Wij: stel van (bijna) 30 en voor beiden eerste reis Amerika
Waar we voor gaan: ik ben gek op de kust, dus wil wel wat uittrekken voor de Highway 1 van San Fran naar LA terwijl mijn vriend vooral gek is op geschiedenis en benieuwd is naar de wonderen die de US te bieden heeft.
Wat verder: We hadden helaas niet langer dan de 17 dagen maar we willen nog wel wat zien. Autorijden geen probleem, al wil ik niet elke dag 7 uur in een auto doorbrengen (een paar keer geen probleem). We hebben onze wandelschoenen dit weekend gekocht en gaan deze de komende weken alvast inlopen. We zijn geen geoefende wandelaars en hoeven niet elke dag 'er op uit' maar vinden het wel leuk wat van de omgeving te zien.
Wat ligt al vast:
18 november: we komen laat aan dus een "verloren" dag
19 november: LA; ik wil graag door Beverly Hills en Hollywood rijden, gewoon voor 't gevoel. Verder even spieken op de straat 'met de handjes'. Universal wordt ons van elke kant aangeraden maar dat is echt helemaal niks voor mijn vriend dus die slaan we over. Verder wil ik nog even langs Venice Beach en misschien Monica Pier.
Tussendoor: we willen langs Palm Springs & Joshua Tree, waarschijnlijk via Kingman voor de Route 66. Natuurlijk de Grand Canyon. Liefst ook een dag langs Hoover Dam. Mijn vriend wilde graag naar Monument Valley maar dat ligt volgens mij echt te ver om een beetje op tijd in onze volgende "vaste" bestemming te zijn.
26 op 27 november overnachten we in Las Vegas (Planet Hollywood). Eerder was nogal duur en later dan halen we waarschijnlijk het 2e deel van de reis niet:
Daarna willen we door naar Death Valley. Hierna zijn we nog even zoekende, Yosemite is waarschijnlijk onbereikbaar deze tijd van het jaar (helaas) dus willen we waarschijnlijk via Fresno richting San Francisco. Hier willen we 1-2 dagen blijven. We eindigen langs de Highway 1 (ik wil naar Monterey, Big Sur, Hearst Castle, Santa Ynez en Santa Barbara) en vertrekken 5 december weer naar NL.
Wat moeten we nog 'uitkristaliseren' (en hebben we hulp bij nodig):
- Het stuk tussen Joshua Tree en Las Vegas vormgeven
- En het stuk tussen Death Valley en San Francisco
Hebben jullie tips / ideeën / etc ?