Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sawe: Eerste keer Amerika - SF-LV met kids

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sawe
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Sawe: Eerste keer Amerika - SF-LV met kids

Bericht door Sawe »

Hoi iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum, heb al heel veel gelezen en geprobeerd om een voor ons gezin ideale reis samen te stellen. Wij zullen in mei 2017 voor de eerste keer naar Amerika gaan. We reizen met 4: 2 volwassenen en 2 kindjes van op dat moment 3,5 en 5,5 jaar. We hebben gekozen voor een camperreis van San Fransisco naar Las Vegas. Een camper lijkt ons nu eenmaal handiger met de kinderen dan een huurauto (toilet en eten/drinken bij de hand) en ik heb niet veel zin om elke keer al die spullen naar een hotel te sleuren en weer in te laden :-p

Behalve de bezoekjes aan SF en LV, is het de bedoeling dat we vooral van de natuur gaan genieten. We willen korte wandelingen maken (tot 5km per keer) en af en toe eens relaxen bij een meertje of zwembad.
Er ligt nog niks vast, dus alles kan gewijzigd worden.

Graag jullie mening/tips voor deze route:

1.ma 8/5/17: aankomst San Fransico, verblijf in hotel
2.di 9/517: bezoek SF
3.woe 10/5/17: bezoek alcatraz
4. do:ophalen camper en vertrek naar Yosemite (4u rijden)
5. vrij: yosemite
6.za: naar Sequoia (4u rijden)
7.zo: sequoia
8. ma: naar Barstow (5u rijden)
9. di: naar Yoshua Tree (2u rijden)
10. woe: Yoshua Tree
11.do: naar Kingman (3,5u rijden) of naar Lake Havasu City?? (reistijd=?)
12.vrij: naar Grand Canyon (3u rijden)
13. za: naar Page (2,5u rijden)
14. zo: Page (bezoek lower antelope canyon)
15. ma: Page
16. di: naar Arches/moab (5u rijden)
17. woe: Arches
18. do: naar Bryce Canyon (4,5u)
19. vrij: Bryce Canyon
20. za: naar Zion (2u)
21. zo: naar Las Vegas (3u) + inleveren camper, verblijf in Excalibur?
22. ma (=29/5 = memorial day!!): Las Vegas -> probleem of niet?
23. di: Las Vegas
24. woe: naar huis

laat jullie maar gaan :-)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Sawe: Eerste keer Amerika - SF-LV met kids

Bericht door Marcopstal »

Is de camperhuur al geregeld ? Als je geen early bird hebt dan is Yosemite waarschijnlijk niet haalbaar op de dag dat je de camper afhaalt. Reken dat je met afhalen en boodschappen doen toch een uur of 4 zoet bent.

Bij de reistijden doe je met een camper best overal 25% bij. Kwestie van geen verrassingen te hebben.

Hou er rekening mee dat je met campers langer dan 22ft niet alle wegen in Sequoia kan nemen.

Lake Havasu heeft niet echt een meerwaarde tov Kingman. Het ligt ook een klein beetje naast de eigenlijke route.

Waarom 2 volle dagen Page ? Zoveel is daar nu ook niet te doen en het water zal in mei nog vrij koud zijn.

Voor Moab is de tijd absoluut ontoereikend. Je komt langs MV, en in Moab is er veel meer dan alleen Arches. Hier heb je eigenlijk 3 nachten nodig.

De rit van Moab naar Bryce breng je via de mooie route naar Capitol Reef, maar eigenlijk heb je ook hier onderweg een overnachting nodig.

Bryce is een klein park, één nacht volstaat hier in principe. In Zion heb je dan weer beter twee nachten.

Van Zion naar Vegas en de camper inleveren kan een probleem zijn. Vaak wordt je tegen 11 uur verwacht. En je moet natuurlijk de camper in orde brengen. Dit lijkt me toch een probleem.

Waarom zou memorial day een probleem zijn voor Vegas ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou dag 8 al zo ver mogelijk naar Joshua NP rijden, dan heb je aan 1 dag daarna genoeg en kan je de dag daarna wel verder dan lake havasu of kingman. Bv via route66 topock - oatman - kingman naar Williams. Soms is een langere rit noodzakelijk.

Moab op deze manier zou ik echt niet adviseren. Ik vind het het mooiste omgeving van t zuidwesten (page-mv-moab-capitol reef) en daar neem je amper tijd
Sawe
Amerika-ontdekker

Bericht door Sawe »

al bedankt voor jullie reacties!

@PSVwally
Moab twijfelde ik zelf idd ook al of dit niet te kort was
ik ga je voorgestelde route eens nader bekijken!

@Marcopstal:
-we nemen idd earlybird en de reistijden zouden al "camperreistijden" moeten zijn, heb ik zo opgezocht in elk geval...
-ik ga de routes in sequoia eens bekijken, want we zitten met een camper van 7 tot 7,6meter
-een nacht bryce minder en zion meer lijkt me dan een goed idee
-page leek me leuk om iets langer te blijven zodat de kinderen wat aan het water konden spelen/zwemmen, maar idd niet bij stil gestaan dat het dan mss nog te koud is...
-camper inleveren kan tot in de namiddag (dacht 15u,ook dankzij die earlybird), dus dat moet wel lukken
-memorial day: dacht dat het dan misschien drukker/duurder was? maar ja, we willen op die dag natuurlijk ook niet in een populair NP zitten, dus veel opties zijn er dan niet
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Alles ligt al vast? Ook de tickets? Jammer dat je Yosemite in het begin hebt, de kans op een gesloten Glacier Point Road en Tioga Pass is groot.
Memorial Day is geen probleem, het weekend daarvoor wel. Ik zou zelf niet in Zion willen zitten dan. Het is een klein park, en zal overvol zijn dat weekend. Misschien kun je beter eerst naar Zion gaan vanuit Sequoia (mag je door Death Valley rijden?) en de GC op het laatst doen. Daar zal het ook druk zijn, maar ik denk dat je er daar minder last van hebt.
De doorgaande weg in Sequoia is niet verboden maar wordt wel afgeraden voor campers langer dan 22 ft. Dat hoeft geen probleem te zijn, je kunt ook via de 180 weer het park uitrijden.
Ik zou een dag minder voor Page uittrekken, en ook voor Joshua Tree.

Marianne
Sawe
Amerika-ontdekker

Bericht door Sawe »

@Martin en Marianne:
Nee hoor, er ligt nog niets vast, we zitten nog in de fase van oriënteren en offertes vragen :-)
Alleen de reisperiode ligt min of meer vast, in die zin dat we ten laatste 16/6 terug in België willen zijn. Dat wil zeggen dat we met de vertrekdatum nog kunnen schuiven van begin mei (vroeger lijkt mij te koud in bepaalde gebieden) tot 12/5 (vanaf 15/5 is de camperhuur 10 dollar per dag duurder).
Marcopstal
Amerika-expert

De reistijden lijken mij nog niet echt "camper" reistijden, ik zou van langere tijden uitgaan.

Bvb Kingman - GC = 3,5 uur ipv 3 uur via de "snelste route" , via route 66 = 4 uur

Vegas zal iets duurder zijn op de zondagavond aangezien het de volgende dag geen normale werkdag is.
Elsvr
Amerikafan

Bericht door Elsvr »

Wij vonden Lake Havasu dan weer wel leuk.Buiten het seizoen zal het er wel aan liggen op welke dag je er zou zijn,in het weekend en de vakanties is het echt een plaats waar ze vanuit alle hoeken naartoe komen om samen tijd op het water door te brengen.Wij vonden er een hele leuke sfeer hangen en er ligt aardig wat PK bij elkaar,de ene boot al krachtiger dan de andere.
Marcopstal
Amerika-expert

Niemand zegt dat Lake Havasu niet "leuk" kan zijn. Het heeft alleen geen meerwaarde en ligt niet 100% op de route.
Sawe
Amerika-ontdekker

Bericht door Sawe »

ok, we hebben een alternatieve route gemaakt:

1.aankomst San Francisco
2. SF bezoek stad
3. SF alcatraz
4.ophalen camper (earlybird) + boodschappen+ rijden naar Yosemite
5.yosemite
6.naar sequoia
7.sequoia
8.naar death valley (6u rijden)
9.naar zion (5u rijden)
10.zion
11.naar Bryce
12.naar capitol reef
13.naar arches + moab
14.moab
15.moab
16.naar Page via monument valley (5u rijden)
17.Page: lower antilope canyon + horseshoe bend + ev boottocht
18.naar grand canyon (2,5u rijden)
19.naar Kingman of Havasu
20. naar joshua Tree
21.naar Las vegas: inleveren camper
22.las vegas
23.las vegas
24. naar huis

We hebben dan eigenlijk nog 1 dag te weinig ingepland, dus kunnen nog ergens 1 dag toevoegen, misschien ergens op de route tussen dag 7 en dag 9? want dat zijn toch wel 2 lange stukken achter elkaar...of toch nog een extra dag Moab? of grand canyon?
Volgens dit schema zitten we met memorialday-weekend in grand canyon, kingman en joshua tree.

Wat vinden jullie van deze route? (rekening houden met het feit dat we met 2 kleine kinderen reizen).
Marcopstal
Amerika-expert

Neem wat meer tijd voor Yosemite en Sequoia. Maw vertrek pas in de namiddag van dag 6 naar Sequoia en op de namiddag van dag 8 vanuit Sequoia.

Voeg een extra overnachting toe tussen Sequoia en Death Valley. Je zou dit kunnen doen aan Lake Isabella of in Red Rock Canyon State Park (voor deze laatste rijdt je heen en terug een 20 minuten extra)

Je hebt dan de volgende dag rustig de tijd voor Death Valley, zodat je het merendeel van de zaken kan bezoeken en de dag erna, dat wordt dan dag 10 naar Zion kan rijden. (niet vergeten dat je immers ook nog een uur verliest)

Op dag 16 zou ik overnachten aan Monument Valley, voor Page heb je de dag erna tijd genoeg.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Hoi, wij zijn gisteravond teruggekeerd van onze eerste camperreis naar de VS! Met 3 kinderen, wel iets ouder: 11, 13 en 14. Geweldig gehad! En op veel plaatsen geweest waar jullie ook heen gaan.

Over je eerste dag incl early bird en naar Yosemite: wij kregen als ophaaltijd 9.30-10.00 om door de shuttle te worden opgehaald. Waren om 10.30 bij de camperverhuur (El MOnte, Los Angeles). Omdat het de eerste keer was hebben we de instructievideo gekeken (20 min) en kregen daarna uitgebreide instructie over de camper. Alles bij elkaar gingen we pas na half één weg bij de camperverhuur. Toen naar de supermarkt (10 min) maar daar zijn we 3 uur geweest. Zo'n 2.5 uur voor de boodschappen en daarna nog alles (in ieder geval de boodschappen) in camper inruimen én eten. Het was bijna half 6 toen we daar van de parkeerplaats reden. Dat hadden we niet verwacht. We hebben toen nog 2 uur gereden, hadden geen overnachting geboekt (ik had een lijstje met vijf opties van zuid naar noord aan snelweg die we namen) maar tegen half 8 vonden we het mooi en tegen 8 uur stonden we op een rv-plek. Om een lang verhaal kort te maken, vier uur rijden op de eerste dag kan waarschijnlijk wel maar is best veel.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ben ik de enige die het een vrij vol programma vindt met jonge kinderen?

Wij reizen al wat jaartjes met onze moppies (vanaf dat ze 20 maanden oud zijn naar USA) en het programma komt me vrij vol over.
Dat verschilt per kind maar wij geven er de voorkeur aan om 2 nachten op 1 plek door te brengen.

Wij hebben dat dit jaar niet gedaan vanwege tijdgebrek en we toch het ea wilden zien, maar dat gaat toch opbreken merkten we.

Ieder zijn keus maar ik zou het rustiger aan doen. :wink:
Marcopstal
Amerika-expert

3 nachten SF
2 nachten Yosemite
2 nachten Sequoia
2 nachten Zion
3 nachten Moab
3 nachten Las Vegas

en dat zijn er al 15 van de 23, zo gehaast noem ik dat niet.

Terugkijkend naar de route, het enige wat ik eigenlijk zou laten vallen is Joshua Tree. Dat is wel een redelijke omweg richting Las Vegas (450 km extra) Die dag kan je dan nog ergens bijzetten om nog iets meer rust in te bouwen.

Verkijk je inderdaad niet op het afhalen van de camper en het boodschappen doen. Een goede voorbereiding voor dat laatste kan ook tellen. Maar als je voor het eerste een Amerikaanse supermarkt binnenstapt kan dat wel eens tegenvallen.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Klopt een voorbereiding is handig! Ik had ahv dit voorbeeld een boodschappenlijstje (1 a4 vol) maar het was best even zoeken. Welk merk/soort/hoeveelheid enz.

Overigens top: koffie van het merk Gevalia is inderdaad lekker! En Samuel Adams bier was ook direct een merk dat lekker was! :thumbup:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Er zitten wel rustigere dagen tussen maar ook hele volle. Met name rijden met een camper neemt vaak meer tijd in beslag dan een auto.

Maar zoals ik al zei, dat is heel persoonlijk!
Sawe
Amerika-ontdekker

Bericht door Sawe »

Hoi,

We hebben de route nog wat aangepast rekening houdend met jullie input.
Joshua Tree is geschrapt en we zouden een vroegere vlucht nemen waardoor we om 13 uur in San Francisco aankomen. Hierdoor hebben we genoeg aan anderhalve dag in San Francisco (voor hetgeen wij willen zien met de kids). Hierdoor komt er nog een extra campernacht vrij.

Woe 10/5 Aankomst om 13u in SF/Bezoek stad namiddag (overnachten SF)
Do 11/5 Bezoek Alcatraz / Fisherman’s Wharf (overnachten SF)
Vrij 12/5 Ophalen camper (earlybird) + boodschappen + rijden naar Yosemite (overnachten Yosemite)
Za 13/5 Bezoek Yosemite (overnachten Yosemite)
Zon 14/5 Bezoek Yosemite (overnachten Yosemite)
Ma 15/5 Rijden naar Sequoia/Kings Canyon + bezoek Sequoia (overnachten Sequoia)
Di 16/5 Bezoek Sequoia/Kings Canyon (overnachten Sequoia)
Woe 17/5 Rijden naar Death Valley + bezoek Death Valley (overnachten Death Valley)
Do 18/5 Rijden naar Zion + bezoek Zion (overnachten Zion)
Vrij 19/5 Bezoek Zion (overnachten Zion)
Za 20/5 ’s Ochtends bezoek Zion + ’s middags rijden naar Bryce Canyon + bezoek Bryce Canyon (overnachten Bryce Canyon)
Zo 21/5 ’s Ochtends bezoek Bryce Canyon + ’s middags rijden naar Capitol Reef + bezoek Capitol Reef (overnachten Capitol Reef)
Ma 22/5 Bezoek Capitol Reef (overnachten Capitol Reef)
Di 23/5 Rijden naar Arches + bezoek Arches + Rijden naar Moab (overnachten Moab)
Woe 24/5 Bezoek Moab (overnachten Moab)
Do 25/5 Bezoek Moab (overnachten Moab)
Vrij 26/5 Rijden naar Page + bezoek Page (overnachten Page)
Za 27/5 Bezoek Page (overnachten Page)
Zo 28/5 Rijden naar Grand Canyon + bezoek Grand Canyon (overnachten Grand Canyon)
Ma 29/5 ’s Ochtends Bezoek Grand Canyon + ’s middas rijden naar Lake Havasu (overnachten Lake Havasu)
Di 30/5 Bezoek Lake Havasu (overnachten Lake Havasu)
Woe 31/5 Rijden naar Las Vegas + wegbrengen camper (overnachten Las Vegas)
Do 1/6 Bezoek Las Vegas (overnachten Las Vegas)
Vrij 2/6 Bezoek Las Vegas (overnachten Las Vegas)
Za 3/6 Vertrek naar huis

Wat denken jullie van deze route?

Zijn er trouwens supermarkten waar je op voorhand je bestelling kan plaatsen via internet en nadien kan ophalen wanneer je de camper hebt afgehaald? Dit kan misschien ook wat tijd besparen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou er wel rekening mee dat je kinderen nog erg jong zijn. Slapen ze in het vliegtuig, dan heb je kans dat ze daar in de middag nog wat kunnen doen. Maar je hebt wel de 9u tijdverschil waar je mee te maken hebt. 13u in de middag daar is 22u in de avond voor hun gevoel.

Er zitten wel een aantal flinke ritten in. Seki - Death Valley is er zo één, maar vergis je ook niet in Vrij 26/5 Rijden naar Page + bezoek Page (overnachten Page). Dat je naar Page rijdt en dus Monument Valley niet tijdens de mooiste uren bezoekt is een keuze, maar reken erop dat je deze dag weinig meer in Page gaat doen.

Maak een keuze tussen Lake Havasu en Kingman/Needles/Laughlin met in het achterhoofd ook dat je de camper schoon moet maken en wrs voor 11u in moet leveren. Ik weet niet of Lake Havasu City wel de beste keuze is....

Zo ook in het begin. Ik weet niet of het al was aangegeven, maar ga er wel vanuit dat je pas laat in Yosemite aankomt. Misschien zou je deze dag iets voor Yosemite kunnen overnachten? Het is in Mei ook nog 'vroeg' donker. En van licht naar donker kan op sommige plekken binnen een half uurtje.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet waarom je zou vroeg in mei naar Yosemite gaat. Waarom niet wat later gaan of de route omdraaien zodat je later in Yosemite bent. Het is jammer om er te zijn en niet alles te kunnen doen omdat de Glacier Point Road en de Tioga Pass gesloten zijn.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Ik merk dat er weinig gedaan wordt met de opmerkingen, zoals de rit Sequoia - Death Valley en de volgende dag al direct door naar Zion. De suggestie omtrent MV en de bemerking omtrent Lake Havasu, laat staan het idee om de route om te draaien, twee weken verschil kan vele doen.

Ik heb geen weet van supermarkten waar je vooraf kan bestellen. Naar mijn gevoel blijft het belangrijkste om echt goed te weten vooraf wat je nodig hebt en dan gericht te winkelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer