Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
digi foto's op cd-rom ?
digi foto's op cd-rom ?
hOi
Kun je bij bv een fotozaak of grote supermarkt (Wallmart) digitale
foto's over laten zetten op een cd-rom? Dus dat je de memory-card inlevert en de foto's die er op dat moment opstaan op cd laat branden?
Op die manier zou je meer ruimte houden op de memory-card én je
hebt de foto's al op schijf staan, spaart je thuis ook wat tijd.
Iemand ervaring mee?
Kun je bij bv een fotozaak of grote supermarkt (Wallmart) digitale
foto's over laten zetten op een cd-rom? Dus dat je de memory-card inlevert en de foto's die er op dat moment opstaan op cd laat branden?
Op die manier zou je meer ruimte houden op de memory-card én je
hebt de foto's al op schijf staan, spaart je thuis ook wat tijd.
Iemand ervaring mee?
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Voor zover ik weet is dat mogelijk bij Wallmart maar volgens mij ook bij winkels als K-mart en Target.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat voor kaartje heb je? SD-kaartjes kunnen zeker overal gelezen worden. De meeste kaartlezers kunnen tegenwoordig alle soorten kaartjes lezen.
Ik denk dat je die info ook wel op de websites kan vinden.
Ik denk dat je die info ook wel op de websites kan vinden.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Met het juiste formaat bedoel ik dat ze in het originele formaat (dus zoals jij de foto's hebt genomen) op cd-rom gezet worden.
Bij mij waren de foto's destijds genomen met een 4 Megapixel camera (2272 x 1704 pixels). De winkel heeft toen echter een serie in 1536 x 1152 pixels op de cd-rom gezet terwijl ik natuurlijk liever het originele formaat gehouden had.
Roland
Bij mij waren de foto's destijds genomen met een 4 Megapixel camera (2272 x 1704 pixels). De winkel heeft toen echter een serie in 1536 x 1152 pixels op de cd-rom gezet terwijl ik natuurlijk liever het originele formaat gehouden had.
Roland
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze moeten gewoon letterlijk de inhoud van de kaart op cd branden, dus geen wijzigingen aanbrengen.
film branden op dvd
ik heb ook een vergelijkbare vraagje:
Hoe is het met het branden van een film van de ' mini digital video casette' op een dvd?
Waar kan ik hiervoor terecht?
We hebben de digitale camera in EU gekocht. Hoop dat dit geen probleem is?
Sorry, heb daar eigenlijk helemaal geen verstand van
Bedankt!
Hoe is het met het branden van een film van de ' mini digital video casette' op een dvd?
We hebben de digitale camera in EU gekocht. Hoop dat dit geen probleem is?
Sorry, heb daar eigenlijk helemaal geen verstand van

Bedankt!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Re: film branden op dvd
Die bandjes kosten 3 euro per stuk. Meestal brand je de bewerkte film op DVD en bewaar je het ruwe materiaal op het miniDV bandje. Beetje onzin om dat op je vakantie al op DVD te branden.houbi schreef:Hoe is het met het branden van een film van de ' mini digital video casette' op een dvd?
Hergebruiken van een miniDV bandje is niet aan te raden. Gewoon een aantal bandjes meenemen op vakantie.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: film branden op dvd
Volgens mij woont houbi in Amerika en heeft een camera uit Europa. De vraag is denk ik als volgt bedoeld: Wat kan hij/zij met de volgeschoten bandjes in Amerika?Njit schreef:Die bandjes kosten 3 euro per stuk. Meestal brand je de bewerkte film op DVD en bewaar je het ruwe materiaal op het miniDV bandje. Beetje onzin om dat op je vakantie al op DVD te branden.houbi schreef:Hoe is het met het branden van een film van de ' mini digital video casette' op een dvd?
Hergebruiken van een miniDV bandje is niet aan te raden. Gewoon een aantal bandjes meenemen op vakantie.
@ houbi: Als je camera een FireWire uitgang heeft en je pc een FireWire ingang heeft, kun je heel eenvoudig met een filmbewerkingsprogramma de bandjes op DVD zetten en bewerken (zoals Njit ook al aangeeft). Het mooie van FireWire en de MiniDV is dat je scène voor scène (elk opgenomen stukje film) kunt bewerken. Een aantal jaren geleden heb ik hier ook eens mee geëxperimenteerd na een reis naar Amerika. Nadeel: kost ontzettend veel tijd en geduld. Wellicht zijn er speciaalzaken die alles voor je op DVD kunnen zetten?
Roland
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wel eens aan een imagetank gedacht?Bollin schreef:Branden ze die ook op DVD,...
want mijn kaartje is 2GB en dit kan niet op 1 cd.
Wij hebben sinds een aantal jaar een x-drive II en die bevalt prima.
Je stopt je SD / CF of wat voor soort kaart dan ook erin, één druk op de knop en hij zet het over naar harddisk.
Hier zit een 20GB drive in dus dat zijn 10 volle 2GB kaartjes!
Moet toch genoeg zijn dacht ik zo.
Tegenwoordig heb je ze ook al met veel meer GB's en met meer mogelijkheden, zoals MP3 speler e.d. en het is reuze handig.
Hoef je nooit meer op zoek naar een plek om ze op CD/DVD te branden.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018