Ik ben Kevin en maak volgend jaar voor de 1e keer een reis naar de VS met een vriend (roadtrip West USA), allebei 24 op die moment. Via veel gegoogled te hebben naar info omtrent bepaalde locaties, activiteiten, routes kwam ik heel vaak op jullie forum uit en vandaar wil ik nu onze route die we in gedachten hebben hier eens posten en ik hoor graag jullie meningen

We gaan van 16 mei 2017 tot 10 juni 2017.
Dag 1: Brussel -> San Francisco (aankomst om 16u30 lokale tijd) (overnachting vlakbij luchthaven)
Dag 2: Ophalen huurauto, nodige inkopen Walmart -> Monterey
Dag 3: Monterey (walvistour doen) -> Santa Barbara of vroegere overnachtingsplaats
Dag 4: Santa Barbara of elders -> LA (Kant Santa Monica)
Dag 5: LA
Dag 6: LA
Dag 7: LA -> San Diego
Dag 8: San Diego
Dag 9: San Diego
Dag 10: San Diego -> Sedona
Dag 11: Sedona -> Grand Canyon Village
Dag 12: Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon -> Page/Lake Powell (onderweg Horseshoe Bend bezichtigen, eventueel Antelope Canyon (is dit de moeite waard voor het geld?))
Dag 14: Page/Lake Powell -> Bryce Canyon NP
Dag 15: Bryce Canyon NP -> Zion NP
Dag 16: Zion NP
Dag 17: Zion NP -> Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas -> Death Valley NP (enkel doorrijden en enkele viewpoints doen) -> Mammoth Lakes
Dag 20: Mammoth Lakes -> Tioga Pass -> Yosemite Village
Dag 21: Yosemite NP
Dag 22: Yosemite NP
Dag 23: Yosemite NP -> San Francisco
Dag 24: San Francisco
Dag 25: San Francisco
Dag 26: San Francisco (vertrek om 18u10 lokale tijd) -> Brussel
Dit is eigenlijk de route die we willen doen, maar we vragen ons af waar we misschien een dag langer moeten blijven en ergens anders dan een dag minder. Is bv 3 nachten, 2 dagen te veel in San Diego, LA, San Francisco? Is 2 nachten, 1 dag genoeg of 1 dag te weinig in Vegas? En besteden we genoeg tijd voor de nationale parken?
We willen eigenlijk zowel wat van de steden zien als van de NP's, dus daar zoeken we zowat de ideale mix tussen zodat we de hoogtepunten van beiden kunnen zien.
Alvast bedankt!