Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4
Alvast bedankt voor de info.
Nu zitten we nog met volgende vraag:
Via rentalcars.com zien we bij Hertz een auto. Daar staat er bij de voorwaarden het volgende m.b.t. de LI:
When you sign the Hertz Rental Agreement, you automatically receive our limited liability, which is stipulated on the reverse side of the Rental Agreement.
- Hertz's liability protection is included in the rates. - Hertz's liability protection is primary. Your car insurance would not become involved until the limits of Hertz's liability have been reached. - Hertz's liability protection applies to all authorized drivers of the Hertz vehicle.
Any physical damage to the vehicle is the sole responsibility of the renter, regardless of fault, unless the Loss Damage Waiver is purchased. The waiver may have a deductible for which you are responsible.
Liability protection can be void, if violations listed on the rental contract occur. (Note-exclusion of protection can vary by location and should be verified at the rental counter.
Liability protection up to a single limit of CAD1 Million per accident for bodily injury or property damage combined, is included.
Als we naar een auto kijken van Dollar staat daar plots het volgende:
LIABILITY INSURANCE SUPPLEMENT (LIS) IS NOT OFFERED IN
CANADA.
Wil dit nu zeggen dat bij Hertz de (S)LI inbegrepen is in bij Dollar niet? En bij Dollar bieden ze het dan ook gewoon niet aan (dus geen mogelijkheid dit nog ter plaatse aan te schaffen)?
Groetjes,
Elisa
Nu zitten we nog met volgende vraag:
Via rentalcars.com zien we bij Hertz een auto. Daar staat er bij de voorwaarden het volgende m.b.t. de LI:
When you sign the Hertz Rental Agreement, you automatically receive our limited liability, which is stipulated on the reverse side of the Rental Agreement.
- Hertz's liability protection is included in the rates. - Hertz's liability protection is primary. Your car insurance would not become involved until the limits of Hertz's liability have been reached. - Hertz's liability protection applies to all authorized drivers of the Hertz vehicle.
Any physical damage to the vehicle is the sole responsibility of the renter, regardless of fault, unless the Loss Damage Waiver is purchased. The waiver may have a deductible for which you are responsible.
Liability protection can be void, if violations listed on the rental contract occur. (Note-exclusion of protection can vary by location and should be verified at the rental counter.
Liability protection up to a single limit of CAD1 Million per accident for bodily injury or property damage combined, is included.
Als we naar een auto kijken van Dollar staat daar plots het volgende:
LIABILITY INSURANCE SUPPLEMENT (LIS) IS NOT OFFERED IN
CANADA.
Wil dit nu zeggen dat bij Hertz de (S)LI inbegrepen is in bij Dollar niet? En bij Dollar bieden ze het dan ook gewoon niet aan (dus geen mogelijkheid dit nog ter plaatse aan te schaffen)?
Groetjes,
Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
- Elisa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb nog een bijkomende vraag... 't is allemaal echt niet zo duidelijk... :s
Ik merk dat veel forumleden boeken bij Rentalcars.com.
Ik bekijk daar ook huurauto's, maar ik zie nergens staan dat de CDW inbegrepen is... ik kan dit apart bijboeken, maar dat lijkt enkel voor inwoners van de VS/Canada...
Hoe doen jullie dit dan?? Dat is me echt niet duidelijk. Misschien een heel domme vraag, maar ik geraak er niet zo goed meer aan uit!
Groetjes,
Elisa
Ik merk dat veel forumleden boeken bij Rentalcars.com.
Ik bekijk daar ook huurauto's, maar ik zie nergens staan dat de CDW inbegrepen is... ik kan dit apart bijboeken, maar dat lijkt enkel voor inwoners van de VS/Canada...
Hoe doen jullie dit dan?? Dat is me echt niet duidelijk. Misschien een heel domme vraag, maar ik geraak er niet zo goed meer aan uit!
Groetjes,
Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Geen ervaring met rentalcars.com, maar er zijn nog andere maatschappijen die vaak gebruikt worden onder de bezoekers hier, zoals drive-usa.eu of autoeurope.nl. Als alles voor dezelfde prijs wél duidelijk is bij hen, weet je waar je moet boeken 

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ha,
Ik heb even gekeken, maar de CDW zit er wel bij hoor. Als je een autoklasse uitkiest komt er een nieuw scherm. Onderaan die pagina staat een link met 'Huurvoorwaarden'. Daar staat CDW bovenaan als zijnde inclusief.
Heb je de instellingen van Rentalcars goed staan? Dus als inwoner van Europa?
Ik heb even gekeken, maar de CDW zit er wel bij hoor. Als je een autoklasse uitkiest komt er een nieuw scherm. Onderaan die pagina staat een link met 'Huurvoorwaarden'. Daar staat CDW bovenaan als zijnde inclusief.
Heb je de instellingen van Rentalcars goed staan? Dus als inwoner van Europa?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- Elisa
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Qbic: al véél sites gecheckt
! Momenteel komt autoeurope.nl als 'goedkoopste' uit. 1400 euro voor een standaard SUV voor een maand in Canada (Vancouver). Daarin zit nog eigen risico van 500 CAD bij schade. En extra bestuurder is niet inclusief. Daar is alles heel duidelijk! We boeken bij hen en huren bij Thrifty (hopelijk goed...).
Drive USA is geen optie, want we huren in Canada...
!
@Laura&Edwin: bedankt om te kijken
! Ik zit op rentalcars.nl en wordt dat automatisch doorgeschakeld naar rentalcars.com, maar deels met Nederlandstalige info. Ik heb wel nergens moeten aangeven dat ik uit Europa kom... of moet ik een account aanmaken om dat te doen?
Wanneer ik op de algemene pagina heb aangegeven dat ik enkel de prijzen van een SUV wil zien kom ikop deze pagina terecht: http://www.rentalcars.com/SearchResults ... ilterTo=20
Hier zie ik onderaan nergens 'Huurvoorwaarden' staan. Of kijk ik er nu echt over
? Sorry voor de extreem lange link maar ik zie niet direct hoe ik het als hyperlink moet zetten.

Drive USA is geen optie, want we huren in Canada...

@Laura&Edwin: bedankt om te kijken

Wanneer ik op de algemene pagina heb aangegeven dat ik enkel de prijzen van een SUV wil zien kom ikop deze pagina terecht: http://www.rentalcars.com/SearchResults ... ilterTo=20
Hier zie ik onderaan nergens 'Huurvoorwaarden' staan. Of kijk ik er nu echt over

- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Huren in Seattle en rijden naar Vancouver geen optie? Kans is groot dat het daar goedkoper is. (Moet je wel ook terug in Seattle inleveren.)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Hebben jullie nog goede tips waar je op moet letten als je een auto uit de rij mag uitkiezen??
Welke auto kies je, en dan even niet kijkend naar wat je de mooiste vind.
Welke auto kies je, en dan even niet kijkend naar wat je de mooiste vind.
- Elisa
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Qbic: Seattle is inderdaad goedkoper...veel zelfs. Maar de vliegtickets zijn al geboekt (heen en terug Vancouver voor 537euro pp). Koopje dus voor in juli...
We hadden er ook al aan gedacht om eerst naar Seattle te gaan (trein ofzo), maar dan verlies je terug 2 dagen op de reis... dan bespaar je 300 euro, maar kort je je vakantie ook in... Of heb jij een ander idee?
Wat betreft rentalcars.com: ik open een incognitovenster en ik kom op dezelfde site uit met een licht andere lay-out...daar kan ik inderdaad wel zien dat de cascoverzekering inclusief is! Enkel Budget en Hertz staan er nog maar op... 2500 euro voor een SUV in juli... :s!
Wie weet wordt het via deze site nog goedkoper...ondertussen hebben we een reservatie bij Autoeurope voor een standaard SUV bij Thrifty (1440 euro).
We hadden er ook al aan gedacht om eerst naar Seattle te gaan (trein ofzo), maar dan verlies je terug 2 dagen op de reis... dan bespaar je 300 euro, maar kort je je vakantie ook in... Of heb jij een ander idee?
Wat betreft rentalcars.com: ik open een incognitovenster en ik kom op dezelfde site uit met een licht andere lay-out...daar kan ik inderdaad wel zien dat de cascoverzekering inclusief is! Enkel Budget en Hertz staan er nog maar op... 2500 euro voor een SUV in juli... :s!
Wie weet wordt het via deze site nog goedkoper...ondertussen hebben we een reservatie bij Autoeurope voor een standaard SUV bij Thrifty (1440 euro).
@vimo Ik had vooraf al een beetje uitgezocht welke auto's alamo in de vloot had voor een standard suv en welke we dan eventueel wilden. Eenmaal in de garage stonden er helaas niet zoveel auto's. Toen heb ik eerst gekeken naar een auto met 3 rijen stoelen aangezien we 4 koffers kwijt moesten. Dat was er 1, dus die werd het
Als het er meerdere waren hadden we gekeken naar het merk auto, vermogen, comfort etc.

2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Het merk, type en uitvoering. Aantal mijlen gereden. Geplande volgende onderhoud. Profiel van de banden. Merk en type van de banden. Is er een reserveband aanwezig met krik? Is de reserveband ooit gebruikt? Doen alle lichten en richtingaanwijzers 't. Boekje aanwezig? Is er op vreemde plekken zand aanwezig (hebben de vorige eigenaars 'm wat 'misbruikt'), zijn de achterramen en kofferbakramen verduisterd zodat ik geen zwart doek hoef neer te leggen, is 4-wd ook echt 4-wd (even onder de auto kijken), zitten alle vloeistofreservoirs in de motor vol, etc.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Elisa, nee dat zou ik er nu ook niet voor over hebben. Je goedkope vluchten maken gelukkig al veel goed.
@vimo: hier staat een lijst van auto's die door mensen bij National (wat hetzelfde wagenpark als Alamo zijn) werden gehuurd en hun bevindingen: http://www.flyertalk.com/forum/national ... tions.html
En dan bijvoorbeeld hier eens wat reviews bekijken: http://www.caranddriver.com/
Waar je ter plaatse op zou kunnen letten? Is hij proper? Geurtje? Wat is de kilometerstand? Reservewiel? FWD/AWD/4WD? Sirius XM enabled? GPS ingebouwd? Zit hij goed? Leuke motor? Verduisterde achterruiten?
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gekeken of alle lichten & richtingsaanwijzers werken en of alle vloeistof genoeg bijgevuld zijn.... Ik ga ervan uit dat dat in orde is; ze kunnen moeilijk verwachten dat wij daar autokeuring gaan spelen en als er alsnog een probleem duidelijk wordt, kan je die altijd terug gaan inruilen.
@vimo: hier staat een lijst van auto's die door mensen bij National (wat hetzelfde wagenpark als Alamo zijn) werden gehuurd en hun bevindingen: http://www.flyertalk.com/forum/national ... tions.html
En dan bijvoorbeeld hier eens wat reviews bekijken: http://www.caranddriver.com/
Waar je ter plaatse op zou kunnen letten? Is hij proper? Geurtje? Wat is de kilometerstand? Reservewiel? FWD/AWD/4WD? Sirius XM enabled? GPS ingebouwd? Zit hij goed? Leuke motor? Verduisterde achterruiten?
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gekeken of alle lichten & richtingsaanwijzers werken en of alle vloeistof genoeg bijgevuld zijn.... Ik ga ervan uit dat dat in orde is; ze kunnen moeilijk verwachten dat wij daar autokeuring gaan spelen en als er alsnog een probleem duidelijk wordt, kan je die altijd terug gaan inruilen.
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Arno schreef: is 4-wd ook echt 4-wd (even onder de auto kijken)
Dit is wel iets wat ik echt wil, maar hoe herken je dit dan onder de auto(of andere manier)?
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Er zal een "bol" of iets dergelijks onder de achterkant zitten en de achterwielen zullen verbonden zijn met assen. Bij een FWD bollen de achterwielen gewoon mee => geen aandrijfas. Of soms staat het ook gewoon achterop de auto 

Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik lees dat bij Alamo een extra bestuurder gratis is in Nevada.
Nu heb ik een mooie prijs gezien voor 23 dagen autohuur, 955 euro via Expedia.
Daar zit nog geen extra bestuurder bij maar ik haal hem wel op in Las Vegas,dus Nevada.
Als ik dan op de site van Alamo naar mijn reservering kijk en even doorklik naar het online inchecken dan staat er Add aditional driver, voor 10 dollar per dag. Begrijp ik het dan goed dat ik het stukje van Add aditional driver nou kan skippen en ter plaatse het rijbewijs van mijn vriendin overhandigen bij het naar buiten rijden? Zonder extra kosten
Nu heb ik een mooie prijs gezien voor 23 dagen autohuur, 955 euro via Expedia.
Daar zit nog geen extra bestuurder bij maar ik haal hem wel op in Las Vegas,dus Nevada.
Als ik dan op de site van Alamo naar mijn reservering kijk en even doorklik naar het online inchecken dan staat er Add aditional driver, voor 10 dollar per dag. Begrijp ik het dan goed dat ik het stukje van Add aditional driver nou kan skippen en ter plaatse het rijbewijs van mijn vriendin overhandigen bij het naar buiten rijden? Zonder extra kosten
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- bedeve
- Amerika-expert
@ dejong89 : Ik lees dat bij Alamo een extra bestuurder gratis is in Nevada.
Waar je dat nou leest ??
In Nevada is een spouse een Automatic Authorized Driver .
Daar is hier heel veel over geschreven.
En die geef je dus niet op als extra driver, want dat zou betekenen dat het je spouse niet is .
Die is immers "Automatic "
Voor andere extra drivers dien je ( pakketuitzonderingen daargelaten ) in Nevada wel te betalen.
Dus met een beetje open mind is iedereen je spouse
[Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are; California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states./i]
Waar je dat nou leest ??
In Nevada is een spouse een Automatic Authorized Driver .
Daar is hier heel veel over geschreven.
En die geef je dus niet op als extra driver, want dat zou betekenen dat het je spouse niet is .
Die is immers "Automatic "
Voor andere extra drivers dien je ( pakketuitzonderingen daargelaten ) in Nevada wel te betalen.
Dus met een beetje open mind is iedereen je spouse
[Exception states that allow the spouse to be an "Automatic" Authorized Driver under all circumstances are; California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin. There is no additional fee for the spouse to drive the vehicle in these states./i]
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@bedeve
Zo heb ik het gelezen maar het staat er inderdaad net iets anders.
Ik boek de auto, wie weet wordt het tarief nog wat goedkoper maar dan heb ik in ieder geval al iets achter de hand
Zo heb ik het gelezen maar het staat er inderdaad net iets anders.
Ik boek de auto, wie weet wordt het tarief nog wat goedkoper maar dan heb ik in ieder geval al iets achter de hand
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Hier even een update over Alamo bij O'Hare. Mijn broer wilde een autootje voor een paar dagen. Ik vond Alamo als de goedkoopste op SouthWest.com en belde ze even om te zien wat de beschikbaarheid was. Alas mooi prijsje, maar me broer wilde er nog even over na denken. Volgende ochtend ging hij naar Alamo om een auto te halen, met de Uber er heen.
Mijn quote over de telefoon $180 voor 3 dagen inclusief verzekering.
Mijn broer zijn quote bij Alamo $293 inclusief verzekering. Het verhaal gaat dat mijn broer en zijn vriendin bij Alamo aankwamen en kregen te horen dat er geen auto's meer beschikbaar waren. Na even met de medewerker te hebben gesproken en hij er achter kwam dat zij uit Amsterdam kwamen was er plots een wagen beschikbaar, iets groter dan wat zij zochten maar voor de zelfde prijs. Ook kregen zij te horen dat er nergens meer auto's beschikbaar waren en zij de enige nog zijn die een auto hebben. Vriendelijke vertrokken mijn broer en zijn vriendin naar Hertz op Mannheim road waar zij voor nog geen $100 een Kia Sedan (mid-size) voor 3 dagen mee kregen inclusief verzekering. Voor wie naar Chicago dus komt wees een beetje op je hoede!
Mijn quote over de telefoon $180 voor 3 dagen inclusief verzekering.
Mijn broer zijn quote bij Alamo $293 inclusief verzekering. Het verhaal gaat dat mijn broer en zijn vriendin bij Alamo aankwamen en kregen te horen dat er geen auto's meer beschikbaar waren. Na even met de medewerker te hebben gesproken en hij er achter kwam dat zij uit Amsterdam kwamen was er plots een wagen beschikbaar, iets groter dan wat zij zochten maar voor de zelfde prijs. Ook kregen zij te horen dat er nergens meer auto's beschikbaar waren en zij de enige nog zijn die een auto hebben. Vriendelijke vertrokken mijn broer en zijn vriendin naar Hertz op Mannheim road waar zij voor nog geen $100 een Kia Sedan (mid-size) voor 3 dagen mee kregen inclusief verzekering. Voor wie naar Chicago dus komt wees een beetje op je hoede!
Heeft er iemand ervaring met SIXT in Las Vegas? Via expedia vind ik een goedkopere prijs voor een full size SUV.
Ik vermoed dat de kwaliteit bij SIXT vergelijkbaar is als bij ALAMO? Toch ook een bekende verhuurder.
Ik vermoed dat de kwaliteit bij SIXT vergelijkbaar is als bij ALAMO? Toch ook een bekende verhuurder.
- bedeve
- Amerika-expert
@hostewim ; ik denk dat ze bij Sixt liever met Hertz dan met Alamo vergeleken willen worden.
Ik kan jouw rekensommetje niet terug vinden ,Sixt is geen prijsbreker.
Prima verhuurder, nix mis mee.Nog maar kort in de USA actief
Ze hebben vaak beperkingen in de staten waar je mag rijden.
Ik ben benieuwd wat voor auto je nu eigenlijk meekrijgt als je een full size suv huurt.
Het is toch niet voor niets een Duits bedrijf
Ik kan jouw rekensommetje niet terug vinden ,Sixt is geen prijsbreker.
Prima verhuurder, nix mis mee.Nog maar kort in de USA actief
Ze hebben vaak beperkingen in de staten waar je mag rijden.
Ik ben benieuwd wat voor auto je nu eigenlijk meekrijgt als je een full size suv huurt.
Het is toch niet voor niets een Duits bedrijf
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
20 september 18u30 tot 30 september 06u00 via expedia.be Full size SUV - €541
Ik heb een actuele boeking staan via autoeurope bij Alamo - €661
Aangezien ik weinig referenties terug vind en in het verleden iedere keer bij Alamo (tevreden) heb gehuurd twijfel ik.
Ik heb een actuele boeking staan via autoeurope bij Alamo - €661
Aangezien ik weinig referenties terug vind en in het verleden iedere keer bij Alamo (tevreden) heb gehuurd twijfel ik.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19868 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties