Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kaas mee naar de VS, waar 'declare' je dat?
- Mascha76
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Kaas mee naar de VS, waar 'declare' je dat?
Binnenkort vertrekken wij voor onze 3e reis en dit keer willen we graag 2 stukjes vacuum verpakte kaas meenemen, voor eigen gebruik. Ik heb hier al wel gevonden dat je dit kan doen, maar waar tijdens de vlucht naar de VS geef je dit precies aan, dus waar 'declare' je dit?
Re: Kaas mee naar de VS, waar 'declare' je dat?
Dat doe je op het "U.S. Customs and Border Protection Declaration Form 6059B" - het "blauwe formulier" (voorbeeld). Ik doe het meestal bij vraag 11b, ik antwoord "yes" en schrijf "cheese" erbij. Meestal vragen ze dan bij immigrations of customs (soms allebei) of ik echt geen vlees bij me heb. Nog nooit problemen mee gehad.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Mascha76
- Amerika-ontdekker
Bedankt Dutchess voor je reactie. Dit formulier krijg je niet in het vliegtuig toch? Waar vind je die formulieren? Is dat voor of na immigrations?
Als het goed is delen ze die uit in het vliegtuig.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Die krijg je nog steeds in het vliegtuig. Zie hier hoe het eruit ziet: https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... ation-form
Mocht je hem daar niet ontvangen hebben dan kun je deze ook nog net voor de Customs invullen. Daar liggen ze ook.
Mocht je hem daar niet ontvangen hebben dan kun je deze ook nog net voor de Customs invullen. Daar liggen ze ook.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Wij vinken inderdaad altijd food aan, normaal gesproken vragen ze dan wat je hebt en dan sommen we dat op.
Terug in Texas!
- Mascha76
- Amerika-ontdekker
Bedankt allemaal voor de info! 

- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Ik neem ook altijd een stuk kaas (vacuüm verpakt)mee voor mijn familie maar ik heb het nog nooit aangegeven.
En nooit problemen daarmee gehad
En nooit problemen daarmee gehad

Als je het niet aangeeft en ze vinden het kun je wel een probleem hebben, je hebt immers gelogen op het formulier. Harde kaas mag gewoon mee, dus als je het aangeeft is er sowieso geen probleem, lijkt mij de veiligste optie.
Terug in Texas!
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Ik heb 1 keer controle gehad, en ze vonden alles in orde.Op de kaas reageerden ze niet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4870 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-
- 15 Reacties