Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pascal & yvonne: rondreis met camper of auto

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pascal & yvonne
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Pascal & yvonne: rondreis met camper of auto

Bericht door Pascal & yvonne »

hallo

mijn vrouw en ik willen een rondreis gaan maken en nu zitten wij nog met een paar puntjes waar we nog niet helemaal uitzijn.

we hebben voor aanstaande donderdag een afspraak staan bij tioga tours om de camper eens te bekijken of dit wat voor ons is. aangezien wij toch wel een klein beetje luxe willen met een douche enzovoort.

wij hebben veel zitten denken over mogelijke routes voor ons en vroegen ons af of er mensen zijn hier die een advies hebben of het mogelijk is in de tijd die we ervoor nemen of dat het teveel is.

San fransisco -> Yosemite NP

Yosemite NP -> Sequoia NP - Dead Valley

Death Valley -> Las Vegas

Las Vegas -> Zion NP

Zion NP -> Bryce Canyon

Bryce Canyon -> Grand Canyon

Grand Canyon -> Joshua tree park

Joshua Tree -> San Diego

San Diego -> Los Angeles

Los Angeles -> naar huis

dit is een beetje het schema wat wij in gedachte hadden

we willen in elk geval een paar dagen san Diego doen omdat daar een kennis van ons woont die ons gaat rondleiden door de stad.

graag zou ik van de kenners hier een idee krijgen van hoeveel dagen wij aan moeten houden hiervoor we hebben in totaal 5 weken vakantie maar als het in 4 weken kan dan is het altijd goed.

alvast bedankt voor het meedenken.

mvg pascal
Bikkie
Amerika-newbie

Re: rondreis met camper of auto

Bericht door Bikkie »

Beste Pascal,

Ik ben geen kenner hoor, zelf pas sinds kort op het forum.
Mijn vriendin en ik doen praktisch hetzelfde rondje (andersom) in 23 dagen, dat is behoorlijk aan de krappe kant voor de schoonheid die het zuidwesten te bieden heeft. Met 4 weken moet je een heel eind kunnen komen volgens mij!

Ik heb van eerdere berichten vernomen dat Sequoia beperkter te bereiken is met camper, maar daar kunnen andere beter op antwoorden dan ik.
Wij reizen ook (met auto) van Joshua Tree naar Grand Canyon en dat is een behoorlijke rit, met camper zal dat dus nog aanzienlijk langer zijn.
Ik heb gezien dat veel mensen kiezen voor een tussenstop in Kingman, AZ.

EDIT: Ik zie dat onze routes op het oostelijk gedeelte van de loop toch wel afwijken.
Wellicht is het het overwegen waard om nog een aantal nationale parken in die streek mee te pakken als je in de buurt bent en speling hebt van een week. (Canyonlands NP, Arches NP, Capitol Reef NP, Monument Valley)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Met 4 en misschien wel 5 weken moet je een mooie reis kunnen samenstellen. Het beste is om je route van dag tot dag uit te schrijven. Zo zie je snel wat mogelijk is.
01 Amsterdam - San Francisco
02 San Francisco - San Francisco
03 San Francisco - Yosemite etc.
De voorbeeldreis kan daarbij een goed begin zijn. Je kunt die route gemakkelijk aanpassen, uitbreiden met San Diego en misschien ook wel Moab.

De beperkingen voor campers in Seki die Bikkie noemt gelden enkele wegen, maar vooral een gedeelte van de Generals Highway (Ca-198). Dat hoeft echter geen probleem te zijn. Je kunt via Ca-180 het park in rijden en een camping t.n.v. Giant Forest kiezen en de shuttle nemen om bijvoorbeeld naar de General Sherman Tree te gaan.
Informatie over beperkingen voor grote voertuigen: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/ ... ctions.htm
Informatie over shuttle bussen: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/parktransit.htm

Succes en veel plezier bij de voorbereidingen.
Groet,

Old Faithful
Pascal & yvonne
Amerika-newbie

Hallo bikkie
Bedankt voor je bericht.

We zijn nog wel een beetje in de onderzoekende fase.

Wel weten we dat we de hele maand juni hebben in principe.

We zitten ook nog echt te twijfelen of we überhaupt met de camper wegwillen qua comfort en ruimte binnenin(qua douche enzovoort). Daarom gaan we even bij tioga langs om te kijken of dit wat is aangezien ik graag ruimte heb.

Maar we gaan er een beetje van uit dat we ongeveer 4.5 week onderweg gaan zijn.

Arches np wilde we er ook nog bij gaan doen maar twijfelde er een beetje aan of de route niet te lang zou worden.

Qua lang rijden maakt het mij niet echt uit aangezien ik dit gewend ben voor mijn werk.

En wat hebben jullie voor budget in gedachten? (Als ik zo brutaal mag zijn)
Pascal & yvonne
Amerika-newbie

Hallo old faithful.

Bedankt voor je bericht.

Het uitschrijven gaan we zeker nog doen. Maar we wilden nog wat meer informatie.

We hebben via tenzing travel al diverse informatie opgevraagd en nu donderdag bij tioga op gesprek.

Wat zou jij zeggen als je voor de eerste keer die kant op gaat om te doen? Camper/auto combi of beter een hotel/auto combi?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het grote voordeel is dat je geen foute keuze kunt maken, je zult sowieso een geweldige reis hebben.
Wij hebben beide al meerdere keren gedaan met de aantekening dat als we voor de auto kiezen er ook altijd een tent meegaat voor een aantal nachten. Er zijn zo'n heerlijke campingplekken te vinden midden in de natuur. Zeker met een camper ben je dan niet afhankelijk van de voorzieningen want je hebt toch alles bij. Als je geen full hook-up hebt (water,stroom, afvoer) dan moet je af en toe een keertje water innemen en dumpen maar dat is geen enkel probleem. Electra kun je best zonder als je geen magnetron/tv gebruikt.
Je hebt ook lekker lang de tijd, de voorbeeldreis is dan een mooi uitgangspunt.
Lees ook eens wat reisverslagen, daar haal ik altijd de meeste tips uit.
Ik heb bij onze verslagen ook alle kosten bijgehouden en genoteerd in de nabeschouwing van iedere reis, dan heb je een idee van de kosten.
Je kunt dit nalezen op http://www.michelly.nl
Pascal & yvonne
Amerika-newbie

Hallo michelly

Bedankt voor je bericht.

Wat een leuke website hebben jullie! En zeer overzichtelijk.

Waar doen jullie bijv. De camper huren? Bij jullie laatste reis zag ik 1000 euro staan voor de camper. En wat voor camper hebben jullie dan?

Wij dachten zelf aan een c25 of groter voor 2 personen aangezien wij wel een fatsoenlijke douche willen hebben.

Qua rijformaat kan ik veel hebben aangezien ik dagelijks op de vrachtwagen zit.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hadden een c25 afgelopen maart. De prijzen zijn niet te vergelijken omdat wij een wegbrengspecial geboekt hadden. Dit houdt in dat er splinternieuwe campers vanaf de fabriek in de buurt van Chicago naar de diverse verhuurstations gebracht worden.
Normale huur is hoger. Voor juni weet ik het niet maar het hoogseizoen is ontzettend duur voor camperhuur. In de zomer van 2015 waren wij voor 18 dagen huur van een c30 ruim 3000 euro kwijt. Maar in juni zal het niet zo'n vaart lopen.
Wij huurden trouwens 2x bij Tioga Tours en 1x bij Travelhome (was ook een wegbrengcamper)
Voor mij persoonlijk is een c25 meer dan groot genoeg, een c19 zou ook prima zijn.
Maar als vrachtwagenchauffeur kan ik me voorstellen dat je liever een groter formaat hebt :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Pascal & yvonne schreef: Wat zou jij zeggen als je voor de eerste keer die kant op gaat om te doen? Camper/auto combi of beter een hotel/auto combi?
Je moet doen wat je zelf het meeste aanspreekt. dit is niet iets waarin we jullie kunnen adviseren. Bekijk eens wat topics over camper versus auto zoals hier en lees wat reisverslagen. Ik zou me trouwens niet te druk maken over de ruimte; je zult in de praktijk toch weinig in de camper zitten denk ik.
Je noemt hier Death Valley: als je met een camper gaat kijk dan waar je de camper huurt; bij sommige verhuurders mag je niet met een camper door DV in de zomer.
Qua route zou ik eerst vanuit SF naar Sequoia gaan (via de 180 het park binnenrijden en weer verlaten) en dan naar Yosemite. Ik neem aan dat het niet jullie bedoeling is om Sequoia op doorreis te doen?
Kijk eens naar ons 2013- en 2015-verslag voor een route in juni. We deden delen van jullie route. Je krijgt dan een idee van de tijd die je kunt gebruiken overal en van het weer in die periode.

Marianne
Pascal & yvonne
Amerika-newbie

@michelly

Nogmaals bedankt voor je bericht. Ik heb tot nu toe allemaal gevonden tussen de 2500 en de 3500. Daarom schrok ik al van jullie prijzen haha.

Hoe groot zijn de douches ongeveer in de campers?

Zijn deze goed te gebruiken of is het allemaal beetje krapjes?

En qua hoogte binnenin is dit meer als 2 meter?

Hoop vragen waar ik waarschijnlijk donderdag ook wel antwoorden op krijg. Maar toch haha.

@marianne

Bedankt voor je bericht.

Mooie reizen hebben jullie gemaakt ook.

We twijfelen het meeste nog over de ruimte in een camper. En dan voornamelijk het gedeelte dat we niet zien zitten om op een camping naar een algemene douchen en wc te gaan.

Was in eerste instantie wel de bedoeling om sequoia op doorreis te doen alleen we hebben nog niet echt een vaste volgorde van rijden in onze planning. De planning die ik geplaatst had dat Was ons idee een beetje maar dat is gewoon een rondje met dingen die we graag wilde zien.

Verder zijn we geheel vrij om te schuiven nog.

Verder nog een algemene vraag.

Qua tickets Hoe doen jullie dit meestal Vroeg boeken(in mijn geval donderdag al) of beter nog even wachten tot een x maand van te voren.

En vliegen jullie meestal direct of met een keer overstappen. Mijn voorkeur gaat uit naar direct
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Prijzen van vliegtickets variëren constant. Soms zijn er goedkope aanbiedingen die slechts enkele uren te boeken zijn. Ik heb al enkele keren geboekt tijdens een promotie van Connections, een Belgisch reisbureau. Dat was wel voor vluchten buiten het hoogseizoen. Ik neem een in mijn ogen gunstige prijs en boek die meteen als de gelegenheid zich voordoet. Tussen eind juni en eind augustus zijn de prijzen hoog en de aanbiedingen schaars. Er is een speciaal topic voor dit onderwerp: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=63633
Rechtstreeks vliegen heeft mijn voorkeur. Vluchten met een tussenstop duren langer maar zijn vaak goedkoper. Sommigen hebben geen moeite met de hogere prijs, voor anderen ligt dit weer anders. Niet alle bestemmingen zijn met een rechtstreekse vlucht bereikbaar. Soms is er honderden euro's per persoon voordeel te behalen door te kiezen voor een lange (>10u) tussenstop in Istanbul, Kopenhagen of Oslo.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Pascal & yvonne schreef: Hoe groot zijn de douches ongeveer in de campers?

Zijn deze goed te gebruiken of is het allemaal beetje krapjes?

En qua hoogte binnenin is dit meer als 2 meter?
Hier zie je een foto van de douche in een c25 van Road Bear. Niet zo ontzettend groot dus maar wat mij betreft prima te doen. Of de camper hoger is dan 2 meter durf ik niet te zeggen.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Pascal & yvonne: rondreis met camper of auto

Bericht door Anneleen »

Een camper is natuurlijk niet zo ruim als een hotelkamer, maar douche en wc vonden wij prima. Geen zee van ruimte, maar zeker voldoende om er op een aangename manier gebruik van te maken. (Douches en wc's op de campings zijn trouwens doorgaans erg netjes, vinden wij.) Zeker als je maar met twee reist, heb je voldoende ruimte in zo'n camping. Over de hoogte durf ik me niet uitspreken, maar je vindt alle mogelijke afmetingen op de site van camperverhuurders zoals Road Bear of Cruise America.
Zoals Marianne al zei: zoveel tijd breng je niet door in je camper.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Pascal & yvonne schreef: Qua tickets Hoe doen jullie dit meestal Vroeg boeken(in mijn geval donderdag al) of beter nog even wachten tot een x maand van te voren.

En vliegen jullie meestal direct of met een keer overstappen. Mijn voorkeur gaat uit naar direct
Ik zou nog niets vastleggen voordat je een goed beeld van de route hebt. Jullie hebben nu nog geen idee hoe lang je ergens wilt blijven. Bekijk eens de voorbeeldroute en lees wat reisverslagen en laat je niet door Tioga Tours een overhaaste beslissing aanpraten. Volgende week is ook nog steeds vroeg.
Direct vliegen is natuurlijk prettig, maar kan veel duurder zijn dan een vlucht met overstap.
Nogmaals; stel eerst een route vast. Wellicht is vliegen op Las Vegas of Phoenix en terug vanaf LA ook een idee. Of een rondje in plaats van een one way.

Marianne
Pascal & yvonne
Amerika-newbie

allereerst michelly, anneleen en marianne bedankt voor de reacties.

we hebben inmiddels een route voor onszelf gemaakt met het aantal dagen erbij.

Datum: 29-05-17 t/m 26-06-17

Dag 1 Ams- San Diego
Dag 2 San Diego Dierentuin/Sea World
Dag 3 San Diego
Dag 4 San Diego
Dag 5 San Diego - Joshua Tree park
Dag 6 Joshua Tree park(of een overnachting in palm springs)
Dag 7 Joshua Tree park - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon - Bryce Canyon
Dag 10 Bryce Canyon
Dag 11 Bryce Canyon - Zion NP
Dag 12 Zion NP
Dag 13 Zion NP - Las Vegas
Dag 14 Las Vegas Hooverdam
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Death Valley
Dag 17 Death Valley - Yosemite NP
Dag 18 Yosemite NP
Dag 19 Yosemite NP - San Fransisco
Dag 20 San Fransisco Alcatraz
Dag 21 San Fransisco Kabeltram
Dag 22 San Fransisco - Monterey
Dag 23 Monterey Walvistocht
Dag 24 Monterey - Los Angeles
Dag 25 Los Angeles Universal Studios
Dag 26 Los Angeles Hollywood walk of fame
Dag 27 Los Angeles
Dag 28 Los Angeles - AMS

dit is de reis zoals we m zouden willen maken. mogelijk kunnen we zion en bryce nog wel combineren maar daar willen we nog even over nadenken.

graag zou ik van de kenners horen of dit een reis is die goed te doen is. of dat er beter dingen geschrapt kunnen worden of dingen toegevoegd.

qua vlucht zijn we er wel al uit dat we een directe vlucht willen en daarvoor ook wel iets meer voor willen betalen.

hoe zit het met de annual pass voor de natonale parken en is dit een meerwaarde op de reis?

morgen in elk geval naar tioga. dan wordt als het goed is ook een hoop duidelijk.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gaan er directe vluchten naar San Diego dan? Dan zou je denk ik toch echt naar LA of San Francisco moeten vliegen.

Ik mis echt een paar zaken waar je nu langs rijd zonder te stoppen. Zoals bv Page. Daar zou ik zeker een nacht voor uittrekken. Dag 9 kan je hier mooie voor inzetten en dan de dag erna naar Bryce.

Verder is Death Valley - Yosemite ook echt een fikse rit. Je hebt geen tijd voor Lone Pine, Bodie en weinig voor de tioga pass op deze manier. Het kan wel als je dit allemaal niet interesseert, maar ook hier beter een overnachting rond Lee Vining ertussen.

En dan de kustweg. Monterey - LA op 1 dag is heel erg lang. Het lijkt op google maps maar een halve dag rijden, maar grote kans, zeker als je de dag ervoor de hele dag al Monterey en omgeving hebt gezien dat Santa Barbara echt al erg ver is. Vanuit Santa Barbara kan je de dag erna ook goed naar Universal rijden. De walk of fame is hooguit een (paar) uur. Net als de kabeltram in SF.
hoe zit het met de annual pass voor de natonale parken en is dit een meerwaarde op de reis?
Ehh, de pas kost 80 dollar. Je hebt Joshua Tree, Grand Canyon, Bryce, Zion, Death Valley en Yosemite als nationale parken die allemaal ongeveer 20 dollar entree zullen kosten. Tel uit je winst....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zeker een overnachting in Page toevoegen. En kijk eens goed wat je overal wilt doen. Je hebt nu voor alle parken een volle dag maar voor de GC is dat misschien niet nodig als je niet veel gaat wandelen. Voor Bryce is 1 nacht in principe voldoende, maar voor Yosemite zou je veel meer tijd kunnen uittrekken. Ik zou zeker een overnachting in de buurt van Mammoth Lakes of lee Vining toevoegen. Kijk voor dat stuk en voor Yosemite in juni eens in ons 2013- en 2015-verslag.
En lees je eens in op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden.
Wat bedoel je met Bryce en Zion combineren? Ik zou zeker in of in de buurt van de parken overnachten.
Hou met de keuze tussen camper versus auto/motels rekening met de overnachtingsplaatsen. Met een camper zit je vaak voor weinig geld midden in het park. Als je niet kampeert wordt overnachten in het park een stuk duurder. Als je buiten de parken overnacht moet je rekening houden met extra reistijd.

Marianne
Bikkie
Amerika-newbie

Bericht door Bikkie »

De Annual Pass is trouwens vaak ook op Marktplaats te vinden met 1 handtekening, zolang je met maximaal (4?) personen in één voertuig rijdt kan je deze overnemen voor grofweg 30 euro. Je kan natuurlijk zelf ook een pas kopen, één handtekening zetten en er op jullie beurt in Nederland weer 30 euro voor vragen op Marktplaats. Wel even letten op de geldigheid van de pas als je er een besluit over te nemen trouwens.
Bertus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bertus »

Beste Bikkie als je een National park inkomt moet je een rijbewijs of een paspoort laten zien om te controleren of je handtekening wel klopt ik vind het trouwens belachelijk om zo een pas op marktplaats te kopen je moet zien wat je allemaal krijgt voor die 80 dollar prachtige natuur etc etc dus gewoon ter plekkekopen
Pascal & yvonne
Amerika-newbie

allereerst allen weer bedankt voor het reageren.

we hebben inmiddels een zeer duidelijk gesprek gesprek gehad bij tioga tours en zijn er dus ook wel uit wat we willen gaan doen.

inmiddels hebben wij de offerte ook gehad voor de wensen die wij hadden.

dag 1 amsterdam via houston naar san diego.
dag 2 san diego
dag 3 san diego
dag 4 san diego
dag 5 san diego -> joshua tree
dag 6 joshua tree-> kingman
dag 7 kingman -> grand canyon
dag 8 grand canyon -> monument valley
dag 9 monument valley -> moab
dag 10 moab -> canyonlands
dag 11 canyon lands -> capitol reef
dag 12 capitol reef -> bryce
dag 13 bryce -> zion
dag 14 zion -> valley of fire
dag 15 valley of fire -> las vegas
dag 16 las vegas
dag 17 las vegas
dag 18 las vegas -> death valley + overnachting lone pine
dag 19 lone pine
dag 20 lone pine -> bodie + mammoth lakes+ tioga pass -> el portal
dag 21 el portal
dag 22 el portal -> san fransisco
dag 23 san fransisco
dag 24 san fransisco -> monterey
dag 25 monterey -> pismo beach
dag 26 pismo beach -> LA
dag 27 LA
dag 28 LA -> amsterdam

we hebben nu dit schema gemaakt en dit lijkt ons een mooie route

de parken doen we met een c25 camper omdat dit ons goed beviel qua ruimte.

dus dag 5 t/m 15 is deze route goed te doen in jullie ogen of is het allemaal wat krap gepland.
hoe doen jullie het meestal met campings plannen? doen jullie dit zelf of besteden jullie dit uit?

ook ben ik benieuwd of je de annual pass kunt bestellen of wordt deze niet verstuurd naar NL?

graag zie ik jullie reacties tegemoet
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer