Ik heb een zwembad in m'n tuin en doe zelf het onderhoud. Ergo: ik test chloor, bromium, alkalinity, ph, tds etc etc etc. Voor de gein heb ik het water uit de kraan eens getest: het is inderdaad echt zwembadwater. Chloor en PH waardes zijn exact hetzelfde als de "ideal range" voor m'n zwembad. Het gefilterde water uit de koelkast (met zo'n koolstof filter), had geen chloor meer. Dit is in Socal.Dutchess schreef:Ik lees wel vaker dat vakantiegangers het water hier zo naar chloor vinden smaken - ik ervaar dat zelf helemaal niet zo. Het kan natuurlijk dat ik er na zo lang al aan gewend ben (maar ik kwam net terug na 4 weken Nederland en bij terugkomst heb ik er nog speciaal opgelet en niks gemerkt) of dat mijn smaakpapillen onderontwikkeld zijn.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen
Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen
--
I route, therefore you are.
I route, therefore you are.
Wow. In SoCal kom ik niet vaak, ik zal de volgende keer toch eens opletten.
Bij een veel minder wetenschappelijke test komt SLC er goed uit
: Take a sip! America's best tap water
Bij een veel minder wetenschappelijke test komt SLC er goed uit

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit hangt af van waar je woont/verblijft. Wij hebben het namelijk ook niet, krijgen enkel eens per jaar een berichtje dat ons water naar chloor kan smaken, omdat ze kennelijk daar een keer per jaar een schoonmaakbeurt mee doen. Dat zou bij Dutchess dus ook het geval kunnen zijn. Het is nogal een groot land
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- JohannaPA
- Amerikafan
- Contacteer:
Die nare smaak van het water ligt soms ook aan het laatste stuk van de leidingen, en de kwaliteit van de filter. Het water in ons huis was voor onze verbouwing echt niet te drinken, maar na de verbouwing (met het vervangen van een meter of vijf 30-jaar oude leidingen en een nieuwe koelkast met nieuw filter) is het prima.
In restaurants bestel ik altijd 'water, no ice, with a slice of lemon please' --> een beetje citroen maakt haast elk Amerikaans water drinkbaar en een stuk lekkerder (moet je wel van citroen houden natuurlijk). Die citroen krijg ik er vrijwel altijd gratis bij.
Verder loop ik altijd rond met een Brita bottle (drinkfles met een koolstof filter) voor bijvoorbeeld op mijn werk. Dat scheelt ook een hoop nare bijsmaakjes!
In restaurants bestel ik altijd 'water, no ice, with a slice of lemon please' --> een beetje citroen maakt haast elk Amerikaans water drinkbaar en een stuk lekkerder (moet je wel van citroen houden natuurlijk). Die citroen krijg ik er vrijwel altijd gratis bij.
Verder loop ik altijd rond met een Brita bottle (drinkfles met een koolstof filter) voor bijvoorbeeld op mijn werk. Dat scheelt ook een hoop nare bijsmaakjes!
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
- JohannaPA
- Amerikafan
- Contacteer:
Kleine aanvulling. Ik heb een half jaar in Austin, TX gewoond in een ruim 100 jaar oud huis (ja, dat kan in Austin! 33rd street, voor de insiders). Dat had dus hele oude leidingen (vol lood waarschijnlijk). Daar leek het douchen zelfs contraproductief - de stank (lood? Geen chloor in ieder geval) van dat water zat gewoon op je huid als je klaar was met douchen! En oh boy, die bruine aanslag van dat water daar... Voor een Nederlander uit een waterwingebied met het beste water van de wereld (ahum
) was het contrast wel heel groot daar. Op een gegeven moment douchte ik gewoon op de sportschool, dat was een stuk frisser. Gelukkig was het maar tijdelijk voor mij daar. Ook nu in Pennsylvia is dat gelukkig niet aan de orde, en ik ben het verder niet veel meer in Amerika tegen gekomen.

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dat eerste doe ik inderdaad ook, maar dat tweede is een goeie! Ga ik op onze aanstaande vakantie (over 23 dagen, jeuh!) ook eens doen. Ik houd dus inderdaad wel van een beetje citroen. Heerlijk! Thnx voor de tip!JohannaPA schreef:In restaurants bestel ik altijd 'water, no ice, with a slice of lemon please' --> een beetje citroen maakt haast elk Amerikaans water drinkbaar en een stuk lekkerder (moet je wel van citroen houden natuurlijk). Die citroen krijg ik er vrijwel altijd gratis bij.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Ik kan me niet herinneren ooit ergens gegeten te hebben waar je moest betalen voor een schijfje citroen in het water (of bierJohannaPA schreef: Die citroen krijg ik er vrijwel altijd gratis bij.

- JohannaPA
- Amerikafan
- Contacteer:
In Nederland... 50 cent voor een schijfje citroen, twee maanden geleden nogeoms schreef:
Ik kan me niet herinneren ooit ergens gegeten te hebben waar je moest betalen voor een schijfje citroen in het water (of bier)

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
En eigenlijk is die citroen of limoen er alleen maar voor om het ongedierte van je glas weg te houden 

HahahahaJohannaPA schreef:In Nederland... 50 cent voor een schijfje citroen, twee maanden geleden nog

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En dan ook nog mogen betalen voor de WC 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb echt nog nooit betaald voor een schijfje citroen?
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
ik dacht dat het schijfje citroen er over het algemeen voor was om voor de serveersters het verschil tussen Light (diet) en gewoon duidelijk te maken
Ik heb daar inderdaad nog nooit apart voor betaald.

Ik heb daar inderdaad nog nooit apart voor betaald.
ow...inderdaad, die chloor smaak. Mijn dochter wilde helemaal geen water meer drinken, mits het uit een fles kwam.
En sommige WC's zijn de kieren inderdaad zo groot, dat je precies kunt volgen wat ze buiten de WC aan het doen zijn ( en omgekeerd dus ook
)
maar die ruimtes aan de boven en onderkant, is ook niet helemaal mijn ding......
En sommige WC's zijn de kieren inderdaad zo groot, dat je precies kunt volgen wat ze buiten de WC aan het doen zijn ( en omgekeerd dus ook

maar die ruimtes aan de boven en onderkant, is ook niet helemaal mijn ding......
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ik wil niemand bang maken maar bij deze toch even een artikel over die schijfjes citroen:
http://www.pccc.edu/uploads/Xu/1x/Xu1xP ... yright.pdf
En in het Nederlands:
Onderzoekers hebben eens uitgezocht hoe gezond dat schijfje citroen is dat je in restaurants vaak ongevraagd op je glas krijgt en het blijkt dat 70% ervan micro-organismes bevatten.
Tijdens 43 restaurantbezoeken zijn het vlees en de schil van 76 citroenen bekeken. De citroenschijfjes werden direct na het serveren van het glas gehaald, voordat de klant het had aangeraakt. Op en in de citroenen zaten micro-organismes die van de handen van keukenpersoneel of bedienend personeel vandaan kwamen, die, volgens de wetenschappers, eerder rauw vlees of andere producten hebben aangeraakt.
Ook uit andere onderzoeken naar citroenschijfjes bleek dat de helft van de schijfjes besmet was met resten van menselijke uitwerpselen. Darmbacteriën, huidcellen, E.coli, stafylokokken en zelfs candida, een schimmel die normaal alleen in de vagina voorkomt, werden aangetroffen. Volgens de onderzoekers is het zeer waarschijnlijk dat ook het griepvirus of het norovirus aanwezig waren, al werd dit in dat specifieke onderzoek niet bekeken.
Voor restaurants is het simpel de hygiëne te verbeteren door citroenen goed te schrobben en niet slechts af te spoelen. En of je er ziek van wordt? Volgens de wetenschappers is dat risico klein maar moet het tegelijkertijd niet onderschat worden. Je immuunsysteem zal je erg vaak redden. Maar het is in ieder geval slim om, als je het citroensap wilt gebruiken, het schijfje uit te persen in plaats van het in je drankje te laten ronddrijven.
En hou het in perspectief: alles wat je aanraakt, ketchupflessen, peper- en zoutstellen en alle garnering op het eten, is in principe met van alles besmet.

http://www.pccc.edu/uploads/Xu/1x/Xu1xP ... yright.pdf

En in het Nederlands:
Onderzoekers hebben eens uitgezocht hoe gezond dat schijfje citroen is dat je in restaurants vaak ongevraagd op je glas krijgt en het blijkt dat 70% ervan micro-organismes bevatten.
Tijdens 43 restaurantbezoeken zijn het vlees en de schil van 76 citroenen bekeken. De citroenschijfjes werden direct na het serveren van het glas gehaald, voordat de klant het had aangeraakt. Op en in de citroenen zaten micro-organismes die van de handen van keukenpersoneel of bedienend personeel vandaan kwamen, die, volgens de wetenschappers, eerder rauw vlees of andere producten hebben aangeraakt.
Ook uit andere onderzoeken naar citroenschijfjes bleek dat de helft van de schijfjes besmet was met resten van menselijke uitwerpselen. Darmbacteriën, huidcellen, E.coli, stafylokokken en zelfs candida, een schimmel die normaal alleen in de vagina voorkomt, werden aangetroffen. Volgens de onderzoekers is het zeer waarschijnlijk dat ook het griepvirus of het norovirus aanwezig waren, al werd dit in dat specifieke onderzoek niet bekeken.
Voor restaurants is het simpel de hygiëne te verbeteren door citroenen goed te schrobben en niet slechts af te spoelen. En of je er ziek van wordt? Volgens de wetenschappers is dat risico klein maar moet het tegelijkertijd niet onderschat worden. Je immuunsysteem zal je erg vaak redden. Maar het is in ieder geval slim om, als je het citroensap wilt gebruiken, het schijfje uit te persen in plaats van het in je drankje te laten ronddrijven.
En hou het in perspectief: alles wat je aanraakt, ketchupflessen, peper- en zoutstellen en alle garnering op het eten, is in principe met van alles besmet.

Ik zeg altijd maar, microorganismen zijn goed voor je immuunsysteem en darmflora 

Blijkbaar wel aangezien wij zelfs mogen meegenietenBonnyR schreef:is ook niet helemaal mijn ding......

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Net terug van een derde keer USA dit jaar, ondertussen ben ik het al allemaal gewoon. Niks is raar, het is gewoon anders. Er zijn dingen die beter zijn in Europa, er zijn dingen die beter zijn in USA.
Waar ik nog steeds wat moeite mee heb:
- tipping, zelf al verliep alles zeer slecht, dan nog geef je een kleine tip.. Voor de rest geen moeite met te tippen als de service goed was, maar het hele systeem maakt mij bijzonder kritisch, iets wat ik in België niet heb. Hier verwacht ik gewoon mijn eten te krijgen. In USA verwacht ik ook dat ze alles tip top in orde is.
- Trump aanhangers
- luidruchtige Amerikanen aan de telefoon. ik hoef echt niet heel jullie levensverhaal te horen.
- moeilijkheid om met OV te reizen tussen verschillende regio's. Greyhound was wel ok
- onnodig veel afval creeëren
- de meeste steden hebben geen gezellig centrum maar zijn een aaneenschakeling van streets and blocks, om te winkelen heb je echt een auto nodig om naar een mall te rijden. (uiteraard niet in steden zoals SF, NY, DC etc)
- chloorsmaak in ijs en water. Vandaar ook liever geen ijs in mijn drinken
Dingen die ik beter vind in de USA
- my boyfriend
met stip op nr 1
- je kan echt met iedereen een praatje maken, je krijgt overal een thank you, you're welcome,..
- oprechte interesse in jouw afkomst
- patriotisme: zo veel verschillende regio's, zo veel verschillende mensen en toch steeds 1 Amerika
- respect voor 'those who serve the country'
- overal en altijd de mogelijkheid om te eten of te drinken
- rijden op snelwegen, zalige comfortabele Amerikaanse bakken, tankstations overal, grote parkeerplaatsen etc
- openingsuren van de supermarkten
- gratis water
- gratis toiletten
- alles met cc te betalen
- in ieder boerengat kan je wel een plaats vinden om te overnachten
- de prachtige natuur
- ik vind de steden over het algemeen heel proper
- chocolate chip cookies, peanut butter, cheese, burgers, pizza etc
zo kan ik nog wel even doorgaan
Waar ik nog steeds wat moeite mee heb:
- tipping, zelf al verliep alles zeer slecht, dan nog geef je een kleine tip.. Voor de rest geen moeite met te tippen als de service goed was, maar het hele systeem maakt mij bijzonder kritisch, iets wat ik in België niet heb. Hier verwacht ik gewoon mijn eten te krijgen. In USA verwacht ik ook dat ze alles tip top in orde is.
- Trump aanhangers
- luidruchtige Amerikanen aan de telefoon. ik hoef echt niet heel jullie levensverhaal te horen.
- moeilijkheid om met OV te reizen tussen verschillende regio's. Greyhound was wel ok
- onnodig veel afval creeëren
- de meeste steden hebben geen gezellig centrum maar zijn een aaneenschakeling van streets and blocks, om te winkelen heb je echt een auto nodig om naar een mall te rijden. (uiteraard niet in steden zoals SF, NY, DC etc)
- chloorsmaak in ijs en water. Vandaar ook liever geen ijs in mijn drinken
Dingen die ik beter vind in de USA
- my boyfriend

- je kan echt met iedereen een praatje maken, je krijgt overal een thank you, you're welcome,..
- oprechte interesse in jouw afkomst
- patriotisme: zo veel verschillende regio's, zo veel verschillende mensen en toch steeds 1 Amerika
- respect voor 'those who serve the country'
- overal en altijd de mogelijkheid om te eten of te drinken
- rijden op snelwegen, zalige comfortabele Amerikaanse bakken, tankstations overal, grote parkeerplaatsen etc
- openingsuren van de supermarkten
- gratis water
- gratis toiletten
- alles met cc te betalen
- in ieder boerengat kan je wel een plaats vinden om te overnachten
- de prachtige natuur
- ik vind de steden over het algemeen heel proper
- chocolate chip cookies, peanut butter, cheese, burgers, pizza etc
zo kan ik nog wel even doorgaan

Greenqueen, waarom vind jij het zo geweldig om alles met een CC te betalen?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb niet graag geld, die muntjes wegen zo veelBig_Mo schreef:Greenqueen, waarom vind jij het zo geweldig om alles met een CC te betalen?

Ik hoor vaak dat mensen zeggen dat ze geen idee hebben wat ze allemaal uitgeven als ze met cc betalen, omdat ze gewoon overal maar swipen. Ik vind hetzelf het omgekeerde dan met cash. En ik hoef zelfs niet te wachten op mijn afrekening, ik kijk gewoon tussendoor op mijn bankapp
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht