sundaysue schreef:Voor zo ver ik wert sta je nog niet zo snel in het systeem om een ssn aan te vragen. Maar proberen kan altijd!
Vind het zo stom dat mijn I-94 niet geupdate is! En CBP reageert niet op e-mails en belletjes.
Dit heb ik dus ook voor gehad. Ik heb naar de 'Customs and border control' van de luchthaven waar ik aangekomen ben gebeld en die hebben dat recht gezet terwijl ik aan de telefoon hing. Was direct beschikbaar.
Ik probeer dus Detroit te pakken te krijgen maar die nemen niet op. Misschien nog even wachten..
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021
sundaysue schreef:Heb jij een blauw papiertje moeten invullen op de vlucht? Normaal moet ik dat wel (als ik met American Airlines of United vloog) volgens mij helpt dat mij de I-94.... Maar Delta heeft die niet gegeven tijdens de vlucht hmm. Ik stress hem weer haha. Ik wil mijn ssn!
Ik stond in het systeem na 2 weken. Ik ben dan ook begonnen met de ssn aan te vragen na de 2 weken van binnenkomst..Gewoon rustig afwachten je hebt tijd zat! zolang je maar binnen de 90 dagen gaat trouwen
Reden waarom ik er wat meer achteraan zit is omdat ik niet weet of ik moet betalen voor het ziekenhuis bezoek a.s maandag voor de tb program, die ik van department of health moet afnemen. Zo ja, dan is dat gewoon veel denk ik. Ben er gesteld op een zorgverzekering en gedekt worden voor onverwachte dingen.
sundaysue schreef:Heb jij een blauw papiertje moeten invullen op de vlucht? Normaal moet ik dat wel (als ik met American Airlines of United vloog) volgens mij helpt dat mij de I-94.... Maar Delta heeft die niet gegeven tijdens de vlucht hmm. Ik stress hem weer haha. Ik wil mijn ssn!
Ik heb een week na aankomst in de VS een ssn aangevraagd, kijk goed na dat ze alle gegevens correct invullen. De dame op het lokale social security kantoor vergat om het nummer van ons appartement in te vullen waardoor mijn ssn kwijt geraakt is in de post. En ik moest sowieso al langer wachten omdat ze bij binnenkomst in de VS mijn voornamen aan elkaar geplakt hadden als 1 lange naam Eind juni kwamen ze er pas achter dat mijn ssn kwijt geraakt was. Inmiddels ben ik al 3 maanden aan het wachten op mijn ssn, mijn i-94 is inmiddels verlopen en het is nu de vraag of ik dat nummer nu krijg. Ondertussen probeerde een werknemer van het lokale social security kantoor me eergisteren naar een andere stad te sturen waar een kantoor ligt van Homeland Security, om mijn i-94 te updaten (dat was mogelijk volgens die werknemer). Gelukkig hebben we eerst contact opgenomen met dat kantoor, want hun blijken dus helemaal niet over die i-94's te gaan en een i-94 kan niet geüpdatet worden
17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
Wat is het voordeel van het aanvragen van SSN zo snel mogelijk na aankomst, met een K1, in Amerika?
Ik zie namelijk, uit ervaring, geen enkel voordeel in. Mocht je toch snel een SSN bemachtigen dan staat er op de kaart “not vaild voor employment”! En je kan er ook geen rijbewijs mee aanvragen want de EAD heb je nog niet - dus ook niet werken!
Ik heb gewoon gewacht totdat mijn EAD binnen was en met deze in de hand naar de Social Security Office gegaan om het SSN aan te vragen. Op deze SSN stond “valid for employment with authorization card”. Hierna, met EAD + SSN, kon ik een rijbewijs aanvragen. In de tussentijd kon ik met mijn Nederlands rijbewijs auto kopen en overal naartoe rijden.
Mijn man werkt bij de Airforce en om mij toe te voegen aan zijn bank-account + om gebruik te maken van zijn 'benefits' heb ik een social security number nodig. Ook zou ik met een SSN een rijbewijs kunnen aanvragen, ik mag hier in South Carolina namelijk niet (meer) autorijden omdat ik langer dan 90 dagen hier ben. Wij verhuizen binnenkort naar Oregon en daar zou ik nog een jaar met mijn Nederlandse rijbewijs mogen rijden.
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
Ik weet niet hoe de regels zijn in SC maar in Virginia kan je geen rijbewijs aanvragen met enkel een SSN en I94 – dat overigens heel snel verloopt. Pas als je een EAD en SSN hebt kan je een rijbewijs aanvragen dat DMV stipt met de EAD laat verlopen (1jaar)! Dus zodra je GC hebt moet je nog naar DMV om de vervaldatum te laten aanpassen.
adam747 schreef:Ik weet niet hoe de regels zijn in SC maar in Virginia kan je geen rijbewijs aanvragen met enkel een SSN en I94 – dat overigens heel snel verloopt. Pas als je een EAD en SSN hebt kan je een rijbewijs aanvragen dat DMV stipt met de EAD laat verlopen (1jaar)! Dus zodra je GC hebt moet je nog naar DMV om de vervaldatum te laten aanpassen.
Ja volgens het lokale DMV kantoor zou ik mijn rijbewijs kunnen behalen met een SSN en mijn NOA's van de EAD/AOS. Maar aangezien we bijna naar Oregon verhuizen is dat nu niet meer nodig. En ik zit nu op dag 59 sinds mijn EAD/AOS aanvraag dus ik ben benieuwd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
Gabbyxx schreef:
Ik stond in het systeem na 2 weken. Ik ben dan ook begonnen met de ssn aan te vragen na de 2 weken van binnenkomst..Gewoon rustig afwachten je hebt tijd zat! zolang je maar binnen de 90 dagen gaat trouwen
Reden waarom ik er wat meer achteraan zit is omdat ik niet weet of ik moet betalen voor het ziekenhuis bezoek a.s maandag voor de tb program, die ik van department of health moet afnemen. Zo ja, dan is dat gewoon veel denk ik. Ben er gesteld op een zorgverzekering en gedekt worden voor onverwachte dingen.
Ah zo, ja wel te begrijpen dan!
--
@ Sharon_Helena"Ja volgens het lokale DMV kantoor zou ik mijn rijbewijs kunnen behalen met een SSN en mijn NOA's van de EAD/AOS" Hoop dit zo voor je! Dit stond dus ook bij mijn lokale DMV hier in Alabama. Eenmaal daar aangekomen wisten ze al helemaal niet wat een K1 was en wilde ze mijn geen rijbewijs geven..Ik moest dus wachten op mijn Green card (1 jaar later). Toen die tijd was het niet leuk..maar als ik er nu naar terug kijk moet ik erom lachen Succes met de verhuizing en de AOS en rijbewijs.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
adam747 schreef:Wat is het voordeel van het aanvragen van SSN zo snel mogelijk na aankomst, met een K1, in Amerika?
Ik zie namelijk, uit ervaring, geen enkel voordeel in. Mocht je toch snel een SSN bemachtigen dan staat er op de kaart “not vaild voor employment”! En je kan er ook geen rijbewijs mee aanvragen want de EAD heb je nog niet - dus ook niet werken!
Ik heb gewoon gewacht totdat mijn EAD binnen was en met deze in de hand naar de Social Security Office gegaan om het SSN aan te vragen. Op deze SSN stond “valid for employment with authorization card”. Hierna, met EAD + SSN, kon ik een rijbewijs aanvragen. In de tussentijd kon ik met mijn Nederlands rijbewijs auto kopen en overal naartoe rijden.
Omdat ik daardoor bij mijn verloofde zijn bankaccount bijgevoegd kan worden en zijn zorgverzekering. Omdat ik AOS pas rond Oktober ga insturen en het dan nog tot Januari kan duren voor ik uberhaupt een EAD kan verwachten. Ik heb er eenmaal geen zin in om komende 5-6 maanden als een 12 jarige zakgeld te krijgen om iets te doen, maar gewoon een pasje kwam zwiepen als ik even naar de winkel moet. Zorgverzekering is voor mij -zoals ik eerder stateerde- een must. Ik heb helaas al een flinke blaasontsteking gehad en onder de tafel (via-via) aan anti biotica moeten komen omdat ik ook bloed verloor. Al een geluk dat zijn tante wat voor mij kon regelen.
In principe zou ik kunnen wachten tot na mijn huwelijk en wanneer ik EAD heb ja. Maar als ik nu al wat benefits kan krijgen, dan ja graag.
Gabbyxx schreef:
@ Sharon_Helena"Ja volgens het lokale DMV kantoor zou ik mijn rijbewijs kunnen behalen met een SSN en mijn NOA's van de EAD/AOS" Hoop dit zo voor je! Dit stond dus ook bij mijn lokale DMV hier in Alabama. Eenmaal daar aangekomen wisten ze al helemaal niet wat een K1 was en wilde ze mijn geen rijbewijs geven..Ik moest dus wachten op mijn Green card (1 jaar later). Toen die tijd was het niet leuk..maar als ik er nu naar terug kijk moet ik erom lachen Succes met de verhuizing en de AOS en rijbewijs.
Dankje Gabbyxx.. Ik ben benieuwd, tot nu toe gaat hier in SC niks zoals het zou moeten gaan dus de kans is groot dat ik hetzelfde ga meemaken. Ik kan niet wachten om te verhuizen we rijden van South Carolina naar Oregon dus ik ga vandaag maar eens uitzoeken in welke staten ik nu mag rijden.
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
Morgen is de medical. Alles is voorbereid en klaar. Was wel ff puzzelen met het reizen. Ik moet er om 11 uur zijn en kan pas vanaf 9 uur reizen. Maar dat is opgelost
Ik heb een vliegticket gevonden. Het was 550 euro retour. Wel met twee overstappen, maar dat is niet erg. Twee uur op Londen en 3 uur of JFK, lijkt mij voldoende tijd voor de overstap en verwerking van papieren.
Afmelden/opzeggen van alle dingen gaan goed. Enige bedrijf wat moeilijk doet is T-mobile. Ik moet het contract afkopen of door iemand anders laten opzeggen.
Karin: Ik neem een mapje met alle documenten mee die Paige heeft opgestuurd. Hierin zat ook haar originele geboorteakte ja
@ Kailash Ik had/heb hetzelfde probleem met KPN, emigratie is voor hun geen reden om het contract stop te zetten. Dus ik betaal nu nog steeds voor mijn Nederlandse abonnement, gelukkig loopt het in november af.
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
^ @ Kailash, @ Sharon_helena, dat is minder dat knp of T-mobile niet mee wilt werken, maar snap het aan de ene kant wel als je ook een dure telefoon er bij hebt. Ik had gelukkig gewoon een los abonnement zoals simpel en een goedkope telefoon via bol.com gekocht. Ik kon deze maandelijks opzeggen.
@ Kailash - succes met je medical! Wat fijn dat je z'n goedkope retour hebt gevonden!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Kai, succes morgen met je medisch .... ik mag dinsdag . Mooi dat je nog een goedkoop ticket hebt kunnen krijgen.
Ik heb alleen niet mijn verloofde zijn originele geboorteakte. Bij postzendingen is al 2 x iets niet aangekomen en zijn geboorteakte is nogal moeilijk om weer een origineel te krijgen ...... Weet iemand of daarnaar wordt gevraagd bij het interview?? Volgens mij alleen mijn origineel geboorteakte maar mocht het echt nodig zijn dan toch even iets verzinnen daarop .. pffffffff
SundaySue ..... al gelukt met je SSL ? Bij jouw loopt ook alles niet zoals het hoort he ... klaar voor je trouwen ?
Oohhh! Niet 23 augustus hoor 23 september is de grote dag! Vandaag mijn bestelde jurk en schoenen en ketting opgehaald. (Toch niet voor de navy jurk gegaan maar wel gehouden haha) Ik wacht wellicht maar met mijn SSN tot ik mijn EAD heb anders, hoe graag ik het ook zou willen. Wil erg graag bij de zorgverzekering bijgevoegd worden haha. Maar tot nu toe nog nietz geupdate en Detroit Airport CPB krijg ik niet te pakken
Ik heb alles klaar voor morgen. 9am bij national department of health voor TB program. Ben benieuwd of het alleen praten is of ook bloed afname oid. Toi toi toi I guess
Laatst gewijzigd door sundaysue op 22 aug 2016, 03:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Karin45 schreef:heb alleen niet mijn verloofde zijn originele geboorteakte. Bij postzendingen is al 2 x iets niet aangekomen en zijn geboorteakte is nogal moeilijk om weer een origineel te krijgen ...... Weet iemand of daarnaar wordt gevraagd bij het interview??
Nee hoor, alleen je eigen origineel! Ze vragen niet om die van hem
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.