Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De zoveelste K1!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De zoveelste K1!

Bericht door sundaysue »

Het pijnigt mij meer om te zien dat jouw vlucht vele maler goedkoper gaat zijn dan de mijne :? :? :lol: Ik vloog dan ook nog in hoogseizoen, dat is het verschil denk ik. Ik laat mijn bijna-man (hij blijft leuk!) vanmiddag ook hier even naar White County office bellen om te vragen of dat dus kan. Dan gaan we hem namelijk volgende week al aanvragen. Bruiloft staat gepland voor 16 september, namelijk!

Succes met de voorbereidingen richting het interview! Iemand zei ooit op het forum, het gaat snel maar langzaam tegelijkertijd.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Kailash schreef:Oei...ik kijk vandaag naar de tickets, staan dezelfde vluchten voor bijna 800 euro te koop! Ouch!
Vanavond of vannacht maar eens kijken. Dat kan een hoop schelen. :)
Ahh nog goedkoper dan die van mij ;) mijn ticket was 900 euro toen ik ging emigreren.

Succes iedereen met de voorbereidingen! Als jullie vragen hebben stel ze gerust. Ik heb mijn k1 in 2013/2014 gedaan en mijn AOS. Ik mag volgend jaar weer aan de slag voor mijn 10 jaar GC.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Karin45
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Karin45 »

Haha ja Kai[/b onder The Netherlands gevonden :wink: , mijn "medegenoot" van VJ ook gelijk de oplossing gegeven want die had ondertussen het consulaat al gemaild en kreeg een vage mail terug verwijzend naar een hulpsite. Blijft onlogisch ..
Ja zie dat de tickets vandaag weer aardig omhoog zijn gegaan, gisteren baalde ik nog dat ik honderd euro goedkoper had kunnen boeken en vandaag toch weer blij dat ik tweehornderd euro voordeliger uit was.... maar zogauw je dat goedkope ticket ziet zal ik als ik jou was boeken als je dat kunt.
Ahh weer in evenwicht bij het consulaat straks, twee vrouwen, twee mannen :) kreeg vandaag ook mijn Yatri mail van betaling en gelijk maar uitgeprint en bij het dossier opgeborgen.
Mijn moeder is bijna 70 jaar en kan die reis niet meer maken naar haar zeggen. Daarnaast is haar man in slechte conditie en die kan ze niet alleen laten ..... maar ja mijn mening is waar en wil is, is en weg .....Wij maken er ook gelijk een echte bruiloft van. Best jammer maar het is niet anders. Vanwege haar leeftijd staat ze ook niet erachter dat ik emigreer..."straks is er niemand meer om voor haar te zorgen". Mijn broer is er nog ...
En misschien hard maar ik kan mijn leven niet van mijn moeder laten afhangen. Ik heb het ondertussen naast mij neergelegd en ga naar een leuke toekomst kijken. ..
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ik vind hoe dan ook dat om welke stap je ook zet in je leven als kind-van, dan je ouders je moeten steunen - ook als ze het er stiekem minder of helemaal niet mee eens zijn. Mijn moeder was het er ook duidelijk niet mee eens, schuldgevoelens aanpraten etc. Maar wel laten zien aan haar dat het hier om mij gaat, mijn geluk en mijn toekomst en als ik maar ook jij dat kan verwezelijken in de Staten samen met je liefde, dan is dat iets wat gerespecteerd moet worden. Inmiddels hebben mijn moeder om even een kort FacebookMessenger gesprekje van 4 zinnen gehad en ik heb er wel vrede mee. Zo veel rust hier, zelfs mijn hartslag is van 88-90 bpm naar 62-72 pbm gegaan (pluspuntje er bij..) Kies voor je eigen geluk!

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Vandaag trouwringen gekocht + een jurk en zijn pak en morgen afspraak maken bij het courthouse om de datum vast te laten zetten! :clap: :D Ik ben zo excited!

Over & done!
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

^ Spannend! Ik heb de trouwringen en trouwjurk in Nederland gekocht. Word nu echt aftellen voor jou! :clap:
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Inderdaad aftellen. 23 september is de grote dag! Beetje nerveus want ik trouw niet in het wit maar navy-blue, ben benieuwd hoe daar op gereageerd wordt :lol: :lol: In plaats van stressen over de I-129F, stress ik nu over de kleuren op de locatie van ons feestje, tafel indeling, muziek, m'n bouquet.. :?

Over & done!
miek4
Amerika-ontdekker

Bericht door miek4 »

Net een hele dag op het SS-office gespendeerd omdat er een probleem was met m'n I-94. Bij aankomst in je luchthaven krijg je bij het tonen van je K1 visum je I-94. Echter gaat dit nu meer en meer online en kan je dit papiertje via een link download (zie Visajourney). Nu bleek 'door een glitch' m'n I-94 gegevens nog niet upgedate te zijn waardoor ik m'n SS-number niet kon aanvragen. Uiteindelijk gebeld naar de Customs en Border control van de luchthaven die, na een uurtje aan de lijn te blijven, de fout recht zetten.

Zou voor de toekomstige K-1-ers t de tip willen geven om zeker in de luchthaven te informeren naar je I-94.

@ Sundayssue: Leuk om te lezen dat alles goed verlopen is. Nu kan je hopelijk wat minder stressen. Al blijft die TB je achtervolgen :lol: Succes met het huwelijk!

@ Karin & Kalash: Succes met jullie K1 procedure. Vergeet ook niet te genieten van het hele proces. Ondanks de stress blijft het toch een geweldige ervaring.
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

sundaysue schreef:Ik vind hoe dan ook dat om welke stap je ook zet in je leven als kind-van, dan je ouders je moeten steunen - ook als ze het er stiekem minder of helemaal niet mee eens zijn. Mijn moeder was het er ook duidelijk niet mee eens, schuldgevoelens aanpraten etc. Maar wel laten zien aan haar dat het hier om mij gaat, mijn geluk en mijn toekomst en als ik maar ook jij dat kan verwezelijken in de Staten samen met je liefde, dan is dat iets wat gerespecteerd moet worden. Inmiddels hebben mijn moeder om even een kort FacebookMessenger gesprekje van 4 zinnen gehad en ik heb er wel vrede mee. Zo veel rust hier, zelfs mijn hartslag is van 88-90 bpm naar 62-72 pbm gegaan (pluspuntje er bij..) Kies voor je eigen geluk!
Helemaal gelijk Sundaysue. Doe ik ook zeker :D Ik ben blij te horen dat je daar een stuk rust heb gevonden .... komt je moeder wel of niet naar je bruiloft ?
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Wel makkelijk meegekregen in het vliegtuig dan je trouwjurk Gabbyxx? Ik ga alleen laatste weekje dat ik bij mijn vriendin logeer voor ik ga een keertje passen voor de lol bij een bruidswinkel hier en dan in Amerika met mijn as schoonzusje aldaar een jurk kopen...kan ik alvast zien hoe een trouwjurk staat :lol:

Nou weer stapje verder SundaySue ......haha niet teveel stressen over je bruiloft ....haha ik moest ook al over een kleur gaan nadenken ...huh .
Maar het zijn wel gelukkig de leuke dingen om over te stressen :)

Miek4 , wat moet je precies vragen bij de luchthaven bij aankomst over de I94 of het nog automatisch gaat of je het zelf moet doen ?? ga morgen wel even kijken op VJ wat er precies over geschreven wordt maar wel handig te weten ...
Genieten ja vooral voor het leuke vooruitzicht. Hier is nu stapje voor stapje afscheid nemen van alles, vandaag mijn autootje na 10 jaar laatste rit op de snelweg mee gemaakt, vrijdag verloopt de keuring en ga die niet meer laten maken dus maar verkopen op ik wil van mijn auto af :D , allemaal best gek, morgen de nieuwe eigenaar tekenen voor mijn huis ...spannend ook een opluchting...zo gaat alles hier perfect en met juiste timing

Kai, al een ticket gevonden ?

Hebben jullie voor het interview ook al de originele stukken van de reeds ingestuurde pakket I 129 meegenomen of is dat niet noodzakelijk en zijn alleen de orginele wat mijzelf aangaat, geboortecertificaat , VOG etc. voldoende ?
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

^ Ja hoor, heel makkelijk! Ik heb het als handbagage meegenomen. Netjes gevraagd bij het instappen of die in de kast mocht hangen bij de stewardessen. Iedereen was heel aardig :thumbup:
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ik heb alles meegenomen naar het interview. Alles origineel plus twee kopietjes, dus ook de kopie van de originele I-129F. Kan wel een overzicht typen als je wilt?

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Karin45 schreef:
sundaysue schreef:Ik vind hoe dan ook dat om welke stap je ook zet in je leven als kind-van, dan je ouders je moeten steunen - ook als ze het er stiekem minder of helemaal niet mee eens zijn. Mijn moeder was het er ook duidelijk niet mee eens, schuldgevoelens aanpraten etc. Maar wel laten zien aan haar dat het hier om mij gaat, mijn geluk en mijn toekomst en als ik maar ook jij dat kan verwezelijken in de Staten samen met je liefde, dan is dat iets wat gerespecteerd moet worden. Inmiddels hebben mijn moeder om even een kort FacebookMessenger gesprekje van 4 zinnen gehad en ik heb er wel vrede mee. Zo veel rust hier, zelfs mijn hartslag is van 88-90 bpm naar 62-72 pbm gegaan (pluspuntje er bij..) Kies voor je eigen geluk!
Helemaal gelijk Sundaysue. Doe ik ook zeker :D Ik ben blij te horen dat je daar een stuk rust heb gevonden .... komt je moeder wel of niet naar je bruiloft ?

Nee, ze komt niet. En daar heb ik vrede mee om eerlijk te zijn. Voor mij heeft het geen toegevoegde waarde meer. Vind het erger dat mijn vader er niet bij is!

Inmiddels nog met je moeder er over gehad en is haar mening iets bijgesteld?

Over & done!
Sharon_helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sharon_helena »

sundaysue schreef:Inderdaad aftellen. 23 september is de grote dag! Beetje nerveus want ik trouw niet in het wit maar navy-blue, ben benieuwd hoe daar op gereageerd wordt :lol: :lol: In plaats van stressen over de I-129F, stress ik nu over de kleuren op de locatie van ons feestje, tafel indeling, muziek, m'n bouquet.. :?
Oh leuk en in navy-blue, lijkt me mooi en over 1,5 maand is het al zo ver, spannend! :D Ik ben nu ook vanuit hier de bruiloft in Nederland aan het plannen, en jeetje er komt veel bij kijken zeg :lol:
17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

sundaysue schreef:Ik heb alles meegenomen naar het interview. Alles origineel plus twee kopietjes, dus ook de kopie van de originele I-129F. Kan wel een overzicht typen als je wilt?
Volgens mij heb ik alles compleet en al in een map. Wat ik heb:
- 6 pasfoto's
- origineel geboortecertifcaat van mij en 2 kopietjes
- VOG en 2 kopietjes
- 2e intend to married van hem en mij
- I 134 originele toevoegingen van zijn W2, brief van zijn werk met inkomsten, 2 bankafschriften van zijn inkomsten, brief van zijn bank met zijn
bedragen op de bank, van dit alles ook een kopietje gemaakt.
- wat nieuwe foto's van ongoing relationship, skypelogs en what app tm augustus
- NOA 1 en NOA2 kopietjes
- barcode van DS 160, betalingsbewijs van DS 160 en de brief die je moet laten zien bij de ingang bij het interview

en een kopie van het hele I 129 pakket.

Volgens mij heb ik zo alles alleen wat ik me afvraag is of je van het I 129 pakket ook alle originele moet hebben. Daarin zit bv mij aanstaande man (blijft raar) zijn originele geboortecerficaat en kopie van afschrift dat zijn eerdere vrouw overleden is. Moet ik daarvan ook alle originele kunnen tonen of is dat kopie van dat pakket voldoende want dat heb ik

Thanks trouwens weer voor al je hulp haha :)
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

sundaysue schreef:
Karin45 schreef:

Nee, ze komt niet. En daar heb ik vrede mee om eerlijk te zijn. Voor mij heeft het geen toegevoegde waarde meer. Vind het erger dat mijn vader er niet bij is!

Inmiddels nog met je moeder er over gehad en is haar mening iets bijgesteld?
Mijn moeder is niet zo spraakzaam erover, ze hoort me aan hoe alles verloopt en ze vind hem wel okay etc. dat wel maar alles heel algemeen. Mijn gevoelens en blijschap kan ik niet echt uiten, dat is wel jammer. Het komt nu allemaal te dichtbij voor haar en wordt te "echt". Jammer daarvan is dat je juist daar dan naar toe wil leven met goed gevoel van je naasten ... maar "taboe" niet over praten. ... tja dan niet hoor.
De laatste dagen ga ik wel doorbrengen bij mijn moeder en zet zij mij op het vliegtuig, meer voor mij ook dat ik alles goed afsluit en er zo vrede mee heb. Ik kom ook wel terug naar NL als er echt wat aan de hand is met mijn moeder of haar man of voor "vakantie". Daarvoor ga ik eerst nog een weekje bij mijn vriendin logeren en nog even "lol" maken met haar hier, Ik heb dan heel die rompslomp van mijn huis etc achter de rug en niks meer te regelen alleen afwachten tot ik vertrek.

Ik snap helemaal dat je er vrede mee heb, op een gegeven moment moet je het maar laten en lekker verder gaan met je eigen leven. Wel jammer dat ook je vader er niet bij kan zijn. Dat zal best moeilijk voor je zijn maar maak er zeker voor jullie de dag van je leven van. Je kan ook een skypesesie ofzo organiseren die dag zodat je vader er toch een beetje bij is.
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Gabbyxx schreef:^ Ja hoor, heel makkelijk! Ik heb het als handbagage meegenomen. Netjes gevraagd bij het instappen of die in de kast mocht hangen bij de stewardessen. Iedereen was heel aardig :thumbup:
Grappig haha :D , niet gelijk een pre behandeling gehad ? Als je jurk maar perfect was, meest belangrijke

Jurk die ik op het oog heb komt uit Amerika dus makkelijker daar te kopen. Heb al een afspraak gemaakt met mijn as schoonzus dat ze met mij gaat 'weddingshoppen'. Super vooruitzicht, kijk teveel TLC say yess to the dress denk ik :D . En hier met mijn vriendin een soortgelijke jurk gaan passen dat ik alvast weet of zoiets mij staat, gewoon middagje lol in een bruidszaak en mij als Nederlander gedragen kijken kijken en niet kopen haha.... flauw :D . Das mijn idee maar dat is bij iedereen natuurlijk weer anders :D
Kailash
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Kailash »

Oh haha, ik kijk even een paar daagjes niet op het forum, BOEM! Fijn dat het gesprek doorgaat hahaha :)

Karin: Twee om twee? Cool! We zitten straks elkaar allemaal aan te moedigen voor onze gesprekken. En telkens als er een klaar is juichen dat we het hebben! Ik vind het echt zuur om te horen dat je moeder er niet bij kan zijn. Het klinkt als een complexe situatie met haar eigen geschiedenis. Wat mij wel blij maakt is dat je toch wel tijd met haar kan doorbrengen voordat je gaat. En zij je ook afzet op Schiphol. :thumbup:

Ik heb nog geen vliegtuig ticket gevonden. Nou ja, wel gevonden, voor iets meer dan 500 euro, maar nog geen fondsen bij elkaar om het te betalen!

De lijst die jij benoemd (los van de overlijdingsakte) is exact ook wat ik zal meenemen naar het interview.

Sundaysue: Fijn dat je wat rust hebt gevonden! Hoe is het trouwens afgelopen met je SSN, wel/niet nodig?
Navy blue is toch ook goed? Dan draagt hij wit. Draai het gewoon even om zou ik zeggen! :D Ik zet je trouwdag in mijn mentale agenda, suuuuuper fijn!! Het gaat genieten worden!

Jammer dat je vader er niet bij kan zijn. Tegenwoordig heb je veel mogelijkheden met Skype/Periscope dat het uitgezonden/opgenomen kan worden. Maar natuurlijk heb je liever dat hij er bij kan zijn! :( Als het een kwestie is van een vliegticket, 's nachts zie ik via WTC een ticket van AMS naar Nashville voor iets meer dan 500 euro, RETOUR. *hint hint*

miek4: Dank je wel voor de tip! Ik vroeg mij al af hoe het zou gaan daarmee. Eigenlijk heb jij een nog niet gestelde vraag al beantwoord. Genieten doe ik zeker. Het scheelt dat ik nu data heb waar ik naartoe kan leven met mijn bijna-vrouw: Medical, interview en mijn vliegdatum. Plus, we zijn onze honeymoon aan het plannen en dat is erg leuk! :)

Algemeen vraagje: Wat zijn dingen die ik moet annuleren/afzeggen? Alle losstaande abonnementen van bijvoorbeeld de NS en Museumjaarkaart heb ik al afgezegd. Maar dingen zoals: Zorgverzekering, pensioen e.d. Ik ben bezig met een lijstje om alles een voor een af te zeggen.
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Ik kom ook wel terug naar NL als er echt wat aan de hand is met mijn moeder of haar man of voor "vakantie".
Houd er wel rekening mee dat zodra je één stap op Amerikaanse bodem zet met je K1 visum, dat je voorlopig -wat er ook gebeurt- het land niet kan (mag wel maar je mag niet terug treden als vrouw-van.) verlaten. Doe je dit wel zonder de benodigde documenten, kom je Amerika niet meer in. Dan moet je vooralsnog opnieuw beginnen, tenzij je dan al getrouwd bent, dan moet je het IR-1/CR-1 proces beginnen. Volgens mij kan je emergency parole aanvragen mocht er iets gebeuren binnen je familie maar zelfs dan kunnen ze er nog weken over doen. Wellicht wist je dit al maar wilde het toch even zeggen, want ik riep het ook altijd maar ik moet er nu even 'vrede' mee hebben als als er iets gebeurt thuis, dat ik niet kan terugkeren tot ik in ieder geval mijn EAD/AP heb tijdens AOS proces.

Buiten dit, ik herken het heel erg dat je voelt dat je je gevoelens en blijdschap niet kan uiten naar zo'n belangrijk persoon in je leven. Ik hoop echt van harte dat je wel optimaal kan genieten van dit mooie begin van je nieuwe leven. Geniet van je laatste weekjes, zou ik zeggen. Voor je het weet zit je bij je mannetje :D Goed om te lezen dat het voor jou wel een afsluiter is als ze jou op het vliegtuig zet.

Over & done!
Karin45
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin45 »

Kai, een voordeel, alles afzeggen gaat blijkbaar bij emigratie stuk makkelijker, bewijs van uitschrijving van de gemeente en je kan alles a la minute afzeggen waar normaal afzegtermijnen voor staan. Pensioen wordt volgens mij doorgegeven door de gemeente waar je je uitschrijft, kan je na je 67e jaar er in Amerika is van gaan genieten. Geloof dat je onder een bedrag van ergens rond de 400 euro het kan afkopen maar voor de rest is dat niet meer mogelijk geloof ik. Zorgverzekering, abonnementen, tv etc maar geloof dat jij al weer bij je ouders woont dus zal ook hoop schelen met afzeggingen. Lidmaatschappen, mobiele telefoon misschien.

Haha zet een Go Fund op voor je vliegticket. Meestal worden de tickets hoe meer de tijd dichterbij komt wel duurder.

Complexe geschiedenis... hmm tja is meer dat ik moet accepteren, mijn moeder dr twee zussen zeiden laatste verjaardag nog leuk dan gaan we gezellig met zijn drieen (inclusief) mijn moeder dus naar de bruiloft. Toen was het gelijk nee... laat ik zo zeggen het is hoe complex je het zelf maakt. Ik doe mijn best en zo is het voor mij ook prima dat ze mij op het vliegveld afzet

Neem jij dan ook de originele papieren mee van het I 129, zoals bijvoorbeeld Paige haar originele geboorteakte.(waarvan kopie in de I 129 zit) Das het enige wat ik mij nog steeds afvraag ergens in de vele teksten wordt gesproken over alle originelen maar ik heb bv niet het origineel van die originele overlijdingsakte. Namelijk best wel tricky mocht hij dat toezenden en raakt zoek in de post. Heb wel heel dat kopie boekwerk van de I 129 want hebben we toen samen hier in NL gemaakt :) twee dagen van zijn vakantie hiermee verspilt haha maar wel gelijk een test voor onze relatie geweest of we goed kunnen samenwerken :D

Gezellige boel straks daar op het museumplein :wink:

SundaySue, ja dat van dat ik de eerste tijd niet terugkan dat weet ik. Weet mijn moeder ook, daar heb ik haar al over ingelicht :wink:

Haha onthou je trouwdatum ook wel hoor, dan heb ik mijn medisch :) ... spannend das al snel
Laatst gewijzigd door Karin45 op 10 aug 2016, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer