Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nova1986: Rondje Californië, 2 personen met camper

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nova1986
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Nova1986: Rondje Californië, 2 personen met camper

Bericht door Nova1986 »

Hallo,

Ik heb al een paar weken meegelezen op het forum en al veel info kunnen vinden, fijn!.
Ons plan is om in mei 2017 de voorbeeld reis van 21 dagen te volgen met een camper. (1e x USA)
Wij willen zelf 4 weken vrij nemen (hele maand mei). Er is dus ruimte om nog wat rustdagen toe te voegen , maar ons lijkt het wellicht ook verstandig om deze dagen nog thuis door te brengen.

Dag 1: Vlucht naar Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 3: Pismo Beach - Monterey
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco - Yosemite NP
Dag 7: Yosemite NP
Dag 8: Yosemite NP - Mammoth Lakes
Dag 9: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon - Page
Dag 16: Page - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Kingman
Dag 18: Kingman - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles - vlucht naar huis
Dag 21: Aankomst thuis

Hieronder nog enkele vragen, wellicht kunnen jullie ons hier verder meehelpen :)

Sequoia NP lijkt me ook mooi om toe te voegen voor de gelijknamige bomen , maar in Yosemite (mochten ze in mei klaar zijn met de werkzaamheden) zijn deze ook te vinden. Is het dan toch nog een optie deze toe te voegen? Is Lake Tahoe eventueel nog de moeite waard?

Ik had begrepen dat een camper het beste in NL kan worden gereserveerd (US travel?). Kunnen zij ook de campings boeken?
Mochten we dit zelf moeten/willen doen Is het, met uitzondering van de parken, nodig om voor de rest van de reis deze van te voren te reserveren?
Klopt het dat je voor Yosemite pas vanaf 5 maanden voor vertrek kunt boeken, of kan dit ook eerder?

Waar zijn de campground/RV bij SF en LV te vinden, en hoe kom je dan de stad in?
Voor LA nemen we een hotel voor de 1e nacht. Ik had begrepen dat je een camper niet mocht ophalen zodra je geland was. (eerst uitrusten). Op dag 19 willen we de camper weer inleveren. In LA willen we eigenlijk alleen naar de Walk of Fame en Universal Studio's.

Welke plekken zijn echt beter te mijden in de weekenden? Het weekend van Memorial Day willen we in ieder geval thuis zijn.
Wij staan zeker open voor op-en/of aanmerkingen.

Alvast bedankt voor de moeite !
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondje Californië, 2 personen met camper

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op het allesamerika forum.

Allereerst even over de periode waarin je gaat reizen. Je wilt voor memorial day thuis zijn, dus stel je gaat een maand dan hou ik even 1 mei aan als vertrekdatum. Je hebt dan grote kans dat je een rit als die van dag 8 van Yosemite naar Mammoth Lakes niet kunt maken via de tioga pass en sonora pass. Dan moet je via de Carson pass en dat is een flinke rit, vergis je daar niet in. Ook kan in Yosemite Glacier Point nog gesloten zijn en heb je ook in Sequoia NP nog kans op afsluitingen. Deze parken kan je, als je ze doet, dus beter op het einde vd vakantie doen.

Officieel mag je na de vlucht de camper nog wel ophalen. Het is alleen de vraag in hoeverre het verstandig is. Met een overstap kom je vaak pas later in de middag aan. Met een directe vlucht ben je er vroeg maar heb je grote kans nog 2u nodig om van het vliegveld te komen. Dan nog de camper ophalen en daar alle info tot je nemen en dergelijke kan dus een vermoeiende dag zijn. Beter is dat gewoon de volgende dag te doen.

Ik ken UStravel niet echt (al schijnen ze mijn voorbeeldroute te verkopen :wink: ), maar hier op het forum is bv Tioga Tours een veelgenoemde camperverhuurder en die kunnen ook campings reserveren. Al kan je dat ook zelf doen (wel optijd ermee beginnen). Maar ik neem aan dat dat bij UStravel ook kan.

Je route is op zich prima. Al zou ik met een camper op sommige plekken iets meer tijd nemen. Je geeft aan dat je meer tijd heb, dan zou ik in SF, Yosemite en bv bji de Grand Canyon een extra overnachting nemen. Als je SF toevoegt zou ik zeker 2 nachten als minimum plannen.
Het is de bedoeling dat de Mariposa Grove in Yosemite in de lente van 2017 geopend wordt, maar dat is dus een vaag begrip. Ik denk dat ze deze 'attractie' voor memorial day klaar willen hebben, maar of dat begin Mei ook al is is nog niet bekend.
Let op dat je volgens mij niet met alle verhuurders door death valley mag rijden, ook niet in Mei.

In LA en SF liggen er een aantal campgrounds aan de rand van de steden. Bij SF heb je bv Marin, dan kan je met de ferry naar de stad. LA is een stuk groter. Je kan er voor kiezen om na aankomst een dag of 2 een auto te huren, dan kan je LA bekijken en ook alvast boodschappen doen. Camper halen, auto inleveren en op pad. Maar als je alleen de walk of fame aandoet en Universal kan je ook met de camper daar wel komen. Ik zou bv toch ook Griffith observatory in LA zeker wel aandoen. Die 2 dingen die jij doet kan Universal overdag en walk of fame in de avond makkelijk op 1 dag. Je kan ook een hoponoffbus pakken in beide steden, alleen heeft die in LA 5 of meer routes. In SF werkt dat als je maar 1 volle dag hebt prima. Je kan in SF ook fietsen huren.

Ik ben 1x in April en 1x in Mei in het zuidwesten geweest en ik zou zeker 90% van je reis vooraf (en ver vooraf) vastleggen. Alleen tussenstop als Kingman en Mammoth Lakes en evt. Pismo Beach zou ik misschien open laten. Het is tegenwoordig vaak druk en de goede plekken en goedkopere plekken zijn vaak een jaar vooraf al uitverkocht.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis Nova1986: Rondje Californië, 2 personen met camper

Bericht door nieuwenoord »

Officieel mag je na de vlucht de camper nog wel ophalen. Het is alleen de vraag in hoeverre het verstandig is. Met een overstap kom je vaak pas later in de middag aan. Met een directe vlucht ben je er vroeg maar heb je grote kans nog 2u nodig om van het vliegveld te komen. Dan nog de camper ophalen en daar alle info tot je nemen en dergelijke kan dus een vermoeiende dag zijn. Beter is dat gewoon de volgende dag te doen.
Bij de meeste verhuurders mag je de camper echt pas de volgende dag ophalen. Ik zou dat ook zeker niet eerder doen. En de dag van ophalen naar Pismo Beach rijden kan, maar dan zou ik absoluut daar wel reserveren. Pismo kan erg druk zijn, juist in het voorjaar. Pismo Coast Village vonden wij altijd een erg leuke camping.

En ja, die Tioga Pass is vaak nog dicht, maar als je de tijd van tevoren ruim genoeg inschat, is de Carson Pass ook wel erg mooi. Ik zou dan wel een dag extra daarvoor nemen en bijvoorbeeld tot Gardnerville rijden en de volgende dag Bodie doen. Wij hebben dit jaar op 25 april nog behoorlijk sneeuw gehad op de Carson Pass ook en zagen veel campers uit Yosemite komen die voor een gesloten ingang stonden wegens de sneeuw.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nova1986 schreef:Er is dus ruimte om nog wat rustdagen toe te voegen , maar ons lijkt het wellicht ook verstandig om deze dagen nog thuis door te brengen.
Zo veel mogelijk tijd voor je rondreis uittrekken! Daar ga je geen spijt van krijgen. Je kunt de route iets uitbreiden, maar je kunt ook prima wat meer tijd uittrekken zo hier en daar.

Is er een reden dat jullie op LA willen vliegen? Als je op SF vliegt kun je daar de stad bezoeken voordat je de camper ophaalt - je kunt je daar goed met het openbaar vervoer verplaatsen. Beginnen in SF betekent ook dat je Yosemite zo laat mogelijk in de route kunt doen. De Tioga Pass blijft een risico, maar hoe later je er bent, hoe meer kans op open wegen en wandelpaden. De eerste dag kun je dan naar Monterey rijden - die afstand is goed te doen op de dag dat je de camper ophaalt.
Ik dacht dat Death Valley in mei wel mogelijk was bij de meeste verhuurders, maar het is goed om dat van te voren te checken.
Sequoia NP (en Kings Canyon) is zeker de moeite waard, ook al is de Mariposa Grove open. Kijk voor Sequoia eens in ons 2013-verslag - wij waren er toen begin juni.
Als je dat opneemt zou ik er 2 dagen voor uittrekken. Een extra nacht bij Page of de Grand Canyon zou ook niet gek zijn, je hebt daar nu niet heel veel tijd gepland. Je kunt ook Monument Valley toevoegen.
Nova1986 schreef: Ik had begrepen dat een camper het beste in NL kan worden gereserveerd (US travel?). Kunnen zij ook de campings boeken?
Mochten we dit zelf moeten/willen doen Is het, met uitzondering van de parken, nodig om voor de rest van de reis deze van te voren te reserveren?
Klopt het dat je voor Yosemite pas vanaf 5 maanden voor vertrek kunt boeken, of kan dit ook eerder?
Ik weet niet hoe het werkt als je de campings laat boeken. Ik zou aanraden om het zelf te doen. Ik kan me niet voorstellen dat een reisbureau bijvoorbeeld een camping in Yosemite gaat boeken. Kijk voor Yosemite hier, en bekijk ook het artikel over Yosemite op de AA-site. Als je na 15 mei in Yosemite bent moet je op 15 januari boeken. Het is heel verstandig om op 15 december alvast te oefenen.

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Je gaat sowieso een mooie reis maken! Ik zou ook zelf de campgings boeken. Op mijn site (zie onderschrift) heb een heel aantal reviews van campings staan waar wij geweest zijn. Misschien heb je er iets aan. Ik weet niet precies wanneer je vertrekt, maar veel campings langs de kust route eisen in het weekend 2 of meer overnachtingen. Ik weet niet of dat in mei ook al zo is. Hou er rekening dat het druk kan zijn, dus ik zou zeker op de populaire plekken reserveren.
In plaats van Monterey kun je ook in Moss Landing gaan staan. De camping op zich is niet zo heel bijzonder, maar je staat aan de (jacht)haven. Vanuit daar kun je eventueel een Whale watch tocht maken (een aanrader!) in de haven zwemmen zeeotters, zeeleeuwen en zeehonden. De camping ligt op loopafstand van het strand, vanwaar je met een beetje geluk de walvissen kunt zien spuiten. Verder ligt er in de haven een geweldig leuk en lekker restaurant Phil''s eatery waar je verse vis kunt eten, met zicht op bijv de zonsondergang op zee.
Inderdaad kun je bij de meeste verhuurders (ik zou eigenlijk niet weten bij welke niet) pas de tweede dag de camper ophalen. Vergis je niet in hoeveel tijd het ophalen kost. Reken hiervoor toch wel gemiddeld 4 uur.
Persoonlijk zou ik ook vanuit San Francisco starten, en dan aan het begin of het einde een extra dag San Francisco nemen, voor of na het ophalen/inleveren van de camper.
In LA kun je dan een dag de Hop-on hop-off bus nemen. Parkeren hiervoor kun je bij Santa Monica pier, de bus stopt hier voor de deur.
Nova1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova1986 »

Bedankt voor jullie reacties, top! We nemen de tips zeker mee in de planning voor onze reis.
martinus1971
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door martinus1971 »

Hallo Nova1986,

Ook ik ben een newbie in het reizen met de camper door de usa.

Onze planning staat voor juli augustus 2017 en lijkt een beetje op jullie route.

Zijn jullie er al uitgekomen hoe dat zit met het reserveren van de campings?
Voor bijvoorbeeld yosemite park, welke rv site kan je het beste nemen?

Groetjes

Martinus
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik zou me voor Yosemite niet te veel vastpinnen op een bepaalde camping. De plaatsen gaan daar ontzettend snel weg, dus het is een uitdaging om een plaats te pakken te krijgen. Er staat hier ergens op het forum een topic met de uitleg hoe je dat het best aanpakt.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De uitleg hoe een camping te reserveren in Yosemite NP.

http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html
Nova1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova1986 »

Hoi Martinus,

Ben deze week vrij druk geweest met ander dingen dus nog niet echt aan toegekomen. We gaan morgen weer even zitten om de route aan te passen en vast te leggen.

Als wij bij het punt van het eventuele reserveren aankomen (met uitzondering van Yosemite, welke later pas kan) wil ik je hierover wel even op de hoogte houden van hoe of wat :-)

Groetjes
martinus1971
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door martinus1971 »

Hoi Nova,

Dat zou ik zeer waarderen, wij zijn ondertussen ook druk bezig om de reis in te vullen :-)
Valt niet mee allemaal. maar we komen er wel.

Groetjes

Martinus
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo Martinus, je kunt het beste een eigen topic aanmaken en daar je route plaatsen. Er zijn hier genoeg mensen met ervaringen met campings. Als je je vragen in je eigen topic plaatst kan men daar reageren.

Marianne
Nova1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova1986 »

Ik heb gezocht op het forum over het reserveren van campgrounds, maar kan er niet echt wijs uit worden.

Ik lees dat campings een jaar van te voren al volgeboekt zijn, maar aan de andere kant lees ik ook weer dat je veel campgrounds pas vanaf 5 maanden voor vertrek kunt boeken.

Iemand hier ervaring mee?
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Misschien even een eigen topic aanmaken.
Er zijn hier meer dan genoeg mensen die je hierbij kunnen helpen.
Het reserveren is helemaal niet moeilijk, met uitzondering van Yosemite. Voor campgrounds in de parken geldt over het algemeen dat je 6 maanden van te voren kunt reserveren. In het hoogseizoen is reserveren, wanneer je in de parken wilt staan, aanbevolen. Daarbuiten voor een aantal campgrounds ook.
Op bijv. de website http://www.allstays.comkun je precies zien waar er een campground zit. Vaak hebben deze een website waarop je online kunt reserveren.
Reserveren van campgrounds in de nationale parken gaat via http://www.recreation.gov.
Voor campgrounds kun je ook een kijkje nemen op onze site (zie onderschrift) daar hebben wij alle door ons bezochte campings besproken en er foto's bij geplaatst.
Nova1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova1986 »

@Marenko, bedankt voor je snelle reactie en advies!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nova1986 schreef: Ik lees dat campings een jaar van te voren al volgeboekt zijn, maar aan de andere kant lees ik ook weer dat je veel campgrounds pas vanaf 5 maanden voor vertrek kunt boeken.
Waar lees je dat campings al een jaar van te voren volgeboekt zijn? Dat is nergens het geval voor zover ik weet. Wel kan dat bijvoorbeeld het geval zijn als je accommodatie in de parken zoekt. Maar dat gaat dan niet over campings.
Begin voor de parken eens op de NPS-sites: www.nps.gov/yose voor Yosemite, www.nps.gov/zion voor Zion, www.nps.gov/grca voor de grand Canyon etc.
Je vindt dan een overzicht van de campings in het park en welke wel en niet te reserveren zijn. Meestal gaat het reserveren via www.recreation.gov maar in sommige parken heb je ook campings die door een andere partij worden geëxploiteerd zoals Trailer Village in de Grand Canyon (maar ik zou daar voor Mather kiezen).

Marianne
Nova1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova1986 »

We hebben de route aangepast en verlengd, (langer dan 4 weken kunnen wij helaas geen vrij krijgen) de dagen SF aan het begin willen we misschien aan het einde zetten. We vertrekken op 29 mei en zullen dan 23 of 24 juni terug vliegen.

Mochten jullie toch nog tips of opmerkingen hebben, dan lees ik deze weer graag.

Dag 1 Vlucht naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF (camper ophalen) - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 8 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 9 Death Valley - LV
Dag 10 LV
Dag 11 LV - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Bryce
Dag 14 Bryce - Page
Dag 15 Page - Monument Valley
Dag 16 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon - Kingman
Dag 19 Kingman - LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA
Dag 22 LA - Pismo Beach
Dag 23 Pismo Beach
Dag 24 Pistmo Beach - Monterey
Dag 25 Monterey - SF
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

In deze route heb je Yosemite aan het begin zitten en de Tiogapas, die zal in mei zeker nog niet open zijn. Ik zou hem omdraaien, ook dan weet je niet of de pas open is, maar wel meer kans erop.
Camper ophalen en naar Yosemite is ook niet altijd haalbaar. Vaak kun je pas s middags de camper ophalen, dit kost veel tijd. Boodschappen doen, kost ook veel tijd, en Yosemite is zeker 4 uur rijden. als het de eerste keer is zul je moeten wennen aan de camper en het rijden in Amerika. Ik zou de eerste dag een camping dichterbij zoeken.
Nova1986
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova1986 »

We hebben overwogen om de route om te draaien, maar dan mogen we niet meer met de camper door Death Valley (kan tot 15 juni).
Heb op de website van Yosemite gekeken, en de opening van de Tiogapas was meestal eind mei. Geen garantie voor volgend jaar natuurlijk.

Eerst een camping in de omgeving van SF nemen is zeker geen slecht idee.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

het hoeft niet in de omgeving van SF te zijn natuurlijk. Ik zou zeker al wel een paar uurtjes die kant op rijden en dus tussen halfweg en driekwart van de route kijken voor een camping, mits je niet pas om 16u uit SF vertrekt misschien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer