Inmiddels zitten we in Salmon Arm. Nog niet zoveel geluk gehad met het weer eigenlijk. De komende dagen zie ik ook niet zoveel beterschap. Er volgt nochtans nog een seaplane tour in Whistler en een boat rental (zonder dak...) op Indian Arm, maar de weersvoorspellingen voor de sea-to-sky highway en Vancouver voor de komende dagen zien er toch maar wisselvallig en frisjes uit
We zijn dag 14, maar voorlopig hebben nog maar een dag of 2-3 zomerweer gehad, denk ik. Het hele traject Glacier-Waterton-Canmore was ijskoud en zeer winderig en we hebben zelfs met winterse buien te maken gehad. Echt het tegenovergestelde van m'n eerder bezoek in 2013. Dat was toen ook in september maar toen hadden we bijna constant t-shirt weer in heel Canada

Dit jaar hebben we vaak 4-5-6 lagen kledij aan gehad
In Jasper gelukkig beter weer, maar in Lake Louise/Yoho terug zwaar bewolkt en regen. Het traject van vandaag door Glacier & Mt. Revelstoke was opnieuw bijna volledig in de regen en/of laaghangende bewolking te doen
Voor het blog heb ik nog niet zoveel tijd gehad. Momenteel staan slechts 4 dagen online, maar voor zij die geïnteresseerd zijn: zie de tabel op
https://qbic66.wordpress.com/cndusa-2016-overzicht/ , daar kan je doorklikken op de dagen.
Morgen naar Lillooet!
EDIT: oh ja: DRUK! Echt, ik kan me niet herinneren dat het hier in 2013 zo druk was. Gisteren rond 10u was de toegangsweg naar Moraine Lake al afgesloten wegens parking vol en was het filerijden naar Lake Louise. Ja het was weekend, maar ik durf me niet inbeelden hoe het hier in juli/augustus wel niet moet zijn...
En ik denk trouwens dat ze in China een gigantische belastingsverlaging of iets dergelijks moeten doorgevoerd hebben. Het aantal nederlanders kan ik op 1 hand tellen, aantal belgen ook (geen, buiten wij 2), maar de chinezen lopen hier met hopen rond te kwebbelen. Ik herinner me nog plekken waar we het voor ons alleen hadden in 2013, niets daarvan nu. M'n moeder kan er nog altijd van genieten hoor, zij vindt het sowieso allemaal fantastisch, maar ik vind het toch geregeld ontnuchterend gezien m'n mooie (en warme) 2013-herinneringen.