Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips natuurparken!?
Tips natuurparken!?
Over 5 weken gaan mijn vriendin en ik naar de west kust van Amerika, Ik heb al hulp van jullie gehad om mijn route te bepalen.
Nu wil ik graag tips en advies voor de invulling hiervan.
Vraag 1: Wat is een leuke stad rondom SLC voor 1 nachtje en waar nog wat te beleven is? Tevens zijn de mijnen van SLC het bezichtigen waard?
Vraag 2: Wij verblijven in 3 nachten in Cody, mijn vriendin krijgt heel snel blaren dus het zullen voornamelijk kleine hikes zijn en vooral veel views bezichtigen. Wij willen sowieso naar; Lamar valley, Dead indian summit, MT washburn, Brink of the lower falls, Fire hole river, Mammoth hot lake beaver lake en old faithfull. Is dit te vol gepland of kan er nog makkelijk wat bij? Vind het persoonlijk er moeilijk om dit in te schatten aangezien dit de eerste keer is.
Vraag 3: Wat zijn aanraders bij Lake Tahoe? Of is dit voornamelijk een plek om bij te tanken?
Vraag 4: Wij hebben 1,5 dag in Sequoia en 1,5 dag in Yosemite, is dit prima? En welke kleine trails en views raden jullie aan?
Alvast bedankt en ik kijk uit naar jullie reacties.
Daan
Nu wil ik graag tips en advies voor de invulling hiervan.
Vraag 1: Wat is een leuke stad rondom SLC voor 1 nachtje en waar nog wat te beleven is? Tevens zijn de mijnen van SLC het bezichtigen waard?
Vraag 2: Wij verblijven in 3 nachten in Cody, mijn vriendin krijgt heel snel blaren dus het zullen voornamelijk kleine hikes zijn en vooral veel views bezichtigen. Wij willen sowieso naar; Lamar valley, Dead indian summit, MT washburn, Brink of the lower falls, Fire hole river, Mammoth hot lake beaver lake en old faithfull. Is dit te vol gepland of kan er nog makkelijk wat bij? Vind het persoonlijk er moeilijk om dit in te schatten aangezien dit de eerste keer is.
Vraag 3: Wat zijn aanraders bij Lake Tahoe? Of is dit voornamelijk een plek om bij te tanken?
Vraag 4: Wij hebben 1,5 dag in Sequoia en 1,5 dag in Yosemite, is dit prima? En welke kleine trails en views raden jullie aan?
Alvast bedankt en ik kijk uit naar jullie reacties.
Daan
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Re: Tips natuurparken!?
Tevens zijn de mijnen van SLC het bezichtigen waard?
Bedoel je de Bingham Mine? Deze is sinds 2014 al niet meer te bezoeken na een landslide. Ook het Visitor centrum is dicht.
Vanuit Cody kan je naar Yellowstone rijden via de Chief Joseph Highway, je komt dan door Lamar Valley. In Yellowstone kan je dan naar het zuiden rijden en via de Sylvan Pas weer naar Cody. Dat wordt echter wel een hele lange dag! (waarschijnlijk te veel, je zou dan beter in Yellowstone zelf kunnen overnachten).
Lake Tahoe: als het nog warm is dan kan je een strandje opzoeken of een bootje huren, de omgeving is trouwens ook erg mooi.
Alvast veel plezier!
Lyan
Bedoel je de Bingham Mine? Deze is sinds 2014 al niet meer te bezoeken na een landslide. Ook het Visitor centrum is dicht.
Vanuit Cody kan je naar Yellowstone rijden via de Chief Joseph Highway, je komt dan door Lamar Valley. In Yellowstone kan je dan naar het zuiden rijden en via de Sylvan Pas weer naar Cody. Dat wordt echter wel een hele lange dag! (waarschijnlijk te veel, je zou dan beter in Yellowstone zelf kunnen overnachten).
Lake Tahoe: als het nog warm is dan kan je een strandje opzoeken of een bootje huren, de omgeving is trouwens ook erg mooi.
Alvast veel plezier!
Lyan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In je routetopic heb je al wat tips gekregen, wat zoek je nog meer?
Er is je daar ook gevraagd naar je overnachting in Yellowstone. Jammer dat je daar niet meer gereageerd hebt. Ik begrijp nu dat je dat vanuit Cody wilt bezoeken? Dat lijkt me niet aan te raden, probeer nog iets in het park te vinden of in West Yellowstone.
Ik vind de keuze voor de bezienswaardigheden in Yellowstone ook bijzonder. Zeker als je niet veel wilt wandelen zou ik niet naar Mt Washburn gaan. beperk je tot de highlights; voor de meeste hoef je niet ver te lopen. Ik heb nog nooit van Mammoth Hot Lake Beaver Lake of Dead indian summit gehoord.
Kijk eens naar ons 2015-verslag voor onze planning en ons bezoek.
Hoeveel tijd heb je voor Lake tahoe? Mooi om te zien en je kunt er ook wel wandelen, maar ik kan me voorstellen dat je je tijd wel beter kunt gebruiken.
Voor Yosemite en Sequoia kun je ons 2013-verslag bekijken. En voor alle parken http://www.ontdek-amerika.nl. En de NPS-sites.
Marianne
Er is je daar ook gevraagd naar je overnachting in Yellowstone. Jammer dat je daar niet meer gereageerd hebt. Ik begrijp nu dat je dat vanuit Cody wilt bezoeken? Dat lijkt me niet aan te raden, probeer nog iets in het park te vinden of in West Yellowstone.
Ik vind de keuze voor de bezienswaardigheden in Yellowstone ook bijzonder. Zeker als je niet veel wilt wandelen zou ik niet naar Mt Washburn gaan. beperk je tot de highlights; voor de meeste hoef je niet ver te lopen. Ik heb nog nooit van Mammoth Hot Lake Beaver Lake of Dead indian summit gehoord.

Hoeveel tijd heb je voor Lake tahoe? Mooi om te zien en je kunt er ook wel wandelen, maar ik kan me voorstellen dat je je tijd wel beter kunt gebruiken.
Voor Yosemite en Sequoia kun je ons 2013-verslag bekijken. En voor alle parken http://www.ontdek-amerika.nl. En de NPS-sites.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Is je route nog dezelfde als die in je routetopic?
Zo ja dan heb je geen tijd om rond SLC iets te doen. De dag dat je van LV komt, kan je iets in de stad bekijken. Maar de volgende dag zou ik meteen richting Cody rijden. Dat zal een erg lange dag worden waar je enkel maar zal rijden.
Yellowstone vanuit Cody bezoeken, tja, zo krijg je van Yellowstone zelf weinig mee. Met de tijd die jullie voorzien (nogmaals, gebaseerd op de route uit je topic) zou ik proberen om op 1 dag de bovenste loop en op de 2de dag de onderste loop te doen. Maar dat wordt erg veel rijden.
Het wordt ook moeilijk om 's ochtends vroeg of 's avonds in de Lamar Valley te zijn, je zit nog met de rit van/naar Cody. Een weg (en maakt niet uit welke route je neemt) die je best NIET in het donker rijdt.
Ik hoop dat je je route aangepast hebt.
Plaats je laatste versie nog eens even (hier of in je routetopic) dan is het gemakkelijker om tips te geven.
Groetjes,
Ingrid
Zo ja dan heb je geen tijd om rond SLC iets te doen. De dag dat je van LV komt, kan je iets in de stad bekijken. Maar de volgende dag zou ik meteen richting Cody rijden. Dat zal een erg lange dag worden waar je enkel maar zal rijden.
Yellowstone vanuit Cody bezoeken, tja, zo krijg je van Yellowstone zelf weinig mee. Met de tijd die jullie voorzien (nogmaals, gebaseerd op de route uit je topic) zou ik proberen om op 1 dag de bovenste loop en op de 2de dag de onderste loop te doen. Maar dat wordt erg veel rijden.
Het wordt ook moeilijk om 's ochtends vroeg of 's avonds in de Lamar Valley te zijn, je zit nog met de rit van/naar Cody. Een weg (en maakt niet uit welke route je neemt) die je best NIET in het donker rijdt.
Ik hoop dat je je route aangepast hebt.
Plaats je laatste versie nog eens even (hier of in je routetopic) dan is het gemakkelijker om tips te geven.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dit is volgens mij een uitkijkpunt langs de Chief Joseph Highway. Wij zijn daar in juli geweest. Zeer mooi zicht op de bergen rond Yellowstone, alleen jammer dat we er bijna weg waaidenMartin & Marianne schreef:Dead indian summit

Voor de rest zou ik ook niet aanraden om Yellowstone vanuit Cody te gaan bezoeken.
Zuidwest USA 2006: http://zuidwestusa06.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Als je in Sequoia bent, ga dan heel vroeg in de ochtend naar de meadows in het park. Daar heb je de meeste kans om een beer te spotten. De rangers waar wij vorig jaar mee stonden te praten vertelden ons dat. Maar dan nog is de kans dat je een beer spot heel erg klein. Door de aanhoudende droogte (al meerdere jaren) trekken de beren naar steeds lager (en bevolkter) gelegen gebieden. Dit omdat het eten steeds schaarser wordt door de droogte. Dit werd ons door dezelfde ranger verteld.
Wij hadden geluk vorig jaar. Wij hebben er eentje gespot bij Halstead Meadows Picknick Area. Dit is aan de General Highway. een eental minuten voorbij Wuksachi Lodge.
https://www.google.nl/maps/place/Wuksac ... 0631?hl=nl
Eigenlijk zijn mijn inziens alle hikes in Sequoia mooi
Over Yosemite kan ik nog niets zeggen, daan gaan we aankomende september voor het eerst naartoe. Al zal de kans op beren spotten in Yosemite nog lager zijn dan in Sequoia verwacht ik!
Wij hadden geluk vorig jaar. Wij hebben er eentje gespot bij Halstead Meadows Picknick Area. Dit is aan de General Highway. een eental minuten voorbij Wuksachi Lodge.
https://www.google.nl/maps/place/Wuksac ... 0631?hl=nl
Eigenlijk zijn mijn inziens alle hikes in Sequoia mooi

NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Toch zag ik vorig jaar elf beren in SeKi en dit jaar vier. Inderdaad, vooral de meadows zijn goede plaatsen er een te spotten. Maar ook bij bepaalde wandelingen heb je meer kans; vooral natuurlijk de minder bewandelde trails. Lees je van te voren wel goed in over hoe om te gaan met een bear encounter, zeker als je alleen of met z'n tweeën bent.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dat zijn er veel! Wij waren al blij met 1 beer!Toch zag ik vorig jaar elf beren in SeKi en dit jaar vier.

Heb je toevallig ook al beren in Yosemite gespot en heb je tips voor de beste plekken? Wij vinden het zo magisch als je zo'n prachtig dier in het wild ziet lopen!
Florida | 2019 - 2024
Florida | 2019 - 2024
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt niets zeggen over de plekken. Wij hebben in Yosemite wel eens een beer in de vallei gezien en bij White Wolf, maar de kans dat je ergens een ziet is erg klein (zeker als je onze bear encounters afzet tegen de tijd die we al in Yosemite hebben doorgebracht). De beren in Yosemite zijn meer gewend aan mensen dan in Sequoia en veel brutaler; ik zou niet actief op zoek gaan.
Marianne
Marianne
Het blijft altijd mazzel hebben natuurlijk. Je kunt je kansen vergroten door heel vroeg op pad te gaan. Het vragen aan rangers heeft niet altijd veel zin. Ik heb meerdere malen van rangers te horen gekregen dat zij niet al te veel mogen vertellen over plaatsen waar beren zijn gespot; de reden mag duidelijk zijn. Ze zullen dan ook niet altijd waarheidsgetrouwe info geven.
In SeKi zijn er wel degelijk plekken waar ze veel voorkomen, zoals de omgeving van Crescent Meadow.
In Yosemite zag ik zelf zag ik alleen beren aan de Tioga Pass, maar er zullen vast veel plaatsen zijn waar je ook kans hebt. Uiteindelijk moet je vooral geluk hebben. Of naar Alaska gaan
In SeKi zijn er wel degelijk plekken waar ze veel voorkomen, zoals de omgeving van Crescent Meadow.
In Yosemite zag ik zelf zag ik alleen beren aan de Tioga Pass, maar er zullen vast veel plaatsen zijn waar je ook kans hebt. Uiteindelijk moet je vooral geluk hebben. Of naar Alaska gaan

Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja inderdaad begrijpelijk dat de rangers daar terughoudend in zijn. Dit jaar helaas geen Sequoia. Maar dus wel Yosemite. We zullen de meadows eens vroeg in de ochtend gaan bezoeken. En inderdaad, je moet gewoon geluk hebben! Maar we hebben hoop er dit jaar weer eentje te zien 

Florida | 2019 - 2024
Florida | 2019 - 2024
Allemaal alvast bedankt voor jullie reactie. Ik wil nog steeds de de route rijden die jullie mij hebben geadviseerd in het vorige topic. Ik denk persoonlijk dat ik het maken van de planning voor onze reis een beetje heb onderschat
.
Daarom wil ik graag jullie advies vragen.
Zouden jullie anders adviseren om vanuit LV gelijk door te rijden naar Cody en zo een extra dag mee te pakken in Yellowstone? Het wordt dan wel een hele lange rit maar als dat het waard is heb ik dat er graag voor over.
In het weekend zal ik nog een keer mijn huidige planning hier posten.
Alvast bedankt,
Daan

Daarom wil ik graag jullie advies vragen.
Zouden jullie anders adviseren om vanuit LV gelijk door te rijden naar Cody en zo een extra dag mee te pakken in Yellowstone? Het wordt dan wel een hele lange rit maar als dat het waard is heb ik dat er graag voor over.
In het weekend zal ik nog een keer mijn huidige planning hier posten.
Alvast bedankt,
Daan
- ingrid14
- Amerika-expert
Op 1 dag van LV naar Cody is eigenlijk niet haalbaar. Het is meer dan 12 u rijden.
Kan je je overnachting in Cody niet omzetten naar West-Yellowstone? Dat zou al een hele verbetering zijn.
Als Cody echt een must is dan zou je daar de laatste nacht kunnen overnachten.
Dus SLC-West Yellowstone
West-Yellowstone
West-Yellowstone - Cody
Cody - Grand Teton
Groetjes,
Ingrid
Kan je je overnachting in Cody niet omzetten naar West-Yellowstone? Dat zou al een hele verbetering zijn.
Als Cody echt een must is dan zou je daar de laatste nacht kunnen overnachten.
Dus SLC-West Yellowstone
West-Yellowstone
West-Yellowstone - Cody
Cody - Grand Teton
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zie eigenlijk helemaal niet waarom je Cody uberhaupt aandoet? Het ligt niet goed voor Yellowstone en je gaat niet vanuit daar naar de Black Hills of Denver. Het is nou niet het meest interessante stadje. Ja een museum wat ik best leuk vond, maar waar velen ook geen klap aan vinden.
Las Vegas - Cody op 1 dag lijkt me wat ver als ik eerlijk ben.
Las Vegas - Cody op 1 dag lijkt me wat ver als ik eerlijk ben.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou nog eens heel goed naar je route kijken. Post hem hier nog eens en doe dan ook iets met onze tips. De kans om nu nog in Yellowstone zelf iets te vinden is inmiddels een stuk minder geworden. Jammer.
Marianne
Marianne
inderdaad. Een beer is mooi maar wil je niet tegen je hebben. Iemand leesvoer over tips&tricks wat te doenMrvanilla schreef:Lees je van te voren wel goed in over hoe om te gaan met een bear encounter, zeker als je alleen of met z'n tweeën bent.
Wij gaan namelijk ook wandelen rond de meadows in Sequoia
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ga er in eerste instantie vanuit dat je zelden een beer zomaar tegen het lijf zal lopen. Meestal heeft de beer je al lang gehoord/geroken en zal hij niet naar je toe komen.
Maar hier staan genoeg tips:
http://www.alaska-info.nl/alaska_confro ... ieren.html
Maar hier staan genoeg tips:
http://www.alaska-info.nl/alaska_confro ... ieren.html
In principe hoef je je geen zorgen te maken, als je het maar niet onderschat. Ga dus niet de beer benaderen. Klinkt logisch, maar veel mensen willen toch nét die ene nóg betere foto. Het zijn wilde dieren waar je geen schijn van kans tegen maakt als ze boos zijn. Als je alleen wandelt laat dan inderdaad horen dat je er bent. Beren vallen zelden aan, maar als ze aanvallen is dat vaak vanwege een schrikreactie of als ze jonkies hebben.
Afgelopen mei kwamen wij op zeer korte afstand ineens een beer tegen. Je hart zit dan wel even in je keel, vooral omdat we compleet alleen waren. De beer had totaal geen interesse in ons, en zo zal het vaak gaan. Dus: doe niets geks en de kans dat er iets mis gaat is nihil.
Levert wel mooi plaatjes op!
Afgelopen mei kwamen wij op zeer korte afstand ineens een beer tegen. Je hart zit dan wel even in je keel, vooral omdat we compleet alleen waren. De beer had totaal geen interesse in ons, en zo zal het vaak gaan. Dus: doe niets geks en de kans dat er iets mis gaat is nihil.
Levert wel mooi plaatjes op!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij die meadows in Sequoia zijn we ze toch al een paar keer tegen gekomen. Erg mooie ervaring, maar inderdaad, blijf op afstand.PSVwally schreef:Ga er in eerste instantie vanuit dat je zelden een beer zomaar tegen het lijf zal lopen.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Is de "meadows" een gebied waar je diverse trails kan doen, of is dat één trail die vanuit daar mooi gelopen kan worden?DennisS schreef:Als je in Sequoia bent, ga dan heel vroeg in de ochtend naar de meadows in het park. Daar heb je de meeste kans om een beer te spotten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 6741 Weergaves
-
Laatste bericht door Berry
-
- 2 Reacties