Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ikein88: adviezen gevraagd rondreis met camper.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Ikein88: adviezen gevraagd rondreis met camper.

Bericht door Marenko »

Ik schreef het hierboven al :wink: Anthony Chabot was full hook-up. Wij vonden het toen een ideale campground voor een laatste nacht. Alles bij de hand, nog midden in de natuur en dicht bij de verhuurder. Enige nadeel, toen wij er stonden waren we bijna alleen en was er dus niemand waar we nog overgebleven spullen aan kwijt konden. We hebben dus alles weg gegooid, wat ik best wel zonde vind.

Edit: linkje
Ikein88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Ikein88 »

Volgende week gaan we vertrekken en nu heb ik nog een vraag, ook al heb ik er geen invloed meer op. De vlucht naar las vegas heeft een tussenstop op salt lake city en daar hebben we slechts anderhalf uur overstap tijd. Nu maak ik me zorgen of we dat redden, het reisbureau zegt 'anders mogen we het niet verkopen ' maar internet verhalen over de lange rijen bij immigrations maken me niet geruster :|. Laten we het er maar op houden dat ik altijd een beetje stress heb voor vertrek.

Ik weet dat ik er niets aan kan veranderen nu en als het zo is het zo, maar heeft iemand er ervaringen mee? Ervaringen met dit vliegveld? In het ergste geval bij t missen van de overstap wordt het dan netjes opgelost? Er gaan meerdere vluchten per dag dus hoop dat het dan snel opgelost wordt. We vliegen met delta en beide vluchten zijn van delta.

Bedankt alvast!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik heb geen ervaring met de luchthaven van Salt Lake City. Als je de vlucht naar Las Vegas niet haalt, word je op een volgende vlucht waar plaats is geplaatst.

Fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Ik weet niet hoe het op de luchthaven van SLC is, maar op andere luchthavens worden passagiers met een korte overstaptijd vaak uit de rij gehaald en mogen dan dadelijk naar een officer gaan. Hou het ter plaatse goed in de gaten en laat het weten aan iemand van het personeel dat daar rond loopt dat je een korte connectietijd hebt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nou, ik sprak eens zo iemand aan en die zei gewoon: ' you'll probably miss your flight then' en ze ging gewoon door met haar werkzaamheden, dus dat uit de rij halen is echt geen standaard...
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Nee, dat hebben wij dit jaar ondervonden in Schiphol, dat dat geen standaard is... In Las Vegas dan weer wel. Dus afwachten maar...
Ikein88
Amerika-ontdekker

Bericht door Ikein88 »

Ja ik denk dat ik me er maar op moet instellen dat we de aansluiting missen. En dan hopen dat we snel een vlucht later krijgen. Fijn is het niet maar kunt niets doen dan haasten en het aangeven maar mijn ervaring in ander landen is ook dat ze daar meestal geen boodschap aan hebben.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Het kan ook meevallen! 1,5 uur is ook vaak voldoende. Anders zouden ze dat toch niet zo inplannen, want dan zouden ze voortdurend mensen op een andere vlucht moeten krijgen.
Pauline24
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Pauline24 »

Wij hadden in Washington een overstaptijd van 3 uur, maar zaten binnen een uur al bij de juiste gate voor de volgende vlucht. We hadden ook het geluk dat we net iets eerder bij de terminal waren dan de andere vluchten die arriveerden en kwamen in een bijna lege hal voor immigrations. Snel doorlopen, zeker als je nog andere vliegtuigen ziet aankomen bij dezelfde terminal.
Ikein88
Amerika-ontdekker

Bericht door Ikein88 »

Ja we gaan ons best doen en dan zien we het wel. Wel leuk dat het bijna zo ver is :), ben zo benieuwd! Ik hoop ook op een lekker weertje, beetje zon. Alle voorbereidingen zijn verder klaar en hebben hier veel goede tips gehad dus het moet vast goedkomen :).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Laat het over je heen komen, je komt er uiteindelijk wel. :wink: Wij hadden vorig jaar een ruime overstaptijd, maar omdat we te laat vertrokken hebben we onze aansluiting gemist. Maar er was toen vrijwel meteen een andere vlucht. Veel - zo niet alles - hangt af van de rijen bij Immigrations. Wij hebben regelmatig meegemaakt dat mensen daar vroegen of ze voor mochten gaan ivm het halen van hun aansluiting. Vergeet niet je bagage af te halen en na de douane weer af te geven.

Marianne
Ikein88
Amerika-ontdekker

Bericht door Ikein88 »

Het was een prachtige reis! Echt geweldig, mooie natuur, mooi weer gehad, zeker voor herhaling vatbaar!
Dank jullie voor de adviezen en hulp!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

:thumbup:
Groetjes,
Daniel
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Fijn dat jullie zo'n prachtige reis hebben gehad! Hebben jullie een reisverslag bijgehouden?
Ikein88
Amerika-ontdekker

Bericht door Ikein88 »

Geen digitaal reisverslag (maar dat is wellicht een goed idee voor volgende reis), wel in een schriftje zodat ik daarna een mooi fotoboek ervan kon maken en de plaatsen waar we zijn geweest erbij kon zetten. Fotoboek is inmiddels klaar, was nog een werk om alle foto's uit te zoeken.
Moeilijk ook om te kiezen wat ik het mooiste vond, Zion en Yosemite vond ik echt heel erg mooi. (Oh en niet te vergeten dead horse state park, geweldig!) Ook heb ik een enorm mooie (lange en snelle) buitenrit gemaakt in Monument Valley op een mustang, enorm gaaf om op een paard zo dichtbij te komen, ook een erg mooi park. Een spontane stop en overnachting bij Valley of Fire was ook prachtig!

Maar alle parken hadden zo hun charme! De reis zelf was ook goed gegaan gelukkig, ik heb letterlijk op mijn sokken de overstap gehaald in Las Vegas (scheelde geen halve minuut), geen tijd om mijn schoenen aan te trekken na de controles :). En wat betreft het weer, slechts 1 dag en een ochtend regen (helaas wel in Bryce, dus daar hebben we niet veel van gezien), maar de rest heerlijk warm en een zonnetje!

Een van jullie toevallig ooit in Chili/ Argentinië (Patagonia) geweest? Ik heb de vraag gesteld of iemand daar ook een forum voor weet, het heeft mij namelijk echt geholpen bij het plannen van de reis, maar tot nu toe nog niet echt een geschikt forum kunnen vinden op internet, dus mocht iemand tips hebben daarvoor, zijn ze welkom!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben in Patagonie geweest, mocht je meer info willen dan kun je een PB sturen.
Groetjes,
Daniel
Ikein88
Amerika-ontdekker

Bericht door Ikein88 »

Dank je Mrvanilla voor het aanbod. Ga ik doen!
Ik zal eerst zorgen dat mijn grove plannen iets concreter zijn zodat ik wat gerichter vragen kan stellen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer