Ik ben al jaren een Amerika 'liefhebber' en er verschillende keren voor vakantie en werkbezoeken geweest. Vooral mijn eerste bezoek 8 jaar geleden naar NYC en Florida hebben mij enthousiast gemaakt, uit jeugdig enthousiasme wilde ik toen al emigreren maar zo simpel werkt dat natuurlijk niet.
Afgelopen jaren ben ik wel in de US op bezoek geweest maar niet bezig geweest met een definitief vertrek, tot vorige maand.
Via mijn werkgever (Amerikaans bedrijf) is er wellicht een mogelijkheid gekomen om naar Amerika (North Carolina) te vertrekken. Ik zeg per se wellicht omdat ik het zelf nog wat prematuur vind. Het betreft een (middle) management functie welke in bepaalde mate vergelijkbaar is met de functie die ik nu 3 jaar in NL uitoefen. Ik ben vanuit HR in de US benaderd en heb binnenkort een eerste conf call met de VP. Enfin, er zullen dus nog veel gesprekken plaatsvinden voor ik het echt concreet vind. Heeft ook te maken met het feit dat het totale plaatje wel moet kloppen voor mij, ik heb nu ook een leuke baan met prima perspectief en ik zal dit niet zomaar voor iets wat minder leuk lijkt inruilen. In NL heb ik het daarom ook nog met niemand besproken.
Desondanks vind ik het leuk om alvast informatie in te winnen en mijzelf in te lezen. Ik heb daarom het forum al wat doorgespit en al veel gelezen over visumzaken, het leven in NC etc.
Morgen heb ik met de HR Director weer een call, ik ken haar omdat ze eerst in Europa zat en we hebben toen samengewerkt. Dit heeft uiteraard geholpen.
Als er vervolgstappen komen vind ik het wel leuk dit hier te bespreken, eventuele tips/aanbevelingen die jullie nu al kunnen geven hoor ik natuurlijk graag