Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3
Niet aan te raden, vooraf je autohuur regelen! Goedkoper en je hebt altijd de benodigde verzekeringen.
Heb je de startpost van dit topic ook gelezen?
Heb je de startpost van dit topic ook gelezen?
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het zou me sterk verwonderen indien er iemand ervaring heeft met het huren van een auto ter plaatse in de VS, of het moest voortgekomen zijn uit een noodgeval of dergelijke.
Indien je voor je vertrek bij een Europese broker (Autoeurope, usa-reisen.de, ebookers, billiger-mietwagen.de, ...) of rechtstreeks op de verhuurmaatschappij huurt met aanduiding van je land van herkomst, ben je verzekerd van .... een goede verzekering en kun je voor de beste prijs boeken. Op het moment van de huur kies je voor een type wagen (economy, fullsize, SUV, ....) en bij het ophalen kun je ofwel uit de rij auto's van deze categorie kiezen, ofwel wordt je een wagen toegewezen. Met wat geluk en/of een praatje met de mensen ter plaatse neem je een wagen uit een hogere categorie mee. Ter plaatse upgraden kan ook en zal je waarschijnlijk aangeboden worden wanneer je langs de balie passeert. Indien je geïnteresseerd bent, neem dan nooit het eerste aanbod aan maar onderhandel over de extra prijs per dag, daar zit steeds een (ruime) marge op.
Er zijn nog andere mogelijkheden om ter plaatse een auto uit een hogere categorie te bekomen, lees hiervoor de autotopics (bvb "welke kreeg jij mee" of "national emerald club" maar even door. Dit is echter niet gegarandeerd dus het veiligste is de categorie van wagen boeken waar je wil mee buiten rijden.
Indien je voor je vertrek bij een Europese broker (Autoeurope, usa-reisen.de, ebookers, billiger-mietwagen.de, ...) of rechtstreeks op de verhuurmaatschappij huurt met aanduiding van je land van herkomst, ben je verzekerd van .... een goede verzekering en kun je voor de beste prijs boeken. Op het moment van de huur kies je voor een type wagen (economy, fullsize, SUV, ....) en bij het ophalen kun je ofwel uit de rij auto's van deze categorie kiezen, ofwel wordt je een wagen toegewezen. Met wat geluk en/of een praatje met de mensen ter plaatse neem je een wagen uit een hogere categorie mee. Ter plaatse upgraden kan ook en zal je waarschijnlijk aangeboden worden wanneer je langs de balie passeert. Indien je geïnteresseerd bent, neem dan nooit het eerste aanbod aan maar onderhandel over de extra prijs per dag, daar zit steeds een (ruime) marge op.
Er zijn nog andere mogelijkheden om ter plaatse een auto uit een hogere categorie te bekomen, lees hiervoor de autotopics (bvb "welke kreeg jij mee" of "national emerald club" maar even door. Dit is echter niet gegarandeerd dus het veiligste is de categorie van wagen boeken waar je wil mee buiten rijden.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Hallo allemaal, is het met autohuur hetzelfde al vliegtuigtickets? Ik vind de prijzen voor autohuur (LA: 23 januari-18 februari) best hoog, 600+ euro voor een economy car. Of ligt dat aan mij?
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Autorprijzen durven ook wel schommelen tussen lang vooraf en korter bij maar voor echt grote verschillen moet je geluk hebben en (her)boeken wanneer er een aktie of fout voorbij komt. Ik boek de laatste jaren steeds ruim vooraf en heb nog maar 2 keer mijn boeking moeten (mogen) wijzigen omdat de prijzen gezakt waren.
In tegenstelling tot vliegtuigtickets kun je bij de meeste autoverhuurmaatschappijen (zowel brokers als rechtstreeks) echter vaak kostenloos annuleren tot enkele dagen vooraf.
Ik raad je dan ook aan om vroeg te boeken (nakijken of kostenloze annulatie mogelijk is) en te volgen wat de prijzen, inclusief akties en mogelijke error-fares, de maanden daarna doen.
In tegenstelling tot vliegtuigtickets kun je bij de meeste autoverhuurmaatschappijen (zowel brokers als rechtstreeks) echter vaak kostenloos annuleren tot enkele dagen vooraf.
Ik raad je dan ook aan om vroeg te boeken (nakijken of kostenloze annulatie mogelijk is) en te volgen wat de prijzen, inclusief akties en mogelijke error-fares, de maanden daarna doen.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
Weet iemand of Hertz "Skip the Counter" of Gold Choice ook in Calgary (YYC) bestaat? Op de website van Hertz zie ik het nergens...
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Bij Alama Skip The Counter (in dit geval SEATAC), mag je dan effectief rechtstreeks van de shuttle bus naar de parking wandelen, of moet je misschien toch nog eerst binnen langs een kiosk iets gaan regelen?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- bedeve
- Amerika-expert
Q-BiC : SKIP the counter !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
kiosk != counter 
Maar ik neem aan van niet dus...

Maar ik neem aan van niet dus...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- bedeve
- Amerika-expert
@Q-BiC ; Seattle-Tacoma International (SEA) is een Skip the Counter locatie .En hier skip je ook de kiosk want als je bij de les blijft handel je alle administratie thuis al af.En loop je linea recta naar de auto's Maar ook als je op eigen initiatief de kiosk zou gebruiken laat je nog steeds de counter links liggen.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ideaal, thx voor de bevestiging.
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Dank voor je uitgebreide antwoord!Hinko schreef:Silver = je hebt alle benodigde verzekeringen.
Gold = afhankelijk van de verhuurder maar bevat oa een gratis tank, dit houdt in dat je de tank zo leeg mogelijk kunt inleveren. Gold geeft verder nog gratis extra bestuurders. Dit is wel per verhuurder verschillend. Zie de link.
Platinum = is extra verzekering uitgegeven door usrentcar en bevat oa een vergoeding voor als je de sleutel kwijt bent. Dit is eigenlijk een soort road assistance. Let op de autoverhuurmaatschappij kan je deze ter plekke ook nog apart aanbieden!
http://www.usrentacar.co.uk/whatsincluded.aspx
Ja boek via je een Europese broker of geef je bij de verhuurder aan dat je uit Europa komt dan heb je alle benodigde verzekeringen.
Zie ook de startpost van dit topic.
Vind het verschil tussen silver en gold wel groot qua prijs als de enige plus voor gold een volle tank is. Namelijk 120 euro, dan is voor mij de keuze snel gemaakt om voor silver te gaan

Helaas zijn de leuke tarieven voor een Full Size SUV op Alamo Brits weer verleden tijd.
Glen
Ik lees op verschillende plekken op dit forum dat de tweede bestuurder in Californië gratis is. Wij beginnen in Phoenix, Arizona en rijden vanuit daar richting Californië. Weet iemand of ik dan alleen een extra bestuurder hoef te boeken voor de dagen dat ik in Arizona rijd? Of dan toch voor de gehele reis?
De regels van de staat waarin je het contract aangaat, gelden. In dit geval dus AZ, dus wordt het voor de hele reis.
Maar bij wie heb je geboekt? Want het is dan wel niet door de staat officieel geregeld, maar bijvoorbeeld AVIS rekent nooit een extra kost aan voor je echtgeno(o)t(e).
Maar bij wie heb je geboekt? Want het is dan wel niet door de staat officieel geregeld, maar bijvoorbeeld AVIS rekent nooit een extra kost aan voor je echtgeno(o)t(e).
De auto is nog niet geboekt. Ik verbaas me er namelijk ook echt over hoe erg de prijzen kunnen verschillen. Bij de ene aanbieder kom ik bijna op 3000 euro uit, terwijl ik bij anderen 800-1000 betaal. Dat die verschillen zo groot kunnen zijn, sjezus... 
Maar bedankt voor de informatie! Ik ga eens kijken bij AVIS.

Maar bedankt voor de informatie! Ik ga eens kijken bij AVIS.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Waar kijk je dan precies en voor hoe lang?
3000€ lijkt me een prijs die je krijgt als je rechtstreeks bij de autoverhuurmaatschappij gaat boeken.
Kijk bij Europese agentschappen zoals drive-usa.eu, autoeurope.be/nl, ... Sowieso een must als je al de vereiste verzekeringen wil hebben.
3000€ lijkt me een prijs die je krijgt als je rechtstreeks bij de autoverhuurmaatschappij gaat boeken.
Kijk bij Europese agentschappen zoals drive-usa.eu, autoeurope.be/nl, ... Sowieso een must als je al de vereiste verzekeringen wil hebben.
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- bedeve
- Amerika-expert
Het is niet zo dat rechtstreeks boeken bij de verhuurder per se duurder uitvalt .
Zelf heb ik al jaren geen autohuur meer via een booker laten lopen.
Maar het noemen van bedragen geeft weinig inzicht.
Welk type auto ,welke periode, waar opgehaald, waar ingeleverd . zijn de basis elementen om mee te kunnen kijken /rekenen
Anders blijf je in de sfeer van ;
Doet u maar een autootje...
Het is niet zo dat rechtstreeks boeken bij de verhuurder per se duurder uitvalt .
Zelf heb ik al jaren geen autohuur meer via een booker laten lopen.
Maar het noemen van bedragen geeft weinig inzicht.
Welk type auto ,welke periode, waar opgehaald, waar ingeleverd . zijn de basis elementen om mee te kunnen kijken /rekenen
Anders blijf je in de sfeer van ;
Doet u maar een autootje...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Wij hebben een auto gehuurd in de VS en bij het ophalen kregen we een document "ESTIMATE OF CHARGES" met een bedrag van 412 dollar, wat betekent dit document?
- bedeve
- Amerika-expert
@coopie ; het staat op je papier ergens gespecificeerd.
Is het gewoon je huur ??
Heb je pre-paid gehuurd en daar ter plaatse diensten aan toegevoegd ?
Is het gewoon je huur ??
Heb je pre-paid gehuurd en daar ter plaatse diensten aan toegevoegd ?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
nee, het is niet de huur, we hadden in Belgie de auto gehuurd en betaald, en dachten dat dit een waarborg was, maar nu blijkt bij thuiskomst dat dit bedrag ook van onze rekening is, we hebben ook geen bijkomende diensten genomen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15873 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties