Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen British Airways

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Angeladeleur
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Ervaringen British Airways

Bericht door Angeladeleur »

Hallo allemaal,

Wij hebben tickets geboekt naar LA! 600 euro pp incl boekingskosten ed. we vliegen in mei 2017 dus ik vond het een goede deal. (Alhoewel ik nu express niet meer ga kijken wat de vliegtickets nu doen :lol: )

Nu is mijn vraag:
We hebben een overstap op londen, we vliegen met British airways. Dan staan er bij de heenreis 2 vlucht nummers.
De eerste netjes BA... en het tweede AA.... Daaronder(alleen bij AA) staat letterlijk: Vliegreis American Airlines wordt uitgevoerd door British Airways.

Hele stomme vraag misschien maar Vliegen we met BA vanaf londen naar LA? En heeft iemand ervaring met deze maatschappij?
De tickets zijn al geboekt, maar dan kunnen we ons evt voorbereiden met films ed op de ipad als deze bijv geen eigen schermpje heeft, niet vaak eten of drinken ed.

bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door Hinko op 16 aug 2016, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: British airways

Bericht door Ruud2004 »

Vlucht uitgevoerd door British Airways, dat zie je wel vaker. Bij jullie is het AA, maar kan ook Finnair of Iberia zijn. Even zoeken op datum/vluchtnummer en dan weet je ook met welk type toestel.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dat zijn code sharings. Een normaal fenomeen daar de meeste maatschappijen wel tot een alliantie behoren. Je boekt dus bij AA, maar de vlucht wordt uitgevoerd door BA. Hoogstwaarschijnlijk met een A380.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

BA is prima. Volgens mij vliegen ze met de A380 naar La. Dat je 2 vluchtnummers hebt is normaal. Zo heb ik dat ook gehad met KLM / Delta en ook, net zoals jou, Ba en Aa. Wij zaten in de A380 upper deck en dat was erg fijn, ( kijk maar eens op seatguru)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen British Airways

Bericht door Hinko »

Het zal of een 747 of een A380 zijn vermoed ik. Bij beide heb je personal entertainment.
Verder is BA prima hoor. Verzorging ook prima hoor.

Wel dit Tweede maaltijd verleden tijd bij British Airways
Maar dat geldt voor lange vluchten korter dan 7 uur. Voor de westkust dus geen probleem.
Gast

Bericht door Gast »

Een belangrijkere vraag is, hoe lang is je overstap in Londen, Heathrow neem ik aan?

Je hebt daar ruim de tijd nodig, zie bijvoorbeeld hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=63781
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ze regelen in ieder geval wel veel bij vertraging of vlucht gemist. Althans... bij ons was de vlucht in Amsterdam vertraagd naar Londen, waardoor we de overstap misten. Gevolg: slapen in Londen. Zowel het avondeten, als ontbijt, als shuttlebus als overnachting in hotel helemaal vergoed. Bij thuiskomst meteen een 'claim' ingediend en toen 600 euro per persoon terug gekregen. Prima hoor :) Dit was in 2015

Afgelopen vakantie - juni 2016 - bij de heenreis, hadden ze ons gewoon zonder reden geupgrade naar Business Class. Leuke ervaring!
Op de terugweg hadden we enorme vertraging. Hadden ze ons op een rechtstreekse vlucht van United gezet. Ook leuk, geen overstap in Londen dus. Helaas toen niet in de business class hahaha (ja, je wordt snel te verwend he)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Angeladeleur schreef: Hele stomme vraag misschien maar Vliegen we met BA vanaf londen naar LA? En heeft iemand ervaring met deze maatschappij?
De tickets zijn al geboekt, maar dan kunnen we ons evt voorbereiden met films ed op de ipad als deze bijv geen eigen schermpje heeft, niet vaak eten of drinken ed.
Ga er vanuit dat de in-flight entertainment er niet is. Zorg voor genoeg films op de ipad, en neem een extra accu mee op 'm onderweg op te laden. Zorg ook voor snacks en drinken. Bij aankomst, eet niet het ontbijt, daar wordt je alleen maar misselijk van, en idem op de terugreis naar Nederland.
--
I route, therefore you are.
Gast

Bericht door Gast »

Of neem gewoon lekker ouderwets een goed boek mee, voor het geval je batterij leeg is. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Gast op 17 aug 2016, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Angeladeleur
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Angeladeleur »

eoms schreef:Een belangrijkere vraag is, hoe lang is je overstap in Londen, Heathrow neem ik aan?
Klopt! We hebben 2 uur en 20 minuten..

En bedankt voor alle reacties! Geeft dan wel weer een stukje rust haha :clap:
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Het is nu al de tweede keer dit jaar, dat een deel van onze retourvlucht (londen -amsterdam) is geannuleerd .
De eerste keer leverde dat meer dan 10 uur vertraging op, deze keer is er nog geen oplossing(edit:opgelost).
Geen BA meer voor mij als ik met het boemeltje terug moet vliegen
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In 2010 zeven en een half uur vertraging gehad met BA van Los Angeles naar Amsterdam. Was begin december toen Europa door sneeuwbuien werd geteisterd. Je kreeg op Heathrow weinig info over het hoe en waarom en onder passagiers ontstond best wel een agressieve sfeer.
Marcopstal
Amerika-expert

thenextdtrump schreef:
Angeladeleur schreef: Hele stomme vraag misschien maar Vliegen we met BA vanaf londen naar LA? En heeft iemand ervaring met deze maatschappij?
Ga er vanuit dat de in-flight entertainment er niet is. Zorg voor genoeg films op de ipad, en neem een extra accu mee op 'm onderweg op te laden. Zorg ook voor snacks en drinken. Bij aankomst, eet niet het ontbijt, daar wordt je alleen maar misselijk van, en idem op de terugreis naar Nederland.

Dit is toch onzin, je kan perfect via je vluchtnummer weten welk toestel je gaat hebben en dan weet je bvb als het een A380 is dat enterntainment aan boord geen probleem zal zijn.

Bij BA is drank overigens ook niet direct een probleem, en wat dat misselijk worden betreft, dat lijkt me toch nogal persoonsgebonden.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

ik denk dat je het bericht ook niet helemaal serieus moet nemen. Misschien ontbrak er een knipoog :wink:

Maar goed en door!
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Marcopstal schreef:
thenextdtrump schreef:
Dit is toch onzin, je kan perfect via je vluchtnummer weten welk toestel je gaat hebben en dan weet je bvb als het een A380 is dat enterntainment aan boord geen probleem zal zijn.
Onzin? Misschien moet je hier eens lezen... https://www.google.nl/search?hl=en&as_q ... SuU7-8i6AF

Dat het er is, betekent niet dat het werkt. Vooral de oude Panasonic IFE die de KLM had op bijvoorbeeld de MD-11, staat niet bepaald bekend om de hoge uptimes. En als je in staat bent om goed begrijpend te lezen, dan zie je dat ik schrijf ga er vanuit. Als het er is, en het werkt: mooi. Zo niet, dan heb jij tenminste je iPad nog.

Ik heb een meerdere malen jaloerse blikken gehad op long-haul vluchten omdat de IFE het niet of slechts sporadisch deed. Met 64Gb aan films, hoef ik me geen moment te vervelen.
--
I route, therefore you are.
Gast

Bericht door Gast »

Hahaha, er zijn dus echt mensen die klagen omdat hun IFE niet werkt.
Marcopstal
Amerika-expert

Ik heb ook wal al wat vluchten achter de rug, en uitzonderlijk was het entertainment eens niet OK, maar door de band genomen werkt het gewoon perfect met meer dan voldoende keus.

Misschien moeten we de mensen ook aanraden om voor alle zekerheid een parachute aan te doen ? Af en toe valt er toch wel eens een vliegtuig uit de lucht. :mrgreen:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

eoms schreef:Hahaha, er zijn dus echt mensen die klagen omdat hun IFE niet werkt.
Anno 2016 verbazend.
Waarom zit zo'n entertainment systeem in vredesnaam nog in zo'n vliegtuig ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Ik heb voor mijn werk een stuk of 10x met BA gevlogen. Zowel continentaal als intercontinentaal. Niveau is gelijk ook pak 'm beet KLM. En heel soms heb je vertraging (net zoals bij elke maatschappij), maar dit wordt ook weer gewoon keurig opgelost.
Eten en drinken is prima genoeg. Vaak (Indiase) curry. Bestel vooral een gin & tonic (lekker Brits). Het entertainment is ook redelijk in orde. Geen niveau Emirates, maar goed genoeg om je een paar uurtjes te vermaken. Zo'n vlucht wordt nooit leuk, ook niet met goed entertainment.
Enig nadeel is dat de stewardessen nogal typisch Brits zijn, niet helemaal mijn smaak.

Heathrow is trouwens wel druk, maar alles staat goed aangegeven. Je kan tussen de terminals reizen met de trein (of bus).
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Enig nadeel is dat de stewardessen nogal typisch Brits zijn, niet helemaal mijn smaak.
@ amboly ik vloog in april met BA van Atlanta naar London en kreeg daar een high five van een oogverblindende stewardess;een Portugese.
Helemaal mijn smaak

Is wel een aparte thread waard, maar ja dan ga je zo snel :offtopic:

Bij welke vliegmij waarmee je naar de USA vliegt vind je de mooiste stewardessen
Dan gaat het puur om de looks ; niet om vriendelijkheid, de lieve lach, humor of andere kwaliteiten.
Gewoon zoals je als man primair naar vrouwen kijkt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer