Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Justintime: weekje Lancaster, Philidelphia, Washington DC.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Justintime
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Justintime: weekje Lancaster, Philidelphia, Washington DC.

Bericht door Justintime »

Geachte Amerika kenners,

Wij (4 volwassenen) gaan 7 november (na 1 week NY met Marathon) nog 8 dagen toeren richting Washington DC.
Momenteel is de globale planning:
7-11 Richting Lancaster rijden (even uit de drukte van NY weg)
8-11 Sightseeing Lancaster Amish County en bijkomen van de Marathon.
9-11 Richting Philadelphia rijden
10-11 Philadelphia Sightseeing
11-11 Philadelphia Sightseeing
12-11 Richting Washington DC rijden
13-11 WashintonDC sightseeing
14-11 WashintonDC sightseeing
15-11 WashintonDC sightseeing, 22:00 vliegen we terug van Dulles Airport

Ondanks dat ik al vele tips en ideeen heb opgedaan op deze site.
Heb ik bij deze planning nog enkele vragen:
1: Hoeveel tijd heb je nodig om Lancaster en de Amish te bekijken. En wat moet je zeker gezien hebben daar?
2: Zijn er nog plaatsen/locaties/attracties/dingen die we onderweg echt even aan moeten doen, want dat zou zonde zijn als je die achteraf gemist hebt.
3: Ik sta nog open voor allerlei tips en ideeen. :thumbup:
Floris&Carola
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Weekje Lancaster,Philidelphia,Washington DC

Bericht door Floris&Carola »

1: Hoeveel tijd heb je nodig om Lancaster en de Amish te bekijken. En wat moet je zeker gezien hebben daar?
2: Zijn er nog plaatsen/locaties/attracties/dingen die we onderweg echt even aan moeten doen, want dat zou zonde zijn als je die achteraf gemist hebt.
3: Ik sta nog open voor allerlei tips en ideeen.
Vorig jaar zijn wij daar ook geweest. In Lancaster is het gewoon erg leuk om rond te rijden en bijvoorbeeld een boerenmarkt te bezoeken. Daar zijn er genoeg van in die omgeving. Verder is het vooral grappig om plaatsjes als Bird-in-Hand en Intercourse :D te bezoeken. Wij hadden in Lancaster aan 2 halve dagen genoeg en zijn daarna doorgereden naar Washington.
Voordat we naar Amish County gingen, zijn we al in Philly geweest. Wij deden de route dus iets anders. In Philly zeker Eastern State Penitentiary bezoeken, erg leuk om een tour te doen daar.
September 2012: Zuid Westen & New York
Oktober 2015: Oostkust & Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb zelf geen ervaring met Philadelphia maar ik denk dat je daar wel een dag minder kunt doen die je dan voor Washington zou kunnen gebruiken. Of neem nog iets meer natuur op in je route.
Wij zijn in 2002 onder andere in Lancester en Washington geweest; misschien heb je iets aan ons reisverslag. Wij hebben niet echt Amish bekeken - wat versta je daar precies onder? :wink: - maar je ziet natuurlijk wel overal hun boerderijen. En je kunt in een rondleiding krijgen in een boerderij. Zie daarvoor ons verslag. De covered bridges overal zijn ook leuk om te zien.

Marianne
iluvatoq
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door iluvatoq »

Ik kan alleen meepraten over Philly

Zeker zoals al gezegd Eastern State Penitentiary - Zeker de moeite om te doen.
Ook eens de Rocky Stairs doen/lopen.
The Belgian Café op weg naar de gevangenis zijn wij binnen gegaan om eentje te drinken
https://goo.gl/maps/c7HsgfmW5vJ2
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wanneer je in Lancaster bent zou ik zeker ook op zoek gaan naar de covered bridges. Dit zijn (meestal) oude bruggetjes met een dakje er boven. Er is genoeg over te vinden op het internet. Wanneer je dan een route maakt van bruggetje naar bruggetje kom je ook de Amish tegen aangezien veel van deze bruggetjes in het “binnen-land” te vinden zijn.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Dannymeurs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Justintime: weekje Lancaster, Philidelphia, Washington DC.

Bericht door Dannymeurs »

In Lancaster zijn wij toen bij the Amish Farm & House geweest.
Ik vond dit persoonlijk erg informatief.
Dat is een oud huis van de Amish en bij de tour word je precies uitgelegd hoe ze leven, wat voor kleding ze aan hebben ect...

Het is wel toeristisch maar ik vond het zeker de moeite waard.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

In november? Brrrr koud haha. Moet er niet aan denken!
Maar goed, het is een mooie omgeving!

Amish country is leuk. wij zijn er in 1 dag doorheen gereden en bekeken. Prima om te doen
Je bent toch in de buurt, dus dan zou ik zeker Hershey ook meepakken! De fabriek is leuk en de proeverij ook!
Misschien is het handiger om het om te draaien, eerst naar Amis country/lancaster en dan naar philly.
1 dag philly is prima, zou eerder een dag langer in washington DC doorbrengen, daar kan je geen tijd genoeg hebben zoveel te zien!
Als je er toch langs komt dan is een kort bezoek (tussenstop) in Baltimore ook leuk! Dat is een stad die mij in 2014 echt verrast heeft!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als jullie geinteresseerd zijn in een Nederlandstalige rondleiding te krijgen in Washington bied ik die hier. Hierboven wordt Baltimore genoemd, Fort McHenry waar het volkslied werd geschreven en de Inner Harbor zijn aanraders inderdaad, al zou ik het bij tijd tekort overslaan. Ook erg mooi, als jullie wat natuur willen, is Great Falls Park (https://www.nps.gov/grfa/index.htm), de Virginia kant is het "wildst".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer