Succes met de voorbereidingen richting het interview! Iemand zei ooit op het forum, het gaat snel maar langzaam tegelijkertijd.
Ahh nog goedkoper dan die van mijKailash schreef:Oei...ik kijk vandaag naar de tickets, staan dezelfde vluchten voor bijna 800 euro te koop! Ouch!
Vanavond of vannacht maar eens kijken. Dat kan een hoop schelen.![]()
Helemaal gelijk Sundaysue. Doe ik ook zekersundaysue schreef:Ik vind hoe dan ook dat om welke stap je ook zet in je leven als kind-van, dan je ouders je moeten steunen - ook als ze het er stiekem minder of helemaal niet mee eens zijn. Mijn moeder was het er ook duidelijk niet mee eens, schuldgevoelens aanpraten etc. Maar wel laten zien aan haar dat het hier om mij gaat, mijn geluk en mijn toekomst en als ik maar ook jij dat kan verwezelijken in de Staten samen met je liefde, dan is dat iets wat gerespecteerd moet worden. Inmiddels hebben mijn moeder om even een kort FacebookMessenger gesprekje van 4 zinnen gehad en ik heb er wel vrede mee. Zo veel rust hier, zelfs mijn hartslag is van 88-90 bpm naar 62-72 pbm gegaan (pluspuntje er bij..) Kies voor je eigen geluk!
Karin45 schreef:Helemaal gelijk Sundaysue. Doe ik ook zekersundaysue schreef:Ik vind hoe dan ook dat om welke stap je ook zet in je leven als kind-van, dan je ouders je moeten steunen - ook als ze het er stiekem minder of helemaal niet mee eens zijn. Mijn moeder was het er ook duidelijk niet mee eens, schuldgevoelens aanpraten etc. Maar wel laten zien aan haar dat het hier om mij gaat, mijn geluk en mijn toekomst en als ik maar ook jij dat kan verwezelijken in de Staten samen met je liefde, dan is dat iets wat gerespecteerd moet worden. Inmiddels hebben mijn moeder om even een kort FacebookMessenger gesprekje van 4 zinnen gehad en ik heb er wel vrede mee. Zo veel rust hier, zelfs mijn hartslag is van 88-90 bpm naar 62-72 pbm gegaan (pluspuntje er bij..) Kies voor je eigen geluk!Ik ben blij te horen dat je daar een stuk rust heb gevonden .... komt je moeder wel of niet naar je bruiloft ?
Oh leuk en in navy-blue, lijkt me mooi en over 1,5 maand is het al zo ver, spannend!sundaysue schreef:Inderdaad aftellen. 23 september is de grote dag! Beetje nerveus want ik trouw niet in het wit maar navy-blue, ben benieuwd hoe daar op gereageerd wordt![]()
In plaats van stressen over de I-129F, stress ik nu over de kleuren op de locatie van ons feestje, tafel indeling, muziek, m'n bouquet..
Volgens mij heb ik alles compleet en al in een map. Wat ik heb:sundaysue schreef:Ik heb alles meegenomen naar het interview. Alles origineel plus twee kopietjes, dus ook de kopie van de originele I-129F. Kan wel een overzicht typen als je wilt?
Mijn moeder is niet zo spraakzaam erover, ze hoort me aan hoe alles verloopt en ze vind hem wel okay etc. dat wel maar alles heel algemeen. Mijn gevoelens en blijschap kan ik niet echt uiten, dat is wel jammer. Het komt nu allemaal te dichtbij voor haar en wordt te "echt". Jammer daarvan is dat je juist daar dan naar toe wil leven met goed gevoel van je naasten ... maar "taboe" niet over praten. ... tja dan niet hoor.sundaysue schreef:Karin45 schreef:
Helemaal gelijk Sundaysue. Doe ik ook zekerIk ben blij te horen dat je daar een stuk rust heb gevonden .... komt je moeder wel of niet naar je bruiloft ?
Nee, ze komt niet. En daar heb ik vrede mee om eerlijk te zijn. Voor mij heeft het geen toegevoegde waarde meer. Vind het erger dat mijn vader er niet bij is!
Inmiddels nog met je moeder er over gehad en is haar mening iets bijgesteld?
Grappig hahaGabbyxx schreef:^ Ja hoor, heel makkelijk! Ik heb het als handbagage meegenomen. Netjes gevraagd bij het instappen of die in de kast mocht hangen bij de stewardessen. Iedereen was heel aardig
Houd er wel rekening mee dat zodra je één stap op Amerikaanse bodem zet met je K1 visum, dat je voorlopig -wat er ook gebeurt- het land niet kan (mag wel maar je mag niet terug treden als vrouw-van.) verlaten. Doe je dit wel zonder de benodigde documenten, kom je Amerika niet meer in. Dan moet je vooralsnog opnieuw beginnen, tenzij je dan al getrouwd bent, dan moet je het IR-1/CR-1 proces beginnen. Volgens mij kan je emergency parole aanvragen mocht er iets gebeuren binnen je familie maar zelfs dan kunnen ze er nog weken over doen. Wellicht wist je dit al maar wilde het toch even zeggen, want ik riep het ook altijd maar ik moet er nu even 'vrede' mee hebben als als er iets gebeurt thuis, dat ik niet kan terugkeren tot ik in ieder geval mijn EAD/AP heb tijdens AOS proces.Ik kom ook wel terug naar NL als er echt wat aan de hand is met mijn moeder of haar man of voor "vakantie".