@hildeV: Dat zou ik thuis ook doen hoor. Maar wij slaan aan het begin van de reis zoveel mogelijk houdbare producten in omdat we vaak in gebieden zitten waar je niets - of bijna niets- kunt krijgen. 'Even naar de winkel' is er niet bij. Waar mogelijk kopen we onderweg natuurlijk verse ingrediënten - en dan is het nog de kunst die goed te houden - maar dat lukt lang niet altijd. Ik herinner me een keer dat we perse verse tomaten wilden, en op onze vraag in de supermarkt waar we die konden vinden keken ze me aan of ik gek was. Maar we legden ook wel eens groene asperges op de grill,
Wat dat aangaat is kamperen in de VS een totaal andere ervaring dan in Frankrijk of Spanje, waar je om de oren geslagen wordt met de meest lekkere producten.
Trouwens, afhankelijk natuurlijk van waar je heen gaat, maar we hebben ook vaak meegemaakt dat er helemaal geen vuurtjes gestookt mochten worden, dus ook niet voor de grill. Dan wordt het weer improviseren met nagaren in de slaapzak (wat ook uitstekend lukt). Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je reist. Met een campervan heb je misschien een koelkastje tot je beschikking.