Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tom Tom navigatie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Als ik op mijn strepen ga staan dan bepaal ik natuurlijk wie er tot ons spreekt via de Pocket PC " " :hm: . Ik vind een aardige vrouwenstem ook wel prettig, maar na zoveel jaar een vrouwenstem wil je wel eens wat anders. Helaas is het ook zo dat met het verstrijken der jaren het gehoor niet meer is wat het zou moeten zijn. De hoge tonen worden steeds minder. Daarom is Bram beter te verstaan dan Eva.
Harm
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Eva staat er bij ons nog niet op... moet nog geinstalleerd worden denk ik..
Ben wel benieuwd hoe een vrouw klinkt, maar verder denk ik dat het mij niets zal uitmaken wie er praat : ))
Sandy
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Sandy schreef:Eva staat er bij ons nog niet op... moet nog geinstalleerd worden denk ik..
Ben wel benieuwd hoe een vrouw klinkt, maar verder denk ik dat het mij niets zal uitmaken wie er praat : ))
Komt nog wel als je gehoor slechter wordt.
Harm
Nirak
Amerika-ontdekker

Bericht door Nirak »

Coyote schreef:
Natuurlijk stel ik 'm ook in op mijlen in Amerika.

Roland
Na veel verkeerd ingeschatte mijlen en tussen maten en even zoveel gemiste afslagen toch maar weer overgestapt op km in Amerika....ik kan de afstanden in mijlen absoluut niet inschatten...zucht......te Europees denk ik.... :wink:
Ben wel stug bij mij Amerikaanse Richard gebleven.....lijk ik toch nog een beetje een globetrotter...... :D
There's two ways to take what this life's gonna throw at you: You can choose to win or lose, it's all about attitude.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

onze bevinding is dat als je gelijk van het begin jezelf aanleert om in mijlen te denken dat het reuze meevalt.
natuurlijk blijf je omrekenen maar dat doe ik hier ook nog met de euro en daar van dollar naar euro dus eigenlijk ben je onbewust al vaak aan het rekenen.
ook onze tomtom 910 gaat straks gewoon in mijlen en gaan met die car.
gr erika
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ook alle bewegwijzering is in mijlen dus waarom in kilometers zitten denken.
1 uitzondering de I-19 ten zuiden van Tucson staat in KM aangegeven
De afstandteller in de auto werkt ook in mijlen, hoe wil je dan na 50 kilometer naar rechts.
Rob
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Rob schreef:Ook alle bewegwijzering is in mijlen dus waarom in kilometers zitten denken.
1 uitzondering de I-19 ten zuiden van Tucson staat in KM aangegeven
De afstandteller in de auto werkt ook in mijlen, hoe wil je dan na 50 kilometer naar rechts.
Rob
Dat verteld Bram je gewoon. Die kan het niet schelen of het mijlen zijn. Hem maakt het niet uit of het een KM of ML is Hij berekend gewoon de goede afstand.
Harm
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

hij vertelt het alleen als hij is geprogrammeerd voor een bepaalde route.
maar als je ergens borden tegenkomt richting een plaats die niet in zijn lijste staan zul je toch zelf even moeten rekenen,eigenlijk doe je dit toch wel omdat je het gewoon weet dat ze een ander meetsysteem hebben.
gr erika
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Het apparaat rekent aan de hand van satellieten die de Amerikanen zelf in de lucht gebracht hebben de afstanden uit of het nou mijlen of km zijn doet hem niets. Hij heeft er niks mee, hij bepaald alleen maar de positie. Je staat soms versteld van de plaatsen die in zijn lijstje staan.
Harm
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Erika schreef:onze bevinding is dat als je gelijk van het begin jezelf aanleert om in mijlen te denken dat het reuze meevalt.
natuurlijk blijf je omrekenen maar dat doe ik hier ook nog met de euro en daar van dollar naar euro dus eigenlijk ben je onbewust al vaak aan het rekenen.
Erika,

dat is mijn ervaring ook.

In het begin vind ik een mijl nog lang. Komt natuurlijk omdat je nog denkt in km's. Na enkele dagen is dit over en ben ik helemaal op mijlen ingesteld.

Als ik dan weer terug in Nederland ben, vind ik de eerste weken dat de afstanden hier zo kort zijn. :wink: Dan moet ik dus weer omschakelen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

problemen met de mijlen heb ik niet ,maar waar ik dan wel weer mee zit is de temperatuur.
ik vind het nog altijd lastig omrekenen van fahrenheit naar celcius.
maar goed er zijn in het westen zomers maar twee temperaturen ,heet en heel heet.
groetjes erika
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Erika schreef:problemen met de mijlen heb ik niet ,maar waar ik dan wel weer mee zit is de temperatuur.
ik vind het nog altijd lastig omrekenen van fahrenheit naar celcius.
maar goed er zijn in het westen zomers maar twee temperaturen ,heet en heel heet.
groetjes erika
Daar doet TomTom niks mee. Nou je het zegt heb ik daar ook problemen mee. Ik heb het verdeeld in warm, nog warmer, het warmst en heet, en schat maar zo’n beetje hoe warm het is in graden C . Meestal het warmst.
Harm
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

De afgelopen twee weken hebben we tijdens onze trip naar de moderators in Amerika weer gebruik gemaakt van TomTom Navigator. Zowel Roland als ik hadden (heel overdreven natuurlijk..... :wink: ) allebei onze PDA met TomTom aan het werk tijdens onze reis door maar liefst 12 Staten.

We maakten gebruik van de nieuwste versie (TT 6) en het bijzondere was dat we deze keer de volledige kaart van Amerika op één SD-kaartje hadden. Niks geen gezeur met deelkaarten en/of geswitch van kaarten tijdens het passeren van een Stategrens.

Een en ander werkte bijzonder goed en tot volle tevredenheid. Alleen het berekenen van een route duurde soms ietsjes langer dan bij het gebruik van deelkaarten, maar dan praat ik maar over een minuutje of zo.

Zeer aan te bevelen dus...

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Alleen het berekenen van een route duurde soms ietsjes langer dan bij het gebruik van deelkaarten, maar dan praat ik maar over een minuutje of zo.
En zelfs dat viel mij 100% mee. Dat het ietsje langer duurde soms, kwam vooral door het groot aantal wegen dat berekend moest worden. Volgens mij heb je dat ook met de deelkaarten als een lange route berekend moet worden.

We hadden overigens maar 1 PDA "aan het raam hangen". :wink: De andere gebruikten we om tijdens het rijden een andere route te kiezen en vervolgens wisselden we dan van PDA. Erg handig... :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik heb ondertussen 6 ook op m'n PDA staan en ben druk bezig om de juiste kaart van Amerika te vinden. Ik moet alleen nog even m'n geluidsdrivers aan de praat krijgen want het is nu wel erg stil onderweg.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Alleen wel uitkijken voor de virussen in de nieuwe 910 go met versie 6.1nog wat :-P. Hoorde ik net op rtl-z
- Mike
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Michigan schreef:Alleen wel uitkijken voor de virussen in de nieuwe 910 go met versie 6.1nog wat :-P. Hoorde ik net op rtl-z
Ik heb een PDA met navigator 6 dus de 910 go gaat voor mij niet op.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer