Na net bijgekomen te zijn van mijn 3de USA trip in Augustus 2016 is het tijd om de pijlen te richten op 2017, het begon alweer snel te kribbelen om terug te gaan. De laatste trip was in de omgeving van New York, New England, Pennsylvania en Virginia. De vorige keren ben ik al in het midwesten geweest met een south to north trip. (Texas tot Ohio) en een vakantie naar Florida (Orlando). Deze keer een regio waar ik al lang naar toe wil, het zuidwesten! De planning is al grotendeels klaar, maar nog niks ligt vast. Buiten de vliegtickets dan sinds vandaag, want American Airlines en British Airways hadden een erg goede deal vanaf Dusseldorf richting Las Vegas.

21 dagen om vol te plannen dus.

Nu zit ik met de volgende vragen. Tegen het eind van de vakantie rijden we vanaf San Diego via Phoenix naar de Grand Canyon. Voor die reis hebben we iets meer dan een dag uitgetrokken. Nu stoppen we even in Phoenix voor een paar achtbanen, maar lig er verder nog iets interessants op de route San Diego - Phoenix - Flagstaff?
Emaal de volgende dag aangekomen bij de Grand Canyon hebben we 2 dagen om langzaam naar boven te rijden naar Salt Lake City. Ik wil in de ochtend de weg van Grand Canyon Village tot Desert View Watchtower rijden. Daarna richting Monument Valley rijden om gedurende het heetste van de dag in de auto te zitten. En vervolgens daar ergens in de buurt overnachten. De volgende dag is eigenlijk nog open, enkel dat we in de buurt van Salt Lake City moeten eindigen. (mag gerust pas om 22/23u 's avonds zijn overigens) Ik zie parken als Canyon Lands, Arches, Capitol Reef National Park, dingen in de buurt van Page. Wat is het waard om te bezoeken, lettend op de factoren auto, niet te lange afstanden lopen en richting Salt Lake City?
Bryce National Park zullen we bezoeken op de terugweg van Salt Lake City naar Las Vegas.