Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper of auto ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Camper of auto ?

Bericht door nieuwenoord »

Ook wij hebben ervaring met beiden. Acht camperreizen in de USA, met altijd een grote camper van 31/32 ft. Dat manouvreren valt op zich wel mee, maar daar vertel ik wel bij dat mijn man jarenlang vrachtwagenchauffeur was. Ik doe het hem zelf niet na! En ja, je kan goedkoper eten, maar zeker in het hoogseizoen zal dat de hogere huurpijs niet goedmaken.

Voor ons was onze laatste USA-reis, met de auto, de goedkoopste van allemaal. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat wij ook met de camperreizen vaak uit eten gingen hoor, dus dat verschil was voor ons niet zo groot. Het brandstofverbruik en de hele mooie autohuurprijs maakten het grootste verschil.

Manlief, altijd liefhebber van groot materiaal, zegt nu dat de laatste reis met de auto voor hem de mooiste was. Omdat je meer dichterbij leuke plekken zit ´s avonds, omdat je makkelijker nog even erop uit gaat zonder alles weer los te koppelen, omdat we inderdaad dirt-roads hebben gereden waar een camper écht niet zou kunnen komen. Dit bruggetje bijvoorbeeld was een verrassing, de auto voor ons (de enige die we in 3 uur hebben gezien) durfde er niet eens over en het ging echt maar net, aan twee kanten een paar centimer over en krakende planken:
DAG-11-FOTOBLOG-75.jpg
En als het dan niet kan, moet je terug, zeker een uur over dit stuk gedaan en vooruit was het al spannend, laat staan achteruit. Draaien was nergens een optie. We hebben genoten, maar zelfs mijn zeer ervaren chauffeur kan dit niet met een camper :-)
DAG-11-FOTOBLOG-68.jpg
De flexibiliteit, de zeer luxe auto met allerlei snufjes erop en eraan, hele aparte leuke hotels, soms zelfs huisjes, het was geweldig. En dat zeg ik, die jarenlang een fervent voorvechter van de camper is geweest. Deze autoreis, en de vorige in Australië, waren geweldig.

Ik denk gewoon dat je het allebei een keer ervaren moet hebben, de camper is ook gewoon superleuk.

(Ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgend jaar gaan we naar Noorwegen met ... de camper).
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

michelly schreef: Maar ieder zijn ding, wij vertrekken nu voor een weekje Oostenrijk naar een hut in de bergen zonder voorzieningen met alleen een bron en een kleine zonnecollector :geek: :D
:offtopic: :oops: Waar?

Ik wens jullie een fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Michelly, ik weet echt wel dat campers luxe zijn, maar ik zie toch alleen de nadelen ervan zoals dat je altijd dat ding bij je moet hebben, ook als je even boodschappen doet of uit eten gaat.
Wij zijn dol op uit eten gaan, ik ga echt niet koken in mijn vakantie. En dan moet je iedere keer dat ding mee, van je plek af.
Zoals de Amerikanen het zelf doen met een aparte auto erbij en van die hele grote camperbussen, zou ik het ooit nog willen overwegen.
Tegenwoordig kun je in de meeste NP's prima overnachten dus daar zie ik de noodzaak ook niet van in. Het is helemaal niet zo dat je ver van de parken af zit. Ja, als je goedkoop wilt overnachten ...
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Old Faithful schreef:
michelly schreef: Maar ieder zijn ding, wij vertrekken nu voor een weekje Oostenrijk naar een hut in de bergen zonder voorzieningen met alleen een bron en een kleine zonnecollector :geek: :D
:offtopic: :oops: Waar?

Ik wens jullie een fijne vakantie.
In Pfaffenhofen, we zijn nu halverwege en vanaf morgen zijn we een weekje offline :D

Vito, helemaal goed :thumbup:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Vito, ik weet dat de voordelen die je noemt voor reizen met de auto er zijn, we hebben ze zelf ook ervaren. Maar je gaat wel telkens voorbij aan wat mensen leuk vinden aan een camper: het eigen ´huisje´, je spullen allemaal om je heen verzameld, zonder elke dag op te hoeven ruimen en alles weer in de auto te werken (met zijn tweeën zo gebeurd, maar met vier kinderen erbij ... pfff, er is er altijd wel een die iets kan vergeten).

Dichtbij de natuur is een ander gevoel dan IN de natuur en onderweg een spelletje kunnen doen met de kinderen, dat soort dingen zijn gewoon ook leuk. Net als het ´s avonds nog even gezellig met elkaar over de camping wandelen, vroeg opstaan om met een grote beker koffie te genieten van alles wat voorbij komt wandelen met hondjes, krantje onder de arm, het campingleven wat ontwaakt. Dat is ook leuk!

En nee, ik kook ook niet vaak op vakantie, maar zelfs als je een camper hebt, kan je uit eten. Soms kies je voor de lunch als ´buiten de deur´ moment, soms ´s avonds. Ik zocht van tevoren vaak al uit wat er in de buurt zat en van camping hosts hebben we echt de leukste aparte adresjes gekregen. En weet je, er zijn mensen die het wel prettig vinden hun eigen potje te koken. En ja, ook wij gooiden weleens een paar grote steaks of kip teriyaki op de mini-barbecue. Salade erbij, stukje garlic bread in de oven, koningsmaaltje. Het is ook weleens lekker om niet meer weg te hoeven ´s avonds. En die grote emmer ijs in het vriezertje, die miste ik dit jaar wel :-)

En dat jij het niet leuk vindt of nooit geprobeerd hebt, wil niet zeggen dat het per definitie niet leuk is. Wij vinden het allebei leuk, auto en camper, maar belichten wel beide kanten, omdat we het allebei ondervonden hebben.
christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door christa&john »

Ik kan me bij "Nieuwenoord" aansluiten nu we vorig jaar voor de eerste maal met de auto gingen. Tot dan was ik ervan overtuigd dat onze vakantie nooit zo leuk zou kunnen zijn als de camperreizen die we daarvoor hadden gedaan. Maar we zagen ook al gauw de voordelen van de auto en dat is dan toch vooral budgetgewijs en wat extra comfort in een kamer als je met een gezin van 4 bent, vooral dan in het hoogseizoen.
Persoonlijk vind ik dat de prijzen voor een plaatsje op een camping ook niet zo goedkoop zijn. Er zijn er wel hoor, zonder midden in de natuur maar dan zonder voorzieningen, maar in ons geval was dat niet praktisch.Met kinderen zoek je graag een plekje waar er toch een speeltuintje of een zwembad is. En we kookten ook niet enkel en alleen maar in de camper maar gaan graag ook geregeld uit eten. Het ontbijt daar zorgende we wel zelf voor, maar de lunch was meestal iets kleins/snelle hap al een slaatje (groenten/fruit)/broodje/hotdog oid uit de supermarkt en dan het uit eten 's avonds eens afwisselen met een BBQ'tje op de camping, wat superleuk is natuurlijk maar indien je een cabin in de natuur boekt heb je quasi hetzelfde gevoel imo.
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Fleur v G
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Fleur v G »

Bedankt voor alle fijn en interessante reacties ! We zijn er nu naar aan het kijken om gewoon een klein tentje mee te nemen en daar in te slapen. Dus het zal een autovakantie worden.

Dan rest nog vraag: wat zou een overnachting op campsites in parken als Zion, Bryce and Grand Canyon kosten voor een 2persoonstentje?
Waar moet ik aan denken? Een paar tientjes? 50 ? Meer?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Op de NPS-sites vind je overzichten van de campings per park, met de prijzen etc erbij. Zie voor Zion www.nps.gov/zion. Voor Bryce: www.nps.gov/brca, voor de GC www.nps.gov/grca.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer