Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen rondreis Canada of toch Amerika?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Volucris
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vragen rondreis Canada of toch Amerika?

Bericht door Volucris »

Na een aantal keren Canada en een keer Canada/Yellowstone vertrekken wij volgende week naar het zuidwesten VS
Als ik de foto's van Canada weer zie krijg ik bijna spijt dat we niet weer voor Canada gekozen hebben ondanks dat ik heel erg nieuwsgierig naar het zuidwesten VS ben.

Ik ben benieuwd waar we volgende keer naar toe gaan ....
Mariah
Amerikafan

Bericht door Mariah »

Bedankt voor jullie ervaringen. Ik ga eens eea uit werken, misschien helpt dat mijn keuze te vereenvoudigen...
Maria
wlmpie
Amerika-ontdekker

Bericht door wlmpie »

Ten oosten van de rockies vind je prairies, badlands, olievelden en dinosaurusbotten en steden edmonton en calgary en yellowstone op een dag rijden en glacier op een halve dag. Allemaal de moeite van het bezoeken waard en de meeste toeristen slaan dit over. Wij vonden het juist leuk om bossen watervallen en bergen af te wisselen met prairies, musea, badlands en steden.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik sluit mij aan bij de @wimpie, Drumheller is echt een leuke omgeving na het overweldigende natuurschoon van de Rockies. Uiteraard waren de dino’s leuk (terwijl wij helemaal geen dino liefhebbers zijn). Wat ik zeker nog een keer zou willen bezoeken is Waterton, wat een prachtig gebied is dat.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Mariah
Amerikafan

Bericht door Mariah »

We zijn er uit! Het wordt Vancouver - Vancouver Island - Rocky Mountains - Calgary. Bedankt voor het delen van al jullie ervaringen, top :thumbup:

Maakt het uit of we Vancouver - Calgery reizen of vice versa? Wellicht ivm ticketprijs, jetlag/tijdsverschil of andere voor - of nadelen waar ik niet aan denk?
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Dat gaat een schitterende reis worden :thumbup:

Als je in Calgary start dan rijd je de Sea to sky Highway Whistler - Vancouver van noord naar zuid en dat is toch wel het mooiste.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Karin611
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Karin611 »

Wij reden afgelopen zomer van Calgary via Vancouver Island naar Vancouver. Wij vonden Vancouver een heerlijke bruisende stad om te eindigen. Ook de Icefield Parkway met de zon van achteren is fantastisch om te rijden met mooie uitzichten. Het is een fantastische reis om te maken. We reden 2780 km. Veel succes met plannen!
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
Barbra
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Barbra »

Klinkt als een mooie route. Het grootste verschil tussen USA en Canada is wat mij betreft het wildlife gehalte; dat is in Canada veel groter. Wij zijn van VI met de ferry omhoog naar Bella Coola gevaren. In een woord: wauw! Onderweg zagen we meerdere walvissen en op het eind werden we vergezeld door een school van minstens 50 dolfijnen die om de boot heen bleven zwemmen en springen. Een waanzinnige ervaring, en echt een aanrader. Vanuit Bella Coola rij je via de highway (alwaar veel plekken zijn om Grizzlies te spotten) naar Jasper en de Rockies.
Mariah
Amerikafan

Bericht door Mariah »

Bedankt, ik heb zin in de verdere voorbereidingen. Echter de afgelopen dagen maak ik me steeds meer zorgen over de wandelingen.

Mijn man heeft een spierziekte, mn zijn benen hebben niet veel kracht. Met stokken lopen op een redelijk vlak pad gaat goed. Een wat langer stuk met meerdere pauzes is te doen. Een wat grote stap omhoog (zoals een rotsblok - ook al is 'ie niet groot -) is niet te doen. Als het er 1 of 2 zijn helpen wij, maar een pad vol gaat niet lukken. Nu ik meer reisverslagen en informatie over de wandelingen lees vraag ik me af of het wel zo'n goed idee is om naar de Rocky Mountains te gaan.

Zijn er voldoende wandelingen die weinig hoogteverschil hebben en niet meer dan een aantal km zijn? En dan liefst niet alleen het eerste het beste punt bij een P zodat we ook iets uit de drukte kunnen lopen...
Zijn er plaatsen waar je met de auto heen kunt zodat je toch boven de boomgrens kunt wandelen of is dit een utopie?
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Wij zijn ook niet echte berggeiten hoor :lol: mijn ma is dit jaar 71 geworden.
Rotsblokken kom je niet alleen in de rocky's tegen dit jaar in het zuidwesten kwamen me ook aardig wat obstakels tegen op sommige wandelpaden. Stijgen en dalen zal je overal wel tegenkomen en anders zijn er ook altijd nog veel rolstoel toegankelijke paden te vinden. (moet wel zeggen dat ik op veel paden erg veel medelijden voelde voor de duwers, want ook hier zaten aardige stijgers of dalers tussen)

Maar ik kan nou niet zeggen dat we dit jaar minder hebben moeten klauteren in het zuidwesten dan onze voorgaande jaren in Canada en Noordwest. Vond zelf in het Zuidwesten sommige dingen beter verstopt dan in het Noorden, dus ik zou ook in het zuidwesten niet zo gauw wandelingen kunnen verzinnen die dan zonder stijgen en dalen zijn. Arches bijv had mams het gauw genoeg gezien, waren toch aardig wat beklimmingen wel vlak te lopen maar er moest wel gewerkt worden :lol: Weeping rock in Zion wilde ze ook wel zien, ging ook wel maar is toch pittig bultje. Dit gewoon om aan te geven dat het volgens mij ook nergens in West USA echt vlak is. Dus ik zie dat niet echt een reden om niet naar de rockies te gaan.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

We hebben in 2013 Banff, Yoho en Jasper NP bezocht en ik denk dat er zeker ook (wandel)mogelijkheden zijn als je slechter ter been bent. Wat er in me opkomt:

Wandelingen langs meren zijn doorgaans vlak: Lake Louise, Lake Moraine, Emerald Lake, Maligne Lake. Misschien druk (ga vroeg), maar wel erg mooi!

Een andere mooie, vrij vlakke, wandeling is Valley of the Five Lakes bij Jasper.

In Yoho NP kun je behalve naar Emerald Lake ook rijden naar de Takakkaw Falls. Te zien vanaf de parkeerplaats maar een korte (volgens mij vlakke) wandeling brengt je naar nog betere viewpoints.

Misschien is de Path of the Glacier Trail mogelijk? Wel aan het begin traptredes, maar dan een stuk geasfalteerd. Het gaat wat omhoog, maar dan heb je een prachtig uitzicht op de lichtgroene Cavell Pond en de Angel Glacier.

Vanuit de auto is er ook veel moois te zien. De Icefields Parkway is een feest op zich, ook vanuit de auto prachtige uitzichten. Ik meen mij te herinneren dat er bij Peyto Lake ook een hoger gelegen parkeerplaats is voor bussen en mensen met een beperking. Misschien is het mogelijk hier gebruik van te maken? Peyto Lake is een fantastisch mooie stop aan de Icefields Parkway, maar vanaf de reguliere parkeerplaats is het nog een flink stuk steil omhoog lopen (wel over asfalt).

Een prachtige rondrit met de auto is deze Canmore Wildlife Driving Loop. Wij hebben deze zelf gereden en het is echt een aanrader. Een deel over gravel (goed te doen).

In Jasper en volgens mij ook bij Lake Louise zijn er kabelbanen naar boven. Geen ervaring mee, maar misschien een optie?
Mariah
Amerikafan

Bericht door Mariah »

Dank jullie wel. Ik zag het opeens allemaal niet meer zo rooskleurig voor wat betreft de wandelingen maar dit geeft zeker perspectief!
Ik ga nu maar eerst naar de tickets kijken en vertrouw erop dat het met de wandelingen en overige activiteiten straks wel goed gaat komen. Dank jullie nogmaals!
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Felicitas schreef:We hebben in 2013 Banff, Yoho en Jasper NP bezocht en ik denk dat er zeker ook (wandel)mogelijkheden zijn als je slechter ter been bent. Wat er in me opkomt:

Wandelingen langs meren zijn doorgaans vlak: Lake Louise, Lake Moraine, Emerald Lake, Maligne Lake. Misschien druk (ga vroeg), maar wel erg mooi!

Een andere mooie, vrij vlakke, wandeling is Valley of the Five Lakes bij Jasper.
Hola, schrap dat maar. Wij hebben die een tweetal weken geleden ook gedaan en die is allesbehalve vlak. Er zitten veel vlakke stùkken in ja, maar voor je aan de meren bent, zitten er toch flinke stijgers & dalers in en als Mariah zegt dat rotsblokken een probleem kunnen zijn, denk ik dat sterke stijgingen dat ook zijn. Wij hebben er aan ons tempo met foto-stops denk ik bijna 3u over gedaan (terwijl de wandeling (voor sommigen "amper") 4.6km round-trip bedraagt).

Ik weet hoe het voor haar man kan voelen; ik heb zelf ook een spierziekte, maar heb gelukkig (nog?) geen stokken nodig, zeker niet bij vlakke wandelingen, maar als ik wandel met vrienden, moet ik vanzodra de trail klimt toch ook onmiddellijk lossen; zij ploegen lustig verder alsof er niets is veranderd; dat valt me keer op keer op. M'n wandelingen zijn ook zo gekozen dat ze niet te steil zijn en niet langer dan 4-5km. Dat is echt een maximum voor mij om het ook nog iet-of-wat plezant te blijven vinden... Vlak is niet zo'n probleem, maar bij veel trappen of rotsblokken moet ik ook heel vaak stoppen om de kracht terug te laten stromen naar m'n benen.

Maar over het algemeen zijn wandelingen langs meren inderdaad de beste optie. Verder zal het zich inderdaad wel voor een groot deel beperken tot de voor de hand liggende viewpoints langs de weg. Probeer dus ook voor de variatie wat andere activiteiten te voorzien zoals de Maligne Lake Cruise, gondels bij Jasper, Banff & Squamish, speedboat huren bij Vancouver, motorbootje huren op Lake Minnewanka, sea plane tour doen bij Whistler, Snowcoach op Athabasca Glacier, dirt roads rijden, ...

Nog vlakke wandelingen die ik me kan herinneren:
- Stanley Park, Vancouver
- Cathedral Grove, MacMillan Provincial Park
- er zijn vlakke trails op Hurricane Ridge in Olympic NP
- Trail of the Cedars, Glacier NP
- Giant Cedars Boardwalk (Mt Revelstoke NP)
- Brandywine Falls
- Takakkaw Falls (Yoho)
- Lower Joffre Lake
- Marymere Falls, Olympic NP (vlak, maar net voor de waterval wel een klim + trappen, 1.5km enkel, het steile stuk is de laatste 200m ofzo)
- wandelen bij Kananaskis Lakes, Maligne Lake (Jasper), Lake Minnewanka (Banff), Lake Beauvert (Jasper), Lake Annette (Jasper), Pyramid Lake & Island (Jasper), Horseshoe Lake (Jasper, wel wat oneven op plaatsen, maar meestal vlak), Moraine Lake (Banff), Lake Louise (Banff), Emerald Lake (Yoho).
- ...

Bekende zaken die ik al zeker zou afraden als hij echt moeite heeft met sterke stijgingen of oneven terrein, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan:
- Bow Summit, Banff. Er is idd een hoger gelegen parking, maar ik weet niet in hoeverre je dan alsnog moet wandelen en volgens mij heb je dan ook een disability kaart nodig voor je auto.
- Smugglers Cove Marine Provincial Park, Vancouver Island
- Little Qualicum Falls, Vancouver Island
- Second Beach, Olympic NP (1.2km vlak, maar de laatste 100-200m heel sterke afdaling/klim (sterker dan die bij Marymere Falls)
- Mt Edith Cavell, Path of the Glaciers Loop, is op zicht kort & effen terrein, maar klimt wel een stuk.
- ...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Mariah
Amerikafan

Bericht door Mariah »

Mooie aanvullingen, bedankt! Handig, al die ervaringsdeskundigen :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer