Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

van 5 naar 7 dagen New York.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
keizerzizima
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

van 5 naar 7 dagen New York.

Bericht door keizerzizima »

Beste forumleden,

Wat een geluk bij een ongeluk: IcelandAir heeft mijn heenvlucht van 7 februari geannuleerd en verzet naar 5 februari. Dit betekent uiteraard: meer tijd in New York (tot 11 september).
Meer tijd doet me terugdenken aan mijn idee dat ik had bij onderstaand bericht:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=64793

Ik heb een voorlopige planning opgemaakt en een dag Washington D.C. lijkt me er goed in te passen. Ik vat het even kort samen.
5 februari 2017: aankomst om 18u00 aan JFK. Tijd tot 21u uitgerekt om te installeren op de hotelkamer. Daarna door naar Times Square en misschien nog Grand Central Terminal bezoeken, op 10 minuten van Times Square.

6 februari 2017: 9/11-Memorial en Museum in de ochtend. In de late voormiddag een gids nemen bij 'FreeToursByFoot'. Deze variëren van 2u tot 6u.Valt dus nog te bekijken, maar daar is nog tijd genoeg voor. Het Flatiron Building opzoeken en nog voor zonsondergang het Empire State Building opgaan. Na het avondeten terug het Empire State Building opgaan (NY CityPASS geeft een gratis avondticket op dezelfde dag erbij)

7 februari 2017: nog niet ingevuld. Musea bezoeken? Ander gedeelte van New York bezoeken met gids?

8 februari 2017: Om 10u00 een Liberty Cruise nemen bij Circe Line Sightseeing Cruises. In de namiddag naar Rockefeller Center gaan. ToTR. Daarna 5th Avenue in de buurt met Trump Tower en Apple Store NYC. Aangezien dit aan Central Park ligt: 's avonds misschien door Central Park gaan. Voor de rest vrij.

9 februari 2017: nog niet ingevuld. Suggesties?

10 februari 2017: Amtrak van 07u17 naar Philadelphia (08u38) Daar de Liberty Bell aanschouwen, Independance Hall en Franklin Institute voor mooie skyline van de stad. Om 13u00 de trein naar Washington D.C. doornemen (15u05). Namiddag en avond in Washington D.C. Daar alsook hotel boeken.

11 februari 2017: Ochtend en voormiddag in Washington D.C. Om 13u25 van D.C. naar New York met trein (16u50). Vandaar door naar de luchthaven om het vliegtuig om 20u00 te halen.
Wat suggereren jullie? Bedankt!
tosca
Amerika-expert

Re: van 5 naar 7 dagen New York.

Bericht door tosca »

Ik zou niet op de laatste dag van DC naar NY reizen als ik ook moest vliegen. Maar dat is misschien wel persoonlijk. Maar wat als de trein vertraging heeft oid? Dan wordt het wel even stressen.

Ook met deze planning zou ik NY niet verlaten. Je kunt een programma maken om nog een periode van veel langer te vullen in NY ;).. Maar goed. Mocht je het echt willen, dan kan het natuurlijk wel.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Er is meer dan genoeg te doen in NYC. Om dan zo gehaast even op een neer te gaan naar Philadelphia en DC ???

In DC kan je je ook gemakkelijk een dag of 4 bezig houden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
keizerzizima
Amerika-ontdekker

tosca schreef:Maar goed. Mocht je het echt willen, dan kan het natuurlijk wel.
Gezien mijn studies lijkt het me interessant om de hoofdstad te hebben gezien, vandaar dat ik die er bij probeer te proppen :wink: het voordeel is ook: mijn ouders betalen alles. Vandaar dat ik zoveel mogelijk op zo kort mogelijke tijd zou willen doen (het is hoogstwaarschijnlijk de laatste keer dat ik op kosten van mijn ouders op reis ga én zelf de planning mag uitwerken) .
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan zou ik 9 februari al naar Washington gaan en Philly vergeten in deze trip... 1 dag DC is echt heel weinig...
keizerzizima
Amerika-ontdekker

PSVWally: Philly stond ook niet echt op mijn bucketlist, maar leek fijn als tussenstop aangezien het toch in het midden ligt van deze 2 steden. Beter om Philadelphia dan links te laten liggen? :P
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Zonde om het links te laten liggen, maar eerlijk gezegd, ik blijf erbij, spendeer alle dagen in NYC. Zelfs twee dagen voor een trip heen en terug naar DC vind ik zonde.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik ben ook een enorme fan van NY, maar snap het wel.. Eerst keer dat ik ging hadden we 8 dagen in de stad. Wij zijn toen ook 1 dag naar DC gegaan, wel met het vliegtuig ('s morgens heel vroeg heen en 's avonds laat weer terug). Nee, je kunt de stad niet in één dag zien maar wij hadden we wel een leuk beeld bij.

Wij hebben toen in 1 dag het volgende gedaan: Pentagon Memorial, wandeling over de Mall met een (groot) deel van de monumenten, Washington Monument op geweest, een kort bezoek aan het Air & Space Museum en een wandeling door Georgetown. Aan het einde van de dag aan de zuurstof ;)

Twee jaar terug zijn we nog een keer terug gegaan voor een bezoek van 3 dagen, maar zou er zo weer heen kunnen gaan. Het is door NL'ers vaak een ondergewaarde stad denk ik.

Maar goed.. Je hebt "maar 5 dagen" in NY en ik weet niet of ik het dan zo snel zou doen. Maar Philly zou ik dat geval sowieso niet doen (wel een leuke stad met veel historie, maar nu echt niet in te passen).
keizerzizima
Amerika-ontdekker

Wat uiteraard ook kan is hetgeen jij gedaan hebt, dat vervangen door de Amtrak (heel vroeg heen en heel laat terug). Maar uiteraard kan je dan enkel de Mall doen en Air&Space Museum.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

je hebt nu 6 dagen in NYC ..... naar mijn mening geen tijd om naar elders te gaan .... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

praktisch heb je maar 5,5 dag. Die kan je prima vullen met alleen maar New York, maar als je dan perse DC erbij wilt doen dan is dat begrijpelijk.

Ik zou zelf dan op de 9e in de loop van de middag de acela express direct naar DC pakken en op de 11e met de acela express terugreizen.
Zeker niet ook nog eens philly erbij pakken. Is misschien leuk, maar NY en DC zijn echt voor zo weinig dagen meer dan voldoende!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer