het is bijna te goed om waar te zijn vind ik persoonlijk.
In je vorige topic gaf jij aan dat jij 19 jaar bent. Hoe oud is jouw vriend als ik vragen mag? Je geeft aan dat hij in het leger zit en een huis heeft in Colorado. Is dit op militair terrijn? Een jonge jongen van 19 - 25 jaar zie ik zo gauw nog niet zijn eigen huis bezitten namelijk. Wellicht een huisje huren of een apartementje ergens. Hij zou eventueel kunnen kijken of hij in Duitsland gestationeerd kan worden. Huisdiertjes kunnen gewoon mee dan ook. Plus je bent dichter bij huis.

Al met al vind ik het een heel erg vreemd verhaal en laat staan dat een ouder je aangeven als een terrorist bij de politie, als dat zo is, ben jij reeds opgepakt voor ondervraging?

Anyway, ik ga me hier niet te veel bemoeien het is een vreemd, vaag verhaal en ergens beetje ongeloofwaardig allemaal.
Lienie
Amerika-ontdekker

Bericht door Lienie »

Nogmaals, de visitekaartjes met naam en telefoonnummer van de Canadese douanier heb ik hier naast me liggen : ). Ook kan ik whatsapp gesprekken laten zien die ik heb met de politie. Enfin, ik hoef hier op de website niks naar jullie toe te bewijzen. Mijn vraag is erg duidelijk. Ik wil graag weten hoe het zit en hoe ik bijvoorbeeld mijn ESTA kan wijzigen. Destijds heb ik niet geweten na verandering van mijn ESTA dat dit hierom ging. Ook is het allemaal een erg lang verhaal. Dus ik kan me ook voorstellen dat het lastig is om te begrijpen.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ik snap heel goed dat het lastig is om alles op een forum te gooien.
Maar doordat je het volledige verhaal (begrijpelijk) niet doet, komen de stukken die je wel deelt misschien als vreemd over. Als we de volledige context hadden, zouden er minder vragen rijzen bij sommige lezers. Maar vooral: Doordat die context er niet is, is het ook onmogelijk om je te helpen.

Je wilt weten of je een ESTA kunt aanvragen, maar er zijn nog zo veel gaten in dit verhaal, dat we dat niet kunnen zeggen.
Wat wil je wijzigen aan je ESTA-aanvraag? Je gaat precies hetzelfde invullen. Als nu is uitgeklaard dat je geen geradicaliseerde moslim bent, en dat is opgetekend, kun je gewoon een nieuwe ESTA aanvragen.
Maar er zijn nog zo veel andere dingen die bepalen of dat succesvol gaat zijn, die we niet terugvinden in je verhaal:
- Het zal niet lukken als er ooit een overstay was als au pair.
- Als je een vriend hebt in de VS, kunnen ze ervan uitgaan dat je zult willen blijven, en dat het niet gewoon een vakantie is. Dat weten ze normaal gezien niet, maar je zegt dat je het wel verteld hebt. Alleen niet aan wie.
- Als je een toeristenvisum aanvraagt, en dat gaat niet door (met een Amerikaanse vriend zou dat kunnen), mag je lange tijd niet meer met een ESTA.

Als korte antwoord op je vraag, met de informatie die je geeft: Je wilt niks wijzigen in je ESTA, je wilt een nieuwe aanvragen. Dat hoeft niet, want als zij je uiteindelijk van de zwarte lijst hebben gehaald, heb je genoeg aan een Redress via DHS TRIP, zoals ik in je andere topic had aangegeven.
Laatst gewijzigd door M Kactus op 09 aug 2016, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Lienie, we vragen ook niet om bewijs, maar wel om wat meer informatie. Waarover hebben die Nederlandse politie en Canadese douaniers dan contact met de VS? En met wie hebben ze contact?

Jouw vraag over het esta heb ik al beantwoord, deels met een wedervraag, namelijk wat je precies bedoelt.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Lienie schreef: Mijn vraag is erg duidelijk. Ik wil graag weten hoe het zit en hoe ik bijvoorbeeld mijn ESTA kan wijzigen. Destijds heb ik niet geweten na verandering van mijn ESTA dat dit hierom ging.
Je verhaal is alles behalve duidelijk ... (en van die 2e zin kan ik alvast helemaal geen garen spinnen ... ??!!)
Maar het antwoord inmiddels misschien wel: nee, je kunt je ESTA niet zomaar wijzigen (behalve wat basic info als vluchtnummers en hotel).
En persoonlijk betwijfel ik zeer of je op korte termijn een visum gaat krijgen.
Zijn er al nieuwe ontwikkelingen? (niet dat ik nieuwsgierig ben, hoor ... :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door meyem op 09 aug 2016, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer