Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route miami-key west, alamo sunpass nodig?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
niels110
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Route miami-key west, alamo sunpass nodig?

Bericht door niels110 »

Beste forumers,

even een korte vraag,

wij gaan een auto bij alamo huren in miami en rijden dan vervolgens naar key west.
er wordt als optie een sunpass a 25$ aangeboden of een tpa(soortgelijke tolpas)

heb ik dit wel nodig en is het niet veel goedkoper om de evt tolwegen met cash te betalen?

bvd :)
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Route miami-key west, alamo sunpass nodig?

Bericht door Vito »

Waar en door wie wordt die Sunpass aangeboden :?:
Alamo heeft toll by plate, wat betekent dat je automatisch betaalt op de dagen dat je gebruik maakt van de tolwegen. Je hoeft dus niets aan te schaffen. Rond Miami kun je nergens meer cash betalen, dus je moet wel gebruik maken van het toll by plate systeem of anders alle tolwegen vermijden, waardoor je er flink langer over doet.
Hier een link van Sunpass zelf over de rental cars.
https://www.sunpass.com/rentalcar
niels110
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door niels110 »

okee!

ik las op alamo.nl over het aanschaffen van een sunpass.
toll by plate dus? dat zit er dus standaard in?
betekent dit dat je dan via de zogenaamde fast lanes kan rijden, waar je dus dan niets hoeft te betalen?
monnie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door monnie »

Ik heb toevallig afgelopen week die route gereden met een alamo huurauto. Rondom Miami kun je nergens meer met cash betalen. Toll by plate zit er standaard bij, en je betaalt pas op het moment dat je gebruik maakt van een sunpass/toll by plate lane. Is iets van 4 dollar administratiekosten per 24 uur en dan de tollkosten zelf nog. Staat ook duidelijk in de link van vito beschreven. Het wordt als het goed is vanzelf van je creditcard afgeschreven (is bij mij nog niet gebeurd, maar ik heb de auto pas donderdag ingeleverd). Buiten miami heb ik met cash betaald, die paar keer dat ik daar een tolweg pakte vond ik die 4 dollar administratiekosten zonde van het geld :wink: . Buiten miami hoefde ik door het mijden van tolwegen meestal niet lang extra te rijden, in miami scheelde het nemen van tolwegen wel veel tijd. Je kunt dan inderdaad de sunpass lane nemen en dan nemen ze een foto van je kenteken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer