Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen (lennert)

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Lennert
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Even voorstellen (lennert)

Bericht door Lennert »

Hoi, wij zijn dus Lennert.

Ik ben 31 woonachtig in Noord-Holland (koude kikker landje).
Na een kleine rondreis van 2500-3000 km aan de zuid en westkant van Amerika, ben ik toch steeds meer gedesinteresseerd geraakt in de VS.
Mijn moeder en vader zijn al regelmatig die kant op geweest en vertelde altijd al, dat als ze later met pensioen waren dat ze een huisje in Utah zouden kopen.

Begin snapte ik er niet veel van. stereotype Amerikaan dacht ik...
Maar na dat ik toch een keer heen was geweest. Heeft het me echt verbaast aan alle kanten. In positieve zin. (en de downs uiteraard ook)

Na aantal vrienden van mij gesproken die er vaker zijn geweest of hebben gewoond. Begin het steeds meer te kriebelen.

Na aantal gesprekken met mijn vriendin hier over.
Hebben wij besloten om proberen te emigreren naar de VS. Wilde stap maar zeg al van mijn 15de dat ik me niet hier thuis voor in dit land.

Nou weet ik al een hoop informatie over hoe en wat.
Maar vond ik een bak aan informatie die ik toch wel erg handig vond.
Vandaar mijn aanmelding hier dus ook.

Wellicht kom ik met vragen zal ze proberen zo goed mogelijk op dit forum te plaatsen anders hoor ik het wel.

Groet Lennert :thumbup:
Big_Mo
Amerika-expert

Re: Even voor stellen (lennert)

Bericht door Big_Mo »

Lennert, welkom op het forum. Voor je uberhoud er aan begint aan het hele immigratie proces zou ik toch aanbevelen om nog een keer voor een gelangere tijd naar de VS te gaan. Een reis van 3500km verteld je niet veel over het land laat staan het leven hier. Begrijp me niet verkeerd en wil je zeker niet ontmoedigen om je droom waar te maken!

Om even je leven een beetje te vermakkelijken, dit is een lijstje van forum gebruiker Hockey. Ik zou zeggen begin je research hier mee! :thumbup: :thumbup:
Hockey schreef:ik zal mijn standaardlijstje voor de meest gebruikelijke opties voor emigratie naar de VS hier plaatsen:

1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.

Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Hockey Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit lijstje van je hier neer zet!
Lennert
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Even voorstellen (lennert)

Bericht door Lennert »

Nee hoor, goed van je.
Dat je toch iets terughoudend bent.
Toch heb ik mijn research al behoorlijk gedaan. Het lijstje van hockey is een goeie basis. Had hem al gevonden ergens op de site :lol:

Uiteraard ga ik nog een keer op vakantie.
En tegen de tijd dat het wij besloten hebben waar we gaan wonen. Of waar het werk is binnen mijn branche.
Wil ik nog een keer heen om te kijken waar we wonen en of het bevalt. Ga niet zomaar alles weg gooien in nl.

Maar dat we weg willen uit nl dat staat vast.
Toch hebben wij nog 5 jaar de tijd hoor :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer