Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door ina »

Ik keek net even bij de opgave voor Oktober, het laagst aantal requests is 201(voor meer dan 600 mensen) op maandag 31 oktober, het hoogst over de 300 requests :shock: :shock: , ik dacht dat het in deze periode wel minder zou worden en dat je wat meer kans zou hebben, hopelijk in november iets minder requests, ik ben wel tot de conclusie gekomen maar eind juli in te gaan schrijven dan kan je in ieder geval zien welke data het gunstigst of minst nadelig zijn :?
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Nog even een vraagje over de loterij, ik heb zelf al opgegeven voor de loterij maar wil ook nog op mijn man zijn naam proberen, maakt het dan uit dat we op hetzelfde adres wonen?, hij heeft een andere achternaam en we hebben ieder een eigen cc(wel van dezelfde bankrekening maar verschillende nummers)of maakt dat niet uit en kunnen we ieder voor 2 personen opgeven op ons gezamenlijke adres??
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Officieel mag dat niet.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik heb hier wel eens gelezen dat mensen het zelfs met 4 personen 4 x proberen, hoe doen zij dat dan, een ander adres opgeven?. Alleen is dat dan niet gekoppeld aan je cc....
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Je kan het proberen, maar officieel mag het niet en als ze erachter komen dan ben je alle inschrijvingen kwijt.

Wel acht ik de kans dat ze je betrappen erg klein. Zeker als je twee cc's gebruikt en een ander adres.

Als het niet lukt kun je altijd nog ons reisverslag en de foto's van 2009 en 2010 bekijken. Toen zijn we er ook geweest. :thumbup:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Zet het adres van ouders of broer/zus bij de 2de deelname op naam van je man met andere CC.
KUCO
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door KUCO »

Wij hebben hem vandaag gelopen.
En het was prachtig.
Onderweg zijn we Amerikanen tegen gekomen die er reeds jaren mee bezig waren om een permit te kunnen bemachtigen.
Ook een Zwitsers koppel heeft 6 keer moeten meedoen.
Blijkbaar hadden wij veel geluk want van de eerste keer was het prijs.
Volgens de Amerikanen is het makkelijker om ter plaatse een permit te bemachtigen dan online.
Wij hebben ook onderweg controle gekregen van een Ranger op de geldigheid van ons permit.
Blijven volhouden zou ik zeggen want het is echt wel iets unieks.
Succes
Kurt
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Helaas, niet gelukt :? :(
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

We hebben nu besloten toch mee te doen met de loting ter plekke, dinsdag 8 nov. rijden we van VOF naar Kanab en proberen woensdag met de loterij mee te doen voor een bezoek aan The Wave donderdag 10 november, hopelijk ter plekke meer kans?? Anders nog genoeg te doen in de omgeving. Weet iemand misschien het precieze adres waar je moet zijn voor de loterij in November? Ik begreep dat het in de zomer een andere lokatie is dan buiten het seizoen, of is het nu altijd op hetzelfde adres??
Christian
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Christian »

If you missed the online lottery and are visiting the Southern Utah/Northern Arizona area, you can obtain a walk-in permit for Coyote Buttes North (the Wave) and Coyote Buttes South at the Grand Staircase-Escalante National Monument Visitor Center in Kanab, Utah. From mid-March to Mid November, walk-in permits can be obtained seven (7) days a week. From mid-November through mid-March, walk-in permits are issued Monday-Friday, except for federal holidays (including Thanksgiving, Christmas, New Year's Day, Martin Luther King, Jr. Day, and President's Day). During this time, permits for Saturday-Monday are drawn on Friday. Please call the number at the bottom of this page if you have any questions about the walk-in permit process.

http://www.blm.gov/ut/st/en/fo/grand_st ... Kanab.html

Kanab Visitor Center
Address:
745 E. Highway 89
Kanab, UT, 84741
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Dank je :thumbup:
SteffenV
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door SteffenV »

Ga het op 6 september ook maar daar proberen, niet eerder aan ern bezoek gedacht.
2009: FL / 2010: FL / 2013: NYC - CA - NV / 2016: UT - NV - CA - MT - WY
2018: CO - UT - NV - CA / 2019: West Canada - MT- OR - WA / 2022: NH - MS - MA -NY - DC - GA
2023: West Canada / 2023: OR - CA / 2024: West Canada - WY - MT
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wie niet waagt, niet wint. Wij deden 2x mee en wonnen 2x (1x online en 1x walk in), zo zie je maar...
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Nog even een vraagje, kennissen van ons zijn een dag eerder dan wij in Kanab, kunnen zij ter plekke met de lottery meedoen voor ons 2 of evt. ons 4?? Of is de lottery ter plekke ook persoonsgebonden, het zou voor ons weer een extra kans zijn :D
Christian
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Christian »

Ik geloof dat het wel kan. Je kan je bij de loterij ter plaatsen gewoon per groep opgeven. Dus die persoon zal dan een groep van 4 aan moeten melden.

Als je de loterij wint en er zijn maar 3 plaatsen nog over zul je keuzes moeten maken. Toen wij er waren werd er geen uitzondering gemaakt, die ene persoon mag niet mee. Dus bepaal je zelf of je met 3 personen gaat of dat je het kaartje weggeeft.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Dank je, ik weet niet of zij willen maar als zij dinsdag vertrekken vanaf Kanab kunnen ze nog langs de loterij voor evt 2 tickets voor ons op woensdag, mocht dat niet lukken dan kunnen wij woensdag nog voor donderdag proberen, toch een kansje meer :wink: waar ze de evt. tickets voor ons achterlaten regelen we dan wel :D
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Vraagje aan Kalaman, mocht het lukken een permit te verkrijgen, ik begreep dat jij de coördinaten hebt waardoor je de wandeling makkelijker kan doen zonder te verdwalen :wink: , de everytrail pagina werkt echter niet dus daar kan ik het niet op vinden??
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Christian
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Christian »

Maak je niet druk, iedereen kan die route lopen. Zo spannend is het niet. De route die je krijgt bij je permit is duidelijk genoeg.
De route is ook op youtube te zien. De foto route die je bij je permit krijgt is ook op internet te vinden.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Grappig Chris, zie je zo vaak op het forum zie nu pas je verslagen :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht