Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MarkAngela: Florida in september.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis MarkAngela: Florida in september.
Hallo,
wij zijn aan het overwegen om halverwege september een reisje Florida te doen (vastgestelde route zoals bv TUI aanbied).
Nu horen we van veel mensen dat september zo ongeveer de slechtste maand is om Florida te bezoeken.
Iemand hier ervaring mee?
wij zijn aan het overwegen om halverwege september een reisje Florida te doen (vastgestelde route zoals bv TUI aanbied).
Nu horen we van veel mensen dat september zo ongeveer de slechtste maand is om Florida te bezoeken.
Iemand hier ervaring mee?
Re: Florida in september
September is nog wel erg heet en nat. Een maandje later zou al een stuk kunnen helpen (vooral eind oktober). Maar goed, het weer blijft natuurlijk redelijk onvoorspelbaar en het kan zijn dat je prima weer zal hebben in september of juist slecht weer in oktober.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Voor ons inderdaad nooit meer in september. Véél te hoge vochtigheidsgraad en de plensbuien. 10 meter lopen en het zweet loopt langs je af.
Wij gaan het liefst in februari-maart.
Wij gaan het liefst in februari-maart.
-
- Amerika-newbie
Deze reis hebben we gezien bij kras. Ik vraag me alleen af of het programma niet te intensief is....We willen namelijk disney, universal en kennedy zien
Dag 1: Amsterdam – Orlando/Kissimmee (ca. 48 km)
Dag 2: Orlando
Dag 3: Orlando
Dag 4: Orlando - Crystal River (ca. 113 km)
Dag 5: Crystal River - Treasure Island (ca. 193 km)
Dag 6: Treasure Island - Fort Myers (ca. 217 km)
Dag 7: Fort Myers - Naples (ca. 32 km)
Dag 8: Naples - Key Largo (ca. 280 km)
Dag 9: Key Largo - Miami/Fort Lauderdale (ca. 120 km)
Dag 10: Miami
Dag 11: Miami/Fort Lauderdale - Amsterdam
of dag 11 t/m 15 vrije dagen in Miami
dag 16: Aankomst Amsterdam
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hey, ook wij gaan september/oktober naar Florida. Van horen zeggen, kan het weer tegen zitten, maar 9/10 keer is het gewoon goed weer.
Hebben ook naar de reizen zitten kijken van kras etc, en daar onze reisplanning op gemaakt.
Volgens mij is de bovenstaande planning van Kras vrij strak om dan ook Kennedy te bezoeken.
Succes verder!
Hebben ook naar de reizen zitten kijken van kras etc, en daar onze reisplanning op gemaakt.
Volgens mij is de bovenstaande planning van Kras vrij strak om dan ook Kennedy te bezoeken.
Succes verder!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Waarom regelen jullie niet zelf een reis ipv een vastgestelde reis? Ik mis bv. in de route van Kras Key West. 1 overnachting daar is toch zeker aan te raden.
Met de 3 parken die jij noemt en misschien nog wat shoppen erbij, heb je toch zeker meer dagen in Orlando nodig. Minimaal 3 dus 4 overnachtingen.
Amerika is een heel fijn land om alles zelf te regelen, je kunt alles online boeken. Kijk bv. naar een fly drive met TUI voor € 499,-- p.p. . Dan hoef je alleen nog maar de overnachtingen zelf te boeken en ben je heel wat vrijer in je schema.
Met de 3 parken die jij noemt en misschien nog wat shoppen erbij, heb je toch zeker meer dagen in Orlando nodig. Minimaal 3 dus 4 overnachtingen.
Amerika is een heel fijn land om alles zelf te regelen, je kunt alles online boeken. Kijk bv. naar een fly drive met TUI voor € 499,-- p.p. . Dan hoef je alleen nog maar de overnachtingen zelf te boeken en ben je heel wat vrijer in je schema.
Ik wilde hetzelfde voorstellen als Vito. Met een eigen auto heb je lekker de vrijheid alles zelf te regelen en in te plannen (en tijdens de vakantie daar nog te wijzigen als je bv ergens langer wilt blijven). Miami zou ik zelf 2 dagen max voor nemen, ik denk dat je spijt krijgt zoveel dagen daar door te brengen. Je kan dan beter wat dagen pakken op de keys of een dag extra pretpark in Orlando want de waterparken zijn ook zeker de moeite waard! Nasa is ook zeker erg gaaf, ik werd toendertijd gedwongen te gaan en was aangenaam verrastMarkAngela schreef:Deze reis hebben we gezien bij kras. Ik vraag me alleen af of het programma niet te intensief is....We willen namelijk disney, universal en kennedy zien

wat betreft t weer in September kan ik niks over zeggen, maar ik ben er in januari geweest en toen hadden we stralend weer van 22 graden tot 26 graden. Terwijl de weken daarvoor alleen maar regende. Ik ben er ook 2x in oktober geweest en de 1e keer stralend en erg warme dagen gehad met avond buien zo nu en dan en de 2e keer veel bewolking door een orkaan en 22 tot 29 graden.
Als je eind September gaat wil ik je nog adviseren te kijken naar de special avonden in de pretparken voor Halloween.
-
- Amerika-newbie
Wat denken jullie dat een leuke planning is in 16 dagen?
We willen graag: disney, universal studios, kennedy space center,key west, miami en the everglades zien.
We willen ook graag de zeekoeien zien. Wij hebben 0,0 ervaring met zelf reizen samenstellen, hebben alleen nog groepsreizen door azie gemaakt...
We willen graag: disney, universal studios, kennedy space center,key west, miami en the everglades zien.
We willen ook graag de zeekoeien zien. Wij hebben 0,0 ervaring met zelf reizen samenstellen, hebben alleen nog groepsreizen door azie gemaakt...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Voor 16 dagen zou ik de eerste week de rondreis plannen en dan mn Miami, de Keys en de Everglades.
De 2de week zou ik als uitvalsbasis een villa boeken in/ rond Orlando om de parken te doen en Kennedy.
Want wat wil je zien en doen bij Disney? 4 parken én 2 waterparken. ( elk op zich goed voor een volle daginvulling), Universal, ook 2 parken ben je ook elk een dag in zoet.
Het space center kan je een halve dag voor uittrekken maar is wel een uur rijden vanaf Orlando.
Het weer is september is nog steeds zo'n 30 gr en heel vochtig.
De 2de week zou ik als uitvalsbasis een villa boeken in/ rond Orlando om de parken te doen en Kennedy.
Want wat wil je zien en doen bij Disney? 4 parken én 2 waterparken. ( elk op zich goed voor een volle daginvulling), Universal, ook 2 parken ben je ook elk een dag in zoet.
Het space center kan je een halve dag voor uittrekken maar is wel een uur rijden vanaf Orlando.
Het weer is september is nog steeds zo'n 30 gr en heel vochtig.
- Roosuithoorn
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 35
Wij zijn verschillende keren in september in Florida geweest, altijd heerlijk weer gehad! Ik vind het een erg prettige periode om die kant op te gaan, nog heerlijk weer, maar niet zo idioot druk meer.
Ik zag dat je de zeekoeien wilt gaan zien. Die overwinteren in Crystal River en zijn er dus alleen in de wintermaanden. Wij waren er in maart en toen waren de zeekoeien al weg uit Crystal River omdat het er toen al te warm was.
Ik zag dat je de zeekoeien wilt gaan zien. Die overwinteren in Crystal River en zijn er dus alleen in de wintermaanden. Wij waren er in maart en toen waren de zeekoeien al weg uit Crystal River omdat het er toen al te warm was.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Je moet geluk hebben met het weer. Vorig jaar eind september/begin oktober was er een orkaan die grote delen van de zuidoost kust teisterde inclusief Florida.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik was er vorig jaar september/oktober tijdens "de orkaan".
Deze zou over de bahama's gaan en misschien florida meepakken.
Tijdens "de orkaan" zaten wij op de boot naar de bahama's.
Met een minimaal windje.
Dus uiteindelijk heeft Florida niks van de orkaan gemerkt.
Ik vond het weer erg lekker, sommige dagen wel erg warm.
Wij hadden weinig regen.
Het is inderdaad goed om eerst een week rond te rijden en dan een week Orlando.
Blijf zeker niet te lang in Miami.
Deze zou over de bahama's gaan en misschien florida meepakken.
Tijdens "de orkaan" zaten wij op de boot naar de bahama's.
Met een minimaal windje.
Dus uiteindelijk heeft Florida niks van de orkaan gemerkt.
Ik vond het weer erg lekker, sommige dagen wel erg warm.
Wij hadden weinig regen.
Het is inderdaad goed om eerst een week rond te rijden en dan een week Orlando.
Blijf zeker niet te lang in Miami.
Ervaringen van andere reizigers wbt het weer is absoluut geen garantie voor het weer als jullie er zijn.
Re: Reis MarkAngela: Florida in september.
Orkaan Hermine onderweg naar Florida.
Staat de reis nog op de planning?
September is al beter dan augustus qua hitte, dus ik ben benieuwd waarom mensen je vertellen dat het de slechtste maand is. Oktober is inderdaad beter en nog steeds zomers, maar goed, je kunt niet altijd in de optimale periode gaan. September/oktober hebben wel het meeste risico op orkanen, maar voor Hermine was het tien jaar geleden dat een orkaan aan land kwam in Florida (2005, Wilma). Als je volledig risicomijdend bent weerhoudt dat je van je vakantie, maar je kunt altijd een paar dagen in je hotel vertoeven als het weer slechter is dan verwacht.
September is al beter dan augustus qua hitte, dus ik ben benieuwd waarom mensen je vertellen dat het de slechtste maand is. Oktober is inderdaad beter en nog steeds zomers, maar goed, je kunt niet altijd in de optimale periode gaan. September/oktober hebben wel het meeste risico op orkanen, maar voor Hermine was het tien jaar geleden dat een orkaan aan land kwam in Florida (2005, Wilma). Als je volledig risicomijdend bent weerhoudt dat je van je vakantie, maar je kunt altijd een paar dagen in je hotel vertoeven als het weer slechter is dan verwacht.
Wij zitten te twijfelen om eind volgende week last-minute een paar dagen naar Florida te gaan (goede week), wat is jullie tip? We zijn er nog nooit geweest en lezen verschillende verhalen over het weer..
Aan verhalen over het weer in september in voorgaande jaren heb je natuurlijk helemaal niets. Het is nu het hoogtepunt van het orkaanseizoen, en het is dit jaar vrij actief vergeleken met de afgelopen jaren. Maar of dat over twee weken ook zo is?
Dank! Zijn er websites zoals buienradar die een voorspelling voor de orkaan doen?
Ja: http://www.nhc.noaa.gov. In jullie geval dus even Karl goed in de gaten houden 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1815 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 17 Reacties