Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RemcoQuak: rondreis Vancouver - Vancouver.
Reis RemcoQuak: rondreis Vancouver - Vancouver.
Hoi allemaal,
We hebben een reis geboekt naar Canada volgend jaar mei - juni. Ik ben bezig om wat vorm te geven aan de route.
Graag jullie mening!
1. Amsterdam – Vancouver
2. Vancouver
3. Vancouver - Victoria
4. Victoria - Tofino
5. Tofino
6. Tofino – Manning Park
7. Manning Park - Penticton
8. Penticton - Kelowna
9. Kelowna - Revelstoke
10. Revelstoke
11. Revelstoke - Banff
12. Banff
13. Banff
14. Banff - Jasper
15. Jasper
16. Jasper
17. Jasper – Wells Gray
18. Wells Gray
19. Wells Gray - Whistler
20. Whistler - Vancouver
21. Vancouver - Amsterdam
Het is voor ons de eerste camperreis die we maken, dus ik heb gaandeweg waarschijnlijk nog wel wat vragen!
We hebben een reis geboekt naar Canada volgend jaar mei - juni. Ik ben bezig om wat vorm te geven aan de route.
Graag jullie mening!
1. Amsterdam – Vancouver
2. Vancouver
3. Vancouver - Victoria
4. Victoria - Tofino
5. Tofino
6. Tofino – Manning Park
8. Penticton - Kelowna
9. Kelowna - Revelstoke
10. Revelstoke
11. Revelstoke - Banff
12. Banff
13. Banff
14. Banff - Jasper
15. Jasper
16. Jasper
17. Jasper – Wells Gray
18. Wells Gray
20. Whistler - Vancouver
Het is voor ons de eerste camperreis die we maken, dus ik heb gaandeweg waarschijnlijk nog wel wat vragen!
Re: Reis RemcoQuak: rondreis Vancouver - Vancouver.
Leuk dat je naar Canada gaat! Je bent van plan best wat tijd in Banff en Jasper te blijven, ik vond dat vrij commerciële plekjes. Leuk om gezien te hebben, maar met een paar uur heb je wel een indruk. Je zou Lake Louise nog toe kunnen voegen. Prachtige plek en wij hebben daar een grizzly met twee kleintjes gezien. Ook kan je wat meer tijd inruimen voor de Icefields Parkway. Als ik je schema zo interpreteer, wil je die in een dag rijden. Je kan onderweg ook prima overnachten daar met je camper, dus haasten hoeft niet.
En een andere overweging: waarom niet je rondje andersom doen? Mij is verteld dat de Icefields parkway het beste tot zijn recht komt van Jasper naar Banff.
Een tip ten slotte die je halve planning omver gooit: wij zijn vanaf Vancouver Island met de ferry van Port Hardy naar Bella Coola gevaren. Onderweg zagen we walvissen en een hele school dolfijnen, zo ontzettend gaaf. Vanaf Bella Coola ga je (beetje rustig aan bij The Hill, maar is ons ook goed gelukt met camper) via Anahim Lake naar Williams Lake. Een weg van zo'n 500 km waar je in totaal misschien 10 auto's tegenkomt. Hier ervaar je pas echt wat stilte, rust en afgelegenheid is. Onderweg kan je in Tweetsmuir NP ontzettend goed zwarte beren en grizzlies spotten. Ik vond dit stuk (samen met de ferry) het meest indrukwekkende deel van onze reis.
Succes met de voorbereidingen en de keuzes!
En een andere overweging: waarom niet je rondje andersom doen? Mij is verteld dat de Icefields parkway het beste tot zijn recht komt van Jasper naar Banff.
Een tip ten slotte die je halve planning omver gooit: wij zijn vanaf Vancouver Island met de ferry van Port Hardy naar Bella Coola gevaren. Onderweg zagen we walvissen en een hele school dolfijnen, zo ontzettend gaaf. Vanaf Bella Coola ga je (beetje rustig aan bij The Hill, maar is ons ook goed gelukt met camper) via Anahim Lake naar Williams Lake. Een weg van zo'n 500 km waar je in totaal misschien 10 auto's tegenkomt. Hier ervaar je pas echt wat stilte, rust en afgelegenheid is. Onderweg kan je in Tweetsmuir NP ontzettend goed zwarte beren en grizzlies spotten. Ik vond dit stuk (samen met de ferry) het meest indrukwekkende deel van onze reis.
Succes met de voorbereidingen en de keuzes!
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
1. Amsterdam – Vancouver
2. Vancouver
3. Vancouver - Victoria
4. Victoria - Tofino
Een behoorlijke rit waar je denk ik ook nog wat wilt zien onderweg wanneer doe je Uncluelet?
Wat verwachten jullie van VI, wij hebben er ook rond gecrossed zie reis 2010 maar ging allemaal te snel.
5. Tofino Ik dan kiezen voor 1 nacht Tofino en 1 nacht Uncleulet
6. Tofino (of Uncleulet) – Manning Park
Is behoorlijk wat op 1 dag vergis je niet in de reistijd naar de boot en dan ook nog
de overtocht zelf. Wij gingen van Nanaimo naar Hope en dat vonden wij al een behoorlijke reisdag.
Wat zijn hier jullie plannen? ik zou zelf gelijk die 50 km doorrijden naar Kelowna
8. Penticton - Kelowna
9. Kelowna - Revelstoke
10. Revelstoke
Waarom blijf je een dag in Revelstoke, wij moesten er een dag overblijven maar is niet veel bijzonders.
11. Revelstoke - Banff
12. Banff
Uiteraard is Yoho en Lake louise vanuit Banff te bezoeken maar Banff vonden ook wij erg toeristisch.
Zou dan zeker ook bij Lake louise overnachten,
13. Banff
14. Banff - Jasper
Ja hier zou je ook halverwege kunnen stoppen op de icefield parkway.
15. Jasper
16. Jasper
17. Jasper – Wells Gray
18. Wells Gray
Is ook een behoorlijke rit hoor,
Waar je elders weer heel veel tijd inpland is het voor Whistler wel weer heel weinig.
neem aan dat je de volgende dag ook weer op tijd wilt vertrekken voor de see to sky higway
20. Whistler - Vancouver
Al met al bijna dezelfde reis die wij in 2010 hebben gemaakt, het zullen dan echt de hoogtepunten zijn op sommige stukken. VI wilde wij perse gewoon zien, maar de afstanden en de reistijden waren eigenlijk te gek. En wij hadden in totaal ook nog 2 dagen meer.
Heb je ook naar de voorbeeldroute van AnnInBC gekeken http://travelwestcanada.blogspot.nl/p/r ... asper.html
Wat Barbra zegt over de icefield parkway klopt wel maar zelf vind ik de sea to sky higway van noord naar zuid weer mooier, dus dat is gewoon
een keuze die je maakt.
Zijn jullie echte wandelaars, of is jullie doel zoveel mogelijk hoogtepunten te zien. Al met al word het een super vakantie en gaan jullie heel wat moois zien. Veel plezier met de voorbereiding.
2. Vancouver
3. Vancouver - Victoria
4. Victoria - Tofino
Een behoorlijke rit waar je denk ik ook nog wat wilt zien onderweg wanneer doe je Uncluelet?
Wat verwachten jullie van VI, wij hebben er ook rond gecrossed zie reis 2010 maar ging allemaal te snel.
5. Tofino Ik dan kiezen voor 1 nacht Tofino en 1 nacht Uncleulet
6. Tofino (of Uncleulet) – Manning Park
Is behoorlijk wat op 1 dag vergis je niet in de reistijd naar de boot en dan ook nog
de overtocht zelf. Wij gingen van Nanaimo naar Hope en dat vonden wij al een behoorlijke reisdag.
Wat zijn hier jullie plannen? ik zou zelf gelijk die 50 km doorrijden naar Kelowna
8. Penticton - Kelowna
9. Kelowna - Revelstoke
10. Revelstoke
Waarom blijf je een dag in Revelstoke, wij moesten er een dag overblijven maar is niet veel bijzonders.
11. Revelstoke - Banff
12. Banff
Uiteraard is Yoho en Lake louise vanuit Banff te bezoeken maar Banff vonden ook wij erg toeristisch.
Zou dan zeker ook bij Lake louise overnachten,
13. Banff
14. Banff - Jasper
Ja hier zou je ook halverwege kunnen stoppen op de icefield parkway.
15. Jasper
16. Jasper
17. Jasper – Wells Gray
18. Wells Gray
Is ook een behoorlijke rit hoor,
Waar je elders weer heel veel tijd inpland is het voor Whistler wel weer heel weinig.
neem aan dat je de volgende dag ook weer op tijd wilt vertrekken voor de see to sky higway
20. Whistler - Vancouver
Al met al bijna dezelfde reis die wij in 2010 hebben gemaakt, het zullen dan echt de hoogtepunten zijn op sommige stukken. VI wilde wij perse gewoon zien, maar de afstanden en de reistijden waren eigenlijk te gek. En wij hadden in totaal ook nog 2 dagen meer.
Heb je ook naar de voorbeeldroute van AnnInBC gekeken http://travelwestcanada.blogspot.nl/p/r ... asper.html
Wat Barbra zegt over de icefield parkway klopt wel maar zelf vind ik de sea to sky higway van noord naar zuid weer mooier, dus dat is gewoon
een keuze die je maakt.
Zijn jullie echte wandelaars, of is jullie doel zoveel mogelijk hoogtepunten te zien. Al met al word het een super vakantie en gaan jullie heel wat moois zien. Veel plezier met de voorbereiding.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Wij hebben deze zomer zo'n beetje de route van AnninBC gereden, dus een rondje Vancouver zonder VI. Nu waren wij met 8 personen en daarbij zowel een kleuter als pubers, dus dat vertraagt het reizen wat, maar in een camper zul je ook niet altijd even goed opschieten. Ik vond persoonlijk onze route prima, een vol programma elke dag, maar niet te druk. Als ik dat dan vergelijk met jullie plannen dat denk ik wel dat het behoorlijk veel is in 3 weken, zeker omdat je met een camper reist.
Overigens hadden wij ook 2 nachten in Revelstoke, dat vond ik niet te veel. Het is best een leuk stadje, en we zijn een groot deel van de dag in het NP geweest. Daarna hadden wij een overnachting in Radium Hot Springs zodat we ruim de tijd hadden voor Glacier en Kootenay NP, en we hadden nog 2 nachte Calgary voordat we de route in Banff weer oppakten. Calgary hadden wij bewust wel ingepland, maar is denk ik voor de meeste mensen geen must. Ik zou ook kiezen voor 1 of 2 overnachtingen bij Lake Louise off Yoho NP, wij zaten toen noodgedwongen (vrij laat hotels geboekt) in Golden, maar vond dat eigenlijk wel lekker als pauze na het drukke Banff en het gekkenhuis bij Lake Louise. Maar jullie zijn er niet in het hoogseizoen, dus dat scheelt.
Overigens hadden wij ook 2 nachten in Revelstoke, dat vond ik niet te veel. Het is best een leuk stadje, en we zijn een groot deel van de dag in het NP geweest. Daarna hadden wij een overnachting in Radium Hot Springs zodat we ruim de tijd hadden voor Glacier en Kootenay NP, en we hadden nog 2 nachte Calgary voordat we de route in Banff weer oppakten. Calgary hadden wij bewust wel ingepland, maar is denk ik voor de meeste mensen geen must. Ik zou ook kiezen voor 1 of 2 overnachtingen bij Lake Louise off Yoho NP, wij zaten toen noodgedwongen (vrij laat hotels geboekt) in Golden, maar vond dat eigenlijk wel lekker als pauze na het drukke Banff en het gekkenhuis bij Lake Louise. Maar jullie zijn er niet in het hoogseizoen, dus dat scheelt.
Terug in Texas!
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik zat me even te denken waarom vonden wij Revelstoke dan niks,
wij zaten er net als jullie vroeg in het jaar en dan is nog maar de vraag of alles begaanbaar is. Zo zaten wij daar een dag vast omdat highway 1 was afgesloten ivm mudfloods, tja en dan kan je voor de rest ook niks.
Mei - Juni kan het heel tricky zijn met het weer, wij hadden toen niks gereserveerd zodat we gewoon per dag konden kijken hoe ver we kwamen of hoe ver we wilde.

Mei - Juni kan het heel tricky zijn met het weer, wij hadden toen niks gereserveerd zodat we gewoon per dag konden kijken hoe ver we kwamen of hoe ver we wilde.
Reisverslag SouthWest 2016
Bedankt voor jullie reacties! Dit zijn tips waar we wat mee kunnen! Wellicht inderdaad Penticton eruit en dan door naar Kelowna en daar dan een extra nacht. We hadden eerst Lake Louise erin staan als overnachting, maar omdat de kan erg groot is dat het meer dicht gesneeuwd is hebben we het eruit gehaald. Ik nog eens kijken naar alternatieven op de Icefield Parkway.
We gaan nog eens even sleutelen!
We gaan nog eens even sleutelen!
Ja, ik denk inderdaad dat Revelstoke nog wel wat lastig kan zijn in het voorjaar, wij waren er eind juli, en toen lag er op de top van Mt Revelstoke nog het en der wat sneeuw.
Terug in Texas!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij waren in de winter op zondag in Revelstoke. Dan kun je een kanon afschieten zonder iemand te raken 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5252 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 17 Reacties