Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beginnersfouten
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Beginnersfouten
Dan kun je nog makkelijker gewoon APC kopen. 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik weet niet of het onder beginners fouten valt, maar wij gaan sinds een paar jaar met een TomTom op pad, met bijgewerkte kaarten van de VS.
Het blijft zelf nadenken, op de een of andere manier klopt de afstand niet, zo zou het volgens TT nog 150 km rijden zijn naar de Devils Tower, terwijl we er met onze neus tegen aan stonden.
Een ander keer was de route naar het hotel in het Custer state park wel heel vreemd.
Maar het telefoon nummer en het adres klopte in TT en onze gegevens, dus het zal wel goed zijn.
Uiteindelijk, ver buiten de bewoonde wereld klonk "bestemming bereikt" en we staan echt in de middle of nowere.
Daarna toch maar de kaart gevolgd en nog minstens een uur gereden voordat we er waren.
Ook het verschil tussen bospaden en snelwegen is TT niet helemaal duidelijk.
Het blijft zelf nadenken, op de een of andere manier klopt de afstand niet, zo zou het volgens TT nog 150 km rijden zijn naar de Devils Tower, terwijl we er met onze neus tegen aan stonden.
Een ander keer was de route naar het hotel in het Custer state park wel heel vreemd.
Maar het telefoon nummer en het adres klopte in TT en onze gegevens, dus het zal wel goed zijn.
Uiteindelijk, ver buiten de bewoonde wereld klonk "bestemming bereikt" en we staan echt in de middle of nowere.
Daarna toch maar de kaart gevolgd en nog minstens een uur gereden voordat we er waren.
Ook het verschil tussen bospaden en snelwegen is TT niet helemaal duidelijk.
Erop rekenen dat er "overal" in Amerika wel internet zal zijn als je een reisblog wil bijhouden. Wij verbleven vnl. in nationale en staatsparken.Geen internet dus
Bijhouden van vooraf getypte dagverslagen op de laptop was geen probleem, maar om die een keer on-line te krijgen.... Gingen soms dagen overheen.
We zijn wel een keer 'gered' door een basisschool. Die had een open Wifi. We hadden helaas een verkeerd adres van familie meegenomen en stonden voor een afgebroken huis...
Ooh ja ....nog een leuke. Je telefoon in je auto achterlaten in Nederland en dus niets hebben op vakantie.

We zijn wel een keer 'gered' door een basisschool. Die had een open Wifi. We hadden helaas een verkeerd adres van familie meegenomen en stonden voor een afgebroken huis...

Ooh ja ....nog een leuke. Je telefoon in je auto achterlaten in Nederland en dus niets hebben op vakantie.

90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Of het verkeerde sd-kaartje in de Tomtom laten zitten. Dit leidde op de parkeerplaats van de camperverhuurder, toen ik de navigatie naar de Walmart aan wilde zetten, tot de bij ons legendarische uitspraak: Cyriel.... Waar is Amerika???
Het bewuste sd-kaartje bleek hij op het bureau te hebben laten liggen
.
Het bewuste sd-kaartje bleek hij op het bureau te hebben laten liggen

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat is de reden waarom ik dat soort zaken al een paar dagen van te voren afvink. Ik zet dan de TomTom kaart van de USA erop samen met de adressen van hotels en pretparken die we gaan bezoeken. Weet ik zeker dat de juiste kaart erop staat. Moet ik alleen nog de TomTom meenemen 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Daarom doe ik alles via de telefoon. HERE MAPS is een verademing, aangezien je hem offline kan zetten en thuis via de PC al alle adressen/POI in kan vullen.
Telefoon vergeten we nou eenmaal minder snel dan een TomTom of SD kaartje
Telefoon vergeten we nou eenmaal minder snel dan een TomTom of SD kaartje

- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Onze 'beginnersfout' (tot 2x toe) was ons te laten opjagen bij inleveren van de auto, waardoor we niet goed onze spullen controleerden en 2x wat hebben laten liggen in auto. Hoe druk die mannetjes met hun scanners en formulieren ook doen, gewoon rustig je tijd nemen. Op je gemak (proberen) alles uit te laden en te controleren.
Verder maken we na 4x nog steeds beginners fouten... Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep!
Verder maken we na 4x nog steeds beginners fouten... Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep!
Altijd goed opletten in een restaurant wat is inbegrepen bij je maal. Wanneer je namelijk iets besteld, komt er vaak de vraag achteraan "would you like fries with that today?" of "are fries ok with that?" of iets in die geest. En als die frietjes (of iets anders) niet al zijn inbegrepen, dan komen er nog wat extra dollars bij de rekening.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat is precies wat ik had gedaan, controlfreak als ik ben. Had mijn man al gek gemaakt over wanneer hij eindelijk de Amerika kaart op een sd-kaartje ging zetten. Dus ik blij dat hij het gedaan had en vinkje gezet op mijn lijst. Maar we leenden de TomTom toen van mijn vader die hem ineens 2 dagen voor vertrek nodig had. Dus mijn man heeft snel het kaartje gewisseld en straal vergeten hem er weer erin te doen toen we de TomTom op het laatste moment terugkregenNjit schreef:Dat is de reden waarom ik dat soort zaken al een paar dagen van te voren afvink. Ik zet dan de TomTom kaart van de USA erop samen met de adressen van hotels en pretparken die we gaan bezoeken. Weet ik zeker dat de juiste kaart erop staat. Moet ik alleen nog de TomTom meenemen

- rokit
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij gaan dit jaar voor de 8e keer en wij nemen altijd een TomTom mee met de nieuwste kaart van de USA. Maar ik zoek nooit op adres maar altijd op coördinaten. De plaatsen die ik wil bezoeken zoek ik op in googlemaps en maak hier een .kml bestand van deze converteer ik dan met bijv. het progje Tyre of poiedit naar een ov.2 bestand en plaats deze op mijn TomTom.....zo hoef je nooit meer te zoeken.
http://www.tyretotravel.com/nl/download-tyre/
http://www.poiedit.com/
http://www.tyretotravel.com/nl/download-tyre/
http://www.poiedit.com/
Wij hebben onze auto uitgeladen bij ons laatste hotel en daarna pas ingeleverd. Dan word je niet opgejaagd.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Maar dan sta je zonder auto op het vliegveld, met je koffers in een hotel, toch? Wij pakken de laatste dag natuurlijk ook netjes de koffers in en mesten de auto uit, maar soms is het (zeker met twee kleine kinderen) toch echt stressen in die rij bij het inleveren van de auto.
Als je de autostoeltjes hebt losgewurmd, iedereen zijn schoenen aan, knuffels-die-niet-in-een-tas-mogen/paspoorttas/huurautopapieren/zonnebrillen/tomtom/rugzakjes/koffers op het stoepje hebt gemikt - laatste lege waterflesjes snel in de vuilnisbak waar staat hier zo'n ding? - is het helemaal niet zo raar dat je het laadsnoertje van je telefoon ingeplugd laat zitten. Niet dat dat ons ooit is overkomen natuurlijk

Als je de autostoeltjes hebt losgewurmd, iedereen zijn schoenen aan, knuffels-die-niet-in-een-tas-mogen/paspoorttas/huurautopapieren/zonnebrillen/tomtom/rugzakjes/koffers op het stoepje hebt gemikt - laatste lege waterflesjes snel in de vuilnisbak waar staat hier zo'n ding? - is het helemaal niet zo raar dat je het laadsnoertje van je telefoon ingeplugd laat zitten. Niet dat dat ons ooit is overkomen natuurlijk

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij zorgen gewoon dat we aan ons hotel de laatste avond de auto volledig leeg maken en alle vakjes controleren. Als we de volgende ochtend naar de luchthaven vertrekken, zetten we dus enkel de 2 koffers en de 2 rugzakken in de auto, punt. Wat heb je namelijk nog meer nodig op een luchthaven? Als je dan een van dié 4 dingen vergeet bij het inleveren van je auto, lijkt het mij toch dat je nog niet volledig wakker bent :p
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Precies Q-Bic, en al die dingen die nog nodig zijn op het vliegveld of tijdens de reis, zitten in de rugzakken. Ik ben ooit één ding vergeten bij het inleveren van de camper, een lensdop, maar die zat ook onzichtbaar in een bekerhouder. Gelukkig werkte Dennis van het forum (Dento) toen bij Road Bear.
Wij hadden een hotel met vliegveldshuttle genomen. Hebben de auto bij daglicht ingelverd en konden zo naar het hotel lopen(savonds niet vertrouwd) dit bespaarde een shuttle naar het vliegveld en dan naar het hotel. Mijn man heeft dit gedaan en ondertussen eten opgehaald bij de burger king die naast de verhuurder zat.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Alles op het laatste moment doen...
Wij hebben standaard paklijstjes in de pc staan en hebben "vakantielades" in een commode.
We beginnen ook zeer ruim) op tijd met inpakken en vergeten eigenlijk nooit iets. Dit werkt voor ons en levert geen stress.
Wij hebben standaard paklijstjes in de pc staan en hebben "vakantielades" in een commode.
We beginnen ook zeer ruim) op tijd met inpakken en vergeten eigenlijk nooit iets. Dit werkt voor ons en levert geen stress.
Wij zagen dit jaar een meisje in een Starbucks een beginnersfout maken: ze had voldoende geld bij om de geafficheerde prijs (zonder tax) te betalen, maar had net niet genoeg om de gevraagde prijs (met tax) te betalen. Het personeel graaide in de pot met tips en paste het bedrag zelf bij. Dat vonden we heel sympathiek.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Haha. Ze zien er wel schattig uit. 

Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Voornaam en achternaam omdraaien op je vliegticket is ook een leuke! Al kwamen ze daar gelukkig pas op de terugweg achter....En ik nog maar zeggen of ze ons niet konden houden dan in Amerika