Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gast

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Gast »

Nog een tikkeltje erger is het als ze eerst vragen "are you still working on that?"

Of als ze het hoofdgerecht brengen terwijl je nog aan je voorgerecht zit.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Vito schreef:Maar uit eten in de USA vind ik sowieso een ongezellige bezigheid. Uitgebreid tafelen is er niet bij ...
Ligt aan het restaurant waar je heen gaat volgens mij. Het gemiddelde Chili's, TGI Fridays etc. sja gezellig tafelen daar zit er zeker niet bij. Zij willen je binnen hebben, snel eten en ophoepelen maar weer zodat ze de volgende gasten neer kunnen zetten. Ik denk als jij naar een iets hoger segment gaat (zelfs Texas de Brazil bijvoorbeeld al) dat je rustig paar uur over je maaltijd kan doen. Bij Texas de Brazil zit ik echt gauw wel anderhalf uur bijna. Waarbij de gemiddelde hap bij een van andere benoemde, half uurtje maximaal er ben er weg.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wow, 1,5 uur wel :lol:
Wij zitten in Nl. meestal minimaal 3 uur te tafelen.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

na anderhalf uur ben ik er wel beetje klaar mee hoor. Ieder zijn ding! Thuis sja, daar kan ik eindeloos door blijven BBQ-en en nog gezelliger ook :lol:

Het verschil met Nederland, ze zijn wel uit naar omzet, maar hier in Amerika blijft uit eten gaan (naar mijn gevoel) gewoon een soort van factory line. Ene klant is weg volgende er weer in. Meer klanten, meer omzet en tip van dat ene tafeltje
Laatst gewijzigd door Big_Mo op 10 aug 2016, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Baas boven baas: gisteren 5 uur getafeld in Spanje :thumbup: Maar eerlijk is eerlijk, op een vierweekse rondreis vind ik het wel lekker als het eten vlot gaat.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Ergernis is een groot woord, maar een kleine irritatie is het wel:
Terwijl je nog je hoofdgerecht zit te eten al de vraag krijgen of je een dessert wilt.

Dat ze je bord weghalen als je tafelgenoot nog zit te eten vind ik 1 ding, maar dat ze dan soms ook gelijk de rekening neerleggen, vind ik toch minder. Voelt toch een beetje als 'eet door en rot op'.

Na het eten gelijk de rekening krijgen, zonder erom te hoeven vragen, vind ik wel handig. In Nederland moet je soms echt moeite doen iemand te pakken te krijgen om de rekening te kunnen vragen.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Geldt dat voor heel Amerika??

Wij eten toch snel twee maal per week buiten de deur, en het is me nooit echt opgevallen dat je opgejaagd wordt...
LA, LA, LA....
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik voel me meestal ook niet opgejaagd. :P Voor de rest heb ik wel graag dat het vlot gaat. Als je tussen twee gangen in een half uur tot drie kwartier moet wachten vind ik het te lang duren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Vito schreef: Maar uit eten in de USA vind ik sowieso een ongezellige bezigheid. Uitgebreid tafelen is er niet bij ...
Dat hangt toch volledig van jezelf af?
Wij gaan regelmatig met vrienden uit eten hier, en meestal komen ze dan snel opnemen wat iedereen wil, dat zegt onze vriend al meteen, geef ons wat tijd, we hebben elkaar een tijdje niet meer gezien. En dan weet die ober ook meteen dat we niet gehaast zijn.
Zondag dus gaan lunchen en hebben er meer dan 2u gezeten. Geen mens die zich gejaagd voelde. Dat de borden worden afgeruimd vind ik zelf wel prettig.
Het kan ook anders, de week ervoor gingen we uit eten met een ander koppel en na het eten zijn we samen naar de starbucks gegaan en daar buiten op het terras nog lekker lang gepraat met een koffietje :thumbup:
eoms schreef:Nog een tikkeltje erger is het als ze eerst vragen "are you still working on that?"
Dat vind ik nu net wel leuk, zeker als je nog een klein beetje eten op je bord hebt. Toch beter dan dat ze het meenemen zonder iets te vragen en je had dat nog willen opeten :mrgreen:
eoms schreef:Of als ze het hoofdgerecht brengen terwijl je nog aan je voorgerecht zit.
Dat is dan wel weer irritant! Het gaat vaak zo snel dat het regelmatig gebeurde. Nu nemen wij geen voorgerecht meer :D
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik erger me er in NL dus juist aan dat uit eten gaan zo lang duurt. Wachten op je eten, wachten op de rekening...
Ik ga vrijwel altijd met kinderen uit eten, en dan is snel gewoon handig. Ze kunnen best een tijd aan tafel zitten, thuis zitten we op een gewone doordeweekse dag ook vaak wel een uur, maar soms is er eentje moe, en dan is het super dat we binnen een uur buiten staan met een voldaan gevoel. Ik ga nl met name uit eten om eens iets anders te eten en niet te hoeven koken, dat hoeft ook niet lang te duren. Soms zitten we wel eena wat langer als we met vrienden zijn, maar dat drinken we ook vaak gewoon voor of na het eten nog ergens (bij iemand thuis meestal) koffie om verder bij te praten. Dat ze de rekening al neerleggen voelt voor mij ook absoluut niet als opjagen, ik vind het juist goede service, ik hoef er niet op te wachten of om te vragen.
Terug in Texas!
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Qua eten vinden wij het trouwens ook heel irritant dat werkelijk o-ver-al kaas op, in of overheen zit - wij lusten allebei geen kaas. Sowieso is het in veel restaurants lastig om een gerecht te bestellen waar van zichzelf geen kaas in zit (maar vaak is het gelukkig wel mogelijk om een gerecht dat eigenlijk met kaas is, zonder de kaas te bestellen), maar helemaal vervelend wordt het wanneer er kaas over of in je gerecht blijkt te zitten terwijl dat niet op de kaart staat. Als je hier gewend bent dat bijvoorbeeld bij de Italiaan de Parmezaanse kaas in een apart bakje wordt geserveerd, is het een behoorlijk onaangename verrassing wanneer je in Amerika pasta krijgt waar een vrachtwagenlading kaas eroverheen is gekieperd terwijl dat dus niet als ingrediënt op de kaart vermeld is.

Nog zo'n voorbeeld: bij Applebee's vragen wat de ingrediënten van de 'voorgerechtsalade' zijn, een hele waslijst aan ingrediënten te horen krijgen (waar geen kaas bij wordt genoemd), de salade geserveerd krijgen en dat er dan toch een heleboel knaloranje Cheddarkaas tussen gehusseld blijkt te zitten. Zie dat er maar eens tussenuit te pulken...

Tegenwoordig vragen we dus zelfs bij de lulligste gerechten of er toch écht geen kaas in zit. Dat komt ons soms op vreemde blikken van de serveersters te staan, maar liever dat dan wéér een gerecht waarvan de smaak wordt overheerst door niet-vermelde kaas die je er nooit helemaal afgeschraapt krijgt...
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

annet2009 schreef: Na het eten gelijk de rekening krijgen, zonder erom te hoeven vragen, vind ik wel handig. In Nederland moet je soms echt moeite doen iemand te pakken te krijgen om de rekening te kunnen vragen.
En toch heb ik nooit het gevoel dat ze me dan weg kijken of zo.
Ze komen dan nog regelmatig drinken bijvullen en als je langer blijft nakletsen is het voor mijn gevoel ook prima.
Natuurlijk doe je dat zelf niet als het heel erg druk is, maar op rustigere plekken heb ik dat regelmatig gedaan. En niet een keer het gevoel gehad dat ze me echt graag weg wilde hebben. Zelfs ook evengoed nog wel eens wat besteld, dan passen ze de rekening net zo makkelijk nog voor je aan.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Dude schreef:Zondag dus gaan lunchen en hebben er meer dan 2u gezeten. Geen mens die zich gejaagd voelde.
En dan even als Vito te reageren: Wow, wel meer als twee uur! :lol: :lol:

Sorry ik moest gewoon even de trol uithangen
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

GJ schreef:Qua eten vinden wij het trouwens ook heel irritant dat werkelijk o-ver-al kaas op, in of overheen zit - wij lusten allebei geen kaas.
haha dat klopt helemaal
maar euhhhhhhhhh die Amerikaanse kaas heeft toch helemaal geen smaak :lol: hoe kan je die nu niet lusten? :lol:
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Hahaha! We zijn geen experts, maar hij zal vast niet zo, ahum, 'smaakvol' zijn als de Nederlandse kaas. Toch komt die muffige smaak er alsnog doorheen als je het meeste zo goed en zo kwaad als het gaat van je eten geschraapt hebt!
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

eoms schreef:Of als ze het hoofdgerecht brengen terwijl je nog aan je voorgerecht zit.
Dat hebben wij dus meegemaakt bij Rainforest Café. Ofja, een soort van:

Ik was nog bezig met het voorgerecht. Martijn had deze al op. Zijn bord wordt weggehaald. Prima.
Maar vervolgens wordt zijn hoofdgerecht voor zijn neus gezet! Terwijl ik dus nog steeds bezig was met mijn voorgerecht!

Onze oplossing voor jouw 'ergenis': wij bestellen eigenlijk niet zo vaak een voorgerecht meer. Maar als we hem bestellen, dan bestellen we ook alleen dat. En als we na ons voorgerecht nog een hoofdgerecht willen, vragen we gewoon de kaart weer. Paar keer gedaan en werkt prima!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

GJ schreef:maar helemaal vervelend wordt het wanneer er kaas over of in je gerecht blijkt te zitten terwijl dat niet op de kaart staat. Als je hier gewend bent dat bijvoorbeeld bij de Italiaan de Parmezaanse kaas in een apart bakje wordt geserveerd, is het een behoorlijk onaangename verrassing wanneer je in Amerika pasta krijgt waar een vrachtwagenlading kaas eroverheen is gekieperd terwijl dat dus niet als ingrediënt op de kaart vermeld is.
Al eens ooit bij Olive Garden wezen eten? Daar komen ze altijd met zo'n draaiapparaatje met kaas aan en als je dan kaas over je pasta wilt, is hun uitspraak altijd: "just tell me when to stop" :) Dus de pasta's zijn sowieso altijd al zonder kaas... want ze vinden het veel te leuk om dat op die manier te doen. Wij houden overigens wél van kaas, dus ze mogen altijd erg lang doorgaan van ons :lol:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Big_Mo schreef:
Dude schreef:Zondag dus gaan lunchen en hebben er meer dan 2u gezeten. Geen mens die zich gejaagd voelde.
En dan even als Vito te reageren: Wow, wel meer als twee uur! :lol: :lol:

Sorry ik moest gewoon even de trol uithangen
Bij de Melting Pot zitten we meestal zo'n 2.5 tot 3 uur. Komt dat al een beetje in de richting? :)
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Geen idee. Wellicht dat Vito even hier in kan springen hier over :lol: :lol:

Voor mij ligt het gewoon heel erg aan de opzet, met wie ik ben en waar ik eet. Ja ik ken me dagen herinnerne dat we met familie uit eten gingen en de laatste waren die het restaurant uit liepen. Hier doe ik het gewoon een heel stuk minder. Om eerlijk te zijn heb ik liever een goed biertje thuis, met de BBQ aan of lekker Indisch eten koken en genieten er van. De meeste "food joints" hier in de VS ben ik gewoon niet onder de indruk van. Laat staan dat ik er uren ga zitten. Voor een stukje high end vlees zit je snel aan de $30 per persoon. Plus ik vind het gewoon heerlijk om zelf te grillen en te koken.

Als ik de zomer van 2017 terug naar Nederland ga, ja dan zitten we wel te tafelen vanaf 4 uur smiddags tot het laatste persoon naar bed gaat. Het gebeurt vaker voor ons in een prive setting dan in een restaurant.
Laatst gewijzigd door Big_Mo op 11 aug 2016, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Tja, ieder het zijne, laat ik het daar maar op houden. Voor mij is uit eten altijd een feestje, flesje wijn erbij en genieten maar!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer