Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MarielleS: Highway 1 of de woestijn
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis MarielleS: Highway 1 of de woestijn
Ik weet het even niet meer. kunnen jullie helpen?
Wij gaan juli 2017 naar amerika en maken een rondreis met de camper.
Is het verstandig om de highway 1 in 2 volle dagen te rijden tussen SF en LA? of kan dit in een lange dag.
dan is mijn volgende vraag als we dit in 2 dagen doen dan hebben we 1 dag om van josua tree naar grand canyon te gaan. Is dit te doen. we willen wel een stukje route 66 rijden.
wie denkt met ons mee?
Wij gaan juli 2017 naar amerika en maken een rondreis met de camper.
Is het verstandig om de highway 1 in 2 volle dagen te rijden tussen SF en LA? of kan dit in een lange dag.
dan is mijn volgende vraag als we dit in 2 dagen doen dan hebben we 1 dag om van josua tree naar grand canyon te gaan. Is dit te doen. we willen wel een stukje route 66 rijden.
wie denkt met ons mee?
Re: Highway 1 of de woestijn
Met een camper moet je er rekening mee houden dat je al een stuk langer onderweg zult zijn dan wanneer je met een auto gaat (uit mijn hoofd iets van 20%?). De route in google maps is gebaseerd op een auto. Ik zou highway 1 niet aanraden om in 2 volle dagen te rijden. Dit betekent slechts 1 tussenstop/overnachting. Ik raad dat al af bij mensen die met een auto gaan. Joshua Tree - Grand Canyon lijkt mij ook te ver voor 1 dag met een camper. Misschien kun je je hele route hier posten, dan kunnen we verder met je meedenken.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
bedankt dat je mee wilt denken. voor de parken hebben we wel tijd denk ik.
dag 1: ophalen camper SF overnachten Santa cruz
dag 2: naar cambria
dag 3: naar malibu
dag 4: naar josua tree np
dag 5 : naar grand canyon
dag 6: grand canyon
dag 7 naar page
dag 8: page
dag 9 naar bryce
dag 10 bryce
dag 11 naar zion
dag 12 zion
dag 13 naar las vegas
dag 14 las vegas
dag 15 sequoia np
dag 16 sequoia np
dag 17 naar yosemite
dag 18: yosemite
dag 19 naar lake tahoe
dag 20 lake tahoe
dag 21 richting SF
dag 22 inleveren camper
dag 1: ophalen camper SF overnachten Santa cruz
dag 2: naar cambria
dag 3: naar malibu
dag 4: naar josua tree np
dag 5 : naar grand canyon
dag 6: grand canyon
dag 7 naar page
dag 8: page
dag 9 naar bryce
dag 10 bryce
dag 11 naar zion
dag 12 zion
dag 13 naar las vegas
dag 14 las vegas
dag 15 sequoia np
dag 16 sequoia np
dag 17 naar yosemite
dag 18: yosemite
dag 19 naar lake tahoe
dag 20 lake tahoe
dag 21 richting SF
dag 22 inleveren camper
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo, welkom op het forum!
Ik zou zeker 1 stop doen tussen Santa cruz en Malibu. Ik weet niet wat je plannen bij Joshua Tree zijn, maar het is er te warm om veel te doen, dus je zou vanuit LA al verder richting de GC kunnen rijden.
Voor het stuk van de GC tot Las Vegas heb je voldoende tijd. Daar zou ook wel een nacht minder kunnen. Die tijd zou ik dan voor Sequoia en Yosemite gebruiken.
Wanneer kom je aan in SF? Heb je wel tijd voor SF zelf uitgetrokken?
Marianne
Ik zou zeker 1 stop doen tussen Santa cruz en Malibu. Ik weet niet wat je plannen bij Joshua Tree zijn, maar het is er te warm om veel te doen, dus je zou vanuit LA al verder richting de GC kunnen rijden.
Voor het stuk van de GC tot Las Vegas heb je voldoende tijd. Daar zou ook wel een nacht minder kunnen. Die tijd zou ik dan voor Sequoia en Yosemite gebruiken.
Wanneer kom je aan in SF? Heb je wel tijd voor SF zelf uitgetrokken?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis MarielleS: Highway 1 of de woestijn
dank je wel voor je reactie. na het inleveren van de camper zitten we nog 2 nachten in een hotel in SF.
Dan denk ik dat we idd wat langer doen over de highway en dan via LA of joshua naar de GC gaan.
Iemand ervaring in joshua?
Ik had graag bij lake havasu willen overnachten maar de campground die het mooiste is bied voor de weekenden alleen maar 2 nachten aan en we komen daar op vrijdag aan.
Dan denk ik dat we idd wat langer doen over de highway en dan via LA of joshua naar de GC gaan.
Iemand ervaring in joshua?
Ik had graag bij lake havasu willen overnachten maar de campground die het mooiste is bied voor de weekenden alleen maar 2 nachten aan en we komen daar op vrijdag aan.
Wat wil je weten over Joshua Tree?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben Joshua Tree bezocht in 2002, in de zomer.Veel meer dan het uitzichtpunt bij Keys View hebben we toen niet gedaan vanwege de hitte. Later zijn we er eens in december geweest; dat was een stuk aangenamer, toen hebben we er een paar wandelingen gemaakt.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Sanfran, we hebben 2 dagen om van malibu naar grand canyon te gaan. Is het de moeite waard om tijd te spenderen in joshua tree park en daar te overnachten. dan hebben we dus een lange dag naar GC. Kunnen we beter van malibu naar iets verder rijden. Wat is dan de moeite waard. graag willen we ook een stuk van route 66 rijden.
Heb jij ideeën voor ons?
Wat een mooie wandeltips martin & marianne. gaan we zeker gebruik van maken
Heb jij ideeën voor ons?
Wat een mooie wandeltips martin & marianne. gaan we zeker gebruik van maken
Wat je zou kunnen doen is: Malibu - Needles, Needles - Grand Canyon. Van Needles naar Grand Canyon kun je dan wel wat route 66 dorpjes aandoen. Je zou dan als volgt kunnen rijden: Needles - Oatman - Kingman - Seligman - Grand Canyon. Persoonlijk zou ik Joshua Tree dan overslaan. Ik ben er vorige maand geweest, maar het viel mij tegen.
-
- Amerika-ontdekker
oke, Heb je nog een leuke tip voor een campground voor ons.
we houden niet zo van beton/asfalt platen.
we houden niet zo van beton/asfalt platen.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In 2010 waren wij in juli in Joshua Tree, een prachtig park. Maar in juli dus o zo heet. We deden er wat korte wandelingen maar het was puffen.
Tussen GC en LV heb je ruim de tijd nu.
Voor Bryce heb je in principe genoeg met 1 overnachting. Zeker gezien jullie een volle dag Page hebben. Dan kan je 's morgens al dadelijk naar Bryce rijden zodat je er nog in de voormiddag aankomt.
Je zou 1 nacht Bryce kunnen omruilen voor Monument Valley (tussen GC en Page)
Groetjes,
Ingrid
Tussen GC en LV heb je ruim de tijd nu.
Voor Bryce heb je in principe genoeg met 1 overnachting. Zeker gezien jullie een volle dag Page hebben. Dan kan je 's morgens al dadelijk naar Bryce rijden zodat je er nog in de voormiddag aankomt.
Je zou 1 nacht Bryce kunnen omruilen voor Monument Valley (tussen GC en Page)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Vergeet even niet dat LasVegas - Sequoia NP ( ik reken dan even tot de lodgepole campground) een rit van een uur of 9 pure rijtijd zal zijn met de camper. Je moet onder Death Valley en de Sierra Nevada door. Met pauzes erbij zit je dan al snel op zeker 10,5u doorkachelen.ik weet niet of je dat wel wilt doen in de vakantie?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En rij via Highway 180 het park in. Een stuk van Highway 198 (Generals Highway) wordt afgeraden voor grote voertuigen: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/ ... ctions.htm
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
We weten idd dat het een lange rit zal worden tussen LV en sequoia. Ik denk dat we dit liever doen dan twee reisdagen met een minder mooie omgeving. Of ik moet me vergissen en is er onderweg nog veel moois te zien?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is wel wat te zien onderweg, kijk bijvoorbeeld eens naar het verslag van Elly (http://www.michelly.nl). Ik kan me ook voorstellen dat je het in een keer wilt doen, maar hou er rekening mee dat je om moet rijden via de 180. Misschien is een camping bij Grant Grove dan handiger. Of overweeg om vanuit Las Vegas eerst naar Yosemite te gaan, met een tussenstop in Lee Vining, en daarna naar Sequoia. Als je via de 180 het park binnenrijdt is dat waarschijnlijk korter.
Is Lake Tahoe een must? Je zou die dagen ook kunnen gebruiken voor Monument Valley en wat meer tijd langs de kust of voor LA.
Reizen jullie met kinderen? En waar houden jullie van, gaan jullie veel wandelingen maken?
Marianne
Is Lake Tahoe een must? Je zou die dagen ook kunnen gebruiken voor Monument Valley en wat meer tijd langs de kust of voor LA.
Reizen jullie met kinderen? En waar houden jullie van, gaan jullie veel wandelingen maken?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips martin en marianne.
Lake Tahoe is natuurlijk niet een must maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat het fijn vertoeven is. Het lijkt ons wel lekker om even alle indrukken van zo'n mooie reis even te laten bezinken. Het zal denk ik ook niet onze laatste reis in amerika zijn dus een volgende trip kunnen we andere parken inplannen. We reizen met 2 puberjongens van 14 en 16. zij zijn sportief aangelegd. Wij houden van wandelen.
Lake Tahoe is natuurlijk niet een must maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat het fijn vertoeven is. Het lijkt ons wel lekker om even alle indrukken van zo'n mooie reis even te laten bezinken. Het zal denk ik ook niet onze laatste reis in amerika zijn dus een volgende trip kunnen we andere parken inplannen. We reizen met 2 puberjongens van 14 en 16. zij zijn sportief aangelegd. Wij houden van wandelen.
-
- Amerika-ontdekker
Graag nog even jullie hulp, volgens mij kan page wel in 1 nacht ipv 2 zal ik deze extra nacht op de Highway 1 gebruiken of is de grand canyon north rim nog een optie?
Misschien handig om je actuele route hier even te posten? Als je alleen horseshoe bend en antelope canyon gaat doen heb je in principe aan 1 dag Page genoeg. North Rim zou ik er dan niet bij plakken, misschien een extra dag Yosemite? Of een stop tussen Las Vegas en Sequoia.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor het meedenken.
Het ziet er nu als volgt uit.
dag 1 A'dam-SF
dag 2 ophalen camper- Santa Cruz
dag 3 Santa Cruz- Cambria
dag 4 Cambria- Malibu
dag 5 Malibu - Needles
dag 6 Needles - Grand Canyon
dag 7 Grand Canyon
dag 8 Grand Canyon-Page
dag 9 Page
dag 10 Page-Bryce
dag 11 Bryce
dag 12 Bryce- Zion
dag 13 Zion
dag 14 Zion- Las Vegas
dag 15 Las Vegas
dag 16 Las Vegas- sequoia NP
dag 17 Sequoia NP
dag 18 Sequoia NP -Yosemite
dag 19 Yosemite
dag 20 Yosemite- Lake Tahoe
dag 21 Lake Tahoe
dag 22 Lake Tahoe - Anthony Chabot regional park
dag 23 inleveren camper SF
dag 24 SF
dag 25 SF-A'dam
Op zich ben ik wel tevreden over de planning.
Dag 14 gaan we ook echt naar LV als we dat een dag naar voren trekken dan zitten we in het weekend in LV en we zitten dan 2 nachten in een hotel... dus wordt het erg duur in het weekend.
Ik denk dat 2 dagen Page misschien wel teveel is. vooralsnog willen we de antelope canyon, horseshoe en de dam bezoeken.
Is het meer lekker om in te zwemmen, dan kunnen we even relaxen of kunnen we beter nog een dag aan de kust vertoeven.
Het ziet er nu als volgt uit.
dag 1 A'dam-SF
dag 2 ophalen camper- Santa Cruz
dag 3 Santa Cruz- Cambria
dag 4 Cambria- Malibu
dag 5 Malibu - Needles
dag 6 Needles - Grand Canyon
dag 7 Grand Canyon
dag 8 Grand Canyon-Page
dag 9 Page
dag 10 Page-Bryce
dag 11 Bryce
dag 12 Bryce- Zion
dag 13 Zion
dag 14 Zion- Las Vegas
dag 15 Las Vegas
dag 16 Las Vegas- sequoia NP
dag 17 Sequoia NP
dag 18 Sequoia NP -Yosemite
dag 19 Yosemite
dag 20 Yosemite- Lake Tahoe
dag 21 Lake Tahoe
dag 22 Lake Tahoe - Anthony Chabot regional park
dag 23 inleveren camper SF
dag 24 SF
dag 25 SF-A'dam
Op zich ben ik wel tevreden over de planning.
Dag 14 gaan we ook echt naar LV als we dat een dag naar voren trekken dan zitten we in het weekend in LV en we zitten dan 2 nachten in een hotel... dus wordt het erg duur in het weekend.
Ik denk dat 2 dagen Page misschien wel teveel is. vooralsnog willen we de antelope canyon, horseshoe en de dam bezoeken.
Is het meer lekker om in te zwemmen, dan kunnen we even relaxen of kunnen we beter nog een dag aan de kust vertoeven.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou dan 1 dag Page inleveren en bij yosemite of sequoia zetten denk ik. Dat geeft daar net wat meer tijd. Maar dat is persoonlijk en ik weet niet waar jullie van houden.Je kan bij het meer bij Page heel veel doen. Allerlei soorten watersport of gewoon relaxen.
Ik heb niet t hele topic teruggelezen, maar ik mis tijd voor LA?
Ik heb niet t hele topic teruggelezen, maar ik mis tijd voor LA?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1560 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 3 Reacties