Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kan niet meer pinnen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
guinevere
Amerika-expert

Kan niet meer pinnen?

Bericht door guinevere »

Na jarenlang probleemloos hier geld opnemen kan ik sinds een tijdje niet meer van mijn Nederlandse rekening pinnen. Heb bij mijn weet niet per ongeluk 3x de verkeerde pincode ingevoerd of iets dergelijks, maar ik krijg nu aldoor "Transaction cancelled. Contact your bank" te zien. :blink:

Ik dacht aanvankelijk dat het aan het pasje lag en was dus erg blij toen ik toevallig een nieuw pasje in de post kreeg, maar helaas, ook die werkt dus niet. Ben zelfs naar een andere bank gereden om te kijken of het wellicht aan mijn Amerikaanse bank ligt, zonder succes. Primary checking, primary savings ... het maakt allemaal geen verschil.

Doe ik iets fout? Wat kan ik nog meer proberen? Internet bankieren heb ik helaas nooit opgezet en het kan best jaren duren voordat ik weer naar Nederland ga. Het is mij ook niet helemaal duidelijk of je sowieso eigenlijk wel een rekening aan mag houden vanuit het buitenland (rekening staat op het adres van mijn ouders), dus erover bellen doe ik liever niet. Of mag dat gewoon?

Alvast bedankt!
Afbeelding
Angie21
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kan niet meer pinnen?

Bericht door Angie21 »

Kan het er niet aan liggen dat je bankpas verlopen is? Welke datum staat er op? Als het goed is zou dan bij je ouders een nieuwe moeten zijn binnengekomen, maar volgens mij moet die eerst geactiveerd worden eer dat je hem kan gebruiken.

Of de bank heeft hem geblokkeerd omdat ze iets verdacht vinden. Dat hebben ze tijdens mijn vakantie afgelopen maand ook gedaan namelijk. :x

Edit: of ik heb er net gruwelijk overheen gelezen, of je bericht is gewijzigd :oops: maar aan het eerste zou het dus niet kunnen liggen..
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Bij je nieuwe pas wel aangezet dat je buiten Europa kunt pinnen?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Afhankelijk van je bank verwacht ik dat Angie21 gelijk heeft.
Oude pas verjaard,bank stuurt daarom een nieuwe pas.
Als die niet eerst in Nederland geactiveerd is heb je een probleem.
Oplossing kan zijn ; door je waarnemers in Nederland bij de bank laten melden dat de pas kapot is, een nieuwe pas laten komen op je NL adres, laten activeren en vervolgens naar de USA door laten sturen.
Tegelijkertijd je ook maar aanmelden voor online bankieren !
En zorgen voor een credit card op dezelfde NL rekening.
Er zijn US banken die om fraude te voorkomen ook NL pinpassen niet meer accepteren.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik heb die nieuwe pas niet geactiveerd, maar ik dacht dat dat niet nodig was. Er stond namelijk niks over activeren bij. Zou het echt zo simpel zijn? :oops: Maar als ik het goed begrijp kan ik de pas alleen activeren door eerst in NL te pinnen? Het rare is dat ik hier al meer dan 10 jaar woon en jarenlang wel zonder problemen kon pinnen en dit is echt niet de eerste nieuwe kaart die ik hier gekregen heb. Ik heb ook nooit -- behalve misschien toen ik hier voor het eerst kwam -- aangevraagd om de pas buiten Europa mogen te gebruiken.

Dus als ik het goed begrijp kan ik het oplossen door weer een nieuwe kaart aan te vragen en mijn ouders daarmee te laten pinnen voordat ze hem doorsturen? Dat is op zich prima, maar ik had gehoopt dat ik het zelf op kon lossen want die hebben het al druk genoeg. Ik zal sowieso vanmiddag even met ze bellen om me aan te melden voor internet bankieren via hun mobiel.

Ben wel benieuwd waarom je me aanraadt om een credit card op de rekening aan te vragen. Wat is daar het voordeel aan?

En verder, tja, alleen transacties in Amerika zal er inderdaad wel verdacht uitzien, maar daar kan ik niks aan veranderen.

Allemaal alvast heel erg bedankt!
Afbeelding
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

" Ben wel benieuwd waarom je me aanraadt om een credit card op de rekening aan te vragen. Wat is daar het voordeel aan?

Da's geen hogere wiskunde ; je kunt nu niets met je NL rekening doen. Als je een cc hebt kun je in ieder geval vanuit die NL rekening betalen

En verder, tja, alleen transacties in Amerika zal er inderdaad wel verdacht uitzien, maar daar kan ik niks aan veranderen.

?????
Het is niet bepaald een unieke situatie, geen bankcomputer die er van op tilt raakt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Teuntje
Amerika-ontdekker

Bericht door Teuntje »

Ik ga mee met de opmerking van Dirkmuis, je moet het tegenwoordig aangeven als je de kaart buiten Europa gebruikt. Als je inderdaad internetbankieren regelt, kun je dat eenvoudig aanvinken.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Door opkomende fraude worden de veiligheidsmaatregelen van banken ook steeds strenger.
Dus wat 10 jaar geleden mogelijk wat, hoeft dat nu niet meer te zijn.
Dus waarschijnlijk moet het eerste gebruik in NL zijn (betaal- of geldautomaat) én moet de bankpas voor gebruik buiten Europa geactiveerd worden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

guinevere schreef:Dus als ik het goed begrijp kan ik het oplossen door weer een nieuwe kaart aan te vragen en mijn ouders daarmee te laten pinnen voordat ze hem doorsturen?
Bij de Rabobank is dat niet voldoende. Ik weet niet hoe dat is bij andere banken maar dat is ongetwijfeld op hun website te zien.
activeren.JPG
Voor gebruik buiten Europa moet je - voor zover ik weet bij alle banken - nog een extra handeling verrichten.
buitenland.JPG
Succes.
Groet,

Old Faithful
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Allemaal weer ontzettend bedankt! Ik heb inmiddels met behulp van mijn ouders internet bankieren aangevraagd, dus hopelijk dat ik over een week weer verder kan. Helaas moet mijn vader dan speciaal voor mij langs de bank, maar hopelijk is het daarmee opgelost. Anders vraag ik wel een nieuwe pas aan.

OF, het gaat om een pas zonder nieuwe pincode. Er stond in de bijgaande brief ook niks over activeren, maar ja, wie weet. In ieder geval bedankt!
bedeve schreef:" Ben wel benieuwd waarom je me aanraadt om een credit card op de rekening aan te vragen. Wat is daar het voordeel aan?

Da's geen hogere wiskunde ; je kunt nu niets met je NL rekening doen. Als je een cc hebt kun je in ieder geval vanuit die NL rekening betalen
Oh zo! Ik was even abuis en dacht dat je bedoelde dat nodig was om te kunnen pinnen. :lol: Nee, gelukkig heb ik hier ook gewoon geld op de bank, dus een cc is niet nodig.

Met verdachte transacties bedoelde ik niks spannends. Alleen dat ze het met het oog op fraude misschien raar vinden dat er telkens vanuit Amerika geld van een NLse rekening wordt gehaald.
Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Helaas, het blijkt allemaal niet zo eenvoudig te zijn; ik moet zelf langs de bank om een wachtwoord op te halen. Nou ja, dat wordt hem dus niet. :|

Mijn vader gaat langs om te kijken wat er verder voor opties zijn.
Afbeelding
rmathijssen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door rmathijssen »

Je kunt iemand machtigen voor je bankzaken, echter zul je ook daarvoor persoonlijk bij de bank langs moeten komen (bij de ABN-AMRO in ieder geval).

Ik denk dat er eigenlijk geen opties zijn voor jouw situaties, of wellicht langs een plaatselijke bankfiliaal gaan, maar ik denk niet dat de ING dat heeft in de USA.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer