Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tofke: Seattle-Los Angeles (meningen,tips)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Tofke: Seattle-Los Angeles (meningen,tips)

Bericht door tofke »

Beste forumleden,

Binnen 5 weken vertrekken we weeral naar The US voor de 9de keer :thumbup:
Hier is onze route,

Dag 1: AMS-Seattle (rechtsteeks :thumbup: ) overnachting in Enumclaw
Dag 2: Mount Rainier overnachting Kelso
Dag 3: Astoria (highway 101) Cannon Beach overnachting Portland
Dag 4: Portland tax free shoppen
Dag 5: Multnomah falls-Mt Hood overnachting Bend
Dag 6: Crater lake overnachting Klamath falls
Dag 7: Crescent city Redwood NP overnachting Ferndale
Dag 8: Lassen Volcanic NP overnachting Reno
Dag 9: Lake Tahoe,Bodie,Mono lake overnachting Mammoth lakes
Dag 10: Tioga pass Yosemite overnachting Bakersfield
Dag 11: Red rock canyon,Death valley Overnachting Beatty (lange dag :clap: )
Dag 12: Rachel, E.T Highway, Cathedral gorge overnachting nog te bekijken Cedar city?
Dag 13: Zion (The narrows) Coaral pink sand dunes overnachting nog boeken?
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Lax-Ams (terug rechtstreeks :thumbup: )

Ik weet het is veel rijden maar dat doen we ook graag,vorig jaar hadden we een rondje Houston gemaakt op 20 dagen met 7600 km op de teller :thumbup:
Waarom maar 1 dag Yosemite? Omdat we er ooit geweest zijn en nu de dingen willen gaan doen die we toen niet gedaan hebben idem voor Death Valley en Zion waar we vorig jaar nog waren en The Narrows wilden gaan doen maar dit was toen niet mogelijk omwille van Flash floods :cry:

Dag 12 is de langste rijdag maar het is in de woestijn dus :P

Als jullie nog tips hebben zijn ze van harte welkom :thumbup:

Alvast bedankt!

Tofke
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Tofke: Seattle-Los Angeles (meningen,tips)

Bericht door Marcopstal »

Ik vind het veel te veel, maar goed.

Dag 9 en 10 zou ik anders doen. Vanaf Lake Tahoe de sierra's oversteken en dan richting Yosemite Valley om de volgende dag via de Tioga Pass naar Bodie te gaan en zo langs die zijde van de Sierra's af te zakken naar Death Valley. Dat is een betere en kortere route. Als je de "4" neemt kom je ook langs Calaveras Big Trees
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het zou mijn reis niet zijn, maar als jullie dit een prettig tempo vinden en denken zo overal voldoende tijd voor te hebben dan kan het wel natuurlijk. Maar het zou zo hier en daar wel handiger kunnen lijkt me.
Waarom Klamath Falls? Dat ligt niet op de route. Wij deden vorig jaar ook de route Bend - Crater Lake - Crecent City, Wij overnachtten toen in Union Creek. Kijk eens in ons 2015-verslag daarvoor - ook voor het stuk van Crecent City naar Ferndale.
Als je van Ferndale naar Reno rijdt heb je geen tijd voor Lassen. Wat zou je daar willen doen? Waarom Reno? stop iets eerder en doe de Tioga Pass van west naar oost. Dan heb je een mooiere route dan die via Bakersfield. Als je wel Reno wilt doen zou je ook de Tioga Pass heen en weer kunnen rijden; of rij de Sonora Pass (zie daarvoor en voor Bodie ons 2013-verslag) en dan terug via de Tioga Pass.

Marianne
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Ja Marianne je hebt gelijk Klamath falls heb ik geschrapt,we gaan ergens omgeving Medford overnachten dat scheelt wel wat kilometers :thumbup:

Reno willen we sowieso zien omdat we er al veel goeds van gehoord hebben!
Het is inderdaad misschien wel beter om de Sonora pass te doen of de 4 langs Calaveras big trees zoals Marco zegt welk is de mooiste? en dan de Tioga pass van west naar Oost te doen en Bakersfield en Red rock canyon overslaan om dan zo naar Death Valley te rijden...

Alvast bedankt voor de tips!

Tofke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, wij hebben eens in Reno overnacht omdat het op de route lag, maar ik zou er zelf niet voor omrijden.

Wat de 4 of de 108 betreft: je kunt via de CA108 rijden en dan naar het Calaveras Big Trees SP als je van Bodie komt; dat is vrijwel net zo snel als via de 4. Ik had al naar ons 2013-verslag verwezen, wij zijn toen ook naar het Calaveras Big Trees SP geweest. De 4 ken ik niet, maar de Sonora Pass is een mooie route.
Ik weet niet wat jullie in Yosemite willen doen, maar je gaat er hoe dan ook niet veel tijd voor hebben.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Ik zou Bodie later doen hoor, anders maak je terug evenveel kilometers. Via de 4 kom je zowiezo langs Calaveras, het lijkt me de meest interessante route komende van lake Tahoe.

Ik weet niet of Red Rock Canyon CA de moeite is, als men van red Rock Canyon spreekt is het meestal deze ten westen van Vegas.
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Ja klopt Marco Bodie gaan we doen als we van de Tioga pass komen,ja Red rock canyon heb je ook in Vegas maar die in Californie is minder bekend.

Voor Reno moeten we niet omrijden,we komen van Lassen dan dus ligt het op de route :thumbup:

Bedankt!

Tofke
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Gezien jullie korte tijd in Redwood zou ik de Stoute grove lopen. Je kunt ook nog aansluitend Howland Hill Rd rijden. Je komt dan ook in Crescent City uit. Vervolgens de weg naar beneden naar Ferndale.

Pak ook nog een andere waterval mee aan de Coulmbia River Hwy. http://www.columbiarivergorge.info/

Bij Astoria heb je ook nog Cape Disappointment State Park. Ligt in Washington maar je hebt er prachtig uitzicht.

Je hebt ook nog Ecola Point bij de Oregon coast. Prachtige plek.

In Bend heb je te weinig tijd om iets in de omgeving te zien vrees ik.

Kijk eens in ons 2015 verslag daarvoor. Er is veel te zien en te doen in Bend.
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Thx voor de tips Hinko !! :thumbup:
Mooi verslag!

Ja in Bend kunnen we misschien The Mckenzie pass doen,en een extra nacht plannen is het niet een beetje zoals craters of the moon? buiten de watervallen dan...

ik heb voorlopig dit op dag 9 en 10:

dag 9:Lake Tahoe dan de "4" op naar Calaveras big tree en dan overnachten in...? tips ?
dag 10: Tioga pass van west naar oost,Bodie,Mono lake,overnachten in Mammoth Lakes.
dag 11: Mammoth lakes-Death valley

Nu zit dag 10 wel vrij vol t.o.v. dag 9... :roll:

Tofke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

tofke schreef:Voor Reno moeten we niet omrijden,we komen van Lassen dan dus ligt het op de route :thumbup:
Niet als je naar de westkant van Yosemite rijdt.

In 2013 overnachtten wij in Arnold, voor Calaveras Big trees, maar ik zou in jullie geval wat verder doorrijden. Sonora of Groveland zijn mogelijkheden, maar iets in Yosemite zelf is gunstiger om de volgende dag wat meer tijd te hebben. El Portal ligt iets uit de route, maar is ook een mogelijkheid.

Wij deden ook de Stout Grove, zie hier ons verslag.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Als je vanuit Reno naar South Lake Tahoe gaat en zo verder door naar Calaveras dan heb je daar al 3,5 uur rijdtijd voor nodig.

Vanuit Calaveras is het ongeveer een 2,5 uur tot Yosemite Valley. Een overnachting aldaar zou ideaal kunnen zijn. Veel hangt af van wat je in Yosemite nog wil doen. Wil je bvb naar Glacier Point dan zou je dat kunnen combineren en eventueel (als er in het park niets meer vrij is) kijken voor een overnachting in Oakhurst.

Wij deden vorig jaar de Tioga Pass, Bodie en Mono Lake met overnachting in Mammoth Lakes (we kwamen van de vallei en ik dacht dat we rond 9 uur vertrokken zijn) en dat was goed doenbaar.

We deden stops in de vallei, Olmsted point, Tuolumne Meadow en Tenaya Lake.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

tofke schreef: Dag 7: Crescent city Redwood NP overnachting Ferndale
Dag 8: Lassen Volcanic NP overnachting Reno
in 1 dag van Ferndale naar Reno door Lassen? dat is niet te doen!
Zeker een overnachting bij Lassen nodig!
Lassen is trouwens zeker een dag waard (wij hadden er twee nachten wat voor ons doen eerder uitzondering is en ik had er nog wel een derde gewild).
Reno is zalig vonden wij zelf en voor ons ZEKER een omweg waard. Wij sliepen er in een super hotel, de Peppermil. Een ervaring op zich. Ook virginia city is leuk als uitstapje daar!

Wij reizen altijd hoog tempo en onze 2015 reis leek heel erg op die van jullie (Seattle , Mt Rainier, Crater Lake, Redwoods, Reno,...) - misschien kan je er even ons resiverslag op nagaan; zie link hieronder bij noord-amerika, 2015
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Ik heb de raad van Hinko opgevolgd en een extra nacht in Bend geboekt :thumbup:

Thx Leen voor de tips! :thumbup:

Dus nu ziet het er zo uit:
Dag 1: AMS-Seattle- Enumclaw (overnachting)
Dag 2: Mount Rainier - Kelso (overnachting)
Dag 3: Astoria Cape disap SP-Seaside - Ecola SP-Cannon Beach- Portland
Dag 4: Portland
Dag 5: Multnomah falls,Smith rock SP,Mt Hood (Trillium lake) Sisters (Mc kenzie pass as we nog tijd hebben) Bend (overnachting)
Dag 6: Bend-John Day fossil- Bend (overnachting)
Dag 7: Cascade lakes scenis byway,Sparks lake, Crater lake Medford (overnachting)
Dag 8: Jacksonville-Stout Grove-Redwood NP- Ferndale
Dag 9: Lassen Volcanic-Reno
Dag 10: Reno-Virginia city-Lake Tahoe dan de 4" op naar Calaveras big trees- Groveland (overnachting)
Dag 11: Tioga pass-Yosemite valley-Olmsted point-Tenaya lake-Toulomne Meadow- Bodie -Mono Lake- Mammoth lakes (overnachting)
Dag 12: Death valley-Mesquite flat sand dunes-Zabriskie point-Dantes view - Beatty (overnachting)
Dag 13: Tonopah-Rachel- ET highway- Cathedral gorge SP- ST George (overnachting)
Dag 14: Coral pink sand dunes- Valley of fire (White Domes) Las vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA-AMS

Zion gaan we wss overslaan omdat we er vorig jaar geweest zijn, alhoewel we The Narrow's niet konden doen toen wegens flash floods,we kunnen ter plaatste nog zien,misschien zit het er nog wel in :D

Nog iemand tips?

Tofke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je dagen zitten goed vol, meer tips heb je niet nodig lijkt me. :wink:
Zoals al eerder gezegd is dag 9 erg vol; je hebt geen tijd voor Lassen. Met de manier waarop je je route opschrijft lijkt het misschien haalbaar, maar je komt die dag van Ferndale, je startpunt is niet Lassen.
Idem voor dag 11; je begin in Groveland; alleen al aan reistijd ben je al bijna 6 uur kwijt. Wat wil je dan doen in de vallei, en onderweg? Reken voor Bodie minimaal een uur bezoektijd.

Marianne
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ferndale - lassen - reno op 1 dag is absoluut niet te doen. Heel erg jammer van het mooie lassen (waar je ook wandeltijd nodig hebt om het te kunnen apprecieren)
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Ja ik weet het Leen,weinig tijd voor Lassen maar ik las in andere verslagen dat het niet zo indrukwekkend is al Yellowstone waar we zelf al geweest zijn...tja het is nu zo...we zien wel...

Yosemite zijn we ook ooit geweest en de vallei ook maar kort toen...Olmsted point,Tenaya lake en Toulomne meadow hebben we nog niet gezien, en Marco zei dat dit op 1 dag wel te doen was :D

Tofke
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

je gaat lassen nu zeker niet de moeite vinden want je kan er enkel snel door rijden. Ik zou zeggen: sla het dan gewoon over
(lassen is trouwens niet te vergelijken met yellowstone - eerder een berg-vulkaan park; het is er erg rustig wat super aangenaam is)
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Tussen Ferndale en Reno nog 'even' Lassen meenemen is bijna niet haalbaar.
Zoals Tipsy_1 al aangeeft, je hebt misschien enkel tijd om door het park te rijden.
Dan zal het voor jullie dus gewoon een park met berglandschap zijn, niets Yellowstone-achtigs.
Wat doet denken aan Yellowstone is Bumpass Hell, enkel te bereiken via een trail die je minstens 2 u kost. De andere gebieden met geothermische activiteit zijn via andere wegen te bereiken, niet via de parkweg.
Je komt wel langs Sulphur Works, ligt vlak langs de parkweg. Daar heb je welgeteld 1 pruttelende modderpoel, en enkele gaten waar stoom uitkomt.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Er doorrijden gaan we nu ook niet doen,wij vertrekken altijd vroeg dus :thumbup:
Het is zo'n 4 uurtjes rijden van Ferndale dus als we rond 7.00 vertrekken zijn we rond 11.00 daar dan hebben we toch nog wel wat tijd om het park te verkennen niet? Alé ik vind dat toch :D

Tofke
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Als je door Lassen wilt dan kan je niet via de snelste route gaan. Je zou dan deze moeten rijden: https://goo.gl/maps/E1XMVxJjh9r
Aan pure rijtijd is dit volgens Google 7 u 37'.
Zonde van Lassen, dat verdient eigenlijk wel meer tijd.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer