Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigratie naar Pennsylvania (Harrold en Tineke)
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Emigratie naar Pennsylvania (Harrold en Tineke)
Hallo,
Ook wij, mijn vrouw 2 dochters en ik, zijn nu aan het kijken of we de stap gaan maken om naar Pennsylvania te verhuizen. Wij zijn fervente Amerika gangers en zijn er al heel vaak voor vakantie en werk geweest.Ik reis jaarlijks meerder malen voor zaken naar de VS en 2 maal per jaar vieren wij er onze vakantie. Momenteel in een procedure om als Managing Director aan de slag te gaan voor een vestiging van een Nederlands bedrijf dat in Pennsylvania een vestiging heeft. Het begint nu wat concreter te worden en dus tijd om me meer te verdiepen in de praktische zaken. Voordat ik de uiteindelijk financiële onderhandelingen ga voeren wil ik een beeld hebben van de kosten waarmee we te maken krijgen. Indicatie van salaris is $125/150K plus bijkomende bonus, maar heb nog geen zicht op de kosten van het levensonderhoud in Pennsylvania (omgeving Harrisburg) Huis kopen of huren? Scholen voor onze dochters van 18? Welke documenten te regelen? etc etc....
Via dit forum al wat wijzer geworden maar er zijn nog heel veel vragen. Dus alle tips zijn welkom. Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Ook wij, mijn vrouw 2 dochters en ik, zijn nu aan het kijken of we de stap gaan maken om naar Pennsylvania te verhuizen. Wij zijn fervente Amerika gangers en zijn er al heel vaak voor vakantie en werk geweest.Ik reis jaarlijks meerder malen voor zaken naar de VS en 2 maal per jaar vieren wij er onze vakantie. Momenteel in een procedure om als Managing Director aan de slag te gaan voor een vestiging van een Nederlands bedrijf dat in Pennsylvania een vestiging heeft. Het begint nu wat concreter te worden en dus tijd om me meer te verdiepen in de praktische zaken. Voordat ik de uiteindelijk financiële onderhandelingen ga voeren wil ik een beeld hebben van de kosten waarmee we te maken krijgen. Indicatie van salaris is $125/150K plus bijkomende bonus, maar heb nog geen zicht op de kosten van het levensonderhoud in Pennsylvania (omgeving Harrisburg) Huis kopen of huren? Scholen voor onze dochters van 18? Welke documenten te regelen? etc etc....
Via dit forum al wat wijzer geworden maar er zijn nog heel veel vragen. Dus alle tips zijn welkom. Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Re: Emigratie naar Pennsylvania (Harrold en Tineke)
Of je salaris voldoende is is natuurlijk heel eg persoonlijk, maar zal toch mijn ervaring geven. Mijn man verdient vergelijkbaar (tijdelijk nu wat minder vanwege de crisis in de olie-industrie), ik werk niet, en wij kunnen daar prima van rond komen en sparen nog aardig wat. Maar onze situatie is heel anders, wij wonen in een buitenwijk van Houston, en het is hier relatief voordelig wonen denk ik. Wij hebben 3 kinderen, maar veel jonger, voor de jongste betalen we nog preschool, de oudste 2 gaan naar public school, dus weinig kosten. Jullie dochters zullen denk ik naar college gaan, en dat is natuurlijk veel duurder, zeker als je nog out of state tuition moet betalen, en als ze zelf wellicht vanwege het visum nog niet mogen werken.
Terug in Texas!
Gezien je omschrijving zal het vermoedelijk een L1-A visum worden. Dat is goed nieuws, want zo ongeveer de makkelijkste manier om op te stappen naar een greencard mocht je dat willen. Ik ga er vanuit dat het bedrijf dat regelt middels immigration attorneys.
Een huis kopen zal in het begin moeilijk worden tenzij je een grote hoeveelheid cash hebt: je begint met 0 credit score. Qua salaris zou ik je echt aanraden om op z'n minst op 150k uit te komen. Vraag ook naar de benefits: ziektekosten verzekering, 401k (pensioen) en levensverzekering zijn erg belangrijk. Je gaat er op achteruit wat betreft vakantiedagen.
Een huis kopen zal in het begin moeilijk worden tenzij je een grote hoeveelheid cash hebt: je begint met 0 credit score. Qua salaris zou ik je echt aanraden om op z'n minst op 150k uit te komen. Vraag ook naar de benefits: ziektekosten verzekering, 401k (pensioen) en levensverzekering zijn erg belangrijk. Je gaat er op achteruit wat betreft vakantiedagen.
--
I route, therefore you are.
-
- Amerika-newbie
De salarisonderhandelingen moet ik nog opstarten, maar weet dat 150K zeker mogelijk is. Daarnaast is er een bonus systeem waarbij de afgelopen 5 jaar een bonus tussen 100 en 150K is uitbetaald. Wij willen in het begin niet kopen maar de tijd nemen om de omgeving te verkennen. Kopen zal niet zo'n probleem zijn omdat we over voldoende financiële middelen beschikken (overwaarde huis en voldoende spaargeld). Heb ook nog iet onderhandeld over relocation bedrag. De laatste stand van zaken is dat we tijdens onze vakantie in Florida (van 25 september t/m 6 oktober) 2 dagen naar Pennsylvania vliegen om daar in het bedrijf te gaan kijken en kennis te maken. Het gaat nu dus wel heel snel en wanneer we besluiten om de stap te nemen, zal ik op heel korte termijn al afreizen naar de VS. Bedoeling is dat ik al begin november vertrek en we later de definitieve verhuizing met het gezin regelen. Het bedrijf waar ik kom te werken heeft ervaring met het plaatsen van personeel in de VS en regelen alle administratieve zaken voor ons. In ons geval is het wel de bedoeling dat het niet voor een aantal jaren is meer een definitieve emigratie.
Zelf had ik ook al het idee dat voor een L1-A visum in aanmerking kwam. Onze dochters willen heel graag mee, maar we hebben nog geen zicht op de kosten voor hun studie daar. Onze dochters volgen in NL een HBO en MBO opleiding. Zelf willen ze heel graag mee, maar wij twijfelen nog of ze toch niet in NL hun opleiding moeten afmaken.
We weten niet of onze dochters na hun studie dan als nog bij ons kunnen wonen. Ze zijn dan beide 20 jaar oud...
Zelf had ik ook al het idee dat voor een L1-A visum in aanmerking kwam. Onze dochters willen heel graag mee, maar we hebben nog geen zicht op de kosten voor hun studie daar. Onze dochters volgen in NL een HBO en MBO opleiding. Zelf willen ze heel graag mee, maar wij twijfelen nog of ze toch niet in NL hun opleiding moeten afmaken.
We weten niet of onze dochters na hun studie dan als nog bij ons kunnen wonen. Ze zijn dan beide 20 jaar oud...
Ik zou denken dat je van zo'n bedrag rond moet kunnen komen. Wij doen het met minder als 2 verdieners en hebben 3 kinderen door college geholpen in een duur gebied.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Let er wel op dat, als jij geen green card op zak hebt vooraleer je dochters 21 zijn, zij geen green card meer kunnen krijgen en het land moeten verlaten. Als zij op dat moment nog studenten zijn, dan moeten ze zelf voor een studentenvisum gaan (hoge kost van tuition) en mogen ze blijven tot de studies zijn afgerond.
Dus: in je onderhandeling zeker meenemen dat er asap een green card aanvraag opgestart wordt, omwille van age out van je dochters.
Voor zover ik de streek ken, denk ik dat je ook met $125,000 + benefits en bonus gaat rondkomen. Al is $150,000 natuurlijk altijd leuker.
Dus: in je onderhandeling zeker meenemen dat er asap een green card aanvraag opgestart wordt, omwille van age out van je dochters.
Voor zover ik de streek ken, denk ik dat je ook met $125,000 + benefits en bonus gaat rondkomen. Al is $150,000 natuurlijk altijd leuker.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Geen idee hoe dat zit, maar ik zou ook nagaan of je dochters dan meteen mee moeten om in aanmerking te komen voor een greencard. Als je voor hen de procedure pas kan starten als ze op hun 20e naar de VS zouden komen kom je misschien in de knoop met die 21e verjaardag.
Terug in Texas!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik woon in Pittsburgh, Pennsylvania en hoewel het altijd lastig is om concreet te zijn denk ik dat een salaris van $125-$150K voldoende is om comfortabel van te leven. Nu ken ik de huizenmarkt in Harisburg niet zo goed, maar over het algemeen zijn de huizen in PA goed betaalbaar. Om een beetje een beeld te scheppen; wij huren een vrijstaand huis met 3 slaapkamers,1 badkamer een ruime kelder en dubbele garage in een goed schooldistrict voor $650.- pm. Dat is wel excl. gas/water/licht. Ons gezamenlijk inkomen is beduidend minder dan jullie beoogde inkomen en toch hebben we nog geld over voor uitjes en hobby's (we zijn met z'n tweeën maar hebben bijvoorbeeld 4 auto's
).
Leuke aan PA is geen belasting op voeding (gekocht in supermarkt e.d.) en kleding. Brandstof voor je auto is relatief duur, maar ik giet mijn auto vol met premium brandstof voor minder dan $40.- voor ongeveer 60 liter.
Telefoon, internet en tv zijn wel flink aan de prijs moet ik zeggen tov Nederland (3 à 4 keer zo duur).
Zijn jullie al eens in Harrisburg geweest? Het is de hoofdstad van PA, maar ik ben er nog nooit geweest. De steden Philadelphia en Pittsburgh genieten veel meer bekendheid in de staat.

Leuke aan PA is geen belasting op voeding (gekocht in supermarkt e.d.) en kleding. Brandstof voor je auto is relatief duur, maar ik giet mijn auto vol met premium brandstof voor minder dan $40.- voor ongeveer 60 liter.
Telefoon, internet en tv zijn wel flink aan de prijs moet ik zeggen tov Nederland (3 à 4 keer zo duur).
Zijn jullie al eens in Harrisburg geweest? Het is de hoofdstad van PA, maar ik ben er nog nooit geweest. De steden Philadelphia en Pittsburgh genieten veel meer bekendheid in de staat.
-
- Amerika-newbie
Steffen bedankt voor je bericht. We zijn nog nooit in Harrisburg geweest. Wel een aantal malen in Philadelphia We vliegen op 25 september naar Miami voor vakantie in Florida en zullen vanuit Orlando (waar we in de omgeving verblijven) een paar dagen op en neer vliegen naar Harrisburg. We gaan het toekomstige bedrijf bezoeken en ook de omgeving een beetje verkennen. We hadden zelf al e.e.a. uitgezocht wat betreft huur-, en koopwoningen. We denken zelf dat we financieel wel goed moeten rondkomen. Qua scholen van onze dochters hebben we een aantal opties. Onze dochters verhuizen mee en we zoeken in PA school, of ze vervolgen hun studie in NL en komen later dan over. Hebben met de huidige scholen in NL contact gehad en zij hebben er geen problemen mee dat onze dochters hun woonadres in de VS hebben maar in NL hun studie volgen. Qua kosten hebben we dan wel kamerhuur en vliegtickets voor de vakentieperiodes...
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Beste Harrold, ik zou die opmerking van hemmie over de leeftijd van je dochters toch even serieus onderzoeken. Je bent hopelijk op de hoogte van de age-out bij 21 jaar? Dat betekent namelijk dat je dochters op hun 21ste het land definitief moeten verlaten en enkel kunnen blijven als ze voor zichzelf zelf een verblijfsvergunning/visum kunnen regelen.
-
- Amerika-newbie
Beste RiverCola,
Bedankt voor je bericht. Door hemmie ben ik inderdaad aan het denken gezet. We onderzoeken nu de mogelijkheid om onze dochters mee te laten verhuizen en ze dan toch in NL naar school kunnen laten gaan. Wat betreft verblijfsvergunning/ visum hebben we dit bij het bedrijf aangekaart en zij gaan hier mee aan de slag. Ik weet niet of ons idee om ze mee te verhuizen en ze in NL naar school laten gaan wel mogelijk is (wettelijk). Misschien iemand hiermee ervaring?
Bedankt voor je bericht. Door hemmie ben ik inderdaad aan het denken gezet. We onderzoeken nu de mogelijkheid om onze dochters mee te laten verhuizen en ze dan toch in NL naar school kunnen laten gaan. Wat betreft verblijfsvergunning/ visum hebben we dit bij het bedrijf aangekaart en zij gaan hier mee aan de slag. Ik weet niet of ons idee om ze mee te verhuizen en ze in NL naar school laten gaan wel mogelijk is (wettelijk). Misschien iemand hiermee ervaring?
- RiverCola
- Amerika-expert
Beste Harrold,
Ik kan me slechts één min of meer vergelijkbaar geval herinneren, van een forumlid dat enkele jaren geleden de Greencard loterij won. Haar meerderjarige zoons waren al aan hun studies in België begonnen en wilden die afmaken, tegelijkertijd wilden ze beiden wel in de VS gaan wonen. De kinderen zijn toen ingereist, hebben de greencards geactiveerd, het papierwerk geregeld en zijn daarna terug naar België gegaan. Volgens mij bestaat er namelijk een mogelijkheid om 'tijdelijk' in het buitenland te verblijven met een greencard, maar vraag je daar wel toestemming voor aan de overheid. Of dat hetzelfde zou kunnen werken bij een dependant-visum (weet niet of ik de termen goed gebruik, maar de visa van jouw vrouw en kinderen 'hangen' aan die van jou) weet ik niet. Nog los van de studie-situatie is het sowieso de vraag of ze na hun 21ste op hun visum in de VS mogen blijven. Een greencard kent natuurlijk heel andere rechten omdat het een permanente verblijfsstatus is, in tegenstelling tot een werkvisum.
Er zijn hier op het forum ook een aantal echte kenners mbt dit soort visa die er waarschijnlijk meer gefundeerde uitspraken over kunnen doen.
En voor de meelezers die een beter geheugen hebben dan ik: het was de dame uit Belgie die emigreerde naar Santa Barbara, CA.
Verder klinkt het als een mooie kans en met een werkgever die zijn zaakjes goed op orde heeft!
Ik kan me slechts één min of meer vergelijkbaar geval herinneren, van een forumlid dat enkele jaren geleden de Greencard loterij won. Haar meerderjarige zoons waren al aan hun studies in België begonnen en wilden die afmaken, tegelijkertijd wilden ze beiden wel in de VS gaan wonen. De kinderen zijn toen ingereist, hebben de greencards geactiveerd, het papierwerk geregeld en zijn daarna terug naar België gegaan. Volgens mij bestaat er namelijk een mogelijkheid om 'tijdelijk' in het buitenland te verblijven met een greencard, maar vraag je daar wel toestemming voor aan de overheid. Of dat hetzelfde zou kunnen werken bij een dependant-visum (weet niet of ik de termen goed gebruik, maar de visa van jouw vrouw en kinderen 'hangen' aan die van jou) weet ik niet. Nog los van de studie-situatie is het sowieso de vraag of ze na hun 21ste op hun visum in de VS mogen blijven. Een greencard kent natuurlijk heel andere rechten omdat het een permanente verblijfsstatus is, in tegenstelling tot een werkvisum.
Er zijn hier op het forum ook een aantal echte kenners mbt dit soort visa die er waarschijnlijk meer gefundeerde uitspraken over kunnen doen.
En voor de meelezers die een beter geheugen hebben dan ik: het was de dame uit Belgie die emigreerde naar Santa Barbara, CA.
Verder klinkt het als een mooie kans en met een werkgever die zijn zaakjes goed op orde heeft!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat was een andere situatie, aangezien zij Permanent Residents waren (green card holders). Vandaar dat het advies in deze situatie ook is om nu, tijdens de onderhandelingen, te bespreken wanneer de green card aanvraag opgestart wordt (bv. na de probation period). En liefst dat ze dat ook op papier zetten. Des te langer de werkgever wacht, des te problematischer het kan worden, omdat het momenteel, afhankelijk van de categorie waarin je valt, tot 2,5 jaar kan duren vooraleer je de kaart hebt.
In ieder geval: als er geen green card is tegen dat de meisjes 21 zijn, dan moeten ze de US verlaten tenzij ze zelf een visum kunnen bemachtigen (huwelijk, studie).
Je dochters 'inschrijven' in de US en in Nederland naar school laten gaan helpt geen zier. Ten eerste is er in de US geen 'inschrijving'. Je bewijst dat je er woont aan de hand van de rekeningen die je betaalde, de job waar je bent, de school waar je naartoe gaat, enz. En aan de paspoorten (in- en uitreis data) van de meisjes zal duidelijk te zien zijn dat hun hoofdverblijfplaats niet de US is.
Bijkomend advies: zodra de green card loterij (Diversity Lottery 2018) dit jaar open gaat, schrijf je in! Zowel jou als je vrouw, en de meisjes ook als zij op dat moment 18 zijn en hun middelbaar onderwijs afgerond hebben.
In ieder geval: als er geen green card is tegen dat de meisjes 21 zijn, dan moeten ze de US verlaten tenzij ze zelf een visum kunnen bemachtigen (huwelijk, studie).
Je dochters 'inschrijven' in de US en in Nederland naar school laten gaan helpt geen zier. Ten eerste is er in de US geen 'inschrijving'. Je bewijst dat je er woont aan de hand van de rekeningen die je betaalde, de job waar je bent, de school waar je naartoe gaat, enz. En aan de paspoorten (in- en uitreis data) van de meisjes zal duidelijk te zien zijn dat hun hoofdverblijfplaats niet de US is.
Bijkomend advies: zodra de green card loterij (Diversity Lottery 2018) dit jaar open gaat, schrijf je in! Zowel jou als je vrouw, en de meisjes ook als zij op dat moment 18 zijn en hun middelbaar onderwijs afgerond hebben.
Elke
Je weet inderdaad nooit hoe lang de greencard procedure duurt. Wij zijn in januari gestart, toen was de geschatte duur voor de procedure 9 maanden. Inmiddels is ons verteld dat we hopelijk begin volgend jaar pas wat gaan horen. En wie weet hoe veel vertraging er nog komt. Plan het ruim in!
Die grens van 21 jaar lijkt me duidelijk, je zult voor die tijd een greencard moeten hebben voor iedereen, anders ga je in de problemen komen. Maar zoals ik al zei, geen idee of je dochters in die procedure mee kunnen zo lang ze nog in NL wonen.
Die grens van 21 jaar lijkt me duidelijk, je zult voor die tijd een greencard moeten hebben voor iedereen, anders ga je in de problemen komen. Maar zoals ik al zei, geen idee of je dochters in die procedure mee kunnen zo lang ze nog in NL wonen.
Terug in Texas!
- RiverCola
- Amerika-expert
Vertelde thenextdonaldtrump onlangs niet over een heel snelle manier om van een zeker visum naar een greencard te gaan? Lastig dat je leden hier niet kunt taggen he?
Klopt, en als ik het goed begrijp komt TS daar inderdaad voor in aanmerking.RiverCola schreef:Vertelde thenextdonaldtrump onlangs niet over een heel snelle manier om van een zeker visum naar een greencard te gaan? Lastig dat je leden hier niet kunt taggen he?
Als TS inderdaad een L1A krijgt (interne overplaatsing van een manager of executive), komt hij in aanmerking voor de EB-1c categorie. Deze categorie is vrijgesteld van de PERM procedure (dat is de procedure waarbij het bedrijf aantoont dat ze geen Amerikanen kunnen vinden voor de functie).
Als extra bonus komt daar nog eens bovenop dat EB1 over het algemeen "current" is. Dat houdt in dat er geen wachtlijst is. Dat heeft weer tot gevolg dat de I-140 (petition for an immigrant worker) en de I-485 (adjustment of status) tegelijk kunnen worden aangevraagd.
Dus om het nog eens samen te vatten.
De normale procedure is: PERM (6-8 maanden), I-140 (3-8 maanden), vervolgens een wachttijd tot de PD current is (afhankelijk van de categorie 6 maanden tot 12 jaar), en I-485 (zo'n 3 maanden). De 12 jaar is voornamelijk voor de arme Indiers en chinezen.
De L1A/EB1c route: I-140 en I485 tegelijk, omdat de PD current is.
Overigens, in sommige gevallen kunnen EB2s (mensen met een MS of soortgelijk) I-140 en I-485 ook tegelijk filen. Maar omdat die niet zijn vrijgesteld van PERM kom je meestal toch nog op een jaartje ofzo uit.
--
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
L1A komt niet altijd automatisch in aanmerking voor EB-1. Het kan ook EB-2 zijn. En vooral: het bedrijf moet mee willen werken.
Elke
In principe heb je gelijk, maar dat gebeurd gelukkig niet zo vaak. Het USCIS zegt in haar field manual:L1A komt niet altijd automatisch in aanmerking voor EB-1. Het kan ook EB-2 zijn.
Inderdaad, ze zeggen zelf: elke petitie staat op zichzelf. Maar nu komt het interessante:(H) Evaluating E13 petitions filed on behalf of L-1A nonimmigrants :
In some cases, you may be required to adjudicate an E13 petition that was filed on behalf of a manager or executive who was previously granted L-1A nonimmigrant classification as a nonimmigrant manager or executive. Though the prior approval of an L-1A petition on behalf of the alien may be a relevant consideration in adjudicating the E13 petition, you are not bound by the fact that the alien was previously accorded the L-1A classification if the facts do not support approval of the E13 petition. Eligibility as an L-1A nonimmigrant does not automatically establish eligibility under the E13 criteria for extraordinary ability; each petition is separate and independent, and must be adjudicated on its own merits, under the corresponding statutory and regulatory provisions.
Dit lees ik als: je mag het afwijzen, maar be prepared to explain yourself.You should be aware that some courts, notwithstanding the fact that each petition must be adjudicated on its own merits, have asked USCIS to provide an explanation as to why, if the alien had previously been classified in a roughly analogous nonimmigrant category, USCIS has determined that the alien is not eligible for classification in the employment-based immigrant visa classification in question. For this reason, where possible, it would be appropriate to provide a brief discussion, geared to the specific material facts of the underlying I-140 petition , as to why, notwithstanding the previous nonimmigrant visa petition approvals, the petitioner has failed to meet its burden to establish eligibility for approval of its I-140 petition.
Het enige voorbeeld dat ik kan bedenken is de new office L1A. In dergelijke gevallen krijgt iemand een L1A om een nieuw kantoor te openen. Die voldoen soms niet aan de EB1c eisen in termen van functiezwaarte en reports. In het geval van TS is daarvan geen sprake en zou hij in de functie van Managing Director gewoon in aanmerking moeten komen van EB1c. Daar staat ook tegenover dat ik een aantal L1A/EB1c gevallen heb gezien die in aanmerking kwamen op grond van een "essential function". Denk daarbij aan product managers en project managers. Geen directe reports, maar wel managers. Overigens was het RFE (request for evidence) gehalte behoorlijk hoog.
Zoals wel vaker op dit forum gezegd: er zijn altijd uitzonderingen. In dit geval heeft TS imho 99% kans op een L1A-EB1c traject.
Dit is wat mij betreft het meest belangrijke. Het bedrijf waar ik destijds mijn L1A en GC heb gekregen heeft inmiddels als regel dat ze pas na een jaar full-time employment beginnen met het greencard proces.En vooral: het bedrijf moet mee willen werken.
Overigens, in het geval van EB-2 komt er maximaal een PERM bij, want EB2 ROW is meestal gewoon current. In dat geval kunnen I-140 en I-485 alsnog current gefiled worden. Maar PERM zuigt. Volgens visapro zijn de PERMS uit mei nu current, dus dan kijk je aan tegen 4 maanden extra. Nog steeds niet slecht, en dan kan je ook binnen een jaar een greencard hebben. -Mits- idd het bedrijf dat ook wil

--
-
- Amerika-newbie
Vandaag gesprek gehad met het bedrijf en het wordt nu steeds concreter. Qua salaris, ziektekosten, pensioen etc zijn we er wel uit. Alleen het hele verhaal omtrent visum is toch wel ingewikkeld. Ze hebben in het verleden met een Amerikaans bedrijf gewerkt om dit te regelen maar de ervaringen waren niet zo best. Er werd mij gevraagd of ik eventueel hierin mee kon helpen door een bedrijf of advocaat te zoeken die dit kon regelen(liefst in NL)
Ze willen voor mij, mijn vrouw en 2 dochters visum aanvragen en vervolgens het traject greencard opsarten. Ze zijn hier zeer welwillend in maar weten niet exact hoe e.e.a. aan te pakken. Hoor graag welke bureaus hierin kunnen voorzien.
Ze willen voor mij, mijn vrouw en 2 dochters visum aanvragen en vervolgens het traject greencard opsarten. Ze zijn hier zeer welwillend in maar weten niet exact hoe e.e.a. aan te pakken. Hoor graag welke bureaus hierin kunnen voorzien.
American Immigration Lawyer Association
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3732 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-