Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ESTA afgewezen visum aanvraag

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: ESTA afgewezen visum aanvraag

Bericht door M Kactus »

Meyem, met alle respect, aangezien het een heel onduidelijk topic is, maar je maakt het niet duidelijker :)
1. Met haar tweede zin bedoelt ze dat haar ESTA-status veranderd is van goedgekeurd naar afgekeurd. En toen wist ze nog niet dat dit kwam doordat haar ouders haar hadden opgegeven als geradicaliseerd.*
2. Je kunt wél een ESTA wijzigen. De vraag is alleen wàt je wilt wijzigen. Sommige dingen kun je zelf, sommige moet je laten doen, en voor nog andere dingen, moet je gewoon een nieuwe aanvraag indienen.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

gelukkig hebben we jou voor alle verduidelijkingen, dat scheelt ... :mrgreen:

EDIT: typo ....
Laatst gewijzigd door meyem op 09 aug 2016, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Hah, hardly :) Ik schrijf niks wat niet al in het kluwen van de topics te vinden is :)
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ahum .... mijn antwoord was vooral cynisch bedoeld ... :wink:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Lienie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Lienie »

Oke top. er is nu ook contact met CBP. Het belangrijkste is mij nu van die lijst afhalen. Daar ga ik dus nu ook meteen mee aan de gang.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Het belangrijkste is inderdaad om je van die lijst af te halen, alleen zal het heel moeilijk zijn om daar officiële bevestiging van te krijgen.
Stel dat het lukt, dan is een redress de te volgen route. Dan gaat DHS na of jouw naam op een lijst staat, en dan krijg jij een bericht dat ze het bekeken hebben. Niet dat je niet meer op de lijst staat, dat zullen ze niet melden.
En àls je dan geen overstay hebt gehad, en ze houden je niet tegen omdat je een vriend hebt in de VS, en je voldoet aan alle andere regels, dan kun je op een ESTA gaan.
Lienie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Lienie »

Oke duidelijk. Maar meteen telefonisch contact met CBP is toch een betere optie? Mijn vader heeft niet met bewijzen hoeven te komen om mij als terrorist aan te geven...
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dat zal wel weer jeugdige naïviteit zijn zeker.

In het algemeen is het vrij simpel om een slechte naam te krijgen, maar stukken moeilijker om je naam terug te zuiveren. Het feit dat een vader iemand aangeeft weegt veel meer dan het feit dat die persoon zelf gaat gaan beweren dat het niet waar is.

Uiteraard zou men alvorens je op een lijst te zetten dit moeten onderzoeken, maar in de huidige maatschappij zal men geen risico willen nemen zeker.

Als je in Nederland geseind staat dan zal je naar mijn mening dat nog steeds eerst moeten opgelost krijgen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Tja, die ESTA is een gunst, wordt hier wel vaker geschreven. En om die gunst te krijgen, moet je onder strikte voorwaarden vallen, waar jij voorlopig nog niet onder valt.
De stap met een grondigere controle is een toeristenvisum, het staat je altijd vrij om dat aan te vragen. Alleen neemt dat enkele maanden in beslag, en zal het ook vastlopen op hetzelfde punt als die ESTA-aanvraag.

Geen idee of je naar het CBP kunt bellen, laat staan dat je je zo eventjes van alle zwarte lijsten kunt laten halen. Dat zou het wel iets te makkelijk maken voor mensen met slechte bedoelingen, natuurlijk. Zoals Marcopstal insinueert, contact opnemen met de Nederlandse ambassade zou mijn eerste stap zijn. Ik ben dus ook absoluut geen advocaat, en dit gaat veel verder dan een gewone toeristische kwestie. Het enige wat ik kan bieden voor het verdere verloop, is lekenraad, en daar ben je ook niet mee geholpen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer