Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sawe: Eerste keer Amerika - SF-LV met kids
Re: Reis Sawe: Eerste keer Amerika - SF-LV met kids
Marianne,
We willen de route niet omdraaien omdat we dan qua temperatuur van heet naar koud gaan, en dat lijkt me gewoon helemaal niet leuk.
Verder loopt het schooljaar van onze kinderen tot 30/06/2016 en ik wil dat zij nog minstens de laatste 2 weken naar school kunnen gaan, dus moeten we terug zijn half juni. Bovendien is de camperhuur na 15/5 10 dollar per dag duurder, dat is ook iets waar we rekening mee gehouden hebben.
Wat de tiogapass betreft, volgens de dame van het reisbureau waar we een offerte gevraagd hebben, kom je hier zowiezo niet langs als je van yosemite naar sequoia rijdt.
Marcopstal,
We houden wel degelijk rekening met alle opmerkingen, maar het is gewoon heel veel om te verwerken en om over na te denken. Ik wist ook niet dat er verwacht wordt dat je expliciet op elke tip apart reageert.
Ik heb gezien dat Red rock canyon evengoed 6u rijden is vanuit sequoia, dus kunnen we evengoed rechtstreeks naar death valley rijden.
Lake Isabella ligt dan wel weer ergens tussenin, dus dat zou idd nog een tussenstop kunnen zijn.
Voor lake havasu bekijken we de alternatieven nog even.
Ook een tussenstop tussen SF en yosemite zijn we nog aan het bekijken.
We willen de route niet omdraaien omdat we dan qua temperatuur van heet naar koud gaan, en dat lijkt me gewoon helemaal niet leuk.
Verder loopt het schooljaar van onze kinderen tot 30/06/2016 en ik wil dat zij nog minstens de laatste 2 weken naar school kunnen gaan, dus moeten we terug zijn half juni. Bovendien is de camperhuur na 15/5 10 dollar per dag duurder, dat is ook iets waar we rekening mee gehouden hebben.
Wat de tiogapass betreft, volgens de dame van het reisbureau waar we een offerte gevraagd hebben, kom je hier zowiezo niet langs als je van yosemite naar sequoia rijdt.
Marcopstal,
We houden wel degelijk rekening met alle opmerkingen, maar het is gewoon heel veel om te verwerken en om over na te denken. Ik wist ook niet dat er verwacht wordt dat je expliciet op elke tip apart reageert.
Ik heb gezien dat Red rock canyon evengoed 6u rijden is vanuit sequoia, dus kunnen we evengoed rechtstreeks naar death valley rijden.
Lake Isabella ligt dan wel weer ergens tussenin, dus dat zou idd nog een tussenstop kunnen zijn.
Voor lake havasu bekijken we de alternatieven nog even.
Ook een tussenstop tussen SF en yosemite zijn we nog aan het bekijken.
Nu zie ik net dat door onze route zo helemaal om te gooien, we eigenlijk van grand canyon rechtstreeks naar las vegas kunnen rijden en helemaal geen tussenstop meer nodig hebben! 
Die lake havasu zat er tussen omdat we aanvankelijk yoshua tree er bij wilden nemen en dan hadden we die tussenstop nodig. Dus die gaan we al schrappen!

Die lake havasu zat er tussen omdat we aanvankelijk yoshua tree er bij wilden nemen en dan hadden we die tussenstop nodig. Dus die gaan we al schrappen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de Tioga Pass neemt kun je Sequoia tussen Yosemite en SF doen. Je komt dan ook niet langs de CA198 - die voor campers langer dan 22 ft afgeraden wordt.Sawe schreef: Wat de tiogapass betreft, volgens de dame van het reisbureau waar we een offerte gevraagd hebben, kom je hier zowiezo niet langs als je van yosemite naar sequoia rijdt.
Ik vind het jammer dat je de route niet wilt omdraaien, die kou zal wel meevallen lijkt me. Kijk eens in ons 2013-verslag, toen was het begin juni heerlijk in Yosemite.
Je had zelf aangegeven dat je uiterlijk op 16 juni terug wilde zijn, vandaar mijn voorstel om het wat naar achteren te schuiven, je bent nu 3 juni terug volgens jouw schema
Denk er aan dat je de camping in Yosemite op tijd reserveert. Dit is een lastig iets, een maand van te voren oefenen is aan te raden. Zie hier voor meer informatie.
Marianne
ok...weer even helemaal omgegooid:
1. aankomst Las Vegas
2.Las Vegas
3.Las Vegas
4.ophalen camper + inkopen + rijden naar Zion
5.Zion
6.bezoek zion + vertrek naar Bryce Canyon
7.bezoek bryce + vertrek naar Capitol Reef
8. bezoek capitol reef + naar Moab
9. Moab
10.Moab
11. 's morgens vroeg vertrekken via monument valley naar Page
12.Page: antelope canyon
13.Grand Canyon
14.Kingman
15.Death Valley
16.Lone Pine
17.via tiogapass naar Yosemite National Park
18.Yosemite National Park
19.Yosemite National Park
20.Sequoia / Kings Canyon
21.Sequoia / Kings Canyon
22.Carmel/Monterey
23.Santa Cruz
24.inlveren camper + naar San Francisco
25.San Francisco: alcatraz + fisherman's wharf
26.naar huis
Vraagjes:
dag 4: naar zion zou zo'n 3u rijden zijn, dus in principe wel haalbaar, of is er nog ergens een tussenstop die de moeite waard is?
dag 15 en 16: overnachting lone pine heb ik er hier tussen gezet om de route naar yosemite wat in te korten
dag 22 en 23: beter 2 nachten op 1 plek? heb ik nu zo gedaan om nog iets meer van de kust te zien en om dan dicht bij SF te zitten voor inleveren camper
1. aankomst Las Vegas
2.Las Vegas
3.Las Vegas
4.ophalen camper + inkopen + rijden naar Zion
5.Zion
6.bezoek zion + vertrek naar Bryce Canyon
7.bezoek bryce + vertrek naar Capitol Reef
8. bezoek capitol reef + naar Moab
9. Moab
10.Moab
11. 's morgens vroeg vertrekken via monument valley naar Page
12.Page: antelope canyon
13.Grand Canyon
14.Kingman
15.Death Valley
16.Lone Pine
17.via tiogapass naar Yosemite National Park
18.Yosemite National Park
19.Yosemite National Park
20.Sequoia / Kings Canyon
21.Sequoia / Kings Canyon
22.Carmel/Monterey
23.Santa Cruz
24.inlveren camper + naar San Francisco
25.San Francisco: alcatraz + fisherman's wharf
26.naar huis
Vraagjes:
dag 4: naar zion zou zo'n 3u rijden zijn, dus in principe wel haalbaar, of is er nog ergens een tussenstop die de moeite waard is?
dag 15 en 16: overnachting lone pine heb ik er hier tussen gezet om de route naar yosemite wat in te korten
dag 22 en 23: beter 2 nachten op 1 plek? heb ik nu zo gedaan om nog iets meer van de kust te zien en om dan dicht bij SF te zitten voor inleveren camper
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Valley of fireSawe schreef: dag 4: naar zion zou zo'n 3u rijden zijn, dus in principe wel haalbaar, of is er nog ergens een tussenstop die de moeite waard is?

Daar is overigens ook een mooie camping.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Michelly,
Is dat dan de Atlatl Rock Campground die je bedoelt? Ik lees dat je daar niet kunt reserveren. Gaan we nog kans hebben op een plaatsje (ergens half mei) als we laat in de namiddag arriveren denk je? We kunnen er dan niet vroeg geraken omdat we eerst de camper moeten ophalen en boodschappen moeten doen.
Is dat dan de Atlatl Rock Campground die je bedoelt? Ik lees dat je daar niet kunt reserveren. Gaan we nog kans hebben op een plaatsje (ergens half mei) als we laat in de namiddag arriveren denk je? We kunnen er dan niet vroeg geraken omdat we eerst de camper moeten ophalen en boodschappen moeten doen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dag 4: hou er rekening mee dat je door een tijdzone rijd en dus nog een uur 'verliest'. In Zion is het een uur later dan in Vegas. Vergis je echt niet met het ophalen en inladen vd camper. Daar ben je minimaal een uur of 4Vraagjes:
mee zoet. Valley of Fire is een mooie tussenstop al kort het je tijd voor Zion behoorlijk in.
Ik zou ipv Lone Pine iets verder doorrijden tot ongeveer Mammoth Lakes. Hou een alternatieve route achter de hand als de tioga pass gesloten is.
Over de tioga pass: vaak wordt er een openingsdatum neergezet, maar in de weken daarna is de pas nog regelmatig dag(delen)en gesloten ivm winterse neerslag.
Over de kust. Ik zou 1 misschien 1
nacht wat zuidelijker doen. Rij bv naar Morro Bay of Cambria. De rit Sequoia - Cambia - Carmel/Monterey is incl stops een fikse en de 1 rijd niet door met een camper. Of haal de nacht Santa Cruz eruit en pak de 2e nacht
rond Monterey/Moss Landing
Ik zou de eerste nacht met de camper overnachten in Valley of Fire, inderdaad de Atlatl Campground. Prachtige ligging! Toen wij er waren, was de camping niet volzet, maar dat was in augustus. Deze stop kort je tijd in Zion wel in, maar ik vind Valley of Fire zo'n mooi park, dat ik dat er voor over zou hebben. Dan zou ik op dag 6 pas na de middag naar Bryce vertrekken, zodat je op dag 6 nog voldoende tijd hebt om iets in Zion te doen.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Dagje mammoth lakes (ipv lone pine) en valley of fire toegevoegd, ook extra dag zion erbij.
We kunnen ook het eerste deel van de route in de andere richting doen, dan komen de reistijden precies iets beter uit:
1 aankomst Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 ophalen camper + inkopen + rijden naar Kingman
5 vm bezoek kingman + rijden naar Grand Canyon
6 vm grand canyon, nm rijden naar Page
7 Page: antilope canyon
8 's morgens vroeg vertrekken via monument valley naar Moab
9 Moab
10 Moab
11 vm: moab, nm naar Capitol Reef
12 vm capitol reef, nm: naar Bryce Canyon
13 rijden naar Zion
14 Zion
15 Zion
16 rijden naar Valley of Fire
17 naar Death Valley
18 naar Mammoth Lakes
19 naar Yosemite National Park
20 Yosemite National Park
21 Yosemite National Park
22 naar Sequoia / Kings Canyon
23 Sequoia / Kings Canyon
24 naar Carmel/Monterey
25 Carmel/Monterey
26 inleveren camper + naar San Francisco
27 San Francisco: alcatraz en fisherman's wharf
28 naar huis
-Wat is het minst erg: in las vegas zitten in een weekend of in zion in memorial day weekend? of allebei écht af te raden? gezien onze reisperiode (tussen begin mei en half juni), gaan we dat weekend moeilijk kunnen vermijden...tenzij we onze reis vervroegen, maar daar waren niet veel voorstanders van denk ik hé?
-misschien een dagje moab of zion opofferen om 1 dag extra san francisco te hebben? naast alcatraz en fisherman's wharf willen we zeker het golden gate park en de painted sisters zien. is dat te doen op deze 2 dagen?
-death valley-mammoth lakes-yosemite is dan toch via de tiogapas? Loopt er een alternatieve route via mammoth lakes of moeten we dan rekening houden met een tussenstop ergens anders indien de pas gesloten zou zijn?
We kunnen ook het eerste deel van de route in de andere richting doen, dan komen de reistijden precies iets beter uit:
1 aankomst Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 ophalen camper + inkopen + rijden naar Kingman
5 vm bezoek kingman + rijden naar Grand Canyon
9 Moab
10 Moab
11 vm: moab, nm naar Capitol Reef
12 vm capitol reef, nm: naar Bryce Canyon
13 rijden naar Zion
14 Zion
15 Zion
16 rijden naar Valley of Fire
17 naar Death Valley
18 naar Mammoth Lakes
19 naar Yosemite National Park
20 Yosemite National Park
21 Yosemite National Park
22 naar Sequoia / Kings Canyon
23 Sequoia / Kings Canyon
24 naar Carmel/Monterey
25 Carmel/Monterey
26 inleveren camper + naar San Francisco
27 San Francisco: alcatraz en fisherman's wharf
28 naar huis
-Wat is het minst erg: in las vegas zitten in een weekend of in zion in memorial day weekend? of allebei écht af te raden? gezien onze reisperiode (tussen begin mei en half juni), gaan we dat weekend moeilijk kunnen vermijden...tenzij we onze reis vervroegen, maar daar waren niet veel voorstanders van denk ik hé?
-misschien een dagje moab of zion opofferen om 1 dag extra san francisco te hebben? naast alcatraz en fisherman's wharf willen we zeker het golden gate park en de painted sisters zien. is dat te doen op deze 2 dagen?
-death valley-mammoth lakes-yosemite is dan toch via de tiogapas? Loopt er een alternatieve route via mammoth lakes of moeten we dan rekening houden met een tussenstop ergens anders indien de pas gesloten zou zijn?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mammoth Lakes is een overnachtingsplaats, je zult daar geen dag gaan zitten, je hebt onderweg vanuit DV al voldoende om een dag vol te maken.
Kijk eens op googlemaps voor de route vanuit DV naar Yosemite Village, en zie ook hier voor de kaart van Yosemite. De Tioga Road is de CA120.
Als deze nog gesloten is, is er een goede kans dat de Sonora Pass (de CA108) wel open is. Dan kun je de overnachting in ML (of June Lake of Lee Vining) aanhouden. Als beide nog gesloten zijn kun je ook onderlangs rijden (en dan Mammoth Lakes laten vallen), maar de CA88 is ook een optie. Sleep eens wat met de route in GoogleMaps om te zien wat dan de reistijden worden. Over de passen zal je met een camper wel meer tijd moeten rekenen.
Ik zou op dag 7 naar MV rijden, dan heb je nog voldoende tijd voor Antelope Canyon en misschien nog een bezoek aan de Glen Canyon dam. Horseshoe Bend zou je op dag 6 kunnen doen. Ik weet niet of de campings ook veel duurder zijn in het weekend.
Wat de weekenden betreft: liever in LV in het weekend dan met Memorial Day in Zion. MAar LV is wel duurder in het weekend. LV tussen Zion en DV is geen oplossing?
Je kunt in SF veel doen in 1 dag, zie daarvoor ons 2015-verslag. Wij deden alles lopend; je kunt veel tijd besparen door zo hier en daar een bus te nemen.
Marianne
Kijk eens op googlemaps voor de route vanuit DV naar Yosemite Village, en zie ook hier voor de kaart van Yosemite. De Tioga Road is de CA120.
Als deze nog gesloten is, is er een goede kans dat de Sonora Pass (de CA108) wel open is. Dan kun je de overnachting in ML (of June Lake of Lee Vining) aanhouden. Als beide nog gesloten zijn kun je ook onderlangs rijden (en dan Mammoth Lakes laten vallen), maar de CA88 is ook een optie. Sleep eens wat met de route in GoogleMaps om te zien wat dan de reistijden worden. Over de passen zal je met een camper wel meer tijd moeten rekenen.
Ik zou op dag 7 naar MV rijden, dan heb je nog voldoende tijd voor Antelope Canyon en misschien nog een bezoek aan de Glen Canyon dam. Horseshoe Bend zou je op dag 6 kunnen doen. Ik weet niet of de campings ook veel duurder zijn in het weekend.
Wat de weekenden betreft: liever in LV in het weekend dan met Memorial Day in Zion. MAar LV is wel duurder in het weekend. LV tussen Zion en DV is geen oplossing?
Je kunt in SF veel doen in 1 dag, zie daarvoor ons 2015-verslag. Wij deden alles lopend; je kunt veel tijd besparen door zo hier en daar een bus te nemen.
Marianne
"Ik zou op dag 7 naar MV rijden, dan heb je nog voldoende tijd voor Antelope Canyon en misschien nog een bezoek aan de Glen Canyon dam. Horseshoe Bend zou je op dag 6 kunnen doen."
Dit begrijp ik niet goed Marianne, bedoel je zo:
6 vm grand canyon, nm rijden naar monument valley (onderweg horseshoe bend?)
7 vanuit monument valley naar Page: bezoek antilope canyon
8 vm: page, nm naar Moab
Dit begrijp ik niet goed Marianne, bedoel je zo:
6 vm grand canyon, nm rijden naar monument valley (onderweg horseshoe bend?)
7 vanuit monument valley naar Page: bezoek antilope canyon
8 vm: page, nm naar Moab
Dat lijkt me nogal lastig omdat we met een camper zitten en in las vegas toch graag de overnachtingen in hotel willen doorbrengen.Martin & Marianne schreef: Wat de weekenden betreft: liever in LV in het weekend dan met Memorial Day in Zion. MAar LV is wel duurder in het weekend. LV tussen Zion en DV is geen oplossing?
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, dat bedoelde ik niet. Je hebt nu dit:
9 Moab
Mijn voorstel zou zijn:
6 Grand Canyon - Page (misschien nog Horsseshoe Bend)
7 Page: antelope canyon - Monument Valley
8 monument valley - Moab
9 Moab
Dus op dag 7 naar MV.
Je kunt in Las Vegas in een hotel gaan zitten en de camper parkeren bij het hotel.
Marianne
9 Moab
Mijn voorstel zou zijn:
6 Grand Canyon - Page (misschien nog Horsseshoe Bend)
7 Page: antelope canyon - Monument Valley
8 monument valley - Moab
9 Moab
Dus op dag 7 naar MV.
Je kunt in Las Vegas in een hotel gaan zitten en de camper parkeren bij het hotel.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 2778 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-