Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Daniov: 23-daagse rondreis Las Vegas/San Francisco.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Daniov: 23-daagse rondreis Las Vegas/San Francisco.
Ik ging er vanuit dat de GC deze keer werd overgeslagen...
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Cody zou ik echt proberen om te zetten. Zoals Marianne al aangaf, kijk per nacht afzonderlijk.
Heb ik het goed dat jullie van 19-09 tot 20-10 gaan?
Ik heb je route een beetje aangepast en niet helemaal omgegooid want dan moet je alle boekingen wijzigen.
Lake Tahoe zou ik weglaten en van Reno via de Tioga Pass naar Yosemite rijden.
SF in het weekend is niet echt een probleem.
Ik begrijp niet goed waarom je er zo snel doorgaat vanaf LA naar LV. Je hebt toch tijd genoeg? Nu zijn er 2 dagen LV aan het begin en 6 aan het einde.
Zeker de volle dagen LV aan het begin zou ik nog in je route gebruiken. 1 dag voor extra in Yellowstone of bij Grand Teton en 1 dag voor een stop bij Grand Canyon. Maar ja, dan moet je wel alles herboeken.
19-09 1 Amsterdam-LV
20-09 2 LV
21-09 3 LV
22-09 4 LV-SLC of Idaho Falls
23-09 5 SLC of Idaho Falls - West-Yellowstone of iets in het park (als laatste optie zou ik Cody houden)
24-09 6 Yellowstone
25-09 7 Yellowstone
26-09 8 Yellowstone-Jackson
27-09 9 Jackson-Twin Falls (je zou hier via Craters of the Moon kunnen gaan, een prachtig park)
28-09 10 Twin Falls-Reno
29-09 11 Reno-Yosemite
30-09 12 Yosemite
01-10 13 Yosemite-Sequoia
02-10 14 Sequoia-SF
03-10 15 SF
04-10 16 SF
05-10 17 SF-Monterey-Cambria of Morro Bay
06-10 18 Cambria of Morro Bay - LA
07-10 19 LA
08-10 20 LA-Joshua Tree-Kingman (of uiterste Williams)
09-10 21 Kingman of Williams - Grand Canyon - Page
10-10 22 Page - ochtend Antelope - Bryce
11-10 23 Bryce-Zion
12-10 24 Zion
13-10 25 Zion-LV
14-10
15-10
16-10
17-10
18-10
19-10
20-10 LV naar huis
Groetjes,
Ingrid
Heb ik het goed dat jullie van 19-09 tot 20-10 gaan?
Ik heb je route een beetje aangepast en niet helemaal omgegooid want dan moet je alle boekingen wijzigen.
Lake Tahoe zou ik weglaten en van Reno via de Tioga Pass naar Yosemite rijden.
SF in het weekend is niet echt een probleem.
Ik begrijp niet goed waarom je er zo snel doorgaat vanaf LA naar LV. Je hebt toch tijd genoeg? Nu zijn er 2 dagen LV aan het begin en 6 aan het einde.
Zeker de volle dagen LV aan het begin zou ik nog in je route gebruiken. 1 dag voor extra in Yellowstone of bij Grand Teton en 1 dag voor een stop bij Grand Canyon. Maar ja, dan moet je wel alles herboeken.
19-09 1 Amsterdam-LV
20-09 2 LV
21-09 3 LV
22-09 4 LV-SLC of Idaho Falls
23-09 5 SLC of Idaho Falls - West-Yellowstone of iets in het park (als laatste optie zou ik Cody houden)
24-09 6 Yellowstone
25-09 7 Yellowstone
26-09 8 Yellowstone-Jackson
27-09 9 Jackson-Twin Falls (je zou hier via Craters of the Moon kunnen gaan, een prachtig park)
28-09 10 Twin Falls-Reno
29-09 11 Reno-Yosemite
30-09 12 Yosemite
01-10 13 Yosemite-Sequoia
02-10 14 Sequoia-SF
03-10 15 SF
04-10 16 SF
05-10 17 SF-Monterey-Cambria of Morro Bay
06-10 18 Cambria of Morro Bay - LA
07-10 19 LA
08-10 20 LA-Joshua Tree-Kingman (of uiterste Williams)
09-10 21 Kingman of Williams - Grand Canyon - Page
10-10 22 Page - ochtend Antelope - Bryce
11-10 23 Bryce-Zion
12-10 24 Zion
13-10 25 Zion-LV
14-10
15-10
16-10
17-10
18-10
19-10
20-10 LV naar huis
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wilde net iets vergelijkbaars opstellen maar je hebt me de moeite bespaard Ingrid.
De Grand Canyon is blijkbaar geen must, dat was me ontschoten. Dan is er de 9e ook nog tijd voor bezienswaardigheden rondom Page.
Marianne

De Grand Canyon is blijkbaar geen must, dat was me ontschoten. Dan is er de 9e ook nog tijd voor bezienswaardigheden rondom Page.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
Graag gedaan
Groetjes,
Ingrid

Groetjes,
Ingrid
Bedankt voor deze opzet! Dit lijkt me inderdaad een betere route.
Ik ben nog steeds druk aan het zoeken om iets in west yellowstone te vinden. Mocht het niet lukken dan kan ik idaho falls ook nemen na grand teton.
Grand canyon hoeft van ons inderdaad niet. Deze hebben wij allebei al 2x bezocht.
Ga gelijk kijken of ik de hotels nog kan verplaatsen :p
Daan
Ik ben nog steeds druk aan het zoeken om iets in west yellowstone te vinden. Mocht het niet lukken dan kan ik idaho falls ook nemen na grand teton.
Grand canyon hoeft van ons inderdaad niet. Deze hebben wij allebei al 2x bezocht.
Ga gelijk kijken of ik de hotels nog kan verplaatsen :p
Daan
- ingrid14
- Amerika-expert
Bij deze zag ik nog iets vrij op 23-24-25/09 in West Yellowstone:
Three Bear Lodge - http://www.threebearlodge.com
Al's Westward Ho Motel - http://alswestwardhomotel.net
Je kan bij Google intikken: West-Yellowstone Lodging, dan krijg je een hele lijst van mogelijkheden.
Succes!
Groetjes,
Ingrid
Three Bear Lodge - http://www.threebearlodge.com
Al's Westward Ho Motel - http://alswestwardhomotel.net
Je kan bij Google intikken: West-Yellowstone Lodging, dan krijg je een hele lijst van mogelijkheden.
Succes!
Groetjes,
Ingrid
Thnx Ingrid,
Ik heb een kamer geboekt bij al's westward.
De planning voor de eerste 10 dagen ziet er nu zo uit;
LV
LV
LV
LV - Idaho Falls
Idaho falls - West yellowstone
West yellowstone - Cody
Cody
Cody - Jackson
Jackson
Jackson - Twin Falls
Twin Falls - Reno
Ik heb een kamer geboekt bij al's westward.
De planning voor de eerste 10 dagen ziet er nu zo uit;
LV
LV
LV
LV - Idaho Falls
Idaho falls - West yellowstone
West yellowstone - Cody
Cody
Cody - Jackson
Jackson
Jackson - Twin Falls
Twin Falls - Reno
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik herhaal mezelf even, maar skip minimaal 1 dag Cody en zet dit bij Yellowstone, want je hebt daar echt te weinig tijd ingepland. Ik zou echt in jullie geval zelfs heel Cody eruit halen en beide nachten bij Yellowstone zetten. Dit park gaat wrs het hoogtepunt vd vakantie worden en dan jakker je er doorheen? Hou ook rekening met files door dier en mens, waardoor het op sommige plekken echt even stil kan staan.
Vergis je ook niet in de rit Vegas - Idaho Falls, dat is een flinke.
Vergis je ook niet in de rit Vegas - Idaho Falls, dat is een flinke.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom kijk je niet naar Gardiner of Cooke City? Beide beter dan Cody.
Idaho Falls is inderdaad een flinke rit vanaf Las Vegas. Laat dat open en kijk ter plekke hoe ver je komt. Je kunt ook eerst naar Jackson/Grand teton in plaats van naar Yellowstone.
Marianne
Idaho Falls is inderdaad een flinke rit vanaf Las Vegas. Laat dat open en kijk ter plekke hoe ver je komt. Je kunt ook eerst naar Jackson/Grand teton in plaats van naar Yellowstone.
Marianne
Wederom bedankt voor de feedback. Ik ga opzoek naar een locatie om te slapen in north yellowstone.
Excuses voor mijn beginnersfouten
Is de rest wel goed gepland?
Excuses voor mijn beginnersfouten

Is de rest wel goed gepland?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- ingrid14
- Amerika-expert
De rit LV-Idaho Falls is behoorlijk lang maar wel haalbaar (zeker als je zo tijd wint voor Yellowstone).
Misschien even de benen strekken onderweg in SLC en 's avonds in Idaho Falls even naar de 'falls' (zeer onterecht gekozen naam) gaan kijken. (zie mijn verslag van 2011)
Goed dat je die eerste nacht Cody al hebt kunnen veranderen. Zoals de anderen ook al aangaven, probeer zeker voor de nacht na West-Yellowstone nog iets anders te vinden dan Cody. (Of laat Cody helemaal weg maar ik heb de indruk dat je het erg graag in je route wilt houden)
Bellen met Xanterra kan wonderen doen!
Voor onze reis van 2017 heb ik nog een bedje bij Old Faithful kunnen boeken, hoewel het al vol stond op de website.
Zelfde verhaal voor Glacier NP, ook daar na een belletje nog een kamer voor 2 nachten kunnen boeken.
Groetjes,
Ingrid
Misschien even de benen strekken onderweg in SLC en 's avonds in Idaho Falls even naar de 'falls' (zeer onterecht gekozen naam) gaan kijken. (zie mijn verslag van 2011)
Goed dat je die eerste nacht Cody al hebt kunnen veranderen. Zoals de anderen ook al aangaven, probeer zeker voor de nacht na West-Yellowstone nog iets anders te vinden dan Cody. (Of laat Cody helemaal weg maar ik heb de indruk dat je het erg graag in je route wilt houden)
Bellen met Xanterra kan wonderen doen!
Voor onze reis van 2017 heb ik nog een bedje bij Old Faithful kunnen boeken, hoewel het al vol stond op de website.
Zelfde verhaal voor Glacier NP, ook daar na een belletje nog een kamer voor 2 nachten kunnen boeken.
Groetjes,
Ingrid
Voor de rest neem ik eigenlijk de route over van ingrid. Die bevalt me wel 
LV
LV
LV
1 LV - Idaho Falls
2 Idaho falls - West yellowstone
3 West yellowstone - Cody
4 Cody
5 Cody - Jackson
6 Jackson
7 Jackson - Twin Falls
8 Twin Falls - Reno
9 Reno
10 Reno - Yosemite
11 Yosemite-Sequoia
12 Sequoia-SF
13 SF
14 SF-Monterey-Cambria of Morro Bay
15 Cambria of Morro Bay - LA
16 LA
17 LA-Joshua Tree-Kingman (of uiterste Williams)
18 Kingman of Williams - Grand Canyon - Page
19 Page - ochtend Antelope - Bryce
20 Bryce-Zion
21 Zion
22 Zion-LV
23 LV
Dit is de route die ik wil gaan rijden

LV
LV
LV
1 LV - Idaho Falls
2 Idaho falls - West yellowstone
3 West yellowstone - Cody
4 Cody
5 Cody - Jackson
6 Jackson
7 Jackson - Twin Falls
8 Twin Falls - Reno
9 Reno
10 Reno - Yosemite
11 Yosemite-Sequoia
12 Sequoia-SF
13 SF
14 SF-Monterey-Cambria of Morro Bay
15 Cambria of Morro Bay - LA
16 LA
17 LA-Joshua Tree-Kingman (of uiterste Williams)
18 Kingman of Williams - Grand Canyon - Page
19 Page - ochtend Antelope - Bryce
20 Bryce-Zion
21 Zion
22 Zion-LV
23 LV
Dit is de route die ik wil gaan rijden
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom nog die twee nachten Cody? Heb je al gebeld met Xanterra? Zou ik toch echt doen, en anders Cody vervangen door Cooke City en Gardiner.
Ik zou zoals ik al zei ook niets vastleggen in Idaho Falls, het kan best zijn dat je eerder wilt stoppen.
Het blijft toch wel wat verwonderlijk dat je dit stuk zo gehaast doet terwijl je nog zoveel tijd op het laatst in LV hebt.
Marianne
Ik zou zoals ik al zei ook niets vastleggen in Idaho Falls, het kan best zijn dat je eerder wilt stoppen.
Het blijft toch wel wat verwonderlijk dat je dit stuk zo gehaast doet terwijl je nog zoveel tijd op het laatst in LV hebt.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik het nog gehaaster dan t al was.
Die 2 nachten Cody voor Yellowstone blijf ik me over verbazen. Dat is enkele reis bijna 2u voordat je op een place to be in het park bent....
Maar ook voor Yosemite en Sequoia is erg weinig tijd.De kustroute in 2 dagen kan, maar is flink aanpoten als je ook regelmatig wilt stoppen. En LA - Joshua Tree - Kingman is ook al vol, laat staan tot Williams. Kingman/williams - grand canyon - Page is ook erg flink ol 1 dag. En dan de dag erna direct door naar Bryce.
Ik denk niet dat Ingrid deze route zal aanbevelen hoor...
Die 2 nachten Cody voor Yellowstone blijf ik me over verbazen. Dat is enkele reis bijna 2u voordat je op een place to be in het park bent....
Maar ook voor Yosemite en Sequoia is erg weinig tijd.De kustroute in 2 dagen kan, maar is flink aanpoten als je ook regelmatig wilt stoppen. En LA - Joshua Tree - Kingman is ook al vol, laat staan tot Williams. Kingman/williams - grand canyon - Page is ook erg flink ol 1 dag. En dan de dag erna direct door naar Bryce.
Ik denk niet dat Ingrid deze route zal aanbevelen hoor...
- ingrid14
- Amerika-expert
Goed ingeschat PSVwally.
Ik had toch echt iets anders voorgesteld (op 16 aug) hoor.
Ik baseerde me toen op je bestaande route en zodat niet elke overnachting moest omgeboekt worden, had ik enkele wijzigingen voorgesteld.
Ik zou minstens nog 1 nacht van Cody proberen te verplaatsen naar Yellowstone zelf of Cooke City of zo.
De laatste nacht in Cody zou nog eventueel kunnen.
Maar we vallen in herhaling.
Er is al meermaals vermeld dat het te gehaast is en dat sommige plekken niet zo goed gekozen zijn.
Uiteindelijk is het aan Daniov om te besluiten wat er met deze info gebeurd.
Ik zou het zo niet doen. Als Daniov deze route zo wilt rijden, wie zijn wij om te zeggen dat dat verkeerd is? Er bestaat geen foute route.
Groetjes,
Ingrid

Ik baseerde me toen op je bestaande route en zodat niet elke overnachting moest omgeboekt worden, had ik enkele wijzigingen voorgesteld.
Ik zou minstens nog 1 nacht van Cody proberen te verplaatsen naar Yellowstone zelf of Cooke City of zo.
De laatste nacht in Cody zou nog eventueel kunnen.
Maar we vallen in herhaling.
Er is al meermaals vermeld dat het te gehaast is en dat sommige plekken niet zo goed gekozen zijn.
Uiteindelijk is het aan Daniov om te besluiten wat er met deze info gebeurd.
Ik zou het zo niet doen. Als Daniov deze route zo wilt rijden, wie zijn wij om te zeggen dat dat verkeerd is? Er bestaat geen foute route.
Groetjes,
Ingrid
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 8745 Weergaves
-
Laatste bericht door jerkar
-