Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tipsy_1 goes Alaska (2016)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tipsy_1 goes Alaska (2016)

Bericht door Tipsy_1 »

christa&john schreef:al heb ik wat schrik voor het weer (kou en regen ; daar hou ik niet zo heel erg van om eerlijk te zijn, hebben we hier in Belgie al genoeg).
Dat viel reuze mee hoor. Wij hadden ook veel schrik maar ik denk dat we beter weer hadden dan het weer in Belgie die twee weken, je ziet dat we veel in t shirt rondlopen.
Het is wel een totaal ander soort reis dan een zuidwestreis omdat je veel meer bijzondere excursies "moet" doen (wat het ook heel duur maakt)

@ Jessicat, als we ooit teruggaan wil ik graag die meer onontgonnen gebieden in. Dit deel van Alaska vond ik net iets te "druk" en "bewoond" (drukker dan de gebieden waar wij meestal in het zuidwesten zijn). Niet dat ik er last van had maar toch ;-) Onze mooiste ervaring was het verblijf in de Kennicott lodge dus ik kan mij voorstellen dat die lodge die jij noemt ook heerlijk is
christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door christa&john »

Ik heb wel een vermoeden dat het budget voor 4 naar Alaska een pak hoger gaat liggen dan NW ?
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

voor ons twee lag het alleszins al veel hoger.
Vliegticket, logies, excursies maken het duurder.
Vooral in vergelijking met het ZW.
Het was behalve het vliegticket wel vergelijkbaar met het budget van onze canada reis want toen deden we ook veel excursies en de rockies zijn ook niet goedkoop
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 20 sep 2016, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Alaska is al duurder dan de lower 48, gewoon omdat alles moet ingevlogen worden, maar de veranderende dollarkoers maakt alles in de VS ook een pak duurder dan Canada, waar de dollar nog altijd rond de 1.5 staat, terwijl die van de US-dollar nog amper 1.1 is.

Het is van 2014 geleden dat we nog eens in april naar het ZW gingen en toen ik vorige week aan het kijken was voor de hotelprijzen voor april 2017 schrok ik mij een hoedje: voor dezelfde hotels, zelfde periode betalen we nu zowat 50% (!) meer, wat dus volledig toe te schrijven is aan de dollarkoers.

Canada is nu dus merkelijk goedkoper geworden, maar anderzijds, als je bvb in Jasper en/of Banff wilt verblijven is dat ook altijd duur, gewoon omdat men daar zo'n kort seizoen van amper 4 maand heeft om al hun kosten te dekken.

Het wordt een beetje afwegen, maar Alaska, en vooral de exursies daar, blijven gewoon erg duur. Voor het eerst van al onze reizen heb ik in 2015 eens een volledige afrekening gemaakt, gewoon omdat ik vermoedde dat ik overal zo veel moest betalen, en toen kwam ik voor 2 personen (alles inbegrepen) aan 10.600 Euro...
Duurst (naast vliegtuig en auto) waren de tickets voor bear watching at Lake Clark NP en het vliegtuig+verblijf naar de Kennicott Lodge.
christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door christa&john »

Jeetje Kalaman dat is een hele hoop geld :roll: Dan mag ik er nog niet aan denken wat het voor 4 zal kosten !! Ik denk dat ik het wijselijk nog eventjes opzij zet en me verder verdiep in mijn NW voorbereiding :clap:
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

dit was ongeveer onze kost voor twee weken (15 nachten daar)
in euro
(vlucht was wel vrij duur ... inclusief gereserveerde plaatsen)

flight 2,400
car 549
hotel 2,974 (incl flight Kennicott)
excursies 1,996

total 7,697.27

zonder benzine, eten,...
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

Geen paniek, wij eindigden dit jaar ook rond dit bedrag voor 4 personen (24 dagen). Ik denk dat alles afhangt van eventuele excursies, wat duurdere hotels, ...

ps: zie nu pas dat het specifiek over Alaska gaat. Wij zijn naar het zuidwesten geweest :oops:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

En ik ben klaar met lezen.... 't Was een hele lap tekst, Leen. Je hebt zo van die mensen die graag lange reisverslagen schrijven, volgens mij ken ik er nog één :wink: Het is zo fijn om zo'n enthousiast verslag te lezen, vooral het stuk over Kennicott vond ik heel erg boeiend. En wat leuk met die porcepine, ik zag het zo voor me gebeuren! Bedankt voor het mooie verslag, ik kijk er al weer naar uit om mee te mogen genieten met jullie volgende trip.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt Henriette! Ja ik schrijf nogal graag :oops: Het is eigenlijk ook vooral voor mezelf. Vroeger schreef ik kortere verslagen maar ik merkte dat ik dan niet alles goed kon "herbeleven" bij het lezen er van een paar jaar later. Bovendien geniet ik zo nog een extra keer van de reis. Ik geniet van het plannen en uitzoeken vooraf, de reis zelf, en het verslag schrijven achteraf. Driemaal pret :lol: :lol: :lol: En eerlijk, misschien geniet ik zelfs nog meer van het plannen en uitzoeken vooraf dan van de reis zelf want dat vliegt echt voorbij. Het plannen kan je lekker maanden mee bezig zijn.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Dit had ik woord voor woord zelf geschreven kunnen hebben.... ik ervaar het precies zo!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hier nog zo iemand :wink: .
Ik ben sinds vorige week klaar met de blog van ZW januari en ben nu met IJsland april begonnen. Geen betere manier toch om die hitte het hoofd te bieden :thumbup: .
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Om de hitte het hoofd te bieden ga ik zo meteen weer naar de baas..... die heeft airco :wink: Alleen jammer dat dat werken zoveel tijd kost :cry: , zo schiet het niet op met mijn reisverslag van juni/juli. Ik ben pas halverwege, ik kan wel alvast beloven ook dit een hele lap tekst gaat worden!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Niet getreurd, Henriëtte, ik moet nog beginnen aan dat van juni/juli :? .
Maar...ik schrijf de tekst wel altijd volledig tijdens de reis, enkel de foto's volgen later. Maar dat is uiteraard wel het grootste 'werk'...
En ondertussen moeten we toch ook weeral dringend beginnen voorbereiden aan nieuwe zaken hé. En laat ons nu net een stuk plannen die jullie laatst gedaan hebben (Columbia River Gorge)...dus opschieten maar :D .

Ach...het zal allemaal wel een luxeprobleem zijn zeker :wink: ?
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

kalaman schreef: En ondertussen moeten we toch ook weeral dringend beginnen voorbereiden aan nieuwe zaken hé. En laat ons nu net een stuk plannen die jullie laatst gedaan hebben (Columbia River Gorge)...dus opschieten maar :D .
We doen ons best, Rudi..... we doen ons best! :wink:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Dit zal handig van pas komen want wij gaan juni/juli 2017 21 nachten naar Alaska.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik heb ook de tijd gevonden om je verslag te lezen.
En ik heb eindelijk je foto's kunnen zien want ik ben niet meer FB-loos.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Stan.Gobien schreef:Dit zal handig van pas komen want wij gaan juni/juli 2017 21 nachten naar Alaska.
Ik ben jaloers 8)
Wat je zeker moet inplannen en tijdig boeken is Kennicott - wat is me dat een paradijs. En wij zijn niet de enige forummers die het zo ervaren hebben :-)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik moet daar voor eerst wel een globale route opstellen. En dat is moeilijk voor een volledig onbekend gebied.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb vorig jaar pas beginnen boeken in november geloof ik. Je hebt nog tijd :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer