Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Yesse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Yesse »

Wij hebben ook de 4GB simkaart besteld van Arieli. We zijn van plan om een reserve telefoon te gebruiken. Deze heeft veel intern geheugen (ongebruikt) dus ook Here-navigatie op gedownload en gelijk de kaarten gedownload. Als de mobiele hotspot werkt kunnen we onze eigen telefoons beiden blijven gebruiken (evt. voor de bijrijder ook tijdens het rijden). Zo niet dan kunnen we met die telefoon nog contact houden met het thuisfront :)
Yesse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Yesse »

Ter informatie, de kaart is vandaag al ontvangen!
Robisjo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 37

Bericht door Robisjo »

Vraag, heeft er iemand ervaring met Straight talk of Verizon data icm met een MIFI apparaat in de staten New Mexico, Texas, Oklahoma, Kansas, Missouri en Arkansas?

Wij hebben nu een Mifi van Virgin, maar ik heb gezien dat deze daar weinig of zelfs geen bereik hebben vandaar dat ik wil overstappen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hadden tijdens onze reis van Chicago naar LA via de zuidelijke staten over het algemeen prima bereik met onze mifi van Verizon. Alleen in het westen van Texas (Big Bend en omgeving) hadden we geen bereik.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik wil voor volgend jaar alleen internet + bellen binnen Amerika. Wat kan ik dan het beste nemen? Iig geen Arieli meer.....
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Simpel, alles wat het Verizon Netwerk of At&T netwerk zit je goed. Verizon zou mijn keuze hebben als zij niet zo verrekte duur waren.
lnvdw
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Mobiele Telefoon Amerika

Bericht door lnvdw »

Beste Lezers,

Ik ga in 2017 voor 4 jaar naar Amerika en nu vroeg ik mij af wat ik het beste kan doen om in contact te kunnen blijven met thuis. Wat is het beste? Een prepaid plan, of een abonnement? En wat zijn de voor en nadelen van beide? Ik wil het graag zo goedkoop mogelijk houden en ik denk dat het dan het beste is als ik wel whatsapp kan blijven gebruiken.

Alle hulp is welkom!

Groetjes,

lnvdw
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Mobiele Telefoon Amerika

Bericht door LittlePhoenix »

Het verschilt per plaats, en het ligt eraan wat je precies wil hebben. Als je veel data gebruikt is een abonnement meestal goedkoper. Als je wifi thuis, op school, of bij de Starbucks gebruikt heb je veel minder data nodig en is prepaid goedkoper.
AT&T heeft een prepaid package met buitenland wat goedkoper is dan een abonnement, en daar zit data bij, maar niet genoeg om de hele dag te whatsappen tenzij je ergens wifi kan gebruiken. Wel genoeg om af en toe te whatsappen als je ergens bent zonder wifi.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Kijk hier bijvoorbeeld naar http://www.lycamobile.us/en/national-plans
Het $29 plan is inclusief unlimited bellen en sms'en naar onder meer Nederland.

Metro is ook een optie, die moet je wel even met een VPN bekijken (Hola bijvoorbeeld) omdat de site niet buiten de US beschikbaar is.
https://www.metropcs.com/shop/plans
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Telefoon en dergelijke word hier heel uitbundig besproken: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=59964

@Queste
Hola is niet bepaald de meest betrouwbare VPN meer. Tenzij dat is opgelost in de laatste paar maanden.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Lycamobil heeft een ontzettend slechte reputatie. Slechte service en slechte dekking in veel gebieden.
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Lyca zit op het T-mobile netwerk en zou hetzelfde bereik moeten hebben als t-mobile.
Ik betweer niet niet dat het T-Mobile netwerk zo goed is :lol:
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ben nu in New York en gebruik voor het eerst mijn huawei mifi met Three kaartje.
Gisteren deed hij het prima. Maar vandaag lukt het niet om een goed signaal te krijgen.
Af en toe schijnt hij het wel te doen want dan komt er een mailtje binnen, maar versturen lukt dan weer niet.
Internetten gaat helemaal niet.
Zit nu maar bij de Starbucks mijn blog online te zetten :sadcry:
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen of wat de oorzaak kan zijn?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
harryvbr
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door harryvbr »

Ik heb afgelopen jaar twee maal gebruik gemaakt van Three in mijn tp-link mifi. De eerste keer in Oostenrijk. Zeer slechte ervaringen gehad. Veel contact gehad met de helpdesk maar geen verbetering. Nadat ik de simkaart in mijn ipad had gestopt werkte het wel iets beter. Kreeg als service wel een gratis nieuwe sim voor Canada.
In Canada werkte het wel iets beter maar niet wat ik er van had verwacht. Slechte ontvangst terwijl ik op het scherm van de mifi wel kon zien dat er 4g contact was. Maar verzenden of ontvangen van mail of browsen was zeer zeer matig. Bovendien was mijn data van 6gig binnen zeer korte tijd verdwenen terwijl ik nauwelijks gebruik kon maken van de mifi. Geen positief bericht helaas. Volgende keer ga ik een andere provider proberen.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Mijn zoon heeft het inmiddels opgelost. Hij heeft via het ip adres een ander netwerk kunnen kiezen en toen deed hij het gelukkig weer.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Ik heb afgelopen zomer een 3 weekse rondreis gemaakt in west VS.
Ik had gedacht dat het handig zou zijn mobiel internet te hebben via een Mifi apparaat plus een Arieli prepaid kaartje.
Helaas is het bereik tijdens zo'n reis voor het grootste deel zo slecht dat je er niets aan hebt.
Hoewel in de National Parks wel mobiele telefoon antennes staan was er geen mobiele dataverbinding beschikbaar. De meeste parken hadden wel een aantal Wifi punten die in het hoogseizoen over bevolkt waren.
harryvb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door harryvb »

Wij zouden een Arieli kaart https://www.arielimobile.com/sm4gb/ willen bestellen, heeft iemand hier reeds ervaring mee?
Ze gebruiken T-Mobile, geeft deze een goede dekking?

Kan er ook iemand dit zinnetje duidelijk maken ** Each account is allowed to dial up to 15 unique international telephone numbers during a 30-day plan cycle, which resets each time a new plan is redeemed." Wil dit nu zeggen dat men gans de tijd naar 15 dezelfde nummers mag bellen of wil dit zeggen dat je maar 15 keer internationaal mag bellen?
Afbeelding
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Hoi Harryvb,
Ik heb afgelopen zomer precies zo'n kaartje gekocht.
Arieli komt netjes zijn afspraken na.

Ik maak uit de tekst op dat het gaat om onbeperkt bellen naar 15 verschillende nummers.

Ik heb de rondreis West VS afgelegd zoals op deze site als voorbeeld staat.
Ik had 4Gb tot mijn beschikking waar ik nog niet 1Gb van gebruikt heb. Dit komt grotendeels doordat de dekking te laag was.
Mobiel bellen kon ook niet altijd in de National Parks terwijl er vaak wel GSM masten staan in de buurt van de visitors centers.
Er is meer gratis Wifi verkrijgbaar dan dat je bereik hebt met Arieli.
Vaak is die Wifi niet stabiel/snel genoeg om daarover te kunnen bellen met bijvoorbeeld WhatsApp of VOIP. Let wel, dat was in het hoog seizoen.

Ik heb ondanks dat er vermeld staat "NO Hotspot or tethering allowed" dit wel gewoon kunnen doen. Hiervoor gebruikte ik de Huawei E5372.

Mijn oordeel is achteraf, het is spotgoedkoop maar er is ook wel slecht bereik buiten de grote steden. In het vervolg zou ik me alleen nog richten op mobiele bereikbaarheid via GSM. Ik verwacht dat je dan beter bereik hebt voor ongeveer hetzelfde geld maar weinig tot geen mobiele data.

Succes met je keuze.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

T-Mobile is qua dekking niet de beste keuze voor een roadtrip. Dan kun je beter zorgen dat je AT&T Gophone koopt oid. Activation kit kost $0.99. Daarna online een plan kopen en opladen. Kun je vooraf online doen en bijvoorbeeld naar je hotel laten shippen. Of even bij bijvoorbeeld een Walmart bestellen en ophalen.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Zoiets is dus niet ter plaatse à là minute te regelen bij een Walmart oid ? Dus een sim kaart én een plan erbij kopen ?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer