Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tijdsverschil en medicijnen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Tijdsverschil en medicijnen

Bericht door Sassya »

Nu de reis langzaam dichterbij komt, beginnen er ook steeds meer praktische vragen te komen. Deze zal ik ook neeleggen bij de apotheek, maar ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen/tips uit de praktijk.

Ik gebruik, net zoals zoveel mensen helaas, dagelijks medicijnen. Deze neem ik 's ochtends in. Hoeft niet perse in de ochtend, maar wel op vast moment van de dag. Net als de pil, die neem ik altijd 's avonds. Hoe voorkom ik dat ik door het tijdsverschil niet teveel inneem of per ongeluk bv. de pil veel te laat inneem (met alle gevolgen van dien :oops: )? Hoe doen jullie dat? Raak nu al in de war als ik probeer te bedenken hoe ik het schema moet omzetten. Betwijfel of ik met een jetleg nog normaal kan nadenken :D
CSX
Amerikafan

Re: Tijdsverschil en medicijnen

Bericht door CSX »

Ik slik zowat m'n hele leven medicijnen tegen epilepsie.
Voor de heenreis neem ik 's ochtends gewoon mijn ochtenddosering en bij aankomst in Amerika als ik daar naar bed ga mijn avond dosering. Terug neem ik mijn avonddosering tijdens de vlucht naar huis en sla ik mijn volgende ochtenddosering over.
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Zo simpel dus... Ik zat een partij heen en weer te rekenen en moeilijk te doen :lol:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Ik blijf mijne gewoon op ongeveer hetzelfde moment als in België innemen. Mijn echtgenoot laat zijn horloge eigenlijk altijd op Europese tijd staan en hij herinnert mij er dan aan dat het avond is. :lol: Nu dacht ik zelf ook gewoon mijn pil dan maar 's avonds, Amerikaanse tijd, in te nemen. Maar mijn man, zelf apotheker, vond het toch beter van niet al te veel af te wijken. Dus neem ik dat meestal ergens in de namiddag in, of tegen de avond voor we gaan eten. :wink:
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Da's ook goeie. Weet je meteen of je al naar huis kunt bellen :lol: .
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Van de vijf middelen die ik nodig heb,neem ik van één een dosis op de juiste (NL)tijd en houd verder het schema aan op amerikaanse tijd.
Dit op advies van mijn arts
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Het ligt er erg aan welke geneesmiddel je slikt. Het advies voor de anticonceptiepil luidt bijvoorbeeld dat je deze op je gebruikelijke moment moet blijven slikken en dat als dat verschuift door tijdsverschil, je er eventueel 1 extra moet nemen. Dus als je hier 's avonds de pil slikt, dan ook op de bestemming 's avonds slikken. En als dat meer dan 24 uur uit elkaar ligt, dan neem je een extra pil tussenin.
Maar voor sommige andere medicijnen is het juist beter om een pil minder in te nemen dan meer. Dus zonder dat we je medicijnen kennen, kan niemand je hier een nauwkeurig advies geven. Lijkt me daarom verstandig om de vraag toch bij je apotheker neer te leggen.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Wallstreet
Amerikakenner

Bericht door Wallstreet »

Ik neem zelf ook medicijnen en in België nam ik die doorgaans 's morgens. In de Vs zat ik met een verschil van 6u met de lokale tijd in Belgie.
Dus was ik ook genoodzaakt mij hier aan te passen, maar heb geen enkel probleem gevoeld. Ik ben nu terug gewoon aan het ritme hier bij ons en neem de medicatie terug 's morgens. Ik had deze keer niet zo veel last van jetlag. Enkel de eerste nacht terug thuis, dan kon ik echt de slaap niet vatten. :D

Op mijn eerste reis in de VS was jetlag om gek van te worden, bepaalde mensen kunnen er goed mee overweg, ik (toendertijd) niet. Heb zelf een ganse namiddag in bed gelegen. Dat kwam ook wel door de kick, eerste maal USA weet je...
Op het vliegtuig was ik super geconcentreerd. Lange vlucht + stress om volgende vlucht niet te missen.
Op de volgende vlucht terug kijken door het raam, en niets dat ik niet had opgemerkt. :D
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

@ Joshtravels Natuurlijk ga ik ook naar de apotheek, had ik ook aangegeven in mijn openingspost. Maar heb zeker wat aan al jullie tips.

Van 1 medicijn weet ik dat tijdstip niet zo nauw komt, dus is vooral kwestie van niet te lang ertussen laten zitten en vooral NIET vergeten :) . Op vakantie zonder tijdsverschil gaat dat alwel eens mis bij mij, je hebt toch andere routine dan thuis.

En de pil gebruiken zoveel vrouwen, dat er hier zeker een paar moeten zijn met ervaring en dus tips.

Denk dat ik combinatie met advies apotheek zeker wat heb aan al jullie tips. Bedankt!!!
Iriis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Iriis »

Ik gooi dit topic even omhoog... ik probeer het te begrijpen maar op een of andere manier snap ik er geen fluit van.

Ik neem mijn pil altijd in voor het slapen. Tussen 10 en 11 uur dus.
Nu las ik dat je de eerste pil gewoon moet innemen op Nederlandse tijd en daarna het schema moet aanhouden van de Amerikaanse tijdzone.

Dus dan neem ik in korte tijd eigenlijk 2 pillen. Klopt dit tot zover?

Maar hoe zit het dan weer als ik het omdraai en terug naar Nederland ga?

Ik zit namelijk niet te wachten op een zwangerschap.
Gast

Bericht door Gast »

Geloof het of niet, maar in de VS kun je condooms kopen :clap:
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Dat weet ik maar wil het toch graag weten.
Ben zelf niet zo van die dingen ;)

Maar als het moet wel natuurlijk.
Purk87
Amerikafan

Bericht door Purk87 »

Je moet jezelf niet te druk maken, denk ik. Als je je pil 12 uur 'te laat' inneemt, dan werkt hij ook nog gewoon.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Precies, en anders schuif je gewoon elke dag een stuk op. Ben je in een paar dagen tijd ook weer op de rails. Zo doen wij dat met diabetesmedicatie ook.

En terug hetzelfde. Je neemt je laatste pil in op de laatste avond in Amerika, de volgende neem je gewoon begin van middag al in in Nederland, de tweede dag rond een uur of zes en de volgende dag zit je weer op je avondtijd.
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Je kan ook een app met een pillenalarm op je telefoon zetten (werkt ook met de tijdszones). Kan handig zijn als je bang bent je medicatie te vergeten, of te laat in te nemen.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

En weet jij zon app? Ik denk dat dat wel handig is :)
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Als je in de app store van je telefoon medicine reminder, of pill reminder intypt krijg je er heel veel. Gewoon een paar bekijken en de beste voor jou kiezen.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Super bedankt voor deze tip.

Kan ik hem gelijk even gaan testen en hopelijk werkt ie super!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik zou proberen niet meer dan 24 uur tussen de pillen te laten zitten. Ik neem m ook altijd tussen 22:00 en 23:00. In het vliegtuig heb ik 'm Nederlandse tijd 21:30 ingenomen. (In Amerika is het dan half 1 's middags) vervolgens heb ik m in Amerika weer voor het slapen genomen, rond 22:30. Er zit dan inderdaad een kortere tijd tussen, maar dat is niet erg. Vervolgens neem je m gewoon elke avond voor t slapen. De terugweg neem ik de pil weer rond 22:00 Amerikaanse tijd in het vliegtuig (07:00 in Nederland) en dan 's avonds voor het slapen weer (22:00 bijvoorbeeld) dan zit er dus 15 uren tussen. Zo zit je wel meteen weer in het goede ritme, en is de kans op vergeten kleiner dan wanneer je steeds met wat tijd gaat schuiven.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht