Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Anooouk: route Florida 2017.
Reis Anooouk: route Florida 2017.
Beste forumleden,
Na in 2014 de westkust van Amerika te hebben bezocht, in 2015 Cuba, kriebelt Florida en New York nog steeds. Plannen aan het maken voor een reis volgend jaar dus! Ik ben bezig met een route in Florida en wil daar graag advies/meningen over. Ik heb nogal de neiging om alles te willen doen en zien, maar het moet niet te overdreven zijn (het blijft tenslotte vakantie).
De planning is als volgt:
1: aankomst op Orlando.
2: Orlando: pretpark. Vraag 1: in principe willen we wel weer naar de universal studio's, in LA zijn we daar ook geweest. Iemand ervaring of dit heel anders is of bezoek je eigenlijk hetzelfde park in andere staat? (Wat ik las dacht ik dat het wel anders was).
3: Orlando: nog niet bekend.
4: Orlando: we willen ook naar daytona beach, maar eigenlijk alleen om met de auto op het strand te kunnen rijden. Vraag 2: overnachting in Daytona beach of gewoon heen en weer rijden? Dit geldt eigenlijk ook voor cape carnaval/ NASA.
* wellicht nog extra dag Orlando, ik wil ook naar blue spring state park (vraag 3: wat zijn jullie ervaringen hiermee?)
5: vroeg verrekken vanuit Orlando en doorrijden naar Homosassa, voor het park daar. In Homosassa overnachten.
6: clearwater/ palm beach. Ik wil daar graag naar honeymoon/ Caladesi eiland.
7: clearwater/ palm beach: omgeving herkennen, nog geen specifieke plannen.
8: tampa: bush Gardens
9: Sarasota:
10: cape coral/ Napels.
11: everglades
12: everglades
13: key west
14: key west
15: rijden naar Miami, misschien nog even stoppen bij andere Keys.
16: Miami
17: Miami
18: Miami
19: naar huis
Wat vinden jullie van dit schema? Mis ik hele belangrijke/ leuke bezienswaardigheden in dit overzicht wat ik echt niet kan missen voor de eerste (en denk laatste) keer Florida? Ik twijfel of twee dagen everglades niet te lang zijn, en of de tussenstop in cape coral/ naples nodig is.
Algemeen: graag jullie mening. Alvast bedankt!
Na in 2014 de westkust van Amerika te hebben bezocht, in 2015 Cuba, kriebelt Florida en New York nog steeds. Plannen aan het maken voor een reis volgend jaar dus! Ik ben bezig met een route in Florida en wil daar graag advies/meningen over. Ik heb nogal de neiging om alles te willen doen en zien, maar het moet niet te overdreven zijn (het blijft tenslotte vakantie).
De planning is als volgt:
1: aankomst op Orlando.
2: Orlando: pretpark. Vraag 1: in principe willen we wel weer naar de universal studio's, in LA zijn we daar ook geweest. Iemand ervaring of dit heel anders is of bezoek je eigenlijk hetzelfde park in andere staat? (Wat ik las dacht ik dat het wel anders was).
3: Orlando: nog niet bekend.
4: Orlando: we willen ook naar daytona beach, maar eigenlijk alleen om met de auto op het strand te kunnen rijden. Vraag 2: overnachting in Daytona beach of gewoon heen en weer rijden? Dit geldt eigenlijk ook voor cape carnaval/ NASA.
* wellicht nog extra dag Orlando, ik wil ook naar blue spring state park (vraag 3: wat zijn jullie ervaringen hiermee?)
5: vroeg verrekken vanuit Orlando en doorrijden naar Homosassa, voor het park daar. In Homosassa overnachten.
6: clearwater/ palm beach. Ik wil daar graag naar honeymoon/ Caladesi eiland.
7: clearwater/ palm beach: omgeving herkennen, nog geen specifieke plannen.
8: tampa: bush Gardens
9: Sarasota:
10: cape coral/ Napels.
11: everglades
12: everglades
13: key west
14: key west
15: rijden naar Miami, misschien nog even stoppen bij andere Keys.
16: Miami
17: Miami
18: Miami
19: naar huis
Wat vinden jullie van dit schema? Mis ik hele belangrijke/ leuke bezienswaardigheden in dit overzicht wat ik echt niet kan missen voor de eerste (en denk laatste) keer Florida? Ik twijfel of twee dagen everglades niet te lang zijn, en of de tussenstop in cape coral/ naples nodig is.
Algemeen: graag jullie mening. Alvast bedankt!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Reis Anooouk: route Florida 2017.
Ik zou aan de oostkust nog St Augustine meepakken, dat is een leuk stadje. Je kunt dit combineren met Daytona Beach en dan daar overnachten. Eigenlijk is je tijd in Orlando dan wat te kort. Ik zou daar een dag Clearwater voor inleveren.
Aan de Gulfcoast zou ik 2 overnachtingen in Naples plannen (afhankelijk van wat je in Naples wilt doen) en dan vanuit Naples een airboattour in Everglades City maken.
Dan de dag erna de Loop Road en Shark Valley en dan overnachten in Homestead. Afhankelijk van hoeveel tijd je dan nog hebt kun je al bv. de Anhinga trail lopen, anders de volgende ochtend.
Daarna zou ik al naar Key West rijden.
Aan de Gulfcoast zou ik 2 overnachtingen in Naples plannen (afhankelijk van wat je in Naples wilt doen) en dan vanuit Naples een airboattour in Everglades City maken.
Dan de dag erna de Loop Road en Shark Valley en dan overnachten in Homestead. Afhankelijk van hoeveel tijd je dan nog hebt kun je al bv. de Anhinga trail lopen, anders de volgende ochtend.
Daarna zou ik al naar Key West rijden.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Daytona en KSC kun je wel doen vanuit Orlando.
Wil je naar Blue spring state park voor de natuur of speciaal om Manatees te zien?
Manatees zijn er nl in de winter.
Je zou ook een nachtje Miami minder kunnen doen, daar ben je vrij lang.
Wil je naar Blue spring state park voor de natuur of speciaal om Manatees te zien?
Manatees zijn er nl in de winter.
Je zou ook een nachtje Miami minder kunnen doen, daar ben je vrij lang.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Bedankt voor de reacties! Blue Spring State Park voor natuur + dieren, maar als de manatees er niet zijn dan denk ik niet.
Zijn de manatees er helemaal niet in de zomer? Wij willen namelijk rond augustus, omdat ik t/m juni nog naar school moet (wel laatste jaar).
Ik ga de overige tips meenemen in de planning! St Augustine leek mij zelf niet heel bijzonder wat ik in het Marco Polo boekje over Florida las, maar misschien moet ik me er nog verder in verdiepen.
Zijn de manatees er helemaal niet in de zomer? Wij willen namelijk rond augustus, omdat ik t/m juni nog naar school moet (wel laatste jaar).
Ik ga de overige tips meenemen in de planning! St Augustine leek mij zelf niet heel bijzonder wat ik in het Marco Polo boekje over Florida las, maar misschien moet ik me er nog verder in verdiepen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij waren er vorig jaar zomer en hebben gesnorkeld met de manatees in crystal river. Je gaat met een boot op zoek naar ze, en gaat dan met ze snorkelen. Super leuk, een echte aanrader!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht